XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.201
Nouja zelf doe ik dus hogere reps.
Maar vb van mn benches:
85x10 80x10 75x9 70x9 (goal 8-10)
90x8 85x9 80x9 75x9

En als ik dan weer de 10 haal ga ik verhogen in gewicht.
Ik stel mijzelf een reprange als goal en wanneer ik de maximum reps gehaald heb raise ik en ik kom normaliter niet onder de minimum reps.

Of je goal dan minstens 3 of minstens 5 reps is.
Dat hangt natuurlijk weer af van je schema.

Duidelijk. Dit was dan ook mijn insteek eigenlijk. De vraag is alleen of het optimaal is om gewichten te verlagen op de grote compounds in latere sets, of te blijven werken met het gewicht waarmee je traint de eerste set.. Imo kan je sneller progressie boeken als je werkt zoals jij hierboven beschrijft.

Duidelijk. Dit was dan ook mijn insteek eigenlijk. De vraag is alleen of het optimaal is om gewichten te verlagen op de grote compounds in latere sets, of te blijven werken met het gewicht waarmee je traint de eerste set.. Imo kan je sneller progressie boeken als je werkt zoals jij hierboven beschrijft.

Sinds ik gewichten verlaag in de tweede en derde set heb ik het idee sneller progressie te boeken in gewichten.
Zowel de eerste als de tweede en derde en vierde set.
Misschien omdat je zo overbelasting voorkomt en toch lekker volume kan draaien en je kleinere kans op failure hebt?
Het is iig wel hoe ik mijn bench naar 90kgx8 heb (had:mad:) gekregen in relatief korte tijd.

Dus pas verhogen in gewicht zodra je 5 reps haalt op alle 5 sets zeg jij?

De reden om zogenaamde back-off sets te doen is imo meer hypertrofie gericht en die zullen dan ook iets hoger in herhaling zijn over het algemeen. Mijn vraag is vooral of dit effectief is, of dat het een beter idee is alle sets met hetzelfde gewicht te trainen.
Bijvoorbeeld:
5 x 80%
8 x 70%
7 x 70%
6 x 70%
Dat is ook een prima mogelijkheid om hoger in reps te gaan. Maar je vraag was: ik doe 5 setjes van 5 met alleen de eerste op een nieuw streef gewicht.
Zal het voor kracht/hypertrofie een ruk uitmaken zolang de spieren na ieder van die 5 sets een gelijke uitputting bereiken als 5x5 met een gelijk gewicht? Ik denk het niet.

• #2.204
Sinds ik gewichten verlaag in de tweede en derde set heb ik het idee sneller progressie te boeken in gewichten.
Zowel de eerste als de tweede en derde en vierde set.
Misschien omdat je zo overbelasting voorkomt en toch lekker volume kan draaien en je kleinere kans op failure hebt?
Het is iig wel hoe ik mijn bench naar 90kgx8 heb (had:mad:) gekregen in relatief korte tijd.

Tja. ik liep steeds vast op 70-75 kg waarbij ik hetzelfe gewicht bleef gebruiken..
Ik ben benieuwd naar @meaantje zijn mening in ieder geval

• #2.205
Dat is ook een prima mogelijkheid om hoger in reps te gaan. Maar je vraag was: ik doe 5 setjes van 5 met alleen de eerste op een nieuw streef gewicht.
Zal het voor kracht/hypertrofie een ruk uitmaken zolang de spieren na ieder van die 5 sets een gelijke uitputting bereiken als 5x5 met een gelijk gewicht? Ik denk het niet.

De vraag is of de uitputting van een setje van 8 op 70% een vergelijkbaar effect heeft als een setje van 5 op 80-90 % :)

De vraag is of de uitputting van een setje van 8 op 70% een vergelijkbaar effect heeft als een setje van 5 op 80-90 % :)
Wat een denkwerk erachter:roflol::roflol::roflol:

Zolang je de gewichten bijhoudt imo en voelt dat je niet tot failure gaat en genoeg eet en slaapt kun je bij blijven pakken imo of er moet iets anders aan de hand zijn.

