MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Denk dat je nog winst kunt pakken als je je benen beter gebruikt bij het benchen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.683
Damn! Dat ziet er fucked up uit met die dumbel zo:eek!:

Die burger trouwens!:meal:

Hoezo? :P

Tha besttt!!

Denk dat je nog winst kunt pakken als je je benen beter gebruikt bij het benchen.

Ik probeer te werken aan mijn legdrive, maar dat valt nog niet mee :D

De training van gisteravond! Sinds tijden weer eens met een Belgisch maatje van mij getraind. :)

LB1

Paused Squats
4 x 4-6
10 x 20
6 x 50
6 x 60
4 x 6 x 67.5 kg Niice :D. Niet gedacht, gezien m'n gewicht weer n beetje stagneert/afneemt.

Deadlifts

3 x 3
1 x 8 x 60
1 x 5 x 90
1 x 3 x 100
2 x 3 x 127,5 kg
1 x 2 x 127,5 Hierbij gelaten, gezien de eerste rep al langzaam ging. Vanaf nu weer opwerken naar 1 zware set, ipv 3.

Leg press
3 x 8-12

1 x 12 x 150
2 x 10 x 160 kg

Lying leg curls
3 x 8-12

12 9 9 x 45

Walking lunges
3 x 20-24

3 x 16 x 28 kg per hand Ik kon de 26 kg dumbbells niet vinden :o..

Back extensions
3 x 8-12

8 7 x 15 kg DIt was niet meer te doen. M'n glutes waren compleet gefrituurd :P
12 x bw

Hanging leg raises tot borst hoogte
15 12 12

• #2.684
Pff, vanmorgen was het fietsen naar het werk al geen pretje, maar de spierpijn lijkt momenteel zelfs nog wat erger te worden :o. Daarnaast vrij moe/futloos..
Echter staat er wel een UB training gepland, dus een extra bak koffie en straks maar weer knallen! Ik ben vooral benieuwd hoe de OHP's gaan vandaag :D.

• #2.685
De train van gisteravond. Zoals gezegd redelijk verzuurd van de LB training de dag ervoor hier aan begonnen :o.

UB1

OHP
4 x 4-6

12 x 20
8 x 30
6 x 37,5
5 x 5 x 42,5 kg

Pendlay Row
4 x 6
2 x 6 x 72,5 kg
3 x 8 x 60 kg BOR
DIe pendlay rows.. Ik weet niet wat ik er mee moet. Candito bijv. schrijft ze wel voor, maar imo is een normale BOR veel nuttiger! Hoe denken jullie hier eigenlijk over? Ik weet alleen dat mijn rug qua hypertrofie meer baat heeft bij klassieke BOR's :rolleyes:.

Paused Bench press
4 x 6-10

8 x 40
6 x 65
2 x 6 x 62,5
Zwak, maar wel met een lange pauze en eindelijk goed getucked.

Neutral grip pull-ups
4 x 6-8
8 7 6 x 5 kg
6 x bw

Incline dumbbell press
3 x 6-10

12 9 8 x 24 kg

Dummbell curls
3 x 8-12

12 8 x 14 kg
12 x 12 kg

Seated lateral raises
3 x 10-15
12 9 X 6 KG
11 X 5 KG

Tricep press down (rope)
12 x 14
2 x 12 x 23

Post-Workout:

Ik denk dat Pendlays met horizontale UB wel het beste zijn als tegengestelde van de bench. Ik heb er een hekel aan, en doe liever gewone borretjes kleinere hoek en een klein hupje uit de benen.

• #2.687
Ik denk dat Pendlays met horizontale UB wel het beste zijn als tegengestelde van de bench. Ik heb er een hekel aan, en doe liever gewone borretjes kleinere hoek en een klein hupje uit de benen.

Ik vind de hoek wel fijn, maar ik mis gewoon die constante TUT :P. Daarom prefereer ik ook traditionele rows :thumb:. Ik denk dat ik vanaf nu gewoon naar 1 zware set Pendlay's werk, om vervolgens 3 sets BOR te doen!

BOR hoort nou eenmaal in elk krachtprogramma, net als BP en SQ en DL
Je zal er ook je BP mee ondersteunen
Je kunt veel varieren met je greep
-onderhands trek je bv naar je navel, biceps pak je ook mee
-bovenhands trek je naar je borst, bovenkant rug
Je rug paralel met de vloer
Onder een hoek solliceer je naar een hernia, veel te belastend voor je onderrug, gebruik je verstand
De kunst is je bovenlichaam muisstil te houden, alleen ellebogen scharnieren, anders pak je te zwaar. Hoofd blijft recht...let daar op Bas

Het is een van mijn favorieten

LOL ik moest je Pendlay filmpje 4x bekijken voor ik mne op jou kon focussen.... wat een druiven weer, die gast met de bal die als een fucking cheerleader met een pompom voor de spiegel staat :roflol:
Ik heb zelf altijd voorkeur aan Pendlay gegeven omdat ik filmpjes van BOR altijd half rechtopstaand zag waardoor het meer een traps oefening wordt. Maar parallel zoals Bosco zegt lijkt me ook prima :)

• #2.690
Bedankt voor de reacties mannen :D.

BOR hoort nou eenmaal in elk krachtprogramma, net als BP en SQ en DL
Je zal er ook je BP mee ondersteunen
Je kunt veel varieren met je greep
-onderhands trek je bv naar je navel, biceps pak je ook mee
-bovenhands trek je naar je borst, bovenkant rug
Je rug paralel met de vloer
Onder een hoek solliceer je naar een hernia, veel te belastend voor je onderrug, gebruik je verstand
De kunst is je bovenlichaam muisstil te houden, alleen ellebogen scharnieren, anders pak je te zwaar. Hoofd blijft recht...let daar op Bas

Het is een van mijn favorieten

Daar ben ik inmiddels achter ja! In vrijwel elk kracht programma zie je wel een Row variant 1-2 x per week voorbij komen.
Allicht dat het mijn BP weer wat vooruit kan helpen als ik weer consistent barbell rows ga toepassen, ipv cable rows etc.

