MuscleMeat

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Was tof je te zien, sterke vrouw meegenomen ook

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.122
Jammer heb je net gemist dan ;)

Hoorde het, beetje jammer dit.

Was tof je te zien, sterke vrouw meegenomen ook

Jaa was zeker weer gezellig! Ze is inderdaad ook flink hard aan het gaan de laatste tijd.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Week 1

Training van maandag

Deadlift
tot 5x5 240kg Goed te doen, erg tevreden mee.

Strict log
tot 5x5 80kg

Bent over row
5x5 100kg

Wide grip pull up
5x5 bw

Curl apparaat dingetje
3x10 stand 25

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Week 1

Training van gisteren. Merkte wel dat ik echt kapot gaar was, reden staat in mn andere log. Ook kan ik woensdagen echt maar kort trainen waar ik ook nog iets op moet gaan verzinnen.

Paused bankdrukken
tot 3x5 135kg

Paused front squat, zonder belt/sleeves
tot 3x 140kg

Alex, ga je soon weer eens events doen bij powerbase? Dan kom ik ook nog eens langs!

Hoe gaan je trainingen?

Tijdje niet meer gelogd Alex?

Zijn gluteus maximus is nog steeds on point

• #1.127
Alex, ga je soon weer eens events doen bij powerbase? Dan kom ik ook nog eens langs!
Helaas een tijdje niet, ik ben verder overigens maandag en vrijdag avonden wel bij Powerbase als je eens langs wil komen om te trainen samen
Zie onder.
Tijdje niet meer gelogd Alex?
Klopt inderdaad.
Zijn gluteus maximus is nog steeds on point
Gelukkig is die nog on point!

-------------------------------------------------------------------------------

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, heb ik een tijdje niet meer gelogd. Dit heeft 2 voorname redenen. Als eerste kamp ik weer met blessures. Hamstring zorgt dat ik niet kan deadliften. Daaruit vloeide een beetje de 2de reden, verloor heel mn zin en motivatie voor powerliften. Elke keer trainen was met tegenzin. Dus ik heb een stap in een andere richting gemaakt. Ik wil een jaartje of 2 gaan proberen te weightliften. Heb hiermee het plezier weer in het trainen terug kunnen vinden. Zal vanaf maandag weer eens loggen. Ondertussen heb ik de volgende dingen gedaan:
130kg Snatch voor een 5kg all time PR
100kg Full squat clean, kan eindelijk front rack hold vasthouden
140kg rack jerk voor een 20kg PR
3x5 80kg military press

Doe waar je je goed bij voelt man! Plezier is het belangrijkst. Heel veel succes met gewichtheffen!

• #1.129
Doe waar je je goed bij voelt man! Plezier is het belangrijkst. Heel veel succes met gewichtheffen!
Ja precies dat dus. Genoeg mensen die zeggen dat ik beter kan blijven PLen, maar als ik daar nu gewoon niks uit haal, dan houdt het voor mij op. Thanks!

------------------------------------------------------------------------------------

Ik zei dat ik maandag zou beginnen met loggen, maar heb net ook getraind dus waarom ook niet he. Ging lekker weer. Ik sta overigens nog steeds ingeschreven voor het NK powerliften en ben ook van plan gewoon mee te doen. Echter ga ik niet all out en doe ik mn lifts meer gewichthef stijl

Snatch
3x 60kg
3x 75kg
2x 85kg
1x 95kg
2x3 105kg PR heerlijk om die 2 letters weer eens in mn log te zien

Weightlifting squat (wat inhoudt high bar, slow negativ, close stance, ass-to-grass, zonder belt en strakke sleeves)
3x 60kg
3x 100kg
3x 140kg
5x3 180kg best pittig zo'n soort squat

Jerk dips
5x5 180kg

Paused close grip bench press
5x 60kg
4x 80kg
3x 100kg
2x 110kg
1x 120kg dit was vgm mn vorige PR hiermee
1x 130kg
4x 140kg @8.5 PR damn wat, dit komt al in de buurt van mn normale paused bench (8x 140kg is daar mn PR), ben benieuwd wat ik hieruit haal. Misschie close grip op t NK powerliften?

Goed bezig man! Logisch dat oly squats zwaar zijn op 4 plates toch?! Sterke presses. Ik ga je volgen!

Allereerst natuurlijk zuur van de blessure, maar deze stijl van trainen heeft ook wel z'n charme! Wat een mooie selectie van oefeningen zeg. Die weightlifting squats zien er echt super uit vind ik. Veel aestetischer dan een PL-squat, voor wat het waard is.
Ik lees wel eens dat mensen sterker zijn op de close-grip bench, dan op de reguliere bench. Apart eigenlijk, want de ROM is toch langer?!

