XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.621
Lekker doen wat je leuk vindt, daar gaat het uiteindelijk om! Ik hou wat meer rekening met de law of diminishing returns :D

En daar heb je helemaal gelijk in Dr. Crakie ;). Niemand gaat goede resultaten behalen zonder plezier te hebben in de sport.

Ja ik train vaak met Sjaak samen, dat is wel een motiverende trainingspartner :) zeker als je ziet wat hij wegpompt

En pindakaas is love, pindakaas is life <3

je zou misschien liquid chalk kunnen proberen, ik mocht ook geen normale gebruiken maar liquid vonden ze prima, zit alleen op je hand en de bar en is zo weer af te vegen :) En anders veel gripoefeningen doen, van die grijpertjes ofzo?

Dat kan ik mij goed voorstellen ja! Erg minimalistische, maar effectieve manier van trainen :).

PEANUTBUTTER & ROLO'S :heart:.

Ik zal toch maar eens zo een flesje liquid chalk bestellen denk ik :D! Zoals je allicht al had gezien in mijn filmpje van de RDL's ging het op t eind een beetje slordig. Gelukkig hebben ze bumerplates daar.

Zag er allemaal goed uit op insta:), train ze!

Zaterdag: +- 7500 kcal
Zondag: +- 6000 kcal

Zaterdagochtend: 79,8 kg
Vanmorgen: 80,0 kg :). No gains have been lost.

Vrijdag besloten om mijn versie van het Candito lineair program voort te zetten, waar ik hard op vooruit ben gegaan. Geen grappen meer en dit nu gewoon doorzetten. Ik heb de afgelopen tijd behoorlijk wat gains laten vliegen als gevolg van alle gekke dingen die ik op t gebied van programmering heb geprobeerd. Als ik nu terug kijk in m'n fotogalerij stond ik er ook verre weg het hardst bij toen ik gewoon de vertrouwde UB/LB deed.
Enfin, weer genoeg geleerd en hierbij de trainingen nog even ;).

Vrijdag: LB1
Warm up:
Enkels + heupen stretchen
Foam rollen
toddler squats
glute bridges
planks

Paused Squats
4 x 4-6
10 x 20
10 x 40
6 x 55 pff.. duidelijk niet hersteld. 3 x per week skwots is het dus niet voor mij :P.
4 x 6 x 62.5

Deadlifts

5 x 3
1 x 8 x 60
1 x 5 x 100
3 x 3 x 122.5

Leg press
3 x 8-12

2 x 12 x 145
1 x 15 x 145

Lying leg curls
3 x 8-12

12 11 8 x 41 kg

Walking lunges
3 x 20 x 24 kg Godver wat zwaar :P

Back extensions
12 8 8 x 10 kg

Leg raises (tot borst hoogte)
3 x 12

Zondag: UB1 (bij Kneets)

Preworkout meal..

OHP
4 x 4-6
2 x 8 x 20
1 x 6 x 30
1 x 5 x 37,5
3 x 5 x 42,5 kg PR
1 x 5 x 40 kg

Pendlay Row
4 x 6
3 x 6 x 70 kg
1 x 8 x 60 kg

Incline Dumbbell press
4 x 6-10

5 x 28 kg Lol. Hier was ik eigenlijk al best verrot, hueue :P. Die enorme afstanden lopen hadden er toch behoorlijk in gehakt!
2 x 7 x 26 kg
1 x 6 x 26 kg

Neutral grip pull-ups
4 x 6-8
11 9 8 7

Paused CGBP
3 x 8-12

10 8 6 x 57,5 KG

Dummbell curls
3 x 8-12

12 10 8 x 12 kg

Seated lateral raises
3 x 10-15
3 x 10-15 x 5 kg

Vanmorgen opgestaan met compleet verrote heupen :P. Toch maar naar het werk gefietst en vanavond weer een LB training.

• #2.622
Ik heb jullie advies even nodig betreffende de tweede deadlift dag. Candito schrijft in principe paused DL's voor, maar die ga ik niet doen.
Voor mij ligt het sticking-point in de DL nog altijd bij de lift-off en wil ik dus aan werken. Ik twijfel tussen de volgende 3 opties:

1) Deficit DL: + Traint specifiek de lift-off als gevolg van een lastigere uitgangspositie - Op een plate staan is natuurlijk minder fijn dan gewoon op de grond
2) Speed DL: + Dezelfde lift, maar dan sneller. Practice makes perfect. - Weiniig variatie tov de reguliere deadllift traiining.
3) Sumo DL: + Legt meer focus op de glutes en quads, die bij mij het zwakke punt vormen tov de hams. - Heel andere techniek en dus weinig carry-over naar de conv. DL?

