MuscleMeat

Anoniem Log - Kelei Schema

• Topic Starter Topic Starter
Ja inderdaad, viel me ook al op in jouw log dat we met vergelijkbare gewichten bezig zijn. Altijd leuk. Hou je in de gaten!

Ik denk dat ik met die dumbbells er maar gewoon aan ga geloven en face down op een bankje ga liggen.

Gister had ik weer getraind maar helaas was mijn telefoon overleden dus moest alles uit het hoofd.

Woensdag 22-1-2014:

26 reps.

Front squat: 90kg -12 -4 -4 -3 -3
Chin up: BW -9 -3 -3 -2 -2 -2
Incline Barbell bench press: 75kg -12 -4 -4 -3 -3
Seated row: 50kg -16 -10
Seated leg curl: 85kg -12 -4 -4 -3 -3
Dumbell concentration curl: 18kg -10 -3 -3 -3 -3 -2 -2
Tricep Pushdown: 37,5kg -12 -4 -4 -3 -3
Standing calf raises: 100kg -20 -15 -15
Barbell upright row: vergeten
Dips: BW+12 -12 -4 -4 -3 -3 (moest niet, wel gedaan)

Training begint al wat te worden. Hoef nog maar minimaal te verhogen. Wel opletten dat ik niet te lang blijf rusten.

Front squat was echt heerlijk. Voelde niet superzwaar aan maar de rest van de dag waren mijn quads keihard om een of andere reden.
Bench press toch maar gewoon incline met een grote arch. Is prima te doen denk ik in het vervolg.
Voor de rest weinig bijzonders.

Heb een beginpic toegevoegd aan de OP. Doel is om voor de zomer nog wat massa te pakken en wat vet te verliezen. Uiteindelijk ben ik van plan om niet zwaarder te worden dan 100kg met een vetpercentage <10%. Als dat ik bereik zie ik wel of ik tevreden ben.

---------- Toegevoegd om 11:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:16 ----------

Is het trouwens normaal dat ik bij de tricep pushdown ontzettend veel me traps lijk te gebruiken?

Front squat: 90kg -12 -4 -4 -3 -3

Front squat was echt heerlijk. Voelde niet superzwaar aan maar de rest van de dag waren mijn quads keihard om een of andere reden.

---------- Toegevoegd om 11:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:16 ----------

Is het trouwens normaal dat ik bij de tricep pushdown ontzettend veel me traps lijk te gebruiken?

Sterke front squat hoor! :thumbs: Goed bezig!

Triceps pushdown had ik ook het probleem van de traps zodra ik zwaarder ging. Vandaar dat ik ze ook heb vervangen voor skullcrushers, vind ik zelf prettiger en dan isoleer ik ze wel. Volgens mij staan er wel wat tips in het Kelei topic hiervoor.

Vanwaar dat je seated row zonder rest/pause sets doet?
Tricep pushdown met een V bar of doe je met een rope zoals Kelei adviseert

Sterke front squat hoor! :thumbs: Goed bezig!

Triceps pushdown had ik ook het probleem van de traps zodra ik zwaarder ging. Vandaar dat ik ze ook heb vervangen voor skullcrushers, vind ik zelf prettiger en dan isoleer ik ze wel. Volgens mij staan er wel wat tips in het Kelei topic hiervoor.

Thx! Front squats liggen me wel. Heb ook geen problemen met de stang vasthouden e.d. waar ik anderen wel vaak over zie klagen.

Die pushdowns waren niet echt een succes. De overhead rope tricep extension vind ik wel een lekkere oefening. Misschien dat ik die ga gebruiken volgende keer. Blijft toch een beetje puzzelen dit schema voordat het echt goed zit.

Vanwaar dat je seated row zonder rest/pause sets doet?
Tricep pushdown met een V bar of doe je met een rope zoals Kelei adviseert

Was eerste keer dat ik seated row deed (op zo'n apparaat) dus had veel te licht gewicht ingeschat. Volgende keer 10-15kg erbij denk ik.

De tricep pushdown doe ik met V bar, want ik vind rope bij deze oefening niet fijn aanvoelen. Heb dan ook het idee dat ik meer met rechts doe dan met links.

