XXL Nutrition

Bankdrukken

Waterpoloer

Freaky Bodybuilder
Waardering
633
Lengte
1m80
Massa
106kg
Hallo,

Wat is eigenlijk effectief als je massa wilt opbouwen qua sets, hh en gewicht met het bankdrukken.

Ik doe nu 8x4 70/75 kg vooral de laatste set is zwaar. Is het nu verstandig om meer gewicht en minder herhalingen te doen bij bench press? Om het op te bouwen? Ik zou namelijk wel meer gewicht aan kunnen maar dan natuurlijk weer minder hh:p

En ik heb trouwens erg last van me onderarm vooral bij biceps oefeningen, als ik hem neerleg doet het zeer. Ik heb het èèn en ander opgezocht en het blijkt dus mijn flexoren te zijn in de onderarm. en moet op een bureau o.i.d met mijn handen steunen zodat hij strekt, dat 10 sec. Is het verstandig om dan minder gewicht te pakken bij curls?

Thnx 4 the advice ;)

minder gewicht, meer herhalingen

8x4 herh is gewoon te zielig bij dat gewicht

beter als je gewoon 5x8 doet (of wat jij het lekkerst vind) of te varieert tussen de verschillende sets door met gewicht en herh.

"dit is mijn mening dus geen bs over mijn mening"

minder gewicht, meer herhalingen

8x4 herh is gewoon te zielig bij dat gewicht

beter als je gewoon 5x8 doet (of wat jij het lekkerst vind) of te varieert tussen de verschillende sets door met gewicht en herh.

"dit is mijn mening dus geen bs over mijn mening"

Daar krijg je meer massa van?? Onderbouw jou "mening" dan is

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie sommige mensen, geen idee of het goed voor massa opbouw is maar die bouwen op met 80 kilo 5/6 hh en gaan dan naar de 90 en doen weer minder hh bijv 3/4. En zo steeds hoger met minder hh.

Daar krijg je meer massa van?? Onderbouw jou "mening" dan is

mijn mening is , je kunt wel een paar keer veel gewicht verzetten maar dat zet geen zoden aan de dijk...als je meer met minder doet dan lijkt mij dat je de spier, langer en beter belast

mijn mening is , je kunt wel een paar keer veel gewicht verzetten maar dat zet geen zoden aan de dijk...als je meer met minder doet dan lijkt mij dat je de spier, langer en beter belast

Als je meer gewicht pakt, met minder herhalingen. Boven onderhoud eet. Dan kom je massa aan.

Is volgens mij ook zo.
Veel mensen zeggen dat 1-5 herhalingen gericht is op kracht is, 6-12 gericht op massa en erboven op uithouding.

• Topic Starter Topic Starter
Nu weet ik het nog steeds niet:P 2 verschillende antwoorden???

6-12 reps word mij altijd vertelt voor massa. Heb je misschien onderbouwing voor je standpunt BVE?

Zelf blijf ik altijd in de 8-12 reprange, 3 setjes, en dan steeds iets verzwaren.

Jep, ik ook en ik denk wel dat de meesten dit zo doen, althans zo zie ik dit in mijn gym.

Ja, de meesten doen het zo. De meesten zijn, in elke sportschool ter wereld, ook klein en zwak. Dus of je dat nu als voorbeeld moet nemen?

---------- Toegevoegd om 11:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Is volgens mij ook zo.
Veel mensen zeggen dat 1-5 herhalingen gericht is op kracht is, 6-12 gericht op massa en erboven op uithouding.

Dat is een leuke stelregel, die helaas allerlei andere belangrijke factoren weglaat. Als ik op 60% van mijn 1RM ga zitten, dan kan ik 10 reps in 5 seconden doen. Met 90% van mijn 1RM kan ik 5 reps in 10 seconden. Welke denk je dat beter is voor massa? Simpelweg het aantal herhalingen zegt bijna niets.

Probeer het gewoon uit. Het doel is om voldoende microtrauma te veroorzaken, waardoor de spier gedwongen wordt te groeien. Hoe je dat trauma veroorzaakt is irrelevant. Doe sets van 20, doe singles, die iets er tussenin: het maakt niet uit. Vind wat bij je past, zonder blind anderen na te doen. Die anderen doen namelijk 99% van de tijd ook maar wat zij weer van een ander hebben afgekeken.

Ja, de meesten doen het zo. De meesten zijn, in elke sportschool ter wereld, ook klein en zwak. Dus of je dat nu als voorbeeld moet nemen?

---------- Toegevoegd om 11:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Dat is een leuke stelregel, die helaas allerlei andere belangrijke factoren weglaat. Als ik op 60% van mijn 1RM ga zitten, dan kan ik 10 reps in 5 seconden doen. Met 90% van mijn 1RM kan ik 5 reps in 10 seconden. Welke denk je dat beter is voor massa? Simpelweg het aantal herhalingen zegt bijna niets.

Probeer het gewoon uit. Het doel is om voldoende microtrauma te veroorzaken, waardoor de spier gedwongen wordt te groeien. Hoe je dat trauma veroorzaakt is irrelevant. Doe sets van 20, doe singles, die iets er tussenin: het maakt niet uit. Vind wat bij je past, zonder blind anderen na te doen. Die anderen doen namelijk 99% van de tijd ook maar wat zij weer van een ander hebben afgekeken.
:finger: in mijn gym zijn ze allemaal buff.

Het is een stelregel, maar dat betekent inderdaad niet dat je hem blind moet volgen. Ik denk dat het beste uiteindelijk afwisseling is: een tijdje low reps en dan weer een tijdje meer reps. Variatie is the key.

Terug
Naar boven