AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.661
Inb4 Basma als m'n nieuwe PT coach :yes:

• #3.663
Goed nieuws allemaal, Bassie!

Box jumps zijn toch perfect als warming up, Zeker omdat squats je eerste oefening is. Gewoon lekker blijven doen dus.

Yep :thumb:.

Het is wel een goede primer om je zenuwstelsel voor te bereiden op zware arbeid indd :D

Goed om te horen dat het allemaal goed is gegaan man. Kan je nu weer meteen ub trainen?

Je nieuwe voedingsschema klinkt goed! Je moet ook niet teveel stressen over eten..

Ben wel benieuwd waar je de ideeen vandaan hebt gehaald..

Ga nou maar gewoon even geen boxjumps doen.... voor je het weet val je en ligt je handje weer in diggelen. Als je wilt springen, dan spring je maar zonder box ;)

ga nou niet over dingen praten waar je geen verstand van hebt!

het doel van boxjumps is dat je hoger land en daarom ze snelheid van de landing minder groot is. zoals je ziet springt bas niet op een hele hoge box en haalt dus geen gevaarlijke praktijken uit (instabiel box of gewoon te hoog). maar heeft wel het voordeel van een zachtere landing waardoor de kans op knie en pattella pees blessures een stuk kleiner zijn.

het doel van boxjumps is dat je hoger land en daarom ze snelheid van de landing minder groot is. zoals je ziet springt bas niet op een hele hoge box en haalt dus geen gevaarlijke praktijken uit (instabiel box of gewoon te hoog). maar heeft wel het voordeel van een zachtere landing waardoor de kans op knie en pattella pees blessures een stuk kleiner zijn.
Okidokie.

Ik zeg toch ook niet dat boxjumps per definitie gevaarlijk of nutteloos zijn? Het lijkt me alleen niet verstandig om het meteen na een operatie aan je hand te gaan doen. Je hoeft maar een keer je balans te verliezen en dan land je per ongeluk toch op je handen als je valt...

Exercise Sets Reps
Squat 4 x 5
Deadlift 3 x 3
Bench press 4 x 5
pull-ups hammer grip 3 x 6
Hip trust 3 x 10
Face-pulls 3 x 10
Curls 3 x 10
Tricep ext 3 x 10

Training B
Exercise Sets Reps
Squat 3 x 8
Overhead Press 3 x 8
Pull-ups pronated grip 3 x 8
Bench press 3 x 8
Barbell row 3 x 8
Lunges 3 x 10
Back ext. 3 x 10

lekker degelijk schema heb je samengesteld, daar kun je lekker op los gaan, niks meer aan doen zou ik zeggen
en inderdaad die boxjumps zijn een super opwarmer, zeker als je met je squat begint.

hmm deadlift zou ik persoonlijk NA pull ups doen, dat komt je BP ook ten goede....:)

• #3.671
Goed om te horen dat het allemaal goed is gegaan man. Kan je nu weer meteen ub trainen?

Nee man :') Dat gaat nog een hele tijd duren! M'n hand is echt compleet verrot he. Ik heb ook nog maar beperkt gevoel in mijn pink trouwens :o.

Je nieuwe voedingsschema klinkt goed! Je moet ook niet teveel stressen over eten..

Ben wel benieuwd waar je de ideeen vandaan hebt gehaald..

Zo is dat. Ik moet over het algemeen gewoon minder stressen trouwens. Ik zit nu echt 10x beter in mn vel dan een paar maand terug.

De afgelopen tijd weer veeeeel bijgeleerd.

Mwhaha :P.

Helemaal waar.

Okidokie.

Ik zeg toch ook niet dat boxjumps per definitie gevaarlijk of nutteloos zijn? Het lijkt me alleen niet verstandig om het meteen na een operatie aan je hand te gaan doen. Je hoeft maar een keer je balans te verliezen en dan land je per ongeluk toch op je handen als je valt...

Ik waardeer het dat je met mij meedenkt hoor :rolleyes:. Maar maak je niet druk. Ik ga geen gekke dingen doen ;)

lekker degelijk schema heb je samengesteld, daar kun je lekker op los gaan, niks meer aan doen zou ik zeggen
en inderdaad die boxjumps zijn een super opwarmer, zeker als je met je squat begint.

:thumb:.

Wat betreft het schema, is er nog niets definitief hoor. Op de manier hoe het nu in elkaar steekt worden het wel errrrg lange trainingen namelijk ;)

hmm deadlift zou ik persoonlijk NA pull ups doen, dat komt je BP ook ten goede....:)

De DL ga ik sowieso niet na pull-ups doen :). Ik heb er wel aangedacht om hem na bench te pakken, maar dat is totaal niet handig met oog op de inrichting van mijn BF gym.

• #3.672
Weer eens een update!

De revalidatie is gestart en ik kan steeds een beetje meer doen :). Vanaf deze week ben ik bijvoorbeeld weer begonnen met front squats!! :D. Het kost wat moeite, maar ik kan de barbell aardig op z'n plek houden.

15/12 wat aangekloot:
2 x 10x 20
8 x 40
5 x 3 x 50
8 x 40

16/12:
5 x 5 x 50

Daarnaast gewoon de gebruikelijke oefeningen die ik afgelopen tijd heb gedaan.
Morgen ook weer trainen. Dan 5x8. De basisplanning is als volgt voor komende 2-3 week:

A
Boxjumps
4x6
FSQ
5x8
Walking lunges
3x10

B
FSQ
5x5
Split squats
3x10
Back ext.
3x10

Paar dagen terug trouwens op m'n bek gegaan met boxjumps. De schenen flink kapot.. :P.
Split squats doe ik nu met mijn steunende been op een gerackte barbell, ipv op een step. Wat een verschil!!! Op deze manier voelt de oefening echt 10 keer beter aan.
Minder fijn, is het feit dat ik niet kan hip trusten op het moment :(. M'n rechter heup doet pijn als ik de barbell erop leg. Heel vreemd, aangezien ik in al mijn overige activiteiten nergens last van heb ???..

Hardcore boxjumps met gevilde scheenbenen, that's it!

Gaat de goeie kant op zo, Bas. :cool: Misschien een overbelaste pees of een gevoelig gedeelte in je heup?

Lekker bezig dikke!!

Weer eens een update!

Minder fijn, is het feit dat ik niet kan hip trusten op het moment :(. M'n rechter heup doet pijn als ik de barbell erop leg. Heel vreemd, aangezien ik in al mijn overige activiteiten nergens last van heb ???..
Goed bezig (behalve die nose dive met box jump dan...).
Een stevig rubber matje of zo op je heupen leggen om de kracht een beetje te verdelen?

Gaat inderdaad de goede kant op! Ga zo door en met een beetje geduld ben je weer waar je hiervoor was ;)

• #3.677
Hardcore boxjumps met gevilde scheenbenen, that's it!

Gaat de goeie kant op zo, Bas. :cool: Misschien een overbelaste pees of een gevoelig gedeelte in je heup?

Mwhaha, vooral erg gevoelig :P!

Zoiets moet het wel zijn. Ik baal er behoorlijk van, want het ging net zo lekker.

Ty ecto :D.

Goed bezig (behalve die nose dive met box jump dan...).
Een stevig rubber matje of zo op je heupen leggen om de kracht een beetje te verdelen?

Normaal gebruik ik gewoon zo'n 'p*ssy' pad. Lekker zacht, maar nu dus even niet zacht genoeg. Misschien dat ik er ook nog maar een mat tussen moet duwen ofzo :').

Gaat inderdaad de goede kant op! Ga zo door en met een beetje geduld ben je weer waar je hiervoor was ;)

Thanks!
Dat gaat helaas nog lang duren. Zowel m'n hand als mijn pols zijn stijf en immobiel :(. Ik heb er vannacht ook weer op gelegen in mijn slaap en dat voelt niet fijn nu.

Genoeg gezeurt. Tijd om te trainen! :)

Snap ik, maar ik bedoel vooral dat je wel een beetje geduld moet hebben en niet te veel en alles te snel moet willen (wat ik ook zou hebben hoor).

Zo is het, train ze!

Switch things up, probeer eens goodmornings ipv hip trusts als dat gaat met je hand.

Zie je wel! Je moet geen boxjumps doen..:roflol:

Terug
Naar boven