Ik gebruik zelf nu altijd een onderhandse greep. Een bovenhandse greep voelt totaal niet fijn in mijn linkerschouder namelijk.
Als jij bovenstaand filmpje bekijkt, zou je dan zeggen dat de hoek van mijn rug in orde is? Als ik nog verder horizontaal kom, raak ik simpelweg de grond! ;)

Je hebt helemaal gelijk wat betreft mijn hoofd/nek positie. Ik vind het lastig om naar beneden te kijken, maar daar wordt absoluut aan gewerkt!

LOL ik moest je Pendlay filmpje 4x bekijken voor ik mne op jou kon focussen.... wat een druiven weer, die gast met de bal die als een fucking cheerleader met een pompom voor de spiegel staat :roflol:
Ik heb zelf altijd voorkeur aan Pendlay gegeven omdat ik filmpjes van BOR altijd half rechtopstaand zag waardoor het meer een traps oefening wordt. Maar parallel zoals Bosco zegt lijkt me ook prima :)

Welcome to the jungle. :D

In mijn ogen de voor- en nadelen van BOR en Pendlay:
BOR: + Constante TUT + Betere activatie lats - Rug niet 100% horizontaal
Pendlay row: + Horizontale rug + Grotere carry-over naar DL, want reset na elke herhaling - Geen constante TUT

Ik denk dat het een goed idee is om Pendlay rows toe te passen op lage herhalingen met zwaar gewicht en evt. te rampen naar een top set, waar ik bij de BOR wat hoger ga met lagere gewichten.

OK, en nou we toch aan het schieten zijn (en ik zeg echt niet dat ik het beter kan hoor...) maar bij je DL: hoofd neutraal houden, zover met UB doorbuigen naar achter is echt niet nodig, en schijnt zelfs schadelijk voor de lendenwervels te zijn, en je trekt bij begin lift nog redelijk bol met je rug, ws. iets meer spanning op de rug met de abs en kontje geven.

Zet Alan in je favorieten

idem OHP Alan

Je bekken kantelen en je core aanspannen....dus je pik naar voren.. Bas haha
Probeer recht te blijven staan, dus niet (teveel) achterover leunen,
Dan wordt het meer een incline press, (wanneer je te zwaar pakt)

Als jij bovenstaand filmpje bekijkt, zou je dan zeggen dat de hoek van mijn rug in orde is? Als ik nog verder horizontaal kom, raak ik simpelweg de grond! ;)

Als je echt lange (apen) armen hebt haha kun je op een verhoging gaan staan...
Kun je de oefening bij een spiegel doen, dus zijwaarts in de spiegel kijken
dan zie je dat je steeds omhoog komt...(teveel spanning op je onderrug) hou je buik op je dijbenen.
Stay Focus maatje.....;)

idem OHP Alan

Goede tips, ook van Alan's kanaal! Thanks :)

• #2.697
OK, en nou we toch aan het schieten zijn (en ik zeg echt niet dat ik het beter kan hoor...) maar bij je DL: hoofd neutraal houden, zover met UB doorbuigen naar achter is echt niet nodig, en schijnt zelfs schadelijk voor de lendenwervels te zijn, en je trekt bij begin lift nog redelijk bol met je rug, ws. iets meer spanning op de rug met de abs en kontje geven.

Dus met zover doorbuigen doel je er op dat ik te laag begin met mn heupen? Dat is juist hetgeen waar ik op heb gefocust de laatste tijd, die heupen zo laag mogelijk krijgen :P!

idem OHP Alan

Hmm, mn core is gewoon fucking zwak lijkt het! Het is al beter geworden met die OHP, maar ik heb inderdaad nog steeds de neiging om achterover te leunen. Ik snap er niks van, want ik doe imo alles om de glutes e.d. aan te sterken :(

Als je echt lange (apen) armen hebt haha kun je op een verhoging gaan staan...
Kun je de oefening bij een spiegel doen, dus zijwaarts in de spiegel kijken
dan zie je dat je steeds omhoog komt...(teveel spanning op je onderrug) hou je buik op je dijbenen.
Stay Focus maatje.....;)

Buik op dijbenen, met gestrekte benen?

Das echte n grappige gast, leuke humor
BOR tot 0,27 :roflol:
Hij is echt n kanjer, vaak kampioen geweest, en kent alle details

Allan Thrall heeft fantastische filmpjes idd : D

Alan Thrall is goed idd, en die aparte humor kan ik wel hebben :D

Nee, ik bedoelde:
1 - hoofd neutraal houden gedurende de hele lift
2 - op het hoogste punt van je lift is zover met Upper Body doorbuigen naar achter echt niet nodig, en schijnt zelfs schadelijk voor de lendenwervels te zijn
3 - je trekt bij begin van je lift redelijk bol met je rug, ws. door te weinig spanning op de abs en de hams/glutes. Laag beginnen is prima, als alles maar als een geheel in beweging komt

Lol dacht dat ik korte gym shorts droeg ;)

Verder zien je lifts er allemaal prima uit, je DL wat minder.

Maaruh, wanneer ga je er ff een stevige bulk tegenaan gooien makker, kan nog zo eenvoudig 10 kg aan dat frame van je.

Terug
Naar boven