XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.583
Full-body B

Pff. Te laat voor de training gegeten, dus een volle pens tijdens squats. Daarnaast was de gym weer packed met irritante f**gots.
Voor de training had ik ook steeds wat kleine pijntjes in mijn rug. Vreemd, want ik heb geen idee wat daar de oorzaak van kan zijn geweest.

Squats
5 x 5

3 X 5 X 72.5 kg
2 X 5 X 70 kg
Ik mag eigenlijk niet klagen, omdat dit een PR is tov van vorige training in het weekend en ik voor deze training al gewerkt + gefietst had.
Vrijdag 5 x 5 x 72,5 :thumb:

RDL
3 x 6
3 x 8 x 90 VPR
Grip faalde meteen hierna, filmpjes volgen :P. Vrijdag 95 kg.

OHP
3 x 6

2 x 6 x 40
1 x 5 x 40
Wut. Best chill. Dit was makkelijker dan 3 x 6 x 40 als eerste oefening van de training vorige week.

BOR overhand
12 10 9 x 55
En hier begon de linker schouder meteen te zeuren. Deze gaan we niet meer doen.

Decline dumbbell press
3 x 8-12

3 x 6 x 30 kg

Hammer-grip pull-ups
3 x 8-12

10 7 6 5

Calves
3 x 8-12

14 12 10 x 72,5 kg

Bent-over lateral raises SS Barbell curls
3x 8-12

3 x 12 x 6
8 7 7 x 25 kg

EXTRA

Close-stance Push-ups op vuisten

12 10 9

RKC Planks
3 x +- 1 min

Opzich prima training. Ik baalde alleen weer zo van mijn linkerschouder :(. De rows waren voor mijn rechter schouder geen probleem, maar m'n linker schouder begon meteen onwijs te 'trekken'. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Het doet niet per se pijn, maar het voelt heel vervelend en ik voel het vandaag ook nog. Ik heb de flat bench er al even uit gegooid zoals gezegd, maar ik weet eigenlijk helemaal niet of het daar wel aan ligt... Alvast bedankt voor jullie ideeen hierover in ieder geval.

Interessant zeg! Doe je die studie voltijd?
Volgend jaar net als ik afstuderen begrijp ik.
De gain-train never stops bra :D.
Yes, zo'n 40 uur per week, en dan savonds lekker liften ^^ best een chill ritme en zou met een baan met normale uren makkelijk door te trekken moeten zijn :) komende zomer maak ik het af en dan begint het echt leventje O.o

Lekkere training man, gaat je gewicht ook nog een beetje omhoog? Dat is bij mij altijd wel een vereiste als ik echt vooruit wil op de squat

Ook last van je nek misschien? Zit je ergens in de trek ofzo? Ik heb het ook een tijdje gehad. Bleek van met open ramen te rijden met de auto.

Dan nog licht beginnen, om aan het volume te wennen. 75 reps per week is niet niks!

Smolov zou ik je echt afraden. Ik heb het drie keer gedaan voor squat, in een variant voor natty's overigens, en geen enkele keer heb ik de gains volledig vast weten te houden. Zodra het volume weer omlaag gaat - en dat is onvermijdelijk - zakt ook je kracht, hoe zwaar je ook blijft squatten. Het is echt een piekprogramma, geen manier om snel kracht bij te komen.

Plus Smolov als je max 120 kg is, vind ik echt onnodig. Je kunt dan nog makkelijk gainen met minder moeite.

• #2.587
Yes, zo'n 40 uur per week, en dan savonds lekker liften ^^ best een chill ritme en zou met een baan met normale uren makkelijk door te trekken moeten zijn :) komende zomer maak ik het af en dan begint het echt leventje O.o

Lekkere training man, gaat je gewicht ook nog een beetje omhoog? Dat is bij mij altijd wel een vereiste als ik echt vooruit wil op de squat

40 uur per week, en dan ook nog dat werk van jou erbij?! Druk bestaan man!
Weet je al waar je aan de slag gaat na de studie?

