MuscleMeat

Anoniem Log - Kelei Schema

Damn, lekker hoor! Die 100kg front squat is erg netjes :)

• Topic Starter Topic Starter
Thx guys. En dan te bedenken dat ik eigenlijk nooit biceps heb getraint. :)

De training van vandaag was niet zo lekker helaas. Merkte het al toen ik onderweg was naar de sportschool. Voelde me moe, mentaal sloom en kreeg al verzuring in mijn benen van het fietsen.

Woensdag 29-1-2014

30 reps

Romanian deadlift: 120kg -8 -4 -3 -2 **** die shit. als ik onderarmen wil trainen doe ik wel een andere oefening. need straps fast!
Pull-up: BW -5 -2 -1 -1 huilen, opgeven, weglopen
Dips: geen zin in want vind irritant met dumbbells dus incline bench press: 82,5kg -6 -3 -3 -3 lame
one arm row: nie gedaan maar wel BOR: 67,5kg -12 -4 -4 -4 -3 -3 lekker, hou ik erin
single leg extensions: 65kg -12 -3 -3 -3 -3 -3 -3 best zwaar
dumbell incline curl: 18kg -10 -3 -3 -3 -3 -3 -3 -2 ging wel lekker
barbell seated oh extensions: nie gedaan
standing calf raises: niet gedaan
side raises: 16kg -10 -4 -4 -3 -3 -3 -3

Krijg ook een beetje last van mijn pezen bij mijn rechter knieholte en rechter elleboog. De komende twee dagen heb ik druk met andere dingen en ga ik ook niet trainen om hopelijk een beetje te herstellen. Daarnaast moet ik weer wat beter gaan eten want afgelopen tijd te weinig eiwit gegeten en (veel) te veel rotzooi.

Desondanks moet ik zeggen dat ik er wel iets beter uit zie. :p Weet niet of het door de pomp komt of dat mijn armen echt vooruit gaan maar zie steeds meer aders lopen over mijn armen.

Zaterdag 1-2-2014

30 reps

Front squat: 100kg -12
Chin up: BW -11
Incline Barbell bench press: 82,5kg -11
BOR: 70kg -12
Seated leg curl: 90kg -12
Dumbell concentration curl: 20kg -11
Tricep oh rope extensions: 32,5kg -8
Standing calf raises: 135kg -20
Barbell upright row: 37,5kg -12

Ging weer lekker na 2 dagen niet trainen.

Lager gewicht op upright row gepakt?

Jup. Wilde hem goed kunnen aanvoelen omdat het een redelijk nieuwe oefening is voor me en vorige keer niet echt bevredigend was. Maar vandaag voelde goed, dus ga hem rustig opbouwen.

Maandag 3-2-2014

Romanian deadlift: 120kg -12 Makkie met straps.
Pull-up: BW -6
Bench Press: 92,5kg -11
inverted row: BW -12
single leg extensions: 65kg -12 oeps, zelfde gewicht
dumbell incline curl: 18kg -12
barbell seated oh extensions: 45kg -10
standing calf raises: 140kg -20
side raises: 14kg -12 (16kg dumbbells waren niet beschikbaar)

Die straps schelen een hoop bij RDL he? Nette gewichten hoor! Die BP is ook erg sterk! :thumbs: Beetje contrast is er dan wel met je pullups.

Ja, scheelt echt verschrikkelijk veel met straps. Moet toegeven dat ik ook wel dunne, zwakke onderarmpjes heb.

Ik ben echt een noob met pullups. En zo voel ik me ook als ik ze doe. dat ik daar hang in een volle gym en met heel veel moeite maar een paar reps eruit kan persen:grumble: In mijn verdediging moet ik wel zeggen dat ik met 100kg best zwaar ben. En dat ik ze nooit heb gedaan. Maar doe nu iig minimaal 20 reps en dat ga ik opbouwen tot 30 reps. Hoop binnen niet al te lange tijd toch wel 10x BW te kunnen doen.

