AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Lees eens goed... OPspannen staat er toch :p En idd, duimen over de bar.

Wow je gewicht gaat skyhigh ineens. Keep it up!

Bedoel je duimen aan zelfde kant als de vingers? Dat vind ik altijd een beetje eng, als de stang ertussendoor slipt, heb je hoofdpijn :eek:

Het gewicht ligt op je handpalm zeg maar. De kans dat de bar slipt is zo goed als nihil hoor. Ik doe het zo al jaren en heb nog nooit een slippertje gehad :p

Het gewicht ligt op je handpalm zeg maar. De kans dat de bar slipt is zo goed als nihil hoor. Ik doe het zo al jaren en heb nog nooit een slippertje gehad :p
OK. Wat is het voordeel trouwens van die duim houding?

PS: pas op met zo'n laatste opmerking... dat is wel een inkoppertje :D

Zal ik doen sensei bas :D. Ben nu weer mijn shake aan het atten.
aDten, verdomme
T is maar goed dat je (nog) geen student bent anders was dit een biertje naar je hoofd :mad:

False grip, dus met de duimen over de bar?
Doe ik ook altijd, heel stevig en je kunt veel lekkerder drukken, verder gewoon bracen als je bij een squat doet, maar dan inclusief je quads

Bedoel je duimen aan zelfde kant als de vingers? Dat vind ik altijd een beetje eng, als de stang ertussendoor slipt, heb je hoofdpijn :eek:
Het is heel veilig, nog nooit een ongeluk gehad :D[/QUOTE]

aDten, verdomme
T is maar goed dat je (nog) geen student bent anders was dit een biertje naar je hoofd :mad:

Doe ik ook altijd, heel stevig en je kunt veel lekkerder drukken, verder gewoon bracen als je bij een squat doet, maar dan inclusief je quads

Het is heel veilig, nog nooit een ongeluk gehad :D
[/QUOTE]
Adje fundum :klink:

Maar waarom zou je die false grip gebruiken? Maakt voor je schouders toch geen hout uit. Doe je het bij benchen ook?

Bij benchen doe ik het niet, daar merk ik er ook weinig profijt van (wel eens geprobeerd). Je zou denken dat het geen verschil maakt maar ik ben er op recht sterker mee O.o waarschijnlijk omdat de bar op een groter deel van je handpalm steunt en dus stabieler ligt waardoor je makkelijker presst.

Nu is mijn press gripwijdte ook een stuk minder breed dan die van mijn bench, dat kan het verschil in ervaring van de grip op beide lifts verklaren

Groningen is een leuke stad! Ben er zelf al eens een lang weekend geweest. :)

Gewicht gaat TOP! en trainingen ook!

Misschien ga ik toch ook eens die false grip proberen dan. Ik span wel mij core aan. Maar misschien moet ik toch nog wat meer focussen.

Hier ook één die altijd false grip gebruikt, is verder nog nooit fout gegaan..moet er niet aan denken!

Hier ook altijd suïcide grip bij OH press, ooit uit 5/3/1 overgenomen en doe het inmiddels al jaren. Bij benchen doe ik het niet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.234
De oplader van m'n laptop is er mee opgehouden. Vanavond reageer ik wel even! Zoals het nu lijkt moet ik die suïcide grip ook maar eens proberen. :)

De oplader van m'n laptop is er mee opgehouden. Vanavond reageer ik wel even! Zoals het nu lijkt moet ik die suïcide grip ook maar eens proberen. :)
Wij zijn een diersoort met een opponeerbare duim, en die grip is het meest naturel. Ik heb nog weinig argumenten gehoord om het anders te doen... alleen bij cnh een beetje.
Ik ben het gisteren vergeten te proberen bij OHP trouwens :o

Zoals je ziet gaat het ondertussen automatisch bij mij..
vooral bij benchen voelt het fijner, maar dat is aangeleerd gok ik..

Lekkere PR conwa

Je kan ook bulldog grip doen. Dan gaat het gewicht van de bar naar je onderarm.

Mark Rippetoe heeft hier een heel goed filmpje over, en mensen in de comments zeiden ook dat dit heel goed voor hen werkte.

Mark Rippetoe - Overhead Press

Lekkere PR conwa

Je kan ook bulldog grip doen. Dan gaat het gewicht van de bar naar je onderarm.

Mark Rippetoe heeft hier een heel goed filmpje over, en mensen in de comments zeiden ook dat dit heel goed voor hen werkte.

Mark Rippetoe - Overhead Press
Bulldog grip? Is dat met je kaken? :D

Haha bedoelde dit :

IMG_2385.PNG

Lijkt mij vooral een fijne grip als je erg wijd bencht

Terug
Naar boven