Thanks. Het verhogen van mn bw blijft een probleempje. Vooral weekenden met familie en vrienden gooien roet in het eten heb ik t idee :P. Veel lopen en relatief weinig koolhydraten. Jij herkent het misschien wel.. Je krijgt op zo zo een dag 3 x te horen van anderen dat 'je zoeel eet', maar aan het einde van de dag valt het qua calorien toch een beetje tegen.

Ook last van je nek misschien? Zit je ergens in de trek ofzo? Ik heb het ook een tijdje gehad. Bleek van met open ramen te rijden met de auto.

Ik voel het van mijn linker pec door trekken tot in de nek inderdaad.
De tocht zal het niet zijn, maar ik dacht dat het misschien nog met mijn rugtas te maken kan hebben. Ik gebruik dagelijks een grote backpack (van Deuter) om al mijn shit te vervoeren :P. Allicht dat deze tas mn schouders te veel naar achteren trekt..
Als gevolg van die schouderproblemen voel ik mijn lats vaak ook niet goed meer. Gisteren bij de pull-ups na die rows, kreeg ik het gevoel dat ik links al het werk met mn arm deed. Daar ook een vieze pomp, terwijl het rechts easy was, doordat de lat daar beter zijn werk kon doen.

Dan nog licht beginnen, om aan het volume te wennen. 75 reps per week is niet niks!

Smolov zou ik je echt afraden. Ik heb het drie keer gedaan voor squat, in een variant voor natty's overigens, en geen enkele keer heb ik de gains volledig vast weten te houden. Zodra het volume weer omlaag gaat - en dat is onvermijdelijk - zakt ook je kracht, hoe zwaar je ook blijft squatten. Het is echt een piekprogramma, geen manier om snel kracht bij te komen.

Plus Smolov als je max 120 kg is, vind ik echt onnodig. Je kunt dan nog makkelijk gainen met minder moeite.

Om de dag 5 x 5 is natuurlijk een behoorlijk volume en daar ben ik mij van bewust. Op deze gewichten neem ik alleen aan dat mijn lichaam het prima kan hebben.

Dat heb ik wel eens eerder gelezen! Er zijn de laatste tijd ook een hoop 'squat everyday' programma's in omloop waarop mensen heel snel sterker worden, maar vervolgens weer keihard achteruit gaan als ze stoppen. :P

Heb jij wel altijd 3 x per week gesquat trouwens? Ik dacht dat je in ieder geval altijd full-body hebt getraind tot nu toe. Een hoop mensen zeggen dat het te veel is en dat je beter 2 x per week kan squaten, evt. icm een upper/lower routine (72 uur herstel). :o

40 uur per week, en dan ook nog dat werk van jou erbij?! Druk bestaan man!
Weet je al waar je aan de slag gaat na de studie?

Thanks. Het verhogen van mn bw blijft een probleempje. Vooral weekenden met familie en vrienden gooien roet in het eten heb ik t idee :P. Veel lopen en relatief weinig koolhydraten. Jij herkent het misschien wel.. Je krijgt op zo zo een dag 3 x te horen van anderen dat 'je zoeel eet', maar aan het einde van de dag valt het qua calorien toch een beetje tegen.
Ach ja het went, als ik het goed plan heb ik dit jaar mijn weekenden helemaal vrij en dat scheelt wel een pak, dan is het ook niet zo erg om door de weeks iedere avond te moeten werken/trainen :) Na mijn studie hoop ik in Amsterdam te kunnen blijven werken (ik blijf er sowieso wonen namelijk :D), misschien bij de GGD, het rijk of een wetenschappelijk-instituut, als de mogelijkheid zich biedt is een PhD ook nog wel iets dat mij trekt, maar die kans acht ik niet heel groot.

Dat aankomen blijft altijd hard werken :P bij mijn ouders ga ik meestal in de avond met wat vrienden gamen met pizza en snacks, of een broodje kebab na uitgaan, en dan haal ik het wel (net) :D Maar op vakantie val ik zo 2 kilo af als ik niet uit kijk :P mijn grote struikelblok is dat ik veel te graag naar festivals ga en daarmee mijn training verneuk en veel te weinig eet, maar ja, je moet ook genieten he ;)
Misschien kun je bij je ouders gewoon wat chocolade ofzo eten tussendoor, zo vul ik het soms aan als ik in de avond het eten zat ben, niet heel gezond natuurlijk maar op zoveel calorieën is clean ook niet erg realistisch

Blijf het heel bijzonder vinden dat de ene persoon zo gemakkelijk aankomt en de ander zo moeilijk.