---------- Toegevoegd om 18:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:19 ----------

Donderdag 23-1-2014

26 reps pull-downs 90kg

En toen raakte ik zwaar gefrustreerd omdat het t*fus druk was, de smith kapot was, het squatrek door allerlei mensen werd gebruikt om van alles te doen behalve te squatten. Mensen die bij mij via telefoon, whatsapp en skype zaten te zeiken. En toen ben ik maar naar huis gegaan. Helemaal klaar mee. Frustratie kan ook wat te maken hebben met het feit dat ik nog niet gegeten heb vandaag. Misschien dat ik vanavond nog een poging waag.

hehe

heb ook wel is gehad dat ik enorm zat te ragen tijdens het trainen, facking aggresief en alles :o

Hahaha, wat een k*tzooi. Ik zou daar ook ontzettend pissig van worden. :) Overhead Rope Extension vind ik een geweldig alternatief voor de rope pull/pushdown. Dan schakel je vrijwel alle andere spiergroepen uit.

Dat wachten op mensen en niet de optie hebben om een apparaat te delen vind ik wel een groot nadeel van dit schema. Met mijn kracht routine hoefde ik eigenlijk nooit te wachten. Maar goed, moet er wat voor over hebben.

vrijdag 24 januari

26 reps

Romanian deadlift: 110kg -11 -3 -3 -3 -3 -3 (nog geen straps helaas)
Pull-ups: niet gedaan want dag daarvoor gedaan en smith bezet voor anderhalf uur
Dips: BW+16 -16 -5 -4
one arm row: 32kg -16 -4 -3 -3
leg extensions: 97,5kg -16 -4 -3 -3
dumbell incline curl: 16kg -11 -4 -4 -3 -3
barbell seated oh extensions: 42,5kg -12 -4 -4 -3 -3
standing calf raises: niet gedaan want druk
side raises: 12kg -12 -4 -4 -3 -3

Weet iemand een winkeltje in Amsterdam waar ik straps kan kopen?

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:28 ----------

zaterdag 25 januari

29 reps

Front squat: 95kg -12 -4 -4 -3 -3 -3
Chin up: BW -7 -3 -3 -3 -3 (einde van de training gedaan dus niet zo sterk)
Incline Barbell bench press: 80kg -9 -2 -3 -3 -3 -3 -3 -3 (zwaarder dan verwacht, techniek voelt ook nog onnatuurlijk)
Seated row: 67,5kg -12 -4 -4 -3 -3 -3 (full stack, ook geen optie meer dus :grumble:)
Seated leg curl: 80kg -12 -4 -4 -3 -3 -3 (per ongeluk lichter dan vorige keer)
Dumbell concentration curl: 18kg -12 -2 -3 -3 -3 -3 -3
Tricep oh rope extensions: 27,5kg -12 -4 -4 -3 -3 -3 (full stack, ez game)
Standing calf raises: 120kg -20 -15 -15
Barbell upright row: 47,5kg -12 -4 -4 -3 -3 -3

wel aardige training.

Volgorde van de oefeningen is niet strikt he, zeker als je de compounds gehad hebt maakt de volgorde geen reet uit, geen oefeningen die echt invloed op elkaar meer hebben

Dan kun je gewoon degene doen die vrij is, hoef je minder vaak te wachten

Ik heb overigens deze straps: http://www.bodyenfitshop.nl/kleding-en-accessoires/powerstraps/m-double-you/power-straps/

Die straps heb ik ook, voldoen prima! Lekkere gewichten hoor, traint lekker door zo te zien!

Inderdaad, wat michieln zegt over volgorde van oefeningen. Ik pak eerst de zware compounds en werk daarna isolatie af hoe het maar uit komt. Wij hebben ook 2 verdiepingen waar de apparaten verspreid staan, dus ik kijk ook even wat daarin gemakkelijk is. En als iets bezet is, gewoon omdraaien.