Alvast heel erg bedankt allemaal!!

Min of meer de reden voor mij om de paused DL te skippen:

http://www.elitefts.com/training-lo...sed-deadlift-and-how-to-yield-better-results/

Je kan ook gaan voor een deadlift up to knees.

Deficit zou IMO de beste keuze zijn. Ik vind speeddeads altijd een vreemd begrip en als lift-off het probleem is zijn sumo's ook niet wat je nodig hebt..

• #2.626
Je kan ook gaan voor een deadlift up to knees.

Nee, ik zou wel graag de volledige ROM pakken :)

Deficit zou IMO de beste keuze zijn. Ik vind speeddeads altijd een vreemd begrip en als lift-off het probleem is zijn sumo's ook niet wat je nodig hebt..

Zo denk ik er tot nu toe dus ook over. Echter vraag ik mij af of ik hiet hiermee aan t rechte eind heb :D.

Lloyd :heart: Sheiko :D

Paused DL is IMO juist zeer geschikt om je lift-off te trainen, mits je pauzeert zodra de bar een mm van de grond is gekomen. Speed DL is ongeschikt, omdat je sowieso gecontroleerd van de grond moet komen (geen grip & rip), dus je speed DL zou wat dat deel van de lift niet veel mogen afwijken van een normale. Sumo weet ik niet, al is wel bekend dat daarvoor juist de lift-off extra moeilijk is. Technisch niet eenvoudig, de sumo!

Ik zit ook bijna op deze lijn, deficit geeft rare lichaamshoeken en krachten met denk ik weinig carry over naar normale DL, ook sumo wijkt kwa sltijl nogal af. Ik zat te denken aan pauzed, een halve cm voordat de bar op de grond komt. Omdat eccentisch trainen meestal hoger wordt ingeschat dan concentrisch, maar verder geen onderbouwing. Waarom juist pauze bij de lift-off Kraak?

Pindakaas Damn wat heb ik daar zit in. Ik ga sws een pot meenemen naar de enercup. Kan ik na de wedstrijd meteen rijstewafels met pindakaas vreten! En pizza, chocola etc.

Welke gym trainde je eerst in grunn eigenlijk?

• #2.630
Paused DL is IMO juist zeer geschikt om je lift-off te trainen, mits je pauzeert zodra de bar een mm van de grond is gekomen. Speed DL is ongeschikt, omdat je sowieso gecontroleerd van de grond moet komen (geen grip & rip), dus je speed DL zou wat dat deel van de lift niet veel mogen afwijken van een normale. Sumo weet ik niet, al is wel bekend dat daarvoor juist de lift-off extra moeilijk is. Technisch niet eenvoudig, de sumo!

Het probleem met de paused DL is dat je moeilijk een explosiefe lift-off kunt creeeren,omdat je daarna gelijk moet pauzeren :P. Met een speed DL kan het wel, maar again.. Wat is nou het voordeel van die oefening tov van de normale DL?! :P

Toen ik nog in Groningen woonde vorig jaar, deed ik sumo DL's. Die lift-off hakt er behoorlijk in op de abductors weet ik nog!! Ik kon er zo 3 dagen hevige last van hebben iig :P. Echter, bij een conventional haal je veel meer uit de hams en glutes, dus zal het weinig carry-over hebben. Vandaag ga ik mij er nog wat meer over inlezen.
Gisteren heb ik toch maar deficit deads gedaan en die gingen echt verassend goed! Ik heb t idee dat ik onderin al een stuk sterker ben dan 2-3 maand terug.

Ik zit ook bijna op deze lijn, deficit geeft rare lichaamshoeken en krachten met denk ik weinig carry over naar normale DL, ook sumo wijkt kwa sltijl nogal af. Ik zat te denken aan pauzed, een halve cm voordat de bar op de grond komt. Omdat eccentisch trainen meestal hoger wordt ingeschat dan concentrisch, maar verder geen onderbouwing. Waarom juist pauze bij de lift-off Kraak?

De deficit creeert inderdaad een andere hoek, waardoor je o.a. de quads automatisch meer aanspreekt. Daarnaast wordt ik geforceerd de heupen licht naar buiten te draaien, wat ik er nu echt in moet slijten. Eerder deed ik dat nooit en dat was de reden dat mijn rug een beetje bolde en ik geen spanning kon houden op de glutes ben ik inmiddels achter.
Die variant op de Pause DL ga ik sowieso niet doen. De DL eccentrisch trainen heeft totaal geen meerwaarde (Behalve voor @sanca dan ;))en hakt er bovendien t*ring hard in op je CNS. :P

Pindakaas Damn wat heb ik daar zit in. Ik ga sws een pot meenemen naar de enercup. Kan ik na de wedstrijd meteen rijstewafels met pindakaas vreten! En pizza, chocola etc.

Welke gym trainde je eerst in grunn eigenlijk?

Mwhahaha, heb je al natte dromen over eten inmiddels..? :rolleyes: Ik kan mij nog goed herinneren dat ik mij ook zo onwijs kon verheugen op eten back in the days toen ik zo onwijs licht was trouwens! Echter.. Als je eenmaal start met eten zit je ziek snel vol. Ik kan nu makkelijk 2 x zoveel op dan 2 jaar geleden :roflol:.

Ik trainde destijds bij Body Support. Wat was dat toch lekker trainen.. Ik mis het af en toe wel hoor!
Kneets gym deed mij er wel een beetje aan denken trouwens Echter is het daar allemaal net ff wat uitgebreider natuurlijk..

LB2

Warm up:
Enkels + heupen stretchen
Foam rollen
toddler squats
glute bridges
planks

Squats
4 x 4-6

15 x bw
2 x 10 x 20 kg
8 x 40 kg
6 x 60 kg
4 x 6 x 70

Deficit deadlifts
3 x 4-6

6 x 60
3 x 6 x 105

Split squats op steps
4 x 6-10

4 x 10 x 16 kg

Romanian deadlifts
3 x 6-10

1 x 8 x 60
2 x 10 x 80
1 x 8 x 80 geen zin in grinders

Planks
3 x

3 x ..Pff.. niet te doen zeg! De beentjes trilden als een gek :P

Calves
2 x 12 x 70
1 x 10 x 70 Tussendoor nog even geprobeerd een meisje te helpen met haar squat :).

Fuark, wat een fijne training zeg. :D!

Post-workout bowl:

t*ring die bowl :eek:
Lekkere training :)

Deficit DL is een vrij standaard element in het arsenaal van PL'ers. Heeft heus wel carry-over. Pauze bij lift-off omdat 's werelds meest intelligente PL'er Mike Tuscherer dat adviseert :)

Het probleem met de paused DL is dat je moeilijk een explosiefe lift-off kunt creeeren,omdat je daarna gelijk moet pauzeren :P. Met een speed DL kan het wel, maar again.. Wat is nou het voordeel van die oefening tov van de normale DL?! :P

Geen enkele DL heeft een explosieve lift-off, de versnelling komt pas daarna.

Het probleem met de paused DL is dat je moeilijk een explosiefe lift-off kunt creeeren,omdat je daarna gelijk moet pauzeren :P. Met een speed DL kan het wel, maar again
Lift off altijd gecontroleerd houden. Paused tot knie, deficit deadlift, paused tot onder knie en door allemaal helemaal mooi. Imo het mooie van deadlift tot knie is dat je wat meer gewicht ook kan pakken zonder helemaal goor te zijn de rest van de training omdat je geen lockout hoeft te doen.

Mwhahaha, heb je al natte dromen over eten inmiddels..? :rolleyes: Ik kan mij nog goed herinneren dat ik mij ook zo onwijs kon verheugen op eten back in the days toen ik zo onwijs licht was trouwens! Echter.. Als je eenmaal start met eten zit je ziek snel vol. Ik kan nu makkelijk 2 x zoveel op dan 2 jaar geleden :roflol:.

Ik trainde destijds bij Body Support. Wat was dat toch lekker trainen.. Ik mis het af en toe wel hoor!
Kneets gym deed mij er wel een beetje aan denken trouwens Echter is het daar allemaal net ff wat uitgebreider natuurlijk..
Haha nee heb ik nog niet. Ook nog niet 10 minuten staan kwijlen bij het chocolade schap van de supermarkt ( dit had mijn coach haha)

Ik ben nu ook onwijs licht hoor. Kan je mij niet herinneren dat ik 76kg heb gewogen ( ja toen ik 18 was ofzo. Zat alleen constant vol toen ik 4200-4300 clean at :P

Kun e nu beter naar biggy gaan denk ik. Ligt er natuurlijk waar je in de stad woont maar biggy heeft denk ik meer ruimte en meer apparatuur en beter.