Ik werk zelf als afvrezer en sta de hele dag met een slijptol te werken en zwaar te tillen. Daarbij eet ik slechts 2000 cals soms wat meer soms wat minder maar nooit gigantisch over die 2000 heen. Daarbij sport ik 5x per week en doe ik bijna dagelijks cardio naast de dagelijkse 10km die ik fiets van en naar mn werk.

Zelfs nu blijf ik aardig steady op gewicht en moet ik nog meer cardio doen om echt te droppen in gewicht.

Blijf het heel bijzonder vinden dat de ene persoon zo gemakkelijk aankomt en de ander zo moeilijk.

Ik werk zelf als afvrezer en sta de hele dag met een slijptol te werken en zwaar te tillen. Daarbij eet ik slechts 2000 cals soms wat meer soms wat minder maar nooit gigantisch over die 2000 heen. Daarbij sport ik 5x per week en doe ik bijna dagelijks cardio naast de dagelijkse 10km die ik fiets van en naar mn werk.

Zelfs nu blijf ik aardig steady op gewicht en moet ik nog meer cardio doen om echt te droppen in gewicht.
Sterkte :(

Damn
Ik zou graag wat makkelijker gainen maar jouw geval is ook weer een uiterste O.o

• #2.592
Ach ja het went, als ik het goed plan heb ik dit jaar mijn weekenden helemaal vrij en dat scheelt wel een pak, dan is het ook niet zo erg om door de weeks iedere avond te moeten werken/trainen :) Na mijn studie hoop ik in Amsterdam te kunnen blijven werken (ik blijf er sowieso wonen namelijk :D), misschien bij de GGD, het rijk of een wetenschappelijk-instituut, als de mogelijkheid zich biedt is een PhD ook nog wel iets dat mij trekt, maar die kans acht ik niet heel groot.

Dat aankomen blijft altijd hard werken :P bij mijn ouders ga ik meestal in de avond met wat vrienden gamen met pizza en snacks, of een broodje kebab na uitgaan, en dan haal ik het wel (net) :D Maar op vakantie val ik zo 2 kilo af als ik niet uit kijk :P mijn grote struikelblok is dat ik veel te graag naar festivals ga en daarmee mijn training verneuk en veel te weinig eet, maar ja, je moet ook genieten he ;)
Misschien kun je bij je ouders gewoon wat chocolade ofzo eten tussendoor, zo vul ik het soms aan als ik in de avond het eten zat ben, niet heel gezond natuurlijk maar op zoveel calorieën is clean ook niet erg realistisch

Zo plande ik het zelf ook vaak vorig jaar. Drukke werkweken en dan in de weekenden max. 1 x werken. Ideaal!
Je woont in A'dam? Nice man! Ik zit er aan te denken om daar ook (minimaal 1 semester) te gaan wonen. Familie van mij woont in Zuid. Het is echt een heerlijke stad. Mag ik vragen waar je werkzaam bent daar?

Dat laatste is natuurlijk ook wel een interessante optie! Wat houdt je tegen?!

Zekers. Zodra ik thuis kom van zo een dag weg, dan stouw ik mezelf altijd helemaal vol voor dat ik m'n bed in duik. Ik heb sinds 3 maanden een vaste vriendin en zij vindt het op zn zachtst gezegd een bijzondere gewoonte, maar ja je moet wat :o..