Ik vind dit altijd een nuttige calculator: http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html
Het geeft ook aan dat er niet een unanieme mening is hoeveel reps je op 70% kan doen en hoeveel op 80%.

Gains gaan (asymptotisch) naar je natuurlijk maximum. Al weet niemand van te voren waar zijn persoonlijk maximum ligt :D

• #2.209
Wat een denkwerk erachter:roflol::roflol::roflol:

Zolang je de gewichten bijhoudt imo en voelt dat je niet tot failure gaat en genoeg eet en slaapt kun je bij blijven pakken imo of er moet iets anders aan de hand zijn.

Seems logic.. :rolleyes:

Sounds like perfecton to me.

Ik vind dit altijd een nuttige calculator: http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html
Het geeft ook aan dat er niet een unanieme mening is hoeveel reps je op 70% kan doen en hoeveel op 80%.

Gains gaan (asymptotisch) naar je natuurlijk maximum. Al weet niemand van te voren waar zijn persoonlijk maximum ligt :D

Thx. Ik zal deze gebruiken om mn werkgewichten door te berekenen.

Het moet ook een beetje spannend blijven he! :P

Denk dat niemand hier aan z'n natuurlijke max zit;)
Maar denk ook niet dat er veel mensen zijn die voeding iedere dag perfect doen (macros), op een perfecte manier trainen en dit consequent jarenlang volhouden, met amper alcohol.

• #2.211
Deze week zal ik niet zoveel loggen waarschijnlijk. Het is vrij druk op het werk en de gewichten zullen toch weinig bijzonder zijn waarschijnlijk. Maandag, woensdag, vrijdag en zondag wel gewoon trainen.
Vanaf nu ga ik trouwens weer wat meer koken. Vooral om het feit dat ik het brood eten weer een beetje zat ben. Daarnaast probeer ik m'n zout inname wat te verlagen, want momenteel ligt dat dat zo rond 6 a 8 x de ADH :o

• #2.213
:roflol:

Mooi dat je wel gewoon 4x blijft trainen.
Koken is ook altijd goed natuurlijk.
Brood is kut. Daar was ik heel snel mee klaar..

Niet best he..

Yap. Full-body. Trainingsdagen +- 4500 kcal en rustdagen zo rond de 4000 kcal is het plan.
Zeer zeker. Man wat smaakte die pasta mij weer goed! Gisteren 3 bakken op gekaand, naast behoorlijk wat ijs, chocolade en koekjes. :rolleyes:
Het is lekker, zolang je het niet dag in - dag uit eet imo. Vooral Duits brood kan echt fucking lekker zijn!!

Ja, dat is wel een nadeel van brood. Brood zonder zout is lastig te verkrijgen, en goor eigenlijk :(

• #2.215
Ja, dat is wel een nadeel van brood. Brood zonder zout is lastig te verkrijgen, en goor eigenlijk :(

Mwhaah, die troep is echt niet te vreten!
Het grootste probleem zit hem trouwens in het beleg. Op een dag dat ik veel brood eet, zit ik zo op een heel pak deli-kip, een paar plakken kaas en een flinke lading ketchup/mosterd..

• #2.217
Huh in

Deze week zal ik niet zoveel loggen waarschijnlijk. Het is vrij druk op het werk en de gewichten zullen toch weinig bijzonder zijn waarschijnlijk. Maandag, woensdag, vrijdag en zondag wel gewoon trainen.
Vanaf nu ga ik trouwens weer wat meer koken. Vooral om het feit dat ik het brood eten weer een beetje zat ben. Daarnaast probeer ik m'n zout inname wat te verlagen, want momenteel ligt dat dat zo rond 6 a 8 x de ADH :o

Ben benieuwd wat voor maaltijden we gaan aantreffen op IG! Die broodjes en schalen van je zien er toch altijd wel masterlijk uit :D Succes met de drukte op het werk :thumbs:

Terug
Naar boven