Vrij droevige training. Had ik ook wel een beetje aan zien komen want weinig geslapen afgelopen 2 nachten, verkouden en lichtelijk onder invloed. Helaas waren er ook nog meer mensen dan materiaal aanwezig. :grumble: Moet echt weer wat vaker niet rond spitsuur trainen.

Dinsdag 4-2-2014

Front squat: niet gedaan, te druk
Chin up: BW -7
Incline Barbell bench press: 82,5kg -8
BOR: 72,5kg -12
Seated leg curl: 92,5kg -12
Dumbell concentration curl: niet gedaan
Tricep oh rope extensions: 30kg -12
Standing calf raises: niet gedaan
Barbell upright row: 42,5kg -12

Incline bench press failde ik bij 4de setje ongv, toen ben ik maar gelijk gestopt. Wat is standaard procedure als je per ongeluk een keertje failed? Gewoon doorgaan tot 30 reps? Ik ga trouwens gewicht wat terugschroeven op deze en beter techniek leren.

BOR vind ik echt geniaal. Nog nooit een oefening zo lekker in mijn bovenrug gevoeld. Dat ik hem nu pas ontdek. :o

Bij fail gewoon doorgaan, iets langer rust houden tussen de setjes. Heb ook wel eens het gewicht naar beneden gedropt, maar dat is in principe niet nodig met wat meer rust. Spitsuur is k*t. Ik ben expres deze week maandag/dinsdag niet gaan trainen...ga aankomende 5 dagen achter elkaar, stuk rustiger!

Snelle update:

Donderdag 6-2-2014

Romanian deadlift: 125kg -12
Chin up: BW -6
Bench Press: 92,5kg -12
BOR: 75kg -12
single leg extensions: 67,5kg -12
dumbell incline curl: 20kg -10
barbell seated oh extensions: 37,5kg -12
standing calf raises: 145kg -20
side raises: 16kg -12

Vrijdag 7-2-2014

Front squat: 102,5kg -12
Pull-up: BW -10
Incline Barbell bench press: 70kg -12
BOR: 77,5kg -9
Seated leg curl: 95kg -12
Dumbell concentration curl: 20kg -8
Tricep oh rope extensions: 32,5kg -12
Barbell upright row: 45kg -12

Zondag 9-2-2014

Romanian deadlift: 130kg -12
Chin up: niet gedaan
Bench Press: 80kg -12
BOR: 67,5kg -12
single leg extensions: 70kg -12
dumbell incline curl: 20kg -11
barbell seated oh extensions: 40kg -12
standing calf raises: niet gedaan
side raises: 16kg -8

Maandag 10-2-2014

Front squat: 80kg -12
Pull-up: niet gedaan
Incline Barbell bench press: 72,5kg -12
BOR: 70kg -9
Seated leg curl: 95kg -12
Dumbell concentration curl: 20kg -8
Tricep oh rope extensions: 35kg -9
Barbell upright row: niet gedaan

Nummertje trekken bij de smith. wat doet men eigenlijk niet in de smith?

Romanian deadlift toch niet zo handig om zo zwaar te doen. Voelde wat druk op onderrug. Vandaag voelde ik ook al wat vermoeidheid in mijn onderrug tijdens de BOR en leg curl vandaar dat ik front squat maar 80kg deed, was ook laatste oefening van mijn training vandaag.

Verder zit ik een beetje in dubio of ik door moet gaan met deze routine. Heb wel het gevoel behoorlijk vooruit te gaan erop. Armen koud van 41,5 naar 42cm in een paar weken. Benen, vooral hamstrings, lijken groter. Voelt ook allemaal wel lekker. Alleen kost het zo verdomd veel tijd.