• #1.132
Goed bezig man! Logisch dat oly squats zwaar zijn op 4 plates toch?! Sterke presses. Ik ga je volgen!

Mwah, zou opzich wel prima moeten gaan naar mijn mening, we meer eigenlijk hahaha. Welkom!

Allereerst natuurlijk zuur van de blessure, maar deze stijl van trainen heeft ook wel z'n charme! Wat een mooie selectie van oefeningen zeg. Die weightlifting squats zien er echt super uit vind ik. Veel aestetischer dan een PL-squat, voor wat het waard is.
Ik lees wel eens dat mensen sterker zijn op de close-grip bench, dan op de reguliere bench. Apart eigenlijk, want de ROM is toch langer?!

Vind zelf dat het beide wel iets heeft. Oly squat ziet er heel "mooi" uit, maar de bruutheid van een PL-squat vind ik dan ook wel weer iets hebben. De WR-houder bench bij de +120kg drukt ook vrij close (pink op ringetjes), helemaal voor zijn gewichtsklasse, en dan nog steeds 280kg drukken.. Fun fact ook, hij opende op het WK dit jaar ook hoger op zn bankdruk dan op deadlift.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van maandag vergeten te posten.

C&J cluster -> full clean + 2x front squat + split jerk
3x3 60kg
3x3 70kg
3x3 80kg
3x3 90kg

Clean&jerk
5x1 90kg
5x1 100kg

Military press
5x 40kg
5x 60kg Opeens schiet het in mn trap, heel bizar, heb er al 2 dagen last van, binnenkort maar weer eens naar de fysio

Hierna beetje triceps gedaan en veel gefoamrolled. Vandaag maar gewoon rustig aan alleen squatten.

Vind zelf dat het beide wel iets heeft. Oly squat ziet er heel "mooi" uit, maar de bruutheid van een PL-squat vind ik dan ook wel weer iets hebben. De WR-houder bench bij de +120kg drukt ook vrij close (pink op ringetjes), helemaal voor zijn gewichtsklasse, en dan nog steeds 280kg drukken.. Fun fact ook, hij opende op het WK dit jaar ook hoger op zn bankdruk dan op deadlift.

Oh, absoluut! Het blijft gewoonweg motiverend om de toppers op powerlifting te zien squaten en deadliften. Inderdaad meer om de brute kracht en zekere agressie, dan de technische efficiëntie van oly lifters.
Pinkies op de ringen is voor deze gewicht klasse uiteraard een smalle grip. Bizar wat betreft die bench/DL ratio... :sd:

Sterkte met de trap. Ik hoop dat de fysio de vinger op de zere plek kan leggen..

• #1.134
Oh, absoluut! Het blijft gewoonweg motiverend om de toppers op powerlifting te zien squaten en deadliften. Inderdaad meer om de brute kracht en zekere agressie, dan de technische efficiëntie van oly lifters.
Pinkies op de ringen is voor deze gewicht klasse uiteraard een smalle grip. Bizar wat betreft die bench/DL ratio... :sd:

Sterkte met de trap. Ik hoop dat de fysio de vinger op de zere plek kan leggen..

Ik kijk er niet erg naar uit hahaha, maar is helaas waarschijnlijk wel nodig. Momenteel lijkt het rustig aan beter te worden, en heb er alleen last van bij een military press, dus ik ga voor nu rustig verder.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ging weer lekker vandaag. Techniek lijkt wel weer een beetje achteruit te gaan, dus komende tijd weer techniek vaker oefenen.

Snatch
3x 60kg
3x 70kg
2x 80kg
2x 90kg
1x 100kg
3x 110kg PR Die laatste rep was wel goor, maar wel gered nog
2x 110kg benen waren te moe voor een 3de

Paused close grip bench
5x 60kg
4x 80kg
3x 100kg
2x 120kg
3x5 130kg Ging erg lekker, tevreden mee!

Kut van je blessure
Mooi dat je weer motivatie hebt gevonden in een andere vorm van ijzer gooien.

Gelukkig doe je nog wel mee met NK.

Heb je eigenlijk een beetje competitie in de 105?

Alleen zn linkerwang weegt al 83

3x 110kg PR Die laatste rep was wel goor, maar wel gered nog
2x 110kg benen waren te moe voor een 3de
Verdomme, wat een zware snatches. Ik ben pas begonnen met oly liften en vind het wel heel leuk om te doen. Hoe lang doe jij het nu al?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven