MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.421

Bedankt Rene :D!

Ziet er goed uit, keep it up :)!

Thanks. Daarnet UB getraind. Ging ook weer lekker!

Thx bro :thumb: Nu het cijfertje op de weegschaal nog omhoog.

De laatse tijd ben ik wat rustiger in m'n hoofd en heb ik minder stress. Dat lijkt absoluut z'n vruchten af te werpen. Ik zit niet alleen beter in m'n vel, maar ik heb het idee dat ik het terug zie in m'n fyisek :). Trainingen gaan vanzelfsprekend ook lekkerder met een beetje rust in je hoofd.

De training post ik morgen.

Je moet niet stressen jonguh :P
Goeie definitie op been wel!

• #2.423
Je moet niet stressen jonguh :P
Goeie definitie op been wel!

Zo is dat :D

Pre-workout:

UB OHP

OHP
3 x 6

3 x 7 x 37,5

Neutral grip pull-ups
3 x 6-8

9 7 6 x 8 kg
7 x BW

Paused bench
3 x 8-12

2 x 6 x 65
1 x 8 x 60 kg

Kroc rows
3 x 8-12

12 10 9 x 38 kg

Paused CGBP
3 x 8-12

10 8 8 x 55 KG Laatste rep behoorlijke grinder

EZ-Barbell curls
3 x 8-12

9 x 20 ex Bar
6 x 20 ex. Bar
8 x 15 ex Bar

(Wide grip pull-down)
3 x 8-12

Skipped

Incline flyes
3 x 8-12

15 x 12 kg
2 x 14 x 12 kg
Korte rust, lekker doorpompen. 14 kg's waren niet te vinden.

Face pulls
3 x 10-15

11 X 12.5 KG
11 X 12.5 KG
10 X 12.5 KG Volgende training deze voor de flyes pakken. Ik stop weer even met de pulldown.

One arm lateral raises
3 x 12 x 4
Links beginnen

Post-workout:

Godsamme, krijg enorm trek van die libanese turkse pizza :)
Kroc rows zegt me niet zo veel. Behalve dat krocs van die operatieklompen zijn :D
Gewicht van EZ bar is trouwens 6.5 kg (bij mij althans).

• #2.425
Godsamme, krijg enorm trek van die libanese turkse pizza :)
Kroc rows zegt me niet zo veel. Behalve dat krocs van die operatieklompen zijn :D
Gewicht van EZ bar is trouwens 6.5 kg (bij mij althans).

Haha dit is wat ze een sandwich noemen bij de Libanese restaurants hier. Het deeg houdt imo een beetje het midden tussen een pannenkoek en een wrap. Heel erg lekker in ieder geval!
De rows zijn vernoemd naar Matt Kroc. Ooit zal ik een rug als hij hebbem :rolleyes:. Echter moet Basic-Fit dan wel zwaardere dumbells gaan bieden.
Dat zit er waarschijnlijk niet in, dus stap ik binnenkort denk ik over op 1-arm t-bar rows..

matt-krocs-kroc-row-back-workout_04.jpg

Ik snap de ongerustheid. Ik weet dat @kaluro er ook een tijd last van had. Vlgs mij ging dat vanzelf (?) weer weg. Misschien kan hij nog tips geven?

Klopt, ik at toen 2-3x g/eiwit per kg lichaamsgewicht en zat in een hele lichte cut van max -10%. Ik heb eiwit omlaag gegooid en trainingsvolume maar dat werkte ook niet.
Ik zat toen wel in een aardige stressperiode dus het kon ook cortisol zijn die MPS blokkeerde. Uiteindelijk is het inderdaad weg gegaan maar heb geen verdere aanpassingen ofzo gedaan, dus de oplossing kan ik je niet geven helaas. :(

EKV was toen iets van 240g / 300g / 90g - 3000kcal

p.s. de shirts die ik toen droeg stinken nog steeds zodra ze ook maar minimaal vochtig worden :o...

• #2.427
Klopt, ik at toen 2-3x g/eiwit per kg lichaamsgewicht en zat in een hele lichte cut van max -10%. Ik heb eiwit omlaag gegooid en trainingsvolume maar dat werkte ook niet.
Ik zat toen wel in een aardige stressperiode dus het kon ook cortisol zijn die MPS blokkeerde. Uiteindelijk is het inderdaad weg gegaan maar heb geen verdere aanpassingen ofzo gedaan, dus de oplossing kan ik je niet geven helaas. :(

EKV was toen iets van 240g / 300g / 90g - 3000kcal

p.s. de shirts die ik toen droeg stinken nog steeds zodra ze ook maar minimaal vochtig worden :o...

Well.. Als ik dit zo lees zou stress best eens de belangrijkste factor kunnen zijn! Zoals gezegd heb ik er ook redelijk last van gehad en wij hadden vergelijkbare symptomen.

Lekker hoog in eiwit ook dus. Zelf probeer ik rond de 200 te zitten, maar er zitten af en toe ook wel eens dagen bij dat ik de 300 haal als gevolg van ongeplande maaltijden met een hoop vlees.

• #2.428
Maandag opnieuw mijn band lek gereden, dus geen mogelijkheid om te fietsen. Nu ik al van plan was wat minder kilometers te maken en het daarnaast behoorlijk kutweer is, komt het eigenlijk niet zo gek uit. Macro's worden wel weer verhoogd in ieder geval. Begin deze week nog steeds 78,9 kg bw.
Doel vanaf deze week is 4600 kcal.

Gisteravond lekker benen getraind in m'n favoriete gym hier in Brussel. Het was lekker rustig en een van de trainers daar was ook net begonnen aan zijn training toen ik binnen kwam Daar was ik blij om, aangezien hij mij behoorlijk motiveert! Hij traint 5-6 x per week full-body met vrijwel alleen compounds en olympische lifts. Die kerel is zo'n 1.70 lang gok ik, maar minstens 85 kg en lift ook behoorlijke gewichten :o. Front squats met 150 kg, cleans met 100 kg etc.. Enfin, leuke inspiratie! :D

Voeding gisteren was nogal random trouwens :P:

Over de dag verdeeld:

350 g brood
1 rol caramel snack a jacks
100 g havermout
150 g cereal
700 g fruit
500 g groente
60 g whey
100 g rundvlees
50 g zalm
50 g noten
2 eitjes
50 g honing
100 g ketchup/mosterd
paar snoepjes.

LB deadlift

Warm up:
1 minuutje hangen
Enkels + heupen stretchen
Foam rollen
toddler squats
glute bridges
planks

Squats
5 x 5
10 x 20
10 x 40
6 x 55
5 x 5 x 65 Nice! :D

Deadlifts

5 x 3
1 x 8 x 60
1 x 5 x 90
1 x 3 x 100
5 x 3 x 110

Split squats
3 x 8-12

3 x 10 x 14 kg

Lying leg curls
3 x 8-12

12 10 7 x 45 kg

Leg raises toes to bar SS Calves
3 x 8-12
10 8 7 6 SS 12 11 9 x 45

Tijdens het deadliften weer aan de techniek proberen te werken. Advies is wederom welkom.
Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gezien is mijn hoofd nu in een vrijwel neutrale positie en schieten de heupen minder omhoog. Waar ik nog wel een beetje mee zit is het feit dat mijn schenen niet verticaal t.o.v. de vloer staan. Dat wordt vaak aangeraden namelijk. Is dit echt een probleem en moet ik er wat aan doen?

Waarom eet je zoveel groente en fruit?

Tijdens het deadliften weer aan de techniek proberen te werken. Advies is wederom welkom.
Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gezien is mijn hoofd nu in een vrijwel neutrale positie en schieten de heupen minder omhoog. Waar ik nog wel een beetje mee zit is het feit dat mijn schenen niet verticaal t.o.v. de vloer staan. Dat wordt vaak aangeraden namelijk. Is dit echt een probleem en moet ik er wat aan doen?

Laat ik beginnen met zeggen dat ik zelf nog geen goede techniek heb, maar ik baseer me op instructievideos van Allen Thrall.
Wat me dan opvalt is dat je al heel snel je benen recht houdt. Daarna trek je je rug recht, vanuit je onderrug.
Allen Thrall trekt heel de beweging vanuit zijn hamstrings.
Verder is zijn kont bij het begin van de beweging nog een stuk lager. Nu zal ik daar zelf ook eens op beginnen te letten en mijn schoenen uitdoen:D

Linkje van de video die ik als bron heb gebruikt:

• #2.431
Waarom eet je zoveel groente en fruit?

Lekker :o.

Laat ik beginnen met zeggen dat ik zelf nog geen goede techniek heb, maar ik baseer me op instructievideos van Allen Thrall.
Wat me dan opvalt is dat je al heel snel je benen recht houdt. Daarna trek je je rug recht, vanuit je onderrug.
Verder is zijn kont bij het begin van de beweging nog een stuk lager. Nu zal ik daar zelf ook eens op beginnen te letten en mijn schoenen uitdoen:D

Ik heb de video's van hem ook gekeken. Mooie techniek inderdaad, maar hij is wel heel anders gebouwd dan jij en ik natuurlijk.
Als ik spanning op de hamstrings wil houden heb ik 't gevoel dat ik met m'n heupen niet veel lager kan komen dan dit. Het wordt dat een soort awkward squat :P.
Op sokken of vans/all-stars liften is sws een goed idee :thumb:.

Lekker :o.

Ik heb de video's van hem ook gekeken. Mooie techniek inderdaad, maar hij is wel heel anders gebouwd dan jij en ik natuurlijk.
Als ik spanning op de hamstrings wil houden heb ik 't gevoel dat ik met m'n heupen niet veel lager kan komen dan dit. Het wordt dat een soort awkward squat :P.
Op sokken of vans/all-stars liften is sws een goed idee :thumb:.

Als het een awkward squat wordt kun je dat beter idd niet overnemen.
Vind alleen wel dat je je benen snel recht trekt waardoor het laatste stuk eig helemaal uit je rug moet komen lijkt het.

Btw, ben aan het kijken naar die power perfect 2 schoenen. Vielen die klein of groot en heb je juist smalle of brede voeten?

Nee schenen niet verticaal is geen probleem. Zo te zien heb je vrij korte armen, het is onmogelijk om dan met verticale schenen te starten. Probeer je knieën eens licht naar buiten te drukken ipv naar voren, net als bij squats.

Linkje van de video die ik als bron heb gebruikt:

Zo laag starten met je heupen is voor vrijwel niemand efficiënt.

Als je al zoveel kcal moet bunkeren zou ik geen groenten en fruit eten.

• #2.439
Als het een awkward squat wordt kun je dat beter idd niet overnemen.
Vind alleen wel dat je je benen snel recht trekt waardoor het laatste stuk eig helemaal uit je rug moet komen lijkt het.

Btw, ben aan het kijken naar die power perfect 2 schoenen. Vielen die klein of groot en heb je juist smalle of brede voeten?

Precies. Uiteindelijk moet een ieder voor zichzelf aanvoelen wat de ideale positie is. Ik heb van alles geprobeerd, wat behoorlijk wat tijd in beslag heeft genomen, en deze positie lijkt het uiteindelijk het meest ideaal te zijn.
Zoek anders eens naar Brandon Campbell op youtube. Hij heeft vergelijkbare leverages. Zijn ideeen over startpositie en houding van de rug gedurende de lift spreken mij wel aan.

Nee schenen niet verticaal is geen probleem. Zo te zien heb je vrij korte armen, het is onmogelijk om dan met verticale schenen te starten. Probeer je knieën eens licht naar buiten te drukken ipv naar voren, net als bij squats.

Zo laag starten met je heupen is voor vrijwel niemand efficiënt.

Top. Goed om te weten! Ik heb niet per se korte armen, maar wel zeer lange benen en 'hoge' heupen. Typische ecto bouw zullen we maar zeggen.
Dat laatse zal ik eens proberen. @lloydatoni raadde mij daarnaast aan om te leiden met de borst. Die cue heeft mij ook al behoorlijk geholpen :D

M'n moeder zei altijd dat ik groot en sterk zou worden van veel groente en fruit eten :o

5200265-popeye-the-sailor-man.jpg

• #2.440
Als je al zoveel kcal moet bunkeren zou ik geen groenten en fruit eten.

Hoe meer ik eet, hoe meer behoefte ik heb aan groente/fruit, anders kom ik helemaal vast te zitten man :P.
Toiletbezoek is momenteel al niet echt een pretje op deze hoeveelheid kcals!

Terug
Naar boven