AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Lekker Bas!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.742
8/09

C
Squats 5x5
75 kg
OHP 5x5 40 kg
DL 3x5
105 kg
Weighted wide-grip chin-ups 4x6
8 7 6 6 x 6 kg
Bench Press paused 3x6
62,5 kg
Dumbell alternating curls 3x8
8 7 x 16 – 8 x 14
Side plank 3x

Squats eens vanuit een andere hoek gefilmd, wat denken jullie er van?

Deadlifts zien er imo al veel beter uit :D.

Cardio:
20 km fietsen
Kcals: 4603
BW: niet gewogen

Lekker kontje :eyebrow:

Squat: bar ligt een beetje scheef naar links. Knieen naar buiten is goed toch (misschien klappen ze helamaal aan einde iets terug naar binnen)
Bench: bar pad is prima toch. Volgens mij dacht je pas bij de 4e rep aan spanningsboog in je rug, klopt dat? :p

• #2.747
Mwhaha. En bedankt. Nohomo :roflol:.

Squat: bar ligt een beetje scheef naar links. Knieen naar buiten is goed toch (misschien klappen ze helamaal aan einde iets terug naar binnen)
Bench: bar pad is prima toch. Volgens mij dacht je pas bij de 4e rep aan spanningsboog in je rug, klopt dat? :p

Jep, dat viel mij dus ook op nu. Dat soort dingen zie je niet als je louter van een kant filmt he ;).
Over barpositie gesproken, die scheve barbell wordt dus volledig veroorzaakt door mn linker schouder. ik kan mijn arm niet goed buigen links.
Gisteren even geprobeerd of ik een FSQ uitgangspositie aan kan nemen. Nou.. Bij lange na niet hoor!! Vooral links, krijg ik mijn elleboog er met geen mogelijkheid onder.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?! Ik begin mij steeds meer te ergeren aan die schouder :mad:

Is het een mobiliteitsprobleem, ofzo?

• #2.749
Ja dat is het zeker. Zowel schouders als polsen zijn niet mobiel genoeg. :(. Ik lees nu dat deze mobiliteitsproblemen vaker voorkomen, met name bij mensen met kantoorbanen en fietsers. Joh.. :o

FSQ -> straps gebruiken!

Train jij bij kneetsgym?

Ja dat is het zeker. Zowel schouders als polsen zijn niet mobiel genoeg. :(. Ik lees nu dat deze mobiliteitsproblemen vaker voorkomen, met name bij mensen met kantoorbanen en fietsers. Joh.. :o
Mobiliteit, en vooral asymmetrie zou ik een fysio naar laten kijken, niet ons amateurs :D
Kijk even kritisch naar de rilling van de bar, hij ligt mogelijk ook niet precies in het middden.

Doe ik ook bij FSQ, ik wijt het aan mijn korte (onder)armen, maar het kan ook gewoon te stijf zijn hoor :o
O. En als de stijfheid van de schoudergordel door de borstwervels komt (kyphosis) kan je met de schuimrol nog wel veel doen.

Al
Mobiliteit, en vooral asymmetrie zou ik een fysio naar laten kijken, niet ons amateurs :D
Kijk even kritisch naar de rilling van de bar, hij ligt mogelijk ook niet precies in het middden.

Doe ik ook bij FSQ, ik wijt het aan mijn korte (onder)armen, maar het kan ook gewoon te stijf zijn hoor :o
O. En als de stijfheid van de schoudergordel door de borstwervels komt (kyphosis) kan je met de schuimrol nog wel veel doen.
Altijd maar weer die schouders
Complexe spiergroep en blessure gevoelig
Voor mij is het chronisch zegt de fysio
Stel het niet uit en zoek prof. Hulp Bas

• #2.755
Sinds kort (1 dag :P) weer bezig. Rustig opbouwen en hopelijk snel weer op oude niveau:)

Hoe lang heb je eruit gelegen dan? :P Dat zal vast ff wennen zijn nu!

Euh, ook met straps gaat het momenteel niks worden vrees ik!

Daar heb ik laatst eens getraind. Gave gym hoor!
Hoe zo? :)

In Groningen gelijk weer bij de fysio langs. Nog ff snel mijn 7 gratis behandelingen in mn zorgpaket uitmelken denk ik zo :o. Vanaf november zal ik daar weer wonen en ik kan om eerlijk te zijn niet wachten!!
Vandaag samen met mijn vriendin nog wat beter gekeken naar het probleem en het lijkt toch echt een kwestie van schoudermobiliteit te zijn. Links kan ik mijn arm gewoon niet zo goed buigen. Daarover hieronder meer ;)

Het foamrollen van de pecs is allicht nog wel een ideetje inderdaad. Al vind ik dat maar wat lastig.

Altijd maar weer die schouders
Complexe spiergroep en blessure gevoelig
Voor mij is het chronisch zegt de fysio
Stel het niet uit en zoek prof. Hulp Bas

Het is wat inderdaad. Niks forceren in ieder geval nu !

10/9

Mijn vriendin is dit vrijdag(vrij onverwacht) in Brussel gekomen! Gezellig het weekend samen doorbrengen dus.
Vanmiddag uiteraard ook getraind en daarna lekker van het weer genoten :D.

A
Squats 5 x 5
75 kg Back to low-bar! Dit voelt veel vertrouwder en ik kan beter bracen. Filmpje komt eraan!
Bench press 5x5
5 x 4 70 kg Geen grinders. Tevreden.
Sumo DL 3x5 105 kg
BOR 3 x 8
2 x 8 65 kg1 x 6 x 65
Incline bench press 3 x 8
8 x 57,5 – 2 x 8 x 55
Wide-grip grip pull-ups 3 x 8
8 7 6x bw
Tricep push down 2 x 12
2 x 10 x 27
SS Face pulls 2 x 12
2 x 12 x 23 kg

Kcal: Ik ga ga voor 5000 vandaag.
Cardio: +- 7 km wandelen door de stad
BW: 79,3 :(

• #2.757
  • #2.758
Low-bar squats:

Tevreden met de techniek. Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken op basis van deze filmpjes.

Bench:

Hier gefocussed op het 'squeezen' van de barbell ipv van het 'breken', op aanraden van een zeer ervaren atleet die er gisteren was. Hij traint nu zo een 20 jaar en heeft vaak goede adviezen.

Sumo:

Nou ja, zoals gezegd het is voor iemand anders, die er ook niet voor heeft doorgeleerd, op afstand niet echt mogelijk te bepalen wat de beperking is en de oorzaak daarvan.
En kwa stretchen van spieren weet ik inmiddels niet meer wat wijsheid is. Daar hoor je ook tegengestelde meningen over.

Hoe komt het dat je vaak zo trilt op je bp filmpjes?

Terug
Naar boven