Nee, ik zou wel graag de volledige ROM pakken :)
Soms moet je specifieke zwakke punten ook specifiek aanpakken. Lees onderstaand. Nadeel van een volledige rom is dat je rest van je training compleet zuur bent met deadlift. Zeker wanneer je er wat volume op pakt. Het biedt je ruimte om later in de training bijvoorbeeld nog een volledige deadlift te doen.
Imo het mooie van deadlift tot knie is dat je wat meer gewicht ook kan pakken zonder helemaal goor te zijn de rest van de training omdat je geen lockout hoeft te doen.

De enige meerwaarde die het me geeft is dat ik niet door de zoldervloer zak :P
Als je de DL gebruikt in een BB programma, laat je volgens mij de helft van je gains liggen als je de bar zo stoer van kniehoogte naar beneden laat fl*kkeren.

• #2.638
t*ring die bowl :eek:
Lekkere training :)

Gaainnnsss :eating: .
Merci!

Deficit DL is een vrij standaard element in het arsenaal van PL'ers. Heeft heus wel carry-over. Pauze bij lift-off omdat 's werelds meest intelligente PL'er Mike Tuscherer dat adviseert :)

Geen enkele DL heeft een explosieve lift-off, de versnelling komt pas daarna.

Laten we daar van uit gaan!
Tja, dan moet het wel werken he :rolleyes:.

Zo heb ik het nooit bekeken eigenlijk..

De enige meerwaarde die het me geeft is dat ik niet door de zoldervloer zak :P

En je houdt de buren ook nog eens tevreden op deze manier :thumb:.

Lift off altijd gecontroleerd houden. Paused tot knie, deficit deadlift, paused tot onder knie en door allemaal helemaal mooi. Imo het mooie van deadlift tot knie is dat je wat meer gewicht ook kan pakken zonder helemaal goor te zijn de rest van de training omdat je geen lockout hoeft te doen.

I get the point! Zeker in full-body training kan ik mij voorstellen dat je zoiets toe wilt passen ivm fatigue management.

Haha nee heb ik nog niet. Ook nog niet 10 minuten staan kwijlen bij het chocolade schap van de supermarkt ( dit had mijn coach haha)

Ik ben nu ook onwijs licht hoor. Kan je mij niet herinneren dat ik 76kg heb gewogen ( ja toen ik 18 was ofzo. Zat alleen constant vol toen ik 4200-4300 clean at :P

Kun e nu beter naar biggy gaan denk ik. Ligt er natuurlijk waar je in de stad woont maar biggy heeft denk ik meer ruimte en meer apparatuur en beter.

Mwhhaha. Wie weet wat er nog komen gaat man!

Ik hoor hele goede dingen over biggy inderdaad. Veel serieuze lifters ook toch daar?

Soms moet je specifieke zwakke punten ook specifiek aanpakken. Lees onderstaand. Nadeel van een volledige rom is dat je rest van je training compleet zuur bent met deadlift. Zeker wanneer je er wat volume op pakt. Het biedt je ruimte om later in de training bijvoorbeeld nog een volledige deadlift te doen.

Jep, dat is ook meteen de reden dat ik er voor heb gekozen om de deficit en de conv. nu op verschillende dagen te doen :). Dan zitten ze elkaar niet zo in de weg!

Als je de DL gebruikt in een BB programma, laat je volgens mij de helft van je gains liggen als je de bar zo stoer van kniehoogte naar beneden laat fl*kkeren.

Je hoeft de bar niet te laten fl*kkeren, maar je gaat mij toch niet vertellen dat je moeite hebt met de eccentrische fase van de DL? :P

Je hoeft de bar niet te laten fl*kkeren, maar je gaat mij toch niet vertellen dat je moeite hebt met de eccentrische fase van de DL? :P
Nee, maar ik pak die fase wel altijd mee. Trouwens een stop vlak voor het neerleggen van de bar is zeker een extra uitdaging :)

• #2.640
Terug
Naar boven