Als ik echt thuis ben bij mn ouders in NL komt het vaak wel goed. Daar zijn alle benodigde voedingsmiddelen altijd ruimschoots ingekocht voordat ik kom :P

Dit dus. :(
Ik begrijp echt 0,0 van jou metabolisme hoor. Weet je zeker dat alles 100% werkt en er bijv. niet iets mis is met je schildklier?
Of cheat je stiekem ieder weekend? :P

Damn
Ik zou graag wat makkelijker gainen maar jouw geval is ook weer een uiterste O.o

Als ik dit soort verhalen lees, dan besef ik mijzelf maar weer al te goed dat ik niet zoveel moet zeuren.. :o

Om de dag 5 x 5 is natuurlijk een behoorlijk volume en daar ben ik mij van bewust. Op deze gewichten neem ik alleen aan dat mijn lichaam het prima kan hebben

Het gewicht zelf heeft natuurlijk geen betekenis, het gaat om de relatieve belasting.

Heb jij wel altijd 3 x per week gesquat trouwens? Ik dacht dat je in ieder geval altijd full-body hebt getraind tot nu toe. Een hoop mensen zeggen dat het te veel is en dat je beter 2 x per week kan squaten, evt. icm een upper/lower routine (72 uur herstel). :o

Nee hoor, ook vaak genoeg 2x/week gedaan. Uiteindelijk ontkom je IMO echter niet meer aan 3x/week. Dit omdat je eiwitsynthese steeds korter verhoogd blijft na een belasting naarmate je gevorderder raakt. Dan moet je vaker prikkelen. Ik zit denk ik nog op een niveau waarop ik nog zowel met 2 als met 3 keer uit de voeten kan, mits vergelijkbare totale belasting per week.

begrijp echt 0,0 van jou metabolisme hoor. Weet je zeker dat alles 100% werkt en er bijv. niet iets mis is met je schildklier?
Of cheat je stiekem ieder weekend? :P

Nee ik hou me behoorlijk goed in beheersing. Misschien toch even langs de huisarts om zeker te weten dat m'n schildklier in orde is? Hoe checken ze dit, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet dat mn tante en mn oma beide iets hebben met hun schildklier dus wie weet.

Nee ik hou me behoorlijk goed in beheersing. Misschien toch even langs de huisarts om zeker te weten dat m'n schildklier in orde is? Hoe checken ze dit, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet dat mn tante en mn oma beide iets hebben met hun schildklier dus wie weet.

Bloed laten trekken en vragen of ze het testen ;) In BE krijg je het gewoon terug betaald van de ziekenkas.

• #2.597
Het gewicht zelf heeft natuurlijk geen betekenis, het gaat om de relatieve belasting.

Nee hoor, ook vaak genoeg 2x/week gedaan. Uiteindelijk ontkom je IMO echter niet meer aan 3x/week. Dit omdat je eiwitsynthese steeds korter verhoogd blijft na een belasting naarmate je gevorderder raakt. Dan moet je vaker prikkelen. Ik zit denk ik nog op een niveau waarop ik nog zowel met 2 als met 3 keer uit de voeten kan, mits vergelijkbare totale belasting per week.

Weet je dat zeker? Ik meen te hebben gelezen dat er een stuk minder CNS fatigue optreedt bij de gewichten waarmee je werkt in de novice/intermideiate fase, dan wanneer je gewichten gebruikt die richting de 2x bw of meer gaan

Dus ik kan hier uit concluderen dat jij over het algemeen 3 x per week verkiest boven een frequentie van 2 x per week? ;) In theorie is dat in ieder geval wel ideaal.
Het enige nadeel vind ik het feit dat ik nu niet al die heerlijke oefeningen zoals lunges e.d. kan doen :o. Dat moet ik echter maar even voor lief nemen ben ik bang.

Lijkt mij een uitstekend plan. It's a date!

Alright. Top :D!

Bloed laten trekken en vragen of ze het testen ;) In BE krijg je het gewoon terug betaald van de ziekenkas.

DIt dus!

Zeker als het in de familie zit, zou ik dat absoluut laten checken kerel ;)

Je zou voor squats ook een tijdje het schema van Powerlifting to Win kunnen doen, daar heb ik mijn grootste stappen mee gemaakt nadat ik Greyskull had gedaan. Laat je niet misleiden door het novice gedeelte, het is een schema van novice tot advanced met een mooi excel document en een goed ebook: http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-novice-program/

En heu heu, natuurlijk is Amsterdam een heerlijke stad. :p

Terug
Naar boven