Thx voor de advies. Volgorde neem ik ook niet zo strikt hoor maar het is gewoon zeer druk in de gym de afgelopen weken. Over het algemeen probeer ik zo snel mogelijk de pullups/chinups en compounds te doen. En het liefst ook niet 2 rug- of beenoefeningen achter elkaar. Voor de rest maakt het me kwa volgorde niets uit.

Straps ga ik bestellen, zal er gelijk wel een paar kg whey bij bestellen ook.

Zondag 26-1-2014:

29 reps

Romanian deadlift: 120kg -7 -4 -4 -4 -4 -3 -3 onderarmpjes :( was ook helemaal vergeten mixed grip te doen
Pull-up: BW -6 -3 -2 -2 -2 -2 -2
Dips: BW+22 -7 (en toen viel de dumbbell) -6 -5 -5 -4
one arm row: nie gedaan
single leg extensions: 60kg -12 -4 -4 -3 -3 -3
dumbell incline curl: 18kg -8 -3 -3 -3 -3 -3 -3
barbell seated oh extensions: nie gedaan
standing calf raises: 130kg -20 -15 -15
side raises: 14kg -12 -4 -4 -3 -3 -3

Wel oke training. Trainingen beginnen wel vrij lang te duren nu ik rond die 30 reps per oefening kom. Denk dat ik ongeveer 1 uur en kwartier heb getraind voordat de gym dicht ging, vandaar dat ik 2 oefeningen niet heb gedaan.

Straps worden een prioriteit. Want alhoewel ik het gevoel heb dat mijn onderarmen sterker en voller worden kan het niet de bedoeling zijn dat ik bij de RDL totaal niets voel in mijn glutes, rug en hamstrings voordat ik die stang niet meer kan vasthouden.

Dips worden wel vrij lastig met dit formaat dumbbells. Een riem om gewichten aan te hangen zou nice zijn. Weet iemand of er van die normale powerlifting belts bestaan waar je ook gewichten aan kan hangen?

Straps gaan wss een aantal kg aan je RDL toevoegen. Kelei heeft terecht aangegeven dat je onderarmen het nooit kunnen bijhouden met je post chain, dus straps worden haast wel een must

Heb overigens zelf meestal rond de 1 uur en 15 minuten nodig voor een training. Wss een uur als ik me ga haasten, en meestal is 't anderhalf uur omdat ik loop te treuzelen en te praten met mensen enzo :o mja wen je wel aan

Ik denk eerlijk gezegd dat ze vrij veel gaan toevoegen aan mijn RDL. Grip is echt zo erg de beperkende factor voor mij hier. Maar we gaan het meemaken volgende weken. Als het goed is heb ik binnen een dag of 2 straps. In de stad zijn ze helaas overal uitverkocht.

Ik denk dat ik nog wel wat te veel rust pak hier en daar. Doe het op gevoel en 30 seconden gaan toch vrij snel voorbij. Vooral aangezien ik gewend ben om 3-5 minuten te wachten tussen setjes en dan 5 herhalingen te doen. ;)

Nette training! Dat ze langer worden heb ik ook last van. Eventueel minder rust tussen de oefeningen in! Mixed grip moet je nooit pakken bij de RDL. Dus alleen de overhand grip met of zonder straps. Je armen gaan het zoals michieln zegt ook niet bijhouden bij je hamstrings, glutes en onderrug.

Volgens mij heeft fitness-seller wel zo'n dip/chin riem. Anders even zoeken in het trainingsmateriaal gedeelte van dit forum. Zit er zelf ook aan te denken, is een stuk gemakkelijker dan die dumbells tussen je benen houden.

Waarom nooit mixed grip?

Ze hadden een dip-riem bij mij in de gym. Maar die is kapot gegaan en mijn gym wacht altijd eerst een half jaar ongeveer voor ze de moeite nemen om kapot materiaal te vervangen. :mad:

Ik denk eerlijk gezegd dat ze vrij veel gaan toevoegen aan mijn RDL. Grip is echt zo erg de beperkende factor voor mij hier. Maar we gaan het meemaken volgende weken. Als het goed is heb ik binnen een dag of 2 straps. In de stad zijn ze helaas overal uitverkocht.

