XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Definitie van kroc rows (term is van Jim Wendler trouwens) verschilt nogal. Voor mij is het een gewicht waar je 10-20 reps mee kunt maken, als de laatste 4-5 totaal niet strikt hoeven.

Bij deadlift til je teveel uit je onderrug heb ik het idee. Borst moet de beweging leiden. Dan voelt het alsof je de aarde onder de stang staat weg te duwen. (NB ik ben absoluut geen deadliftgoeroe).

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.442
Definitie van kroc rows (term is van Jim Wendler trouwens) verschilt nogal. Voor mij is het een gewicht waar je 10-20 reps mee kunt maken, als de laatste 4-5 totaal niet strikt hoeven.
Bij deadlift til je teveel uit je onderrug heb ik het idee. Borst moet de beweging leiden. Dan voelt het alsof je de aarde onder de stang staat weg te duwen. (NB ik ben absoluut geen deadliftgoeroe).

Oke dan. Ik voer ze wel gewoon strikt uit, dus mag ik het officieel geen Kroc rows meer noemen begrijp ik :P.

Dat klopt, maar het gaat gelukkig steeds beter de laatse tijd!

De training van gisteren nog even:

UB Bench

Bench
3 x 6

4 x 6 x 70 kg
2 x 4 x 72.5
2 x 3 x 72.5
Kutzooi. Deze bench is veel te breed en er is voorzien van zo'n irritant bewegend rek. Daarnaast begon mn schouder weer flink te kutten, dus ik zat er gewoon niet lekker in.

Wide grip pull-ups
4 x 6-8

7 6 x 7 kg
6 x 4 kg
6 x bw

Incline Dumbbell press
3 x 8-10

9 x 28 kg VPR Goedmakertje. Huehe :)
7 x 28 kg
8 x 26kg

Seated row
3 x 8-12

9 7 x 59 kg
10 x 45 kg

Standing one-arm dumbbell press
3 x 8-12

3 x 10 x 12 kg (Links beginnen!)

Dumbbell curls
3 x 8-12

1 x 12 x 14 kg VPR
1 x 8 x 14
1 x 10 x 12 kg

Close-stance push-ups
3 x 8-12

12 9 8

Lateral raises
3 x 12-15

10 x 7
10 x 6
2 x 12 x 5

De komende weken waarschijnlijk nog maar 1 x per week flat barbell benchen. M'n linker schouder begint namelijk steeds te zeuren. Ik heb er ook echt alleen last van bij de flat bench. Alle andere oefeningen gaan gewoon prima :o.
Mijn plan is nu om op de intensity dag de OHP als eerste te pakken en als tweede push oefening paused bench te doen. De andere dagen doe ik dan incline barbell bench en incline/flat dumbbell presses.

Macro's 03/08:
EKV: 200 618 114
Kcal 4415
Vetten maar ophogen naar 120 denk ik. Meer carbs dan dit is ook niks.

Vetten maar ophogen naar 120 denk ik. Meer carbs dan dit is ook niks.

Alleen al aan carbs krijg je meer kcals binnen dan velen hier op het forum:D

Die bench. Had ook last vaak van mn schouder.
Toch door 2x per week borst te doen, 1dag bench andere dag incline bench en db press, is het op een gegeven moment verholpen.
Plus ik ga niet met de barbell tot de borst. Dat beetje betere spiertrigger is het mijn schouder verneuken niet waard.

• #2.444
Alleen al aan carbs krijg je meer kcals binnen dan velen hier op het forum:D

Die bench. Had ook last vaak van mn schouder.
Toch door 2x per week borst te doen, 1dag bench andere dag incline bench en db press, is het op een gegeven moment verholpen.
Plus ik ga niet met de barbell tot de borst. Dat beetje betere spiertrigger is het mijn schouder verneuken niet waard.

True story :P

Ik wil m'n borst ook zeker 2-3 keer per week blijven pakken.

Dat is cheaten.. :trollface:

• #2.446
Cheaten.. Of schouder sparen? :rolleyes:

Is niet dat ik er 10cm tussen laat natuurlijk. Hooguit 2cm

Tja daar zit wel wat in.. Zeker voor mensen zoals ons met lange armen is het vaak niet comfortabel te bar volledig te laten zakken.
Heb je wel eens spoto presses gedaan?

• #2.448
Geen idee wat dat is, tell me more!

Een variant op de paused bench, waarbij je pauzeert boven de borst. Voor velen is dit het sticking-point tijdens het benchen.
Daarover gesproken, mijn sticking point is behoorlijk verandert de afgelopen tijd! Eerder liep ik altijd vast midden in de lift, als gevolg van mn zwakke triceps. Nu ik daar aan werk, merk ik dat ik vastloop direct vanaf mijn borst. Op de vierde herhaling van het tweede setje gisteren, had ik haast de neiging om de bar op mn borst te laten liggen :o.
Jij gaf net al aan niet tot je borst te komen met het benchen en dat is voor mij misschien ook niet eens zo een gek idee. Het voelt gewoon erg oncomfortabel in mijn schouder, waardoor ik niet goed kracht kan zetten. :/

Weet je zeker dat je je schouderbladen wel goed terugtrekt bij benchen. dat kan ook reden van stress op de schouders zijn.

• #2.453

Exactement! :D

Weet je zeker dat je je schouderbladen wel goed terugtrekt bij benchen. dat kan ook reden van stress op de schouders zijn.

Dat probeer ik wel ja :)

Hierbij de training van gisteravond. Eindelijk weer eens met een maat getraind! Voor de training had ik bovendien al zo'n 3000 kcals achter de kiezen, dus dit moest wel een goede training worden :D.

LB: Control

1 sec Paused Squats
4 x 6
2 x 10 x 20
8 x 40
6 x 50
4 x 6 x 60 kg Heerlijk. Vorige week 4 x 8 normaal, dus hier ben ik blij mee. Volgende week gewoon verhogen.

Romanian deadlifts
4 x 6

1 x 8 x 60
3 x 6 x 90 kg VPR Zweten als een otter. Die baguette met zalm en snack a jacks voor de training was misschien niet zo een heel goed idee. Sodium overload.. :P
1 x 7 x 80

Dumbbell Reverse lunges
3 x 20-24
2 x 24 x 24 kg VPR t*ring dit was afzien zeg !! :roflol:
1 x 24 x 20 kg

Hyperextensions
10 8 7 x 10 kg

Hanging leg raises
20 12 12

Post-workout:

Jij moet toch echt een huge mofo worden met die post workout meals :D

Mijn god, epic post workout... drool:drool:

als je alleen last hebt bij vlak drukken haal je hem er toch uit?

Vlak db drukken ook prima.

• #2.458
Eindelijk. WEEKEND! Vannacht weer eens meer dan 8 uur geslapen. Dat was er deze week nog niet van gekomen.
:joint:

Vandaag UB trainen en morgen staan de beentjes op het programma. Vanmorgen behoorlijk stijf en verzuurd opgestaan, dus nu eerst maar eens een beetje Youtube kijken en even flink stretchen.

Jij moet toch echt een huge mofo worden met die post workout meals :D

Dat is wel de bedoeling he!
Mijn god, epic post workout... drool:drool:

:thumbs:.

Heb je deze unit ergens gehaald of zelf gemaakt?

Deze at ik bij Oliban, imo het beste LIbanese restaurantje hier in Brussel :)

als je alleen last hebt bij vlak drukken haal je hem er toch uit?

Vlak db drukken ook prima.

Misschien wel een goed idee he? Ik vind het alleen zo'n leuke oefening :roflol:.

• #2.459
Training van vanmiddag. 3 behoorlijk sterke bakken koffie vooraf en ik had de hele training het gevoel dat ik moest schijten. Niet echt ideaal :o..

UB: Intensity

OHP
3 x 6

6 6 5 x 40 kg

Neutral grip pull-ups
3 x 6-8

8 6 6 x 10 kg
6 x BW

Paused bench
3 x 8-12

2 x 6 x 65
1 x 5 x 65 kg

One-arm dumbbell rows
3 x 8-12

11 9 9 x 38 kg

Paused CGBP
3 x 8-12

Dumbells gepakt hier, want alle barbells bezet.
8 7 x 22 kg
8 x 20 kg

EZ-Barbell curls
3 x 8-12

10 x 20 ex Bar
5 x 20 ex. Bar
8 x 15 ex Bar

Face pulls
3 x 10-15

10 X 12.5 KG
2 x 12 X 10 KG

Incline flyes
3 x 8-12

2 x 12 x 14 kg
10 x 14 kg

One arm lateral raises
3 x 10 x 5
Links beginnen

Eindelijk. WEEKEND! Vannacht weer eens meer dan 8 uur geslapen. Dat was er deze week nog niet van gekomen.
:joint:
:roflol:.
Die spoiler:roflol:

Ook goed gegeten of niet?:rolleyes:
Training van vanmiddag. 3 behoorlijk sterke bakken koffie vooraf en ik had de hele training het gevoel dat ik moest schijten. Niet echt ideaal :o..

UB: Intensity

OHP
3 x 6

6 6 5 x 40 kg

Neutral grip pull-ups
3 x 6-8

8 6 6 x 10 kg
6 x BW

Paused bench
3 x 8-12

2 x 6 x 65
1 x 5 x 65 kg

One-arm dumbbell rows
3 x 8-12

11 9 9 x 38 kg

Paused CGBP
3 x 8-12

Dumbells gepakt hier, want alle barbells bezet.
8 7 x 22 kg
8 x 20 kg

EZ-Barbell curls
3 x 8-12

10 x 20 ex Bar
5 x 20 ex. Bar
8 x 15 ex Bar

Face pulls
3 x 10-15

10 X 12.5 KG
2 x 12 X 10 KG

Incline flyes
3 x 8-12

2 x 12 x 14 kg
10 x 14 kg

One arm lateral raises
3 x 10 x 5
Links beginnen
Flinke workout! Die bench ziet er ergens een beetje vreemd uit..het is net of je een golf beweging met je arm maakt..

Terug
Naar boven