Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.861
Mooi man, squats zijn super belangrijk of course!

Zeker. Het mag duidelijk zijn dat die oefenening momenteel prioriteit heeft in mijn trainingsroutine :D

Als je met schouders naar achteren tot hyperextensie doortrekt is dat niet best voor je lage rug, daar zat ik meer aan te denken. En lift-off is volgens mij een heel stuk gunstiger met juist iets bolle schouders.

Idd, lukt mij ook vaak niet. Lees dit verhaal eens..... en vat het eens in je eigen woorden samen :D
Deadlift Form: Sumo vs Conventional, Round Back vs Flat Back

Dat gevoel in de abs klinkt goed.

Ik weet niet eens waar Vaassen is. Hadden jullie op Noorderslag niet zichtbaar aanwezig moeten zijn in de stad?

Daar heb je helemaal gelijk in René. Ik zie nog vaak mensen deadlifts doen met hyperextensie. Het is moeilijk om die mensen tips te geven/te adviseren, omdat ze geen bolling in hun rug hebben en daardoor vaak heilig overtuigd zijn dat ze de deadlift correct uitvoeren :').

Dat dacht ik! Bracen wil eindelijk een beetje lukken. Een recent filmpje van Dogan Tekin heeft mij goed geholpen.

Noorderslag? Dat moet nog van start gaan toch?

Toch weer even spelen met de voedingsmiddelen die je tot je neemt Bas! Of een andere ratio..blijkbaar vinden jou darmen bepaalde voeding gewoon klote en wordt een deel zelfs niet opgenomen.

Je deads leken deze keer wel iets beter te gaan. Nog niet hoe ze zouden moeten maar wel beter. Denk dat je wel wat hebt aan de tip van conwa:thumb:

Inderdaad. Vooral minder vezels lijkt goed te werken. Dat houden we erin! Daarnaast probeer ik niet te hoog in eiwiten te zitten om bloating te vermijden.

Yes! Dinsdag een nieuwe poging, nieuwe kansen.

dat is toch niet zo moeilijk neet? daar hoef ik het verhaal niet eens voor te lezen.
korte samenvatting met de woorden die ik zou gebruiken

sumo deadlift = :thumbs: :thumb:
:D

Sumo deadlift? Dat is toch voor dikke powerlifters?

:jk:

kort en krachtig :)
en nu het stukje over bolle rug?

Korte mensen zijn over het algemeen erg krachtig in de (sumo) deadlift inderdaad. (Jonny candito f.e...)

Lijkt me een erg goed teken, techniek voorop :)

Dat lijkt mij ook. :)
Het gaat gelukkig steeds beter allemaal. Squats als een mes door de warme boter :D

Vanmorgen 76,9 kg, maar daarna nog wel een grote boodschap :o.
Daarnet heerlijk getraind met een maat van mij, die ik stiekem weer een beetje probeer te enthousiasmeren voor het liften. Hij heeft voor mijn stage in 2014/2015 een tijdje getraind met mij. Echt zo iemand met 'boeren'genen. Van zichzelf flink breed, mede door de zwemmersachtergrond en 90 kg BW.
Vandaag in ieder geval flink met z'n Squat bezig geweest, met het gewenste resultaat.
Er werd mij weer eens op het hart gedrukt dat ik gewoon PT MOET worden..

• #3.862
En Hierbij de training van vanochtend!

08/01
Week 4 Training A.png

Opmerkingen:

Leuk om weer eens met een maat te trainen.
Squat dinsdag 77,5 kg.

Lekker, weer goed bezig!

Inderdaad. Vooral minder vezels lijkt goed te werken. Dat houden we erin!
Interessant dit. Ik eet zelf brinta, veel bruine boterhammen, volkoren rijst en pasta, behoorlijk wat groenten. Nog nooit bij stilgestaan dat je soms teveel vezels kan eten.

Interessant dit. Ik eet zelf brinta, veel bruine boterhammen, volkoren rijst en pasta, behoorlijk wat groenten. Nog nooit bij stilgestaan dat je soms teveel vezels kan eten.
Zelf inderdaad ook altijd gedaan tot ik erachter kwam dat ik onnodig veel vezels at. Ook altijd zilvervliesrijst bv, nu meestal witte rijst etc..

Zelf inderdaad ook altijd gedaan tot ik erachter kwam dat ik onnodig veel vezels at. Ook altijd zilvervliesrijst bv, nu meestal witte rijst etc..
Tja wat is teveel natuurlijk :) ik ben net naar alle volkoren versies overgeschakeld omdat dat gezonder zou zijn

Tja wat is teveel natuurlijk :) ik ben net naar alle volkoren versies overgeschakeld omdat dat gezonder zou zijn
Het is ook gezond. De gemiddelde Nederlander die zijn calorieen uit 2 witte boterhammetjes en een hoop frisdrank haalt moet nodig die vezels omhoog gooien. Maar als je merkt dat je een opgeblazen buik hebt, en moeite om de gewenste calorieen te halen, dan ben je waarschijnlijk beter af met iets vezelarmer spul.

Noorderslag? Dat moet nog van start gaan toch?
O. In dat geval hebben jullie nog kans om die hamburgers te pluggen :)

Sumo deadlift? Dat is toch voor dikke powerlifters?
uhu, ook. ( powerlifters zijn liev hoor :D)
maar ook als je problemen hebt met de houding/techniek van een convetional deadlift, door bv mobiliteit issues of blessure gevoeligheid, kan de sumo uitkomst geven om dan toch met een goede techniek te deadliften, zelf kies ik dan voor de goede techniek en niet voor de oefening.

Nette training weer Bas!

