MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.121
Gecontroleerd en hier en daar lekker op 'hold', ik vind helemaal mooi!

Because the pump is the cure :P.

Echter, zoals ik hier boven al aangaf vind ik het 'pompen' veel minder leuk dan eerder het geval was. Ik haal nu een stuk meer voldoening uit de grote compounds.
Gelukkig mag ik straks 5 x 5 squaten, met daaropvolgend deficit deadlifts. :thumb:. Eerst even m'n 2e bak pasta van vandaag wegwerken!

Because the pump is the cure :P.

Echter, zoals ik hier boven al aangaf vind ik het 'pompen' veel minder leuk dan eerder het geval was. Ik haal nu een stuk meer voldoening uit de grote compounds.
Gelukkig mag ik straks 5 x 5 squaten, met daaropvolgend deficit deadlifts. :thumb:. Eerst even m'n 2e bak pasta van vandaag wegwerken!
Dat is ook meer bevredigend. Dat pompen op isolatie zijn meer de afmakertjes....

Compounds zijn ook gewoon veel leuker en uitdagender omdat daar goed merkbaar progressie op te boeken is.

• #2.125
LB Squat

Squats
5 x 3-5

2 x 5 x 70
3 x 4 x 70
2 reps meer dan vorige training op zondag. Opzich niet verkeerd aangezien ik voor deze training alweer een behoorlijk stuk op de fiets had gezeten en 9 uur had gewerkt.

Deficit deadlifts
4 x 6-8

7 x 102.5
6 x 102.5
5 x 102.5
Glutes on fiiireee.

Reverse lunges
3 x 20-24

3 x 24 x 20 kg

Leg curl SS Leg raises
3 x 8-12 SS 3 x 10-20

11 x 60
11 x 55
9 x 55 (laatste + hold)
SS
15 15 12

Planks
1 x max

1 x 90 sec x 10 kg

Calves
3 x 12-15

12 x 70
12 x 65
12 x 60

Best een prima training, toch blijf ik een beetje kloten met mijn squat! Het ziet er op film allemaal prima uit, maar het voelt allemaal niet echt lekker. Ten eerste zat m'n linkerkuit weer vol triggerpoints en daarnaast was het moeilijk om te focussen na de laatste lange werkdag van de week. Echter.. Tijdens de deadlifts kwam ik helemaal in de flow.
Volgende x maar eens proberen wat meer op te warmen voor de squats en misschien even kort mijn kuit te foamrollen.

Vandaag push en morgen pull i.p.v. UB. Ik heb toch weinig plannen dit weekend :)

• #2.126
Dat is ook meer bevredigend. Dat pompen op isolatie zijn meer de afmakertjes....

Compounds zijn ook gewoon veel leuker en uitdagender omdat daar goed merkbaar progressie op te boeken is.

Jullie hebben helemaal gelijk mannen. Ik snap gewoon niet dat slecht 10-20% van de mensen in mijn gym traint met compounds en de rest maar wat pompt. Ze vermaken zich er trouwens prima mee, want de meeste lui trainen dagelijks :P!

2e setje squats:

1e set deadlifts:

BW vanmorgen: 77.4 Whaaaat?! :o Hier kan ik dus echt niet bij.. Afgelopen week t*ring veel gegeten, minder trainingsvolume gedraaid en ook niet zo gek veel stress gehad.

Lekker weer. Dat foamrollen lijkt me uitstekend voor de kuit, je moet ook aan de nieuwe hoogte van schoenen wennen natuurlijk.
Hopelijk was 77 kg een uitschieter :(
Hoe is de spijsvertering verder, heb je wel het idee dat alles goed wordt opgenomen, of komt er toch een hoop half verteerd spul in de pot?

Jullie hebben helemaal gelijk mannen. Ik snap gewoon niet dat slecht 10-20% van de mensen in mijn gym traint met compounds en de rest maar wat pompt. Ze vermaken zich er trouwens prima mee, want de meeste lui trainen dagelijks :P!
Maar maken hun ook noemenswaardige gains? (Buiten de juicers om).
Bij mij in de gym pompt 90% ook maar wat en dan vervolgens tegen mij klagen dat ze niet snappen hoe ik gains maak en "groot" ben. Maar met me meetrainen durven ze niet, of ze haken halverwege af.

• #2.129
Lekker weer. Dat foamrollen lijkt me uitstekend voor de kuit, je moet ook aan de nieuwe hoogte van schoenen wennen natuurlijk.
Hopelijk was 77 kg een uitschieter :(
Hoe is de spijsvertering verder, heb je wel het idee dat alles goed wordt opgenomen, of komt er toch een hoop half verteerd spul in de pot?

Het lijkt wel wat te helpen. Als gevolg van mijn immobiele enkel zit de boel daar eigenlijk altijd vast. Daarnaast stond het zadel van mijn fiets wat te laag ingesteld, maar dat heb ik Gisterenn even gefixd.
Ik begrijp deze vraa, maar dat lijkt gewoon allemaal prima in orde te zijn. Ik heb veel minder last van m'n maag/darmen dan een tijd terug..