Tja, ben ook meestal kleine anderhalf uur bezig, maar moet zeggen dat het wel is gaan wennen. Eerst was ik altijd 45 minuten tot een uur gewend, en begon een uur+ me echt te vervelen, nu heb ik dat na een uur en een kwartier pas een beetje, maar dan ben ik meestal toch al bijna klaar dus dat is dan weer een troost

Zelfde probleem overigens op de RDL, heb het idee dat ik vooral m'n onderrug voel op een hoog gewicht. Dunno wut do

Tja, ik verkies goed groeien even boven de tijd die ik bezig ben. Overigens ben ik zelf echt max 1,5u bezig. In het weekend in de ochtend soms iets langer omdat ik tussendoor nog wel eens een praatje maak, of omdat ik een extra oefening toe voeg. Heb laatst een heel schema in 70 minuten afgerond..compounds allemaal aan het begin, had bij de isolatie oefeningen aan het einde weinig rust nodig bij de reps & tussen oefeningen.

Ik vind het heerlijk om lang te trainen. En als ik verder niets te doen had ging ik met liefde 6x per week 2uur+ trainen. Maar het punt is juist dat ik vaak moet haasten omdat ik het de rest van de dag druk heb, en dat ik vaak alleen kan trainen op tijden dat het in de gym superdruk is. En dan sta ik me weer te ergeren omdat constant moet wachten voor ik een oefening kan doen. 70 minuten over een training, of compounds als eerste doen is meestal gewoon onmogelijk. Maar goed, genoeg gezeik. Hier komt die log bob.

Dinsdag 11-2-2014

Romanian deadlift: 100kg -12 strapless
Pull-up: 6x niet slecht voor laatste oefening van de training
Bench Press: 82,5kg -12
BOR: 72,5kg -12
single leg extensions: 72,5kg -12
dumbell incline curl: 22kg -7 (20kg constant bezet)
barbell seated oh extensions: 42,5kg -10
standing calf raises: 150kg -20
side raises: 16kg -12

Laatst bewerkt:
Donderdag 14-2-2014

Front squat: 105kg -8
Chin-up: 7
Incline Barbell bench press: 75kg -12
BOR: 75kg -12
Seated single leg curl: 40kg -12
Dumbell concentration curl: 20kg -9
Tricep oh rope extensions: 35kg -7
Standing calf raises: 155kg -20
Barbell upright row: 47,5kg -12

mwa training, volgende week deload

2 trainingen niet gelogd maar hier is die van gister:

Maandag 17-2-2014

Romanian deadlift strapless: 105kg -10
Pull-up: niet gedaan
Bench Press: 87,5kg -12
BOR: 80kg -10
single leg extensions: 75kg -12
dumbell incline curl: 20kg -12
barbell seated oh extensions: 45kg -12
standing calf raises: 160kg -20
side raises: 18kg -12

Nu ga ik de rest van de week deload doen. aanhechtingen in mijn armen zijn beetje gevoelig en er zit iets in me rug al een paar dagen dat steekt als ik diep inadem of me uitrek.

Nu je zo de RDL strapless doet, is het dan vooral een kwestie van je grip trainen? Ik neem aan dat je spine en hamstrings veel sterker zijn eigenlijk?

Dat ben ik namelijk ook van plan zodra ik weer kan trainen, kan ik tegelijkertijd heel strikt blijven met techniek. Hoe werkt strapless RDLs doen voor jou?

18 kg lateral raises is niet mis trouwens

Ja doe ik inderdaad om grip/onderarmen te trainen. Met straps kan ik wel iig 25-30kg extra. Het heeft verder geen positieve invloed op de uitvoering. Het is namelijk erg lastig om je rug recht te houden als je grip op punt van opgeven staat. Vooral het punt wanneer je van een neergaande beweging weer explosief omhoog wil is lastig.

met die lateral raises zou wel iets mis kunnen zijn hoor. ;) Mijn uitvoering is niet optimaal bij dat soort gewichten.

Ook al grip issues bij de rdl. You and me both..

Lekkere training verder :)

Terug
Naar boven