Laat ik de eerste zijn die gaat zeggen dat ik je nieuwe notatie van trainingen verschrikkelijk vind:o

Het is ook gezond. De gemiddelde Nederlander die zijn calorieen uit 2 witte boterhammetjes en een hoop frisdrank haalt moet nodig die vezels omhoog gooien. Maar als je merkt dat je een opgeblazen buik hebt, en moeite om de gewenste calorieen te halen, dan ben je waarschijnlijk beter af met iets vezelarmer spul.
Hmm, hier heb ik inderdaad regelmatig wel last van, bedankt voor de tip.

• #3.874

Bedankt! :) Ik zit weer lekker in de flow nu. Op naar de 100 kg squat.

Je voelt het vanzelf aan wanneer je lichaam de vezels niet goed verwerkt. De ene persoon verdraagt meer vezels dan de ander en daarnaast maakt het natuurlijk nogal een verschil of je op 4K+ kcal zit, of een modale kcal inname hebt.

Dat dere bulklife :D

Op hoeveel kcal zit je momenteel?

Is persoonsafhankelijk, maar boven de 50gr is wel te veel meestal

Dat zorgt over het algemeen voor geborrel en andere ongemakken inderdaad :o.

O. In dat geval hebben jullie nog kans om die hamburgers te pluggen :)

Dat is dus de reden dat ik mij niet meer meet met de gemiddelde NL'er en lekker mijn eigen ding doe qua voeding.
Aan de ander kant, moet ik mij beseffen dat ik in voedingsadvies aan anderen rekening moet houden met meer reguliere kcal-innames en als gevolg andere maaltijdcomposities.

Ik ben momenteel niet werkzaam bij Wereldburgers ;).

uhu, ook. ( powerlifters zijn liev hoor :D)
maar ook als je problemen hebt met de houding/techniek van een convetional deadlift, door bv mobiliteit issues of blessure gevoeligheid, kan de sumo uitkomst geven om dan toch met een goede techniek te deadliften, zelf kies ik dan voor de goede techniek en niet voor de oefening.

Als sumo jou goed bevalt zou ik daar lekker mee doorgaan :D. Ik weet van mijzelf van een conventional deadlift prima moet kunnen en ik geen excuses moet verzinnen om de oefening niet uit te voeren.

Nette training weer Bas!

Laat ik de eerste zijn die gaat zeggen dat ik je nieuwe notatie van trainingen verschrikkelijk vind:o

Thanks Marvin! :)

What's the problem? :o Lekker overzichtelijk toch?!

Hmm, hier heb ik inderdaad regelmatig wel last van, bedankt voor de tip.

Wat is je kcal inname en macronutrient-verdeling momenteel? :)

Op computerscherm prima te lezen hoor :)

Dat dacht ik ook ..

Ik zit ook achter mijn PC. Maar vind het gewoon geen fijne notatie..:o

Wat is precies het probleem? :P

Squats:

Pull-ups:

Leuk om ook je lifts via insta te volgen! Keep up

• #3.877
Ik weet het niet, track niet voldoende, ik eet gewoon zo veel mogelijk :bang:

Flink aan het bulken begrijp ik?
Over het algemeen ben je dan beter af met vezelarme koolhydraatbronnen voor het grootste deel van je maaltijden. Je zult anders al snel tegen verteringsproblemen aanlopen. Zeker als je dagelijks genoeg (300g+) groente eet.

Leuk om ook je lifts via insta te volgen! Keep up

Goed om te horen man :D

Ik bedenk mij net dat ik min of meer ben vergeten om een leuke ontwikkeling eind vorig jaar met jullie te delen! Ik ben namelijk geslaagd voor mijn studie Personal Coaching :D.

De komende tijd wil ik ervaring op doen met het coachen van mensen op het gebied van training en voeding. M.a.w. ken jij of ben jij iemand die hier momenteel behoefte aan heeft? Laat het mij dan weten!
Ik bied zowel (online) coaching op het gebied van training, voeding en lifestyle als trainingsschema's aan. Alle diensten zijn gebaseerd op het trainingsverleden, dagelijkse routine en persoonlijke interesses en doelen van de trainee.
De enige vereisten zijn 1) Toegang tot/beschikking over een olympische barbell icm powerrack. 2) Minimaal 2,5 uur per week tijd voor training.

Interesse of vragen? Ik ben te bereiken via het e-mail adres Basmartena@hotmail.com.

Flink aan het bulken begrijp ik?
Over het algemeen ben je dan beter af met vezelarme koolhydraatbronnen voor het grootste deel van je maaltijden. Je zult anders al snel tegen verteringsproblemen aanlopen. Zeker als je dagelijks genoeg (300g+) groente eet.
Op een jaar tijd +10 kilo, al is het met ups & downs gegaan, echt doelbewust bulken pas sinds begin oktober (+5 sindsdien). Ik heb inderdaad al wel last gehad, nooit bij stilgestaan dat het aan de vezels kon liggen...

Ik bedenk mij net dat ik min of meer ben vergeten om een leuke ontwikkeling eind vorig jaar met jullie te delen! Ik ben namelijk geslaagd voor mijn studie Personal Coaching :D.
Proficiat! :clap:

De komende tijd wil ik ervaring op doen met het coachen van mensen op het gebied van training en voeding. M.a.w. ken jij of ben jij iemand die hier momenteel behoefte aan heeft? Laat het mij dan weten!
Misschien in de toekomst wanneer ik er wat meer €€€ voor over heb ;)

Ik wil wel personal training..:rolleyes:

Heb je gelijk je lastigste klant vast gehad:roflol:

Terug
Naar boven