Ik denk dat ik nog wel wat te veel rust pak hier en daar. Doe het op gevoel en 30 seconden gaan toch vrij snel voorbij. Vooral aangezien ik gewend ben om 3-5 minuten te wachten tussen setjes en dan 5 herhalingen te doen. ;)
Zou maar zo kunnen dat straps bij mij voor 5-10 kg extra hebben gezorgd. Ben in twee maanden vrij vlot van 110 kg naar 125-130 kg gegaan, terwijl ik aan het recompen was.

Ik time de rust zelf overigens met de stopwatch op m'n mobiel bij de meeste oefeningen, zit altijd ongeveer op de juiste hoeveelheid rust.

Nouja, 'nooit'.

Kelei zegt:
Never use a mixed grip during RDL, always use a double overhand grip. Eventually you'll need to start using straps, your forearms can't keep up with your hamstrings forever.

Volgens mij was dat vooral voor het risico op een biceps tear. Maar goed, sommigen op dit forum zeggen dat het risico daarop toch erg klein is. Ik heb geen idee, en neem het zekere voor het onzekere ;) Dus 'nooit' is wat overdreven.

Zou maar zo kunnen dat straps bij mij voor 5-10 kg extra hebben gezorgd. Ben in twee maanden vrij vlot van 110 kg naar 125-130 kg gegaan, terwijl ik aan het recompen was.

Ik time de rust zelf overigens met de stopwatch op m'n mobiel bij de meeste oefeningen, zit altijd ongeveer op de juiste hoeveelheid rust.

Ik zal het volgende keer eens proberen met stopwatch en kijken hoe het bevalt.

Nouja, 'nooit'.

Kelei zegt:

Volgens mij was dat vooral voor het risico op een biceps tear. Maar goed, sommigen op dit forum zeggen dat het risico daarop toch erg klein is. Ik heb geen idee, en neem het zekere voor het onzekere ;) Dus 'nooit' is wat overdreven.

Ja, daar zit ook wel wat in inderdaad met rest-pause sets. Uiteindelijk wordt het toch moeilijk goede vorm te houden. Volgende keer heb ik straps hopelijk.

Nou met stopwatch merk je wel hoe kort 30s is zeg. :o Bij pullups en curls ging het me echt niet lukken om 3 reps te doen na 30s en daar heb ik dus wat extra tijd gepakt.

Dinsdag 28-1-2014

30 reps

Front squat: 100kg -10 -3 -3 -3 -3 -4 -4
Chin up: BW -10 -2 -3 -3 -3
Incline Barbell bench press: 80kg -12 -3 -3 -3 -3 -3 -3
Seated row: 67,5kg -12 -4 -4 -3 -3 -3
Seated leg curl: 85kg -12 -3 -3 -3 -3 -3 -3
Dumbell concentration curl: 20kg -10 -2 -3 -3 -3 -3 -3 -3
Tricep oh rope extensions: 30kg -12 -4 -4 -3 -3 -3
Standing calf raises: 130kg -20 -15 -15
Barbell upright row: 52,5kg -12 -3 -3 -3 -3 -3 -3

Ik vind high rep front squatten echt heerlijk. Krijg een gigantische pomp in mijn quads ervan die de rest van de dag blijft zitten

Bench press ging lekker, vorige keer voelde het zwaar. Dit keer was het goed te doen.

Seated row moet eruit. Ga wel proberen een strict barbell row te doen maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

De Barbell upright row vind ik raar aanvoelen. Ik pak hem vrij breed, en trek mijn ellebogen omhoog tot mijn bovenarmen parallel aan de grond zijn. De stang komt dan tot net onder de borst ongeveer. Doe ik hem dan goed? ga hem volgende keer even wat lichter doen om hem goed aan te kunnen voelen.

Sterk man

En die 30s is een richtlijn he, zal soms bij de ene oefening 20s zijn en de andere 40s

Upright row tot borst is prima, als je nog hoger gaat gaan je traps vooral meer werk doen, t/m borst is prima voor schouders

Sterke training man, vind je concentration curls vooral sterk!

Terug
Naar boven