XXL Nutrition

bankdrukken, kan niet snel omhoog drukken.

Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Hallo iedereen.

Ik vroeg me af of het nu zo belangrijk is om snel omhoog te stoten bij het bankdrukken. Ik doe nu 5x5 zwaar voor mijn doen en bij het tweede setje word het omhoogdrukken al aardig langzamer is dit nu echt zo belangrijk? En ik heb een poos 4x8 gedaan maar dit werkte absoluut niet voor mij, bij 5x5 heb ik zelfs meer pomp in mn chest, is dit misschien gewoon beter voor mijn bouw? Hebben meer mensen hier ervaring mee. En ik heb best lange armen waardoor als ik helemaal uitdruk ik een soort van knikje in mijn armen zie(mezelf gefilmt) moet ik misschien niet helemaal uitdrukken ?

Tips welkom!

Het is sowieso wel beter om niet helemaal te strekken omdat je dan eigenlijk de spanning deels van je spieren haalt. Laat ze een beetje gebogen zodat je dus altijd spanning op je spieren houdt.

Hallo iedereen.

Ik vroeg me af of het nu zo belangrijk is om snel omhoog te stoten bij het bankdrukken. Ik doe nu 5x5 zwaar voor mijn doen en bij het tweede setje word het omhoogdrukken al aardig langzamer is dit nu echt zo belangrijk? En ik heb een poos 4x8 gedaan maar dit werkte absoluut niet voor mij, bij 5x5 heb ik zelfs meer pomp in mn chest, is dit misschien gewoon beter voor mijn bouw? Hebben meer mensen hier ervaring mee. En ik heb best lange armen waardoor als ik helemaal uitdruk ik een soort van knikje in mijn armen zie(mezelf gefilmt) moet ik misschien niet helemaal uitdrukken ?

Tips welkom!

Snel is op zich niet zo belangrijk. Het doel van explosief trainen is zo snel mogelijk en dat kan bij bepaalde belasting wel eens langzaam betekenen.

Altijd voledig uitdrukken.

Misschien niet zoals hij het zegt maar als jij bankdrukt om meer massa op je borst te krijgen dan is uitlocken inderdaad niet nodig. En over dat constant tension, tja hoeveel discussies daar al wel niet over zijn :rolleyes:
OT:

Post dat filmpje is en experimenteer in de tussentijd met je gripbreedte

Overigens zit je met 5x5 redelijk dicht bij je 1rm dus dat alles niet zo vlotjes gaat is ook wel te begrijpen.

Misschien niet zoals hij het zegt maar als jij bankdrukt om meer massa op je borst te krijgen dan is uitlocken inderdaad niet nodig.

Als uitlocken betekend dat je meer gewicht aan kan dan betekend locken een grotere belasting. Niet locken betekend een langere belasting. Het ligt er dus maar aan wat je zoekt, maar imo zorgt een grotere belasting meer voor groei dan een langere belasting.

Als uitlocken betekend dat je meer gewicht aan kan dan betekend locken een grotere belasting. Niet locken betekend een langere belasting. Het ligt er dus maar aan wat je zoekt, maar imo zorgt een grotere belasting meer voor groei dan een langere belasting.

Dat vanuit bodybuilding oogpunt bekeken, daarnaast is het oog niet handig om niet uit te drukken in relatie tot blessures, spelsporten, powerliften en strongman, lenigheid enz. enz. enz....

Terug
Naar boven