XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Ik ga vanmiddag ook ens een YT acc aanmaken en wat interessante kanalen volgen. Die Alan is goed idd, search hem geregeld. Heb je nog meer YT kanaal ´tips´?

Ik was aan het zoeken naar jouw log
Heb jij geen log? :eek: :p

Dit is Bas z'n log :o

Mark Bell is ook wel leuk...

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.702
Alan Thrall is goed idd, en die aparte humor kan ik wel hebben :D

Nee, ik bedoelde:
1 - hoofd neutraal houden gedurende de hele lift
2 - op het hoogste punt van je lift is zover met Upper Body doorbuigen naar achter echt niet nodig, en schijnt zelfs schadelijk voor de lendenwervels te zijn
3 - je trekt bij begin van je lift redelijk bol met je rug, ws. door te weinig spanning op de abs en de hams/glutes. Laag beginnen is prima, als alles maar als een geheel in beweging komt

Me 2 :). Hij heeft hiermee in ieder geval een uniek kanaal!

1) Hier werk ik momenteel aan, gaat steeds beter!
2) Doorbuigen bovenin heb ik nooit op gelet en daar ga ik zeker wat aan doen. Thanks!
3) Tja die lift-off blijft het kritieke punt he. Die deficit pulls hebben al behoorlijk wat geholpen, maar het ziet er nog steeds niet echt super uit. Misschien dat ik gewoon te zwaar ga en een stap terug moet doen??

Lol dacht dat ik korte gym shorts droeg ;)

Verder zien je lifts er allemaal prima uit, je DL wat minder.

Maaruh, wanneer ga je er ff een stevige bulk tegenaan gooien makker, kan nog zo eenvoudig 10 kg aan dat frame van je.

Haha, ik heb net nieuwe shorts besteld en die zijn idd fucking kort. Echter is het in deze shorts en 10x fijner squaten en DL'en! :o

Stevige bulk, dus meer dan 4500 kcal? Tja het klinkt misschien stom, maar meer dan 4500 kcal is gewoon oncomfortabel en bijna misselijkmakend :P. Bovendien is het icm sociale activiteiten gewoon niet echt te doen.
Ik moet vooral proberen m'n activiteit niveau wat terug te brengen.

Ik ga vanmiddag ook ens een YT acc aanmaken en wat interessante kanalen volgen. Die Alan is goed idd, search hem geregeld. Heb je nog meer YT kanaal ´tips´?

Ik zou zeggen, zoek gewoon een uurtje rond op onderwerpen die jij intessant vindt en abbonneer je op alle kanalen die je tegenkomt :)
Omar Isuf is ook een must trouwens.

Ik was aan het zoeken naar jouw log
Heb jij geen log? :eek: :p

Dit is Bas z'n log :o

Mark Bell is ook wel leuk...

Mwah, z'n korte trainingfilmpjes zijn wel leuk, maar verder is er weinig aan :P!

• #2.703
Ik heb sinds tijden trouwens twee dagen rust genomen. Zowel vrijdag als zaterdag rustig aan gedaan en niet getraind. Vrijdag voelde ik mij behoorlijk vaag in m'n hoofd en totaal niet energiek. Het plan was om zaterdag benen te gaan trainen, maar ik voelde mij nog steeds niet echt fijn en m'n benen waren daarnaast duidelijk niet helemaal hersteld. Toen dus maar besloten die dag ook niet te trainen.
Vandaag na 2 dagen rust voel ik mij opvallend goed. Zo goed, dat ik er haast aan zit te denken om nog een dag rust te pakken. Ik denk echter dat ik vanmiddag toch maar ga trainen, want ik heb er nu wel weer zin in. Echter, ik ben er wel achter dat de hoge volumes m'n lichaam aardig slopen. Na die twee trainingen van woensdag en donderdag was ik serieus verrot en futloos. Dat is natuurlijk niet de bedoeling :o..

Ik heb sinds tijden trouwens twee dagen rust genomen. Zowel vrijdag als zaterdag rustig aan gedaan en niet getraind. Vrijdag voelde ik mij behoorlijk vaag in m'n hoofd en totaal niet energiek. Het plan was om zaterdag benen te gaan trainen, maar ik voelde mij nog steeds niet echt fijn en m'n benen waren daarnaast duidelijk niet helemaal hersteld. Toen dus maar besloten die dag ook niet te trainen.
Vandaag na 2 dagen rust voel ik mij opvallend goed. Zo goed, dat ik er haast aan zit te denken om nog een dag rust te pakken. Ik denk echter dat ik vanmiddag toch maar ga trainen, want ik heb er nu wel weer zin in. Echter, ik ben er wel achter dat de hoge volumes m'n lichaam aardig slopen. Na die twee trainingen van woensdag en donderdag was ik serieus verrot en futloos. Dat is natuurlijk niet de bedoeling :o..

"Misschien doe je wel teveel" Oeps flapt er in een keer uit....:o

Misschien moet je wel standaard 2 (of 3) rustdagen in de week inbouwen. Zal de kwaliteit van de training op de andere dagen alleen maar ten goede komen.

En idd, slijpen aan de uitvoering van een lift, zoals de DL, kan je beter doen als je even een stapje terugdoet in gewicht. Dat gewicht komt echt wel weer goed, en met rente.

Misschien moet je wel standaard 2 (of 3) rustdagen in de week inbouwen. Zal de kwaliteit van de training op de andere dagen alleen maar ten goede komen.

En idd, slijpen aan de uitvoering van een lift, zoals de DL, kan je beter doen als je even een stapje terugdoet in gewicht. Dat gewicht komt echt wel weer goed, en met rente.
@Basma hoeveel rustdagen heb je nu dan..??

Hoeze rusten?
Rusten doe je maar in de HEMEL...:p GAS......BAS!! (meer eten) :D
Meer eten is een goed plan..maar met een metabolisme als dat van Bas geldt voor training en cardio toch echt less = more.

Er kan inderdaad nog makkelijk een kilootje of 5a10 bij, maar dan zul je waarschijnlijk 6000kcals per dag moeten eten..

Meer eten is een goed plan..maar met een metabolisme als dat van Bas geldt voor training en cardio toch echt less = more.

Er kan inderdaad nog makkelijk een kilootje of 5a10 bij, maar dan zul je waarschijnlijk 6000kcals per dag moeten eten..

Litertje olijfolie in 3dgn? ;)

• #2.711

Geen slecht idee denk ik. Zeker icm mijn huidige cardiovasculaire activiteit en het werk.

Tja, ik wil gewoon te graag weer die 3 platen liften :(

@Basma hoeveel rustdagen heb je nu dan..??

Ik had in principe 1 rustdag per 2 trainingsdagen. Echter, nu ik dus wat extra rust had gepakt en goed herstelde, voelde ik mij een stuk fijner en in de speigel zag alles er ook 'voller' uit. Het is dus zaak dat ik mijn volume verlaag.

Hoeze rusten?
Rusten doe je maar in de HEMEL...:p GAS......BAS!! (meer eten) :D

Gains maak je toch echt in je rust :)

Jep. Helaas wel ben ik bang ;).

90 kg is een prima BW voor mijn lengte inderdaad. 6000 zie ik alleen niet zitten.
Er blijft dan maar een optie over he!

Gadverdamme. Ik ga al bijna over mn nek bij het idee ;)

Als je dan toch YT kanalen gaat bekijken dan zeker even die van Brian Alsruhe, ook via Alan Thrall ontdekt en al heel veel van kunnen leren:

https://www.youtube.com/channel/UC8Rt7E2JVz4fPmC8AhjDoaA

Thanks voor de tip! Ik ga er vanavond gelijk even naar kijken :thumbs:

Dus. De training van daarnet. Met filmpjes uiteraard :)

Cardio: Op-en-neer naar de gym met de fiets (zo'n 15 a 20 km)

Preworkout:

Squats 5 x 5 72,5 kg

Bench press 5 x 5 67,5 kg

Sumo DL 3 x 5 x 100 kg (Even oefenen!)
BOR
3 x 8 62,5 kg

One-arm dumbbell press 3 x 8 16 kg
Wide-grip grip pull-ups
8 7 6x bw

Curls 10 7 x 25 kg
Rear delt raises 15 12 x 7 kg
Tricep press down 2 x 10 x 27 kg

Hanging leg raises tot borst hoogte 3 x 15

Jazeker wij ouwe lullen moeten nou eenmaal meer rusten dan werken toch? Haha
Ik doe nog wel meer werken dan rust (4 om 3 dagen), en soms nog hardlopen of fietsen op een rustdag. Maar over een tijdje pak ik er nog wel een ouwe-lullen dag bij in de week :D

• #2.717
Ik doe nog wel meer werken dan rust (4 om 3 dagen), en soms nog hardlopen of fietsen op een rustdag. Maar over een tijdje pak ik er nog wel een ouwe-lullen dag bij in de week :D

Verstandig Rene ;). Echter.. Voor ons 'meatheads' kan het soms lastig zijn!

Valt heel erg mee, ga de filmpjes over squats, deads en oh press maar eens bekijken. Ook veel goeie algemene info.

Hmm, imo zijn er genoeg betere kanalen beschikbaar hoor :).

Gisteren in totaal 4600 kcal op en dat ging eigenlijk best gemakkelijk! Zo'n full-body training wekt toch behoorlijke eetlust op, hehe :thumb:.
Vandaag rust en morgen weer knallen. 2,5 erbij op de squat en 2,5 erbij op de bench + wat andere assistance oefeningen dan gisteren.

Jaren heb ik verkloot met teveel doen cq. te weinig rust pakken.

• #2.720
Gisteren rustdag en 3850 kcals op. Ik had er behoorlijk moeite mee helaas. Cardio bestond uit 10 km fietsen en zo'n 4 km wandelen. M'n band was lek, dus kon niet terug fietsen naar huis :/
Ik had trouwens onverwacht, behoorlijke spierpijn in met name m'n borst, glutes en onderarmen. Grappig, gezien ik normaliter dus veel meer volume draaide!

Bw vanochtend: 79,9 kg

Planning voor vandaag:

Squats 5 x 5

Bench press 5 x 5
DL 3 x 3
ramping
Rows (allicht pendlay)
Incline dumbbell press 3 x 8
Weighted Hammer-grip pull ups 3 x 8

Back extensions 3 x 8
Beetje pompwerk

Terug