Ik merk inderdaad dat ik eraan moet denken om de kieen als het ware naar buiten te duwen, in plaats van gewoon te breken op de heupen zoals ik dat deed bij low-bar squats, waarbij mijn rug als het ware in een hoe van 45 graden stond. Tegenwoordig sta ik een meer rechtop/verticaal.
Het enige probleem waar ik nu nog mee zit is eigenlijk mijn linker enkel en knie. Mijn linker been heeft, zeker bij de laatste setjes, nog altijd de neiging een beetje naar binnen te vallen en het is voor mij ook lastig om deze knie goed naar buiten te drukken in excentrische fase als gevolg van beperkte mobiliteit. Daarnaast heb ik het gevoel dat mijn adductors (binnenkant) niet goed waren hersteld de laatste tijd, wat te merken was tijdens het squaten. Ik heb meerdere sessies gehad waar ik 48 uur daarvoor nog zware lunges had gedaan. Misschien niet echt verstandig achteraf gezien. Daarnaast leg ik ook behoorlijk wat km's af op de fiets natuurlijk en ik heb soms het idee dat dit ook behoorlijk invloed heeft op herstel.
Ik fiets ook sneller dan +-90% van de fietsers trouwens.
Ik ben benieuwd hoe jullie denken over de meest effectieve manier van trainen met oog op herstel in mijn situatie waarbij ik dus dagelijks vrij intens fiets.
3 x p/w low-volume (squaten + DL/DL assistance), OF 2 x p/w high-volume (Squats Deads, lunges, leg press)
Ik weet dat het duidt om afbraak van aminozuren. Ik drink echter 4-5 liter op een dag en eet >4200 kcals met ruim voldoende eiwitten.
Als gevolg van mijn werkrooster lag mijn trainingsfrequentie echter wat hoger en had ik daarnaast behoorlijk wat gefietst (en dus gezweet) naast het trainen. Het was bovendien ook erg warm natuurlijk.
M'n squats voelden zondag ook niet fijn aan en ik had het idee niet goed te zijn hersteld. Dat icm de amoniakgeur gaf mij nou niet bepaalde een goed gevoel ..