Bedankt voor de reacties mannen

.
BOR hoort nou eenmaal in elk krachtprogramma, net als BP en SQ en DL
Je zal er ook je BP mee ondersteunen
Je kunt veel varieren met je greep
-onderhands trek je bv naar je navel, biceps pak je ook mee
-bovenhands trek je naar je borst, bovenkant rug
Je rug paralel met de vloer
Onder een hoek solliceer je naar een hernia, veel te belastend voor je onderrug, gebruik je verstand
De kunst is je bovenlichaam muisstil te houden, alleen ellebogen scharnieren, anders pak je te zwaar. Hoofd blijft recht...let daar op Bas
Het is een van mijn favorieten
Daar ben ik inmiddels achter ja! In vrijwel elk kracht programma zie je wel een Row variant 1-2 x per week voorbij komen.
Allicht dat het mijn BP weer wat vooruit kan helpen als ik weer consistent barbell rows ga toepassen, ipv cable rows etc.
Ik gebruik zelf nu altijd een onderhandse greep. Een bovenhandse greep voelt totaal niet fijn in mijn linkerschouder namelijk.
Als jij bovenstaand filmpje bekijkt, zou je dan zeggen dat de hoek van mijn rug in orde is? Als ik nog verder horizontaal kom, raak ik simpelweg de grond!
Je hebt helemaal gelijk wat betreft mijn hoofd/nek positie. Ik vind het lastig om naar beneden te kijken, maar daar wordt absoluut aan gewerkt!
LOL ik moest je Pendlay filmpje 4x bekijken voor ik mne op jou kon focussen.... wat een druiven weer, die gast met de bal die als een fucking cheerleader met een pompom voor de spiegel staat

Ik heb zelf altijd voorkeur aan Pendlay gegeven omdat ik filmpjes van BOR altijd half rechtopstaand zag waardoor het meer een traps oefening wordt. Maar parallel zoals Bosco zegt lijkt me ook prima
Welcome to the jungle.
In mijn ogen de voor- en nadelen van BOR en Pendlay:
BOR: + Constante TUT + Betere activatie lats - Rug niet 100% horizontaal
Pendlay row: + Horizontale rug + Grotere carry-over naar DL, want reset na elke herhaling - Geen constante TUT
Ik denk dat het een goed idee is om Pendlay rows toe te passen op lage herhalingen met zwaar gewicht en evt. te rampen naar een top set, waar ik bij de BOR wat hoger ga met lagere gewichten.