AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.841
Misschien gaat een dietist hier wel van flippen, maar ik denk dat als je aan een redelijke hoeveelheid vezels en micronutrienten komt, en je hebt echt de calorieen nodig, je het best kan aanvullen met geraffineerde KH en vetproducten.

Jep. Dat is inderdaad wat ik ga doen. O.a. een hoop cereal, licht verteerbaar brood en zelfs snoep (drop).

Mee eens, ik eet dagelijks ~400 gram groente en ook zeker niet meer, ik denk dat ik dan compleet verstop :o die 800 van bas lijkt mij ook echt teveel van het goede

Ik ga er wat aan doen! :D Vanaf nu, zeker op trainingsdagen, nog maar 1 groenterijke maaltijd per dag.

Rommegrut ftw :) (voor degenen die wel eens in Noorwegen hebben ontbeten)

Euuhh.. Dat moet ik toch echt ff googlen.

Ellebogen onder de stang bij OHP, dus niet je handen naar achter klappen.

Deze camera angle geeft een beetje een vertekend beeld denk ik, want ik ben nu namelijk (eindelijk) in staat om de ellebogen er goed onder te krijgen EN de bar goed uit te drukken boven mijn hoofd. 3 maanden geleden zaten m'n schouders echt he-le-maal vast besef ik mij nu :roflol:

Waarom niet gewoon wel cardio en 500kcal meer eten? Cardio heeft een hoop voordelen hoor.

Tenzij je het natuurlijk kut vindt om te doen...

Zoals ik hierboven al schreef blijf ik wel cardio doen, maar minder dan dat ik dat eerst deed.

Ik ben er namelijk ook van overtuigd dat (LISS) cardio gewoon gezond is en daarnaast goed voor je herstel.
Naast het lopen, pak ik in mijn training natuurlijk ook een soort cardio mee in vorm van lunges en box jumps.
M'n conditie is trouwens ook meer dan prima. Daarnaast heb ik een (zeer) lage hartslag en bloeddruk.

ff bijgelezen weer hier,
goed om je weer met de compounds te zien trainen bas,
gaat lekker zo te zien.
kleine tip voor je deadlift( if i may), je hoofd neutraler houden, je trekt nu erg veel spanning op je nek denk ik.

Nette lifts in het filmpje, trek je schouders bij de deadlift naar achter en laag. Dan is de uitvoering al beter..

Laatst bewerkt:
Moet zeggen dat ik met 250 gram geen last heb van overmatig gas. Als er eenmaal wat uitkomt is het vaak een chemische bom maar dat nemen we maar voor lief he.

Ik zie weer UB compounds hier! Nice, Bas! :klink:

Mijn bovenkant rug bolt op als ik mijn schouders niet naar achter trek, dus vandaar dit advies. Maar je mag mij verbeteren hoor!
Ik neem aan dat je ze niet als een gek squeezed, maar locked en naar beneden duwt om spanning in je rug/lats te genereren. Dat is prima. :)

Naar achter en laag idd! Ik snap de verwarring, zal het aanpassen ;)

• #3.853
ff bijgelezen weer hier,
goed om je weer met de compounds te zien trainen bas,
gaat lekker zo te zien.
kleine tip voor je deadlift( if i may), je hoofd neutraler houden, je trekt nu erg veel spanning op je nek denk ik.

Het geeft echt heel veel voldoening, om nu langzamerhand weer serieus te kunnen trainen. Al moet ik natuurlijk wel een beeeetje op m'n hand blijven letten. Die DLs gisteren bijv. is vrijwel maximaal qua grip hoor.
Dank je voor de tip! Ik zal hier weer even wat meer op letten man.

Nette lifts in het filmpje, trek je schouders bij de deadlift naar achter en laag. Dan is de uitvoering al beter..

Alright. Nu ik de heupen goed heb en m'n buik mijn quads raakt, kan ik hier aan gaan werken. Dank je!

Moet zeggen dat ik met 250 gram geen last heb van overmatig gas. Als er eenmaal wat uitkomt is het vaak een chemische bom maar dat nemen we maar voor lief he.

Niet normaal he. Ik heb de wc al 2 x verstopt gescheten. :o

halve liter zure room, meel, suiker, boter en een beetje kaneel. Just what you need to gain some weight, boy :)

Misschien. Misschien niet.
Waarschijnlijk maak ik daarop nog meer wc gains ;).
Ik ben nu wel weer aan de havermout begonnen en dat valt erg goed. :D

ik weet niet of dat het beste advies is

..

Mijn bovenkant rug bolt op als ik mijn schouders niet naar achter trek, dus vandaar dit advies. Maar je mag mij verbeteren hoor!

..

Ik zie weer UB compounds hier! Nice, Bas! :klink:

Ik neem aan dat je ze niet als een gek squeezed, maar locked en naar beneden duwt om spanning in je rug/lats te genereren. Dat is prima. :)

Ye buddy! Ik ga nu opbouwen naar de 100 kg Squat. Tegen die tijd allicht m'n programmering aanpassen adhv hoe ik mij dan voel.

Naar achter en laag idd! Ik snap de verwarring, zal het aanpassen ;)

Ik begrijp het helemaal nu :).

Het is soms echt moeilijk om bepaalde dingen uit te leggen met geschreven woorden, al klinkt het heel logisch als je het zelf al begrijpt. :D

Echt wel.. ik heb er zelf ook vaak moeite mee!

06/01:
4400 kcals :D

• #3.854
Ik kan wel stellen dat het bracen tijdens squaten eindelijk goed gaat trouwens. Ten eerste is mijn vorm sterk verbeterd en verlies ik onderin geen spanning meer. Daarnaast zijn m'n abs zelfs een ietsiepietsie sore vandaag. Dat heb ik, op de dag na fsqs na, nooit eerder gehad.

Vandaag de hele dag werken. We staan in Vaassen. Eerst dus een pokke eind rijden!

Mooi man, squats zijn super belangrijk of course!

Als je met schouders naar achteren tot hyperextensie doortrekt is dat niet best voor je lage rug, daar zat ik meer aan te denken. En lift-off is volgens mij een heel stuk gunstiger met juist iets bolle schouders.
Het is soms echt moeilijk om bepaalde dingen uit te leggen met geschreven woorden, al klinkt het heel logisch als je het zelf al begrijpt. :D
Idd, lukt mij ook vaak niet. Lees dit verhaal eens..... en vat het eens in je eigen woorden samen :D
Deadlift Form: Sumo vs Conventional, Round Back vs Flat Back

Ik kan wel stellen dat het bracen tijdens squaten eindelijk goed gaat trouwens. Ten eerste is mijn vorm sterk verbeterd en verlies ik onderin geen spanning meer. Daarnaast zijn m'n abs zelfs een ietsiepietsie sore vandaag. Dat heb ik, op de dag na fsqs na, nooit eerder gehad.

Vandaag de hele dag werken. We staan in Vaassen. Eerst dus een pokke eind rijden!
Dat gevoel in de abs klinkt goed.

Ik weet niet eens waar Vaassen is. Hadden jullie op Noorderslag niet zichtbaar aanwezig moeten zijn in de stad?

Toch weer even spelen met de voedingsmiddelen die je tot je neemt Bas! Of een andere ratio..blijkbaar vinden jou darmen bepaalde voeding gewoon klote en wordt een deel zelfs niet opgenomen.

Je deads leken deze keer wel iets beter te gaan. Nog niet hoe ze zouden moeten maar wel beter. Denk dat je wel wat hebt aan de tip van conwa:thumb:

Idd, lukt mij ook vaak niet. Lees dit verhaal eens..... en vat het eens in je eigen woorden samen :D
dat is toch niet zo moeilijk neet? daar hoef ik het verhaal niet eens voor te lezen.
korte samenvatting met de woorden die ik zou gebruiken

sumo deadlift = :thumbs: :thumb:
:D

kort en krachtig :)
en nu het stukje over bolle rug?

Lijkt me een erg goed teken, techniek voorop :)

Terug
Naar boven