AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Ik kan niet zien dat je slechte enkel nou erg achterblijft met FSQ. Dat ziet er best symmetrisch uit toch?

Frontsquats eens van achteren filmen. Bij veel squaters zit het probleem vaak in een motorisch of krachtverschil tussen beide lichaamshelften. Als je kunt zien waar het fout gaat kan je daarop corrigeren.

Frontsquats eens van achteren filmen. Bij veel squaters zit het probleem vaak in een motorisch of krachtverschil tussen beide lichaamshelften. Als je kunt zien waar het fout gaat kan je daarop corrigeren.
Ook waar, want vanuit deze hoek is wel te zien dat beide knieen evenveel naar voren komen, dus met de enkel dorsiflexie lijkt het wel goed te zitten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.764
Ik kan niet zien dat je slechte enkel nou erg achterblijft met FSQ. Dat ziet er best symmetrisch uit toch?

Van de zijkant wel ja.. :o

De filmpjes van achter durf ik niet eens te posten, haha! Ik hang echt sterk naar links momenteel.
Het is een kwestie van krschtsverschil en daarnaast ook de bar placement denk ik. Volgende training zal ik de barbell wat verder naar rechts proberen te leggen. Ik gebruik crossed grip en sla altijd mijn linker arm over m'n rechterarm heen.

Ook waar, want vanuit deze hoek is wel te zien dat beide knieen evenveel naar voren komen, dus met de enkel dorsiflexie lijkt het wel goed te zitten.

Goed punt!!

Vandaag in ieder geval wel een beetje last van mijn onderrug links, net als na mijn vorige front Squat / deadlift training.
Ik ben er vrij zeker van dat dit door de front Squats komt. Hoog tijd voor verbetering dus.

Geen butt wink toch met FSQ? Misschien gewoon een beetje kracht opbouwen bij deze oefening.

• #3.766
Geen butt wink toch met FSQ? Misschien gewoon een beetje kracht opbouwen bij deze oefening.

Ik zal gewoon sterk naar links, waardoor de wervels niet neutraal staan. Verticaal gaat het wel goed inderdaad. Buttwink heb ik niet veel last meer van.

Ik ga het gewoon nog een keer proberen volgende fsq training en mocht het echt niet lukken, dan moet ik misschien toch maar bij back squats blijven...

Recht/symmetrisch blijven is natuurlijk wel even een puntje om op te letten!
Had je vroeger wel buttwink? Dat is interessant, bepaalde stretches of oefeningen gedaan om dat te verbeteren? Want daar ben ik ook wel in geinteresseerd.
Goeie jaarwisseling!

Een goede jaarwisseling! en moge 2017 de nodige kilo's opleveren!

Van de zijkant zien de FSQ's er goed uit! Het a-symetrisch zakken herken ik wel..bij mij wil altijd 1 voet iets verder naar voren. Heel raar, maar lukt me niet om te verbeteren.

Die deads moeten echt nog steeds beter! Misschien eens met een goede PL'er meetrainen of zelfs een keer een deadlift training doen...

Goede jaarwisseling in ieder geval!

Wat is de oliebollen/appelbeignet stand bij jou:roflol:

• #3.770
Recht/symmetrisch blijven is natuurlijk wel even een puntje om op te letten!
Had je vroeger wel buttwink? Dat is interessant, bepaalde stretches of oefeningen gedaan om dat te verbeteren? Want daar ben ik ook wel in geinteresseerd.
Goeie jaarwisseling!

Zeer zeker. Zonder een goede uitvoering, ga ik natuurlijk niet progressief laden.
Buttwink heb ik tijdens front Squats eigenlijk nooit last van gehad :). Heupen zijn lekker mobiel!

Een goede jaarwisseling! en moge 2017 de nodige kilo's opleveren!

Bedankt Marina. We gaan er voor :D

Van de zijkant zien de FSQ's er goed uit! Het a-symetrisch zakken herken ik wel..bij mij wil altijd 1 voet iets verder naar voren. Heel raar, maar lukt me niet om te verbeteren.

Die deads moeten echt nog steeds beter! Misschien eens met een goede PL'er meetrainen of zelfs een keer een deadlift training doen...

Goede jaarwisseling in ieder geval!

Wat is de oliebollen/appelbeignet stand bij jou:roflol:

Stom is dat he!! Zoals je ziet sta ik inmiddels wel mooi Sumerisch, maar voordat ik lifting schoenen had was het voor mij ook altijd lastig ivm slechte enkel mobiliteit links.

Vind je de deads er nog niet beter uitzien dan een paar maanden terug dan?

De stand tot nu toe:
2 oliebollen
3 rum-rozijnen bollen
3 appelflappen

Alles royaal met poedersuiker bestrooid. Straks de volgende ronde :thumb:

• #3.771
Ik wens jullie ook allemaal een fantastisch uiteinde! :heart: Geniet van de tijd met vrienden en familie!

Vandaag de laatste training van 206 neergezet. Hierbij even snel wat ik ong gedaan heb:

Squat
10x20
8x40
6x60

8x70
4x6x70
Prima! Stuk meer reps dan vorige week. Volgende week 75 kg :thumb:

Chin ups
8
7
4
3 x 3
Lol. Verzuring much :o

Landmine presses
12x40
4x45
3x6x42,5

Walking lunges
3x24x20
Heerlijk!

Lying leg curls
2x10x72,5
9x72,5

Horizontal cable row - overhand grip
3x10x35
Pfoe. Links is flink zwakker dan rechts. Daar kunnen we dus mooi aan werken komende tijd

Vind je de deads er nog niet beter uitzien dan een paar maanden terug dan?

De stand tot nu toe:
2 oliebollen
3 rum-rozijnen bollen
3 appelflappen

Alles royaal met poedersuiker bestrooid. Straks de volgende ronde :thumb:
To be honest? Vind ik je deads nog niet echt beter. Zal grotendeels mobiliteits issue zijn. Je heup begint nog veel te hoog en net als bij mezelf bolt je rug vrij snel al iets..

Die rum-rozijnen bollen klinken ook niet verkeerd!!

Mooie training om het jaar mee af te sluiten! Have fun tonight! :)

waarom laat je jezefl trouwens vallen tijdens chin ups, vind zelf dat negatieven net zo belangrijk zijn. Goeie jaarwisseling bas!

Fijne jaarwisseling kerel! Over die 85kg gaan in 2017!

goede training man, had helemaal niet door dat jij dat was.
ben trouwens ook mooi in zicht op je filmpjes:roflol:

• #3.776
To be honest? Vind ik je deads nog niet echt beter. Zal grotendeels mobiliteits issue zijn. Je heup begint nog veel te hoog en net als bij mezelf bolt je rug vrij snel al iets..

Die rum-rozijnen bollen klinken ook niet verkeerd!!

Mooie training om het jaar mee af te sluiten! Have fun tonight! :)

Dus jij vermoed dat de mobiliteit in m'n heupen verbeterd moet worden, om in de juiste positie te kunnen komen als ik het goed begrijp?

Zo lekker.. Het nadeel is alleen dat je de normale bolletjes niet echt meer kan waarderen :P!

waarom laat je jezefl trouwens vallen tijdens chin ups, vind zelf dat negatieven net zo belangrijk zijn. Goeie jaarwisseling bas!

Laten vallen? Dit zijn toch vrij gecontroleerde reps?
Merci. Het was een fantastisch feestje.

Fijne jaarwisseling kerel! Over die 85kg gaan in 2017!

Thanks @Jasenko !
Dat gaat lukken. 2017 wordt een jaar met gekke gains.

goede training man, had helemaal niet door dat jij dat was.
ben trouwens ook mooi in zicht op je filmpjes:roflol:

Bedankt! Echt grappig man. Ik las gisteren een beetje random door de logjes en toen kwam jouw training mij wel erg bekend voor :roflol:. Heb je ook gewoon een abbo bij biggy?

Hehe. Sawry :'). Vind je het erg?

Zeau.. Wat een start van het nieuwe jaar! Echt een fantastische jaarwisseling gehad.
Overdag met twee oude maten lekker biertjes gedronken en zo'n 10 oliebollen gegeten.
Vervolgens met m'n ouders lekker doorgeborreld en gegeten.
De ouders van een maat van mij hebben een brasserie, waar de hele vriendengroep was uitgenodigd in de avond. Daar hebben we een onwijs gezellige avond gehad. Zo'n 10 biertjes van de tap en oneindig veel kroketten, toast met kaas en een paar oliebollen gehad.
Om 12 uur 5 glazen champagne gehad en vervolgens in de de club nog 6 glazen bier. De hele nacht staan dansen en springen, dus de energie was ook meer dan nodig :'). Om 6u lag ik in bed en nu is het tijd om handjes te schudden bij de familie.. :P Geen bier voor mij in ieder geval vandaag :roflol:

Dat klinkt allemaal erg goed, Bas! .. .. Vooral die kroketten natuurlijk :rolleyes:
Geen last van de combi bier+oliebollen met het oog op gisten? :p

Dus vandaag weeg je 85? :D

Dus jij vermoed dat de mobiliteit in m'n heupen verbeterd moet worden, om in de juiste positie te kunnen komen als ik het goed begrijp?

moet je even kijken naar je mobiliteit.
even kijken naar je enkelflexibiliteit en je heup flexibiliteit.
en dan voornamelijk links en rechts vergelijken, zit er (nagenoeg) geen verschil in dan zal het daar niet aan liggen maar is het disbalans in kracht tussen linker en rechter been.

• #3.780

31/12

Week 2 Training A.png

02/01
Week 2 Training B.png

Opmerkingen

Dat was de training weer. Wat zal ik zeggen.. Dat gewichtsverlies voor de derde week op rij fuckt gewoon enorm met m'n mindset :(. Ik kan er gewoon echt niet tegen dat ik mijzelf tot bijna misselijk aan toe vreet en dan gewicht verlies.
Ik ben bovendien (onverwacht) gestopt met mijn HCG medicatie. Dit als gevolg van het feit dat ik niet meer officieel onder behandeling ben bij het umcg. Enfin, morgen een afspraak bij de dokter, dan ga ik vragen om een verwijsbrief voor bloedonderzoek om de waardes te laten vergelijken met de laatste test zo'n 7 maanden geleden. Ik hoop natuurlijk dat de waardes stabiel zijn, maar mocht dit niet zo zijn, dan ga ik uiteraard meteen weer starten met HCG. Spannend....

Qua dieet ga moet ik nu gewoon weer een beetje meer vastigheid hebben. Dus minder YOLO maaltijden en een meer consistente kcal inname van dag tot dag. Ja, ook als dit betekend dat ik voor het slapen bijv. nog 1500 kcals moet verstouwen.

Dat klinkt allemaal erg goed, Bas! .. .. Vooral die kroketten natuurlijk :rolleyes:
Geen last van de combi bier+oliebollen met het oog op gisten? :p

Het was smullen!
Zoals ik net al zei in Marvin zijn log, zou die gistede werking wel eens de reden kunnen zijn van die kg eraf en al dat geschijt van gisteren :o. Daarnaast nieuwjaarsnacht een te gek feest gehad, waarbij ik zo'n 3 uur lang non stop heb staan feesten. Ik denk dat je daarvoor zo een kcal verbruik van 6-800 kcals kan rekenen om eerlijk te zijn.
Dan kan je nog zoveel eten, maar de combinatie van bovenstaande factoren weegt nou eenmaal zwaarder... Daarnaast ben ik dus ook nog een klein beetje bang dat het schrappen van HCG invloed heeft. Aan de andere kant.. Ik voel mij nog hetzelfde qua libido e.d.

Was het maar zo. :o

moet je even kijken naar je mobiliteit.
even kijken naar je enkelflexibiliteit en je heup flexibiliteit.
en dan voornamelijk links en rechts vergelijken, zit er (nagenoeg) geen verschil in dan zal het daar niet aan liggen maar is het disbalans in kracht tussen linker en rechter been.

Links is de dorsiflexie heel beroerd. Dit als gevolg van een ongeval eind 2012. Dat is de reden dat ik squat schoenen heb gekocht. Als je nog eens bij Biggy traint, kan ik het wel laten zien. Ik kan met mijn knie eigenlijk niet voorbij de tenen komen.

Terug
Naar boven