AndroidHealthClinic

Alexv probeert ook een sterke jongen te worden

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 1 training 4

Trauning van gisteren, was in een gym waar je niet kon WLen, dus snatch geskipt

Squat (beltless)
Tot 5x5 180kg ging best easy, maar volgende week met snatxh ervoor pak ik wel wat lager

Bent over row
5x5 110kg

Leg press (45 deg)
4x12 160kg

Skull crushers
4x8 50kg

Overhead rope tricep extension
4x12 14kg

Cable woodchops
4x12 22kg

Loopt alles volgens plan Alex?
Zit je goed in je nieuwe programma? ....geen pijntjes?

Zeker, ben er heel tevreden mee, pijntjes zijn weg aan het gaan. Hoop dat ik na deze cycle volledig hersteld ben.
 
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 2 training 1

Training helaas iets in moeten korten ivm tijd.

Snatch
Tot 7x1 105kg, ging erg goed, video van laatste single onder.

Snatch grip panda pulls
3x3 125kg Idem.

Military press
5x 40kg
3x5 62.5kg

Rear delt raises
4x12 5kg

Overhead dumbell tricep extensions
4x12 10kg

 
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 2 training 2

Tijdje druk gehad, maar back om even wat bij te houden

Clean&jerk
tot 5x1 105kg werd heel licht in mn hoofd om een of andere reden

Clean grip panda pulls
3x3 185kg

Verder niet veel meer gedaan.

Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 3 training 1

Snatch
2x2 70kg
4x2 90kg
1x 100kg
5x1 110kg Techniek was niet zoals ik gehoopt had, maar ze gingen wel echt belachelijk easy

Snatch grip panda pull
3x3 130kg

Military press
3x5 65kg

Leg press
3x12 180kg was 20kg meer dan de bedoeling, oeps

Lat pull down
3x12 95lbs

Rear delt cable flyes
3x12 blue cord

Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 3 training 2

Clean&jerk
2x2 60kg
2x2 90kg
4x2 110kg Nog steeds kloten met die front rack, maar gaat wel steeds beter

Paused front squat
4x4 110kg

Standing DB shoulder press
3x12 20kg

Rear delt raises
3x12 5kg

BB curl
4x5 45kg
 
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 3 training 3

Weer een prima training vandaag.

Clean&jerk
4x2 70kg
2x1 95kg
5x1 110kg Ging best prima, zowel qua gevoel als techniek, ondanks de cleangrip nog steeds lastig blijft. Overige werk punten: (1). iets minder hoog trekken, met meer snelheid in de 3rd pull (2).achterste been in de jerk meer buigen, zodat mn rug minder buigt in de jerk.

Clean grip panda pull
3x3 160kg laatste set op video. Hierbij was de eerste rep uit positie en dus erg slecht, de 2de en 3de ben ik wel tevreden mee.

Pull up
3x8 bw

Skull crushers
4x5 50kg

Overhead rope tricep extensions
4x12 30kg

Cable woodchops
4x12 35kg

 
  • Like
Waarderingen: 040B
Mooi zo'n gekochte houten log zie ik bij Niels waar een 5 cm openstaande barst in komt.
 
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 3 training 4

Ging erg lekker naar eigen zeggen.

Snatch
3x2 60kg
2x2 80kg
4x2 100kg Ging naar eigen zeggen erg goed qua techniek. Echter zijn er nog een paar punten waar ik nog aan wil werken: (1). Sneller trekken in de 1st pull en iets eerder beginnen met versnellen in de 2nd pull (2). Iets meer naar achteren bewegen aan het einde van mn 2nd pull (3). Meer stabiliteit in de vang positie. De eerste 2 punten wil ik oplossen met panda pulls, het laatste punt moet ik drop snatches of snatch balance voor toevoegen. Mijn huidige voorbeelden voor de snatch waar ik veel van afkijk zijn Lasha Talakhadze, omdat die ongeveer dezelfde soort bouw heeft als ik, relatief lange armen/benen tov torso. (en natuurlijk omdat die echt belachelijk veel gewicht tilt) en Arley Mendez Perez omdat die naar mijn mening de mooiste snatch techniek heeft in het huidige gewichtheffen. Laatste set hievan op video overigens.

