XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Mooi dat het zo goed gaat en je een superman gevoel hebt :D

Die romanian chair FSQ moest ik even op het filmpje bekijken... interessant. Maar oei, arme knieschijven denk ik ook....
DL ziet er netjes uit, hoofd en rug neutraal gehouden!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.283

Thx Kevin. Nu begint het weer echt leuk te worden.

Mooi dat het zo goed gaat en je een superman gevoel hebt :D

Heerlijk toch. Jij herkent het vast wel! :D

Die romanian chair FSQ moest ik even op het filmpje bekijken... interessant. Maar oei, arme knieschijven denk ik ook....
DL ziet er netjes uit, hoofd en rug neutraal gehouden!

Het is geen gebruikelijke oefening ;).

De reden dat ik hem doe, is dat ik meer quadhypertrofie wil stimuleren, zonder de glutes hard te laten werken. Die worden namelijk (meer) dan genoeg gestimuleerd door de squats en deads.

Ik zou graag lunges/split squats doen, maar die oefeningen zitten het herstel behoorlijk in de weg helaas!

Heel nice die romian chair FSQ's. Maar voegt het daarin echt wat toe om fronts te pakken ipv backs? Die romian chair (niet gewoon sissy?) forceert je toch al in een bepaalde positie..

• #4.285
Heel nice die romian chair FSQ's. Maar voegt het daarin echt wat toe om fronts te pakken ipv backs? Die romian chair (niet gewoon sissy?) forceert je toch al in een bepaalde positie..

Ik zou zeggen, probeer ze eens :D. Met een barbell op je rug is het haast niet te doen!

Oh joh! Om eerlijk te zijn ben ik bang dat