Maar maken hun ook noemenswaardige gains? (Buiten de juicers om).
Bij mij in de gym pompt 90% ook maar wat en dan vervolgens tegen mij klagen dat ze niet snappen hoe ik gains maak en "groot" ben. Maar met me meetrainen durven ze niet, of ze haken halverwege af.

Mwah, de meeste hebben idd niet gek veel massa, maar ze zien er daarentegen ook niet slecht uit. Dat komt misschien ook doordat ze al 5+ jaar trainen trouwens :P.

Ik begrijp deze vraa, maar dat lijkt gewoon allemaal prima in orde te zijn. Ik heb veel minder last van m'n maag/darmen dan een tijd terug..
Ja sorry, beetje ranzig praatje... maar ik begrijp niet echt hoe je zoveel naar binnen kan stouwen en niet aankomen....

• #2.131
Ja sorry, beetje ranzig praatje... maar ik begrijp niet echt hoe je zoveel naar binnen kan stouwen en niet aankomen....

Ik ook niet.
Ik probeer in ieder geval zo min mogelijk te stressen. Daarnaast moet ik misschien minder koffie drinken. Al vraag ik mij af in hoeverre dit echt invloed op metabolisme heeft!!

• #2.132
Heerlijk.. Weekend! Nu ik tegenwoordig vrij drukke werkweken heb vind ik t heerlijk om in de weekenden af en toe gewoon lekker te chillen en geen bijzondere dingen te ondernemen. Ik ben er van overtuigd dat dit mij ook echt helpt om m'n stress een beetje onder controle te houden. Zoals ik in de beschrijving van de legday hierboven al schreef heb ik af en toe simpelweg moeite om mij 100% te focussen, doordat ik (mentaal) moe ben.
Na de hele ochtend lekker rustig aan te hebben gedaan en 2 goede maaltijden + 3 bakken te hebben gehad even wezen knallen:

Push Bench

Warm-up: Side raises, Rotator cuff, bent over lateral raises

Bench
5 x 3-5
15 x 20
10 x 40
8 x 60
1 x 5 x 72.5 Yea. PR evenaring. Zat er gelijk lekker in :)
4 x 4 x 72.5
Volgende keer 75 kg > 72.5 kg

OHP
3 x 8-10

3 x 8 x 32.5 Technisch helemaal super.

Incline dumbbell bench
4 x 8-12

7 x 26
7 x 24
7 x 22
8 x 22
Volgende keer 4x8

Side lateral raises
3 x 8-12

12 x 6
2 x 10 x 6
15 x 4

Dumbell skullcrusher
3 x 8-12

12 x 6
15 x 6
10 x 8
volgende keer 8 kg

Volgens mij in 40 minuutjes klaar. Heerlijke training. :)

• #2.133
Pull ging wel lekker vanmiddag. Post de training vanavond. Nu lekker een middagje in de stad. Genieten van bier, lekker eten en muziek :thumb:

IMG_20160619_144015.jpg

In de stad grunn of in belgie?

Ziek droge shape ja dude!

Nu weer wat meer actief. Pauper druk gehad met school afgelopen 2 week..

• #2.135
In de stad grunn of in belgie?

Ziek droge shape ja dude!

Nu weer wat meer actief. Pauper druk gehad met school afgelopen 2 week..

In Brussel man! Binnenkort weer eens een weekendje naar t noorden ;)
Best wel he! Chocopops are the secret :P.
Ik las het net. Ik ben echt rete benieuwd hoe de komende maanden gaan worden voor jou. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat je het volhoudt met zo een instelling als jij hebt.

Pull

Pull-ups overhand
4 x 6-8

8 x bw
4 x 16
3 x 5 x 14
4 x 14
Hier had ik iets te veel van verwacht. Volgende x misschien maar gewoon 12 pakken en vanaf daar opbouwen naar 20.

Dumbell rows
3 x 8-12

10 9 8 x 38 kg

Neutral-grip pull-ups
3 x 8-12

877
Volgende x waarschijnlijk chin ups hier.

Barbell rows overhand
3 x 8-12

3 x 8 x 50

Dumbell curls
3 x 8-12

76 x 14
8 x 12

Volgende x gewoon 12 kg mooie reps maken

Cable pull-overs
3 x 8-12

12 10 x 20
12 x 17.5
Toch wel een fijne oefening dit.. :D

Face-pulls
3 x 10-15

3 x 12 x 10 kg

Close-grip EZ bar curls
3 x 8-12

12 10 x 15 ex bar

Dat was hem weer. Qua gewichten moet ik even wat bijstellen hier en daar. Verder gewoon tevreden.

• #2.137
Ik zag je shape net ook voorbij komen op Insta. Goeie shape! Kudo's voor je maaltijden ook trouwens, zien er altijd lekker uit :D

Terug
Naar boven