Squat
5x 100kg
3x 140kg
5x5 160kg Ondanks dat het er belachelijk makkelijk uit ziet, voelde vrij zwaar, wat waarschijnlijk voortkomt uit 2 redenen: (1). Als ik geen belt/sleeves draag, voelen squats altijd 50kg zwaarder om een of andere reden (2). Met het hoge volume aan benen werk wat ik wekelijks doe, waren mn benen potentieel best moe al. Het 2de punt is vooral gewenning naar mijn mening en ik vind het tot nu toe wel mee vallen met hoe moe ik ben en hoeveel spierpijn ik heb. Echter ben ik over het 2de punt nog in een dubio. Squats en cleans voelen veel makkelijker met belt en sleeves, dus je zou zeggen dat met belt en sleeves ideaal is om te trainen. Echter vind ik dat bij snatch totaal niet en lift ik liever zonder belt/sleeves, waarvoor het handiger is om zonder belt/sleeves te trainen. Moet nog even kijken hoe ik dit ga oplossen. Ook weer staat de laatste set hiervan op video.

Bent over row
4x5 115kg

Lateral raises
4x12 10kg

Ab wheel
4x12 bw

 
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 4 training 1

Heel lekkere training vandaag! Overigens sta ik ook ingeschreven voor de team competities gewichtheffen met team Extreme Sports Academy Tilburg! Eerste wedstrijd is 7 april alweer!

Snatch
3x2 70kg
2x2 90kg
1x 110kg
1x 120kg
3x1 130kg Ging heel lekker, consistent ook qua techniek, dus heel tevreden! Heb mn start positie veranderd, merk dat ik hierdoor veel sneller van de grond kom en in de second pull kan trekken, dus dat is al een deel opgelost van bovenstaande puntjes! Echter merk ik dat ik nog steeds (1). Beter mezelf naar beneden moet trekken in de 3rd pull en (2). mn vang positie stabieler moet maken.

Snatch grip panda pulls
3x3 150kg Dit gaat zo makkelijk, ik trek hem hoog genoeg om te kunnen powersnatchen. Dus ik ga deze vervangen door Snatch Balance vanaf volgende week.

Military press
3x5 70kg

Leg press
5x 200kg
5x 250kg
5x5 300kg Verbazingwekkend goed, aangezien ik normaliter echt een ramp ben op de leg press

OH tricep rope extenstions
4x12 40kg

 
Laatst bewerkt:
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 4 training 2

Korte training vandaag

Clean&Jerk
3x2 60kg
2x2 90kg
1x 110kg
3x1 120kg Clean ging echt verbazingwekkend goed, jerk leek helemaal nergens op

Paused front squat
3x3 120kg

Rear delt raises
4x12 5kg
 
Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 4 training 3

Full clean
2x 60kg
2x 80kg
2x 100kg
1x 120kg
1x 135kg PR
1x 145kg PR
1x 155kg PR
heel blij mee, begin het cleanen eindelijk onder de knie te krijgen

Rack jerk
15x1 65kg

Pull up
4x12 bw

Skull crusher
4x5 50kg

Road to become a weightlifter - Recovery & Hyperthrophy mesocycle week 4 training 4

Snatch
Tot 4x2 100kg sbelheid geoefend, ging maar ging lastig met spierpijn van de clean de dag ervoor

Snatch balance
4x2 100kg

 
Ligt het aan de techniek dat je nu in een keer doorschiet op de Full Clean Alex?

Mooie PR's congrats!! :thumbs:
 
Ligt het aan de techniek dat je nu in een keer doorschiet op de Full Clean Alex?

Mooie PR's congrats!! :thumbs:

Thanks! Is meer de doel techniek waar ik voor streef. Kon voorheen niet onderin vangen omdat ik niet flexibel genoeg was, nu zit dat wel goed.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training maandag

Snatch tot 8x1 120kg
Squat tot 3x3 190kg
Verder wat triceps

Hierna besloten om deloadje te pakken omdat ik voelde dat ik weer aan het overreachen was.

Training woensdag

Dropclean&powerjerk
heel vaak met 80kg

Ben van plan om zaterdag ook nog licht te gaan snatchen en C&Jen, volgende training die ik weer log is maandag
 
Thanks! Is meer de doel techniek waar ik voor streef. Kon voorheen niet onderin vangen omdat ik niet flexibel genoeg was, nu zit dat wel goed.

Hoe vaker is dan toch beter.....
 
Tijdje niet meer op DBB gelogd. Trainingen waren naar mijn mening ook niet heel spectaculair, of zelfs toevoegend. Door de tentamens heb ik hier en daar maar een beetje aan gekloot waar ik tijd had. Maar goed, gisteren weer een wedstrijd gehad, eerste kwalificatie voor het NK teams. We zijn met ons team eerste geworden, waar ik als team coach/captain heel trots op ben! Zelf heb ik ervoor gekozen om deze wedstrijd wat lichter te beginnen, omdat ik verwacht had dat het met de tentamens niet heel geweldig zou gaan, echter was het tegendeel waar.

Snatch
3x2 70kg
2x 90kg
2x1 110kg
1x 120kg

Eerste beurt - 120kg - 3 wit - heel makkelijk
Tweede beurt - 127kg - 3 wit - idem
Derde beurt - 132kg - 3 wit - Opzich een mooie beurt, ging gevoelsmatig heel makkelijk, maar in de video is nog steeds wat draaiing zichtbaar - 11kg wedstrijd PR - video onder

Clean&Jerk
3x2 70kg
2x 90kg
2x1 110kg
2x1 120kg

Eerste beurt - 120kg - 3 wit - heel makkelijk
Tweede beurt - 130kg - 3 wit - idem
Derde beurt - 137kg - 2 wit - Had eigenlijk afgekeurd moeten worden op press-out, maar dat is niet gebeurd, dus mooi! - 1kg wedstrijd PR - video onder

Volgende wedstrijd is 19 mei. Heb weer een schema opgesteld met hoe ik het allemaal ga aanpakken, en ga weer een poging doen om een schema ook echt aan te houden. In dit schema zal de nadruk liggen op de jerk, omdat dat momenteel mijn zwakste punt is.

 
Retesterk
 

Thanks Gijs!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Week 1 training 1

Relatief licht gegaan, echter voelde het allemaal best zwaar na de wedstrijd dit weekend. Het plan voor dit schema is overigens om alles met sleeves en belt te doen, om die reden ga ik het er ook niet meer bij zetten elke keer.

Snatch
3x 70kg
2x 90kg
1x 100kg
3x1 110kg

Oly squat
5x 70kg
5x 120kg
5x5 150kg

Pull up
6x bw
4x6 bw+10kg

Overhead tricep extension
4x12 40kg

Plank hold
3x 30 sec
 
Week 1 training 2

Voelde nog steeds relatief zwaar omdat alles een beetje vast zat.

Clean&Jerk
2x3 60kg
2x 80kg
1x 100kg
3x1 110kg

Front squat (zonder belt)
3x5 110kg

Rear delt raises
4x12 5kg

Tricep kickback
4x12 10kg

Assault bike
5min (50 sec langzaam, 10 sec sprint)
 
Week 1 training 3

Training van zaterdag, nog geen tijd voor gehad om dit te loggen.

Snatch
2x 60kg
2x 80kg
3x2 100kg

Rack jerk + Clean&jerk (De bedoeling was doubles op rack jerk, echter kan ik vanuit jerk positie nog niet goed vangen op de schouders, dus om blessures te voorkomen heb ik de stang maar steeds op de grond gegooid)
1x 100kg
2x1 112,5kg
0,5x 112,5kg (laatste jerk gemist omdat ik opeens duizelig werd)
1x 112,5kg

Chin up
4x12 bw

Dumbell lateral raises
4x12 10kg

Ab wheel
5x5 bw
 
Week 2 training 1

Training van maandag, door drukte loopt het loggen een beetje achter, maar ik sta wel een 8 gemiddeld op school, dus dat is lekker

Snatch
2x2 60kg
1x 80kg
1x 100kg
3x1 112,5kg

Squat
5x 70kg
3x 120kg
5x5 155kg, ging beter dan vorige week

Pull up
4x6 bw+10kg

Overhead rope extensions
4x12 40kg

Plank hold
3x 30sec
 
Week 2 training 2

Training van gisteren. Kreeg beetje last van mn nek, nu kan ik nauwelijks naar links kijken. Heb deze blessure als eerder gehad, maar aan de andere kant. Dus nu ben ik in ieder geval symmetrisch verneukt.

Clean&jerk
2x2 60kg
1x 80kg
1x 100kg
3x1 112,5kg

Front squat
3x5 112,5kg

Military press
3x5 62,5kg

Rear delt raises
4x12 5kg

Assault bike
5 rounds: 50sec 50RPM, 10sec max RPM
 
Deze week ook naar de manueel geweest....wel "lekker" dat gekraak...nou ja als het klaar is voelt je nek weer als herboren
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven