Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Als ik zie wat er allemaal bij jou in de gym gebeurt ben ik blij dat ik niet bij een Basic Fit train:roflol:
Ik zou lekker twee keer per week 5x5 squats gaan doen, als je echt probeert sterker te worden gaan hogere rep ranges simpelweg niet veel doen als 'hoofd' squat. Zodra je merkt dat je herstel het niet meer toelaat kan je altijd nog naar 3x5 gaan. Als je toch afwisseling zoekt zou ik eerder een van de trainingen een front- of paused squat (paused zeker een goede 2-3sec.) pakken als belangrijkste oefening, pak je misschien wat minder gewicht mee, maar forceert je wel een perfecte techniek te gebruiken.
Squats zien er de laatste weken (zeker sinds je olympische schoenen hebt) echt veel beter uit dan een paar maanden geleden!

Hahaha die kerel is wel echt mooi ja :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.543
Kan niet echt focussen op je deadlifts met die kill op de achtergrond.

:o...

Geen dilemma ga naar 2x BW Squad van Novice naar Advanced remember?? 2017 ;)

Gas erop!! :wl: 1x heavy en 1x Light

Het gaat gebeuren!

In verschillende rep-ranges?

Hier ook ff meekijken. Goeie deads met allemaal loopband volk op de achtergrond. :D

Motiverend he.. :o

Als ik zie wat er allemaal bij jou in de gym gebeurt ben ik blij dat ik niet bij een Basic Fit train:roflol:
Ik zou lekker twee keer per week 5x5 squats gaan doen, als je echt probeert sterker te worden gaan hogere rep ranges simpelweg niet veel doen als 'hoofd' squat. Zodra je merkt dat je herstel het niet meer toelaat kan je altijd nog naar 3x5 gaan. Als je toch afwisseling zoekt zou ik eerder een van de trainingen een front- of paused squat (paused zeker een goede 2-3sec.) pakken als belangrijkste oefening, pak je misschien wat minder gewicht mee, maar forceert je wel een perfecte techniek te gebruiken.
Squats zien er de laatste weken (zeker sinds je olympische schoenen hebt) echt veel beter uit dan een paar maanden geleden!

Het begint eindelijk een beetje te wennen, maar af en toe mis ik mijn oude gym wel hoor.
Ik ga sws 3 x per week squaten, maar ik ben er dus niet uit of ik 3x per week 5x5 moet doen a la strong lifts, of dat ik af ga wisselen tussen 5 x 5 en 4 x 6 bijv... Die laatste zou ik evt. paused kunnen donen. FSQ's zijn geen optie voor mij.

Thanks! Ik merk zelf ook dat het stukken beter gaat nu. De beweging voelt natuurlijk, waar ik eerder vaak 20 minuten moest stretchen voordat ik goed op diepte kon komen en dan nog had ik vaak last van buttwink :P

Hahaha die kerel is wel echt mooi ja :D

Om te gieren toch. More funny stuff coming soon, hueue :thumb:!

Ik vraag mij dus af wat jullie aanraden qua squat programmering. Aangezien 5 x 5 bewezen effecitief is, neig ik er na elke training 5 x 5 te pakken, met vervolgens de ene training Deadlifts(3x3) en de andere training RDL's (3x6).
Alle advies/ideeen zijn welkom!!! :D

ik zou zelf 5x5 aanraden tot je vastloopt en daarna 3x5, bij mij werkte dit prima tot mijn lichaamsgewicht vastliep. Tussen sets heb ik op werkgewicht wel 5-10 min rust nodig dus meer sets vind ik ook zonde van mijn tijd. Op "lichte dagen" zou je 5x5 kunnen doen op 70-80% van je "zware" werkgewicht en dan met korte rustpauzes (á 1 minuut) doorpompen. Voor mijn bench en press werkt dit best lekker dus voor squats is het misschien ook wat waard.

Dat zal toch niet zo vreselijk veel uitmaken, als je je kilo's maar verplaatst. Het lijkt me wel saaier 3x pw hetzelfde. Wat denk je van goblets? Daar doe je minder gewicht mee, maar wel goed om diepte te oefenen en een rechte houding zonder butt-wink.

PS. wel een zoo idd, met al dat volk ;)

• #2.546
ik zou zelf 5x5 aanraden tot je vastloopt en daarna 3x5, bij mij werkte dit prima tot mijn lichaamsgewicht vastliep. Tussen sets heb ik op werkgewicht wel 5-10 min rust nodig dus meer sets vind ik ook zonde van mijn tijd. Op "lichte dagen" zou je 5x5 kunnen doen op 70-80% van je "zware" werkgewicht en dan met korte rustpauzes (á 1 minuut) doorpompen. Voor mijn bench en press werkt dit best lekker dus voor squats is het misschien ook wat waard.

Oke, thx. Jij bent voor mij idd een van de voorbeelden van mensen waar setjes van 5 drie keer per week gewoon prima werken :). Aangezien ik nog niet zulke zware gewichten squat, zat ik er dus aan te denken gewoon 5 x 5 lneair op te bouwen naar 100 kg en tegen die tijd misschien eens te gaan varieren tussen zware en lichte dagen :)!

Ik las idd dat je voor je press en bench press lichte dagen pakt, maar dat doe je voor squats dus (nog) niet?

Dat zal toch niet zo vreselijk veel uitmaken, als je je kilo's maar verplaatst. Het lijkt me wel saaier 3x pw hetzelfde. Wat denk je van goblets? Daar doe je minder gewicht mee, maar wel goed om diepte te oefenen en een rechte houding zonder butt-wink.

PS. wel een zoo idd, met al dat volk ;)

Ik wil simpelweg zo snel mogelijk mijn squat op werken en ik merk dat ik de afgelopen tijd te veel onzin heb gedaan qua assistance oefeningen en allerlei verschillende herhalingen reeksen. Ik ging niet vooruit in kracht, terwijl mensen die het simpel houden met 5x5 hun squat vaak vrij gemakkelijk opwerken naar 120 kg :o..

Voor goblets geldt dus eigenlijk hetzelfde. Die heb ik een poosje gedaan, net als lunges, leg pressen, split squats etc. Echter.. Het heeft weinig zin als het de progressie van de barbell squat louter in de weg zit imo. Dat is dan ook de reden dat ik terug ben bij full-body en het allemaal zo simpel mogelijk wil houden.
Rippetoe slaat wat dat betreft de spijker op z'n kop in onderstaand artikel.
http://startingstrength.com/article/lifts_vs_assistance_exercises

Oke, thx. Jij bent voor mij idd een van de voorbeelden van mensen waar setjes van 5 drie keer per week gewoon prima werken :). Aangezien ik nog niet zulke zware gewichten squat, zat ik er dus aan te denken gewoon 5 x 5 lneair op te bouwen naar 100 kg en tegen die tijd misschien eens te gaan varieren tussen zware en lichte dagen :)!

Ik las idd dat je voor je press en bench press lichte dagen pakt, maar dat doe je voor squats dus (nog) niet?

Ik zou het volgens mijn schema wel moeten doen maar vaak ben ik er net te lui voor, ook omdat ik op mijn werk ook veel loop en mijn benen wat rust wil gunnen. In theorie zou ik op lichte dagen ~75% van mijn max werkgewicht (130) pakken (dus ~100) voor 5x5. Het is de bedoeling dat ik het vanaf nu wel ga doen :P Ik kijk even aan of ik het kan inpassen want meer dan 2 uur trainen vind ik echt te lang

• #2.548
Ik zou het volgens mijn schema wel moeten doen maar vaak ben ik er net te lui voor, ook omdat ik op mijn werk ook veel loop en mijn benen wat rust wil gunnen. In theorie zou ik op lichte dagen ~75% van mijn max werkgewicht (130) pakken (dus ~100) voor 5x5. Het is de bedoeling dat ik het vanaf nu wel ga doen :P Ik kijk even aan of ik het kan inpassen want meer dan 2 uur trainen vind ik echt te lang

2 uur is inderdaad wat te lang. Echt is het voor mij toch veel erg fijn om 3 keer per week te squaten, zeker nu ik geen fysiek actief werk doe :D. De training van gisteren deed ik zo een anderhalf uur over, dus dat is precies goed!
Begrijp ik goed dat jij de squats op de lichte dagen nu gewoon skipt?

Het programma SL 5x5 is al helemaal uitgemolken, het is het beste voor krachtontwikkeling punt.
Al die assistence meuk heeft geen bijdrage, verspilde energie en vooral tijd...echt.
Die energie kun je beter in je compounds stoppen
Doorgaan tot je vastloopt...het is echt heel simpel... wat is nou 70kg
Knal nou gewoon door naar 150kg. Dan wil je ook geen assistence meer, daar heb je geen puf voor dan

Je groeit niet omdat je de kracht nog niet hebt....GA LIFTEN MAN!! GAS EROP!!

• #2.550
Hierbij de volledige A/B set-up :).

Full-body A

Squat
5 x 5

Deadlift
3 x 3

Incline Bench press
4 x 6-8

BOR
3 x 8-12

Close stance push-ups op vuisten
3 x 8-12

Wide grip pull-ups
3 x 6-8

One arm dumbbell press
3 x 8-12

Lying hamstring curls SS Leg raises*
3 x 8-12

Calves SS Leg raises*
3 x 8-12

* Aangezien het vaak druk is in de gym, doe ik die leg raises gewoon een beetje tussendoor wanneer het uitkomt.

Full-body B

Squats
5 x 5

RDL
3 x 6

OHP
3 x 6

Seated row
3 x 8-12

Decline dumbbell press
3 x 8-12

Hammer-grip pull-ups
3 x 8-12

Barbell curls SS Bent-over lateral raises
3x 8-12

Calves SS leg raises toes to bar
3 x 8-12

Opmerkingen:

De assistance oefeningen zullen regelmatig variëren naar gelang 'zwakke punten' en vooral om het leuk te houden. Momenteel dus geen assistance voor de beentjes, omdat ik bang ben dat het mijn herstel in de weg gaat zitten. Als ik merk dat ik daar wel weer aan toe ben voeg ik waarschijnlijk wat split squats of leg presses in aan het eind van een van de trainingen.

• #2.551
Het programma SL 5x5 is al helemaal uitgemolken, het is het beste voor krachtontwikkeling punt.
Al die assistence meuk heeft geen bijdrage, verspilde energie en vooral tijd...echt.
Die energie kun je beter in je compounds stoppen
Doorgaan tot je vastloopt...het is echt heel simpel... wat is nou 70kg
Knal nou gewoon door naar 150kg. Dan wil je ook geen assistence meer, daar heb je geen puf voor dan

Je groeit niet omdat je de kracht nog niet hebt....GA LIFTEN MAN!! GAS EROP!!

Dus jij denkt dat wat dumbell presses, pull-ups en fluff werk mijn squat progressie in de weg gaat zitten? :P

absoluut!!
Later ga je vast lopen. Wellicht als eerste op MP dan BP enz..
Als Advanced kun je die oefeningen er evt naar keuze bijdoen...of een ander programma kiezen

2_You_can_do_it.jpg

Lekkere opzet! Succes :)

Ziet er goed uit dat schema ja!

Full body schema ziet er goed uit, misschien ga ik iets dergelijks ook weer een periode doen :)

2 uur is inderdaad wat te lang. Echt is het voor mij toch veel erg fijn om 3 keer per week te squaten, zeker nu ik geen fysiek actief werk doe :D. De training van gisteren deed ik zo een anderhalf uur over, dus dat is precies goed!
Begrijp ik goed dat jij de squats op de lichte dagen nu gewoon skipt?
Ja inderdaad :P Ik deadlift die dag wel dus mijn benen krijgen sowieso een lichte prikkel, maar gewoon wel licht squatten zou wel beter zijn :/

• #2.559
absoluut!!
Later ga je vast lopen. Wellicht als eerste op MP dan BP enz..
Als Advanced kun je die oefeningen er evt naar keuze bijdoen...of een ander programma kiezen

Mwah, als ik louter een MP doe voor m'n UB heb ik toch echt het idee iets te missen :o.

Thanks Rene! Ik ben in ieder geval super gemotiveerd om flink sterker te worden :D

Ziet er goed uit dat schema ja!

:thumb:

Thanks! Maar Engels is niet bepaalde een probleem voor mij :D

Full body schema ziet er goed uit, misschien ga ik iets dergelijks ook weer een periode doen :)

Dank je!

Goed idee :rolleyes:. Dat icm de bulk?
Met dit schema heb ik opeens ook een hoop tijd over voor andere dingen in t leven. Ook wel fijn, haha.

Ja inderdaad :P Ik deadlift die dag wel dus mijn benen krijgen sowieso een lichte prikkel, maar gewoon wel licht squatten zou wel beter zijn :/

Mhh, dan zou ik toch nog wat missen voor de quads en glutes! Zeker als je maar 1 zware werkset doet. Wat voor werk doe jij eigenlijk, dat je de benen niet te veel wilt belasten?

Mhh, dan zou ik toch nog wat missen voor de quads en glutes! Zeker als je maar 1 zware werkset doet. Wat voor werk doe jij eigenlijk, dat je de benen niet te veel wilt belasten?

Horeca en dan vooral bar en bediening, Effectief sta en loop ik dus 8 uur op een werkdag, het is niet zwaar" maar je krijgt er wel aardig gare benen en onderrug van, vooral omdat ik alle zware spullen mag slepen als enige gast in het team die een beetje sport :P

Maar idd zouden squats het wel wat completer maken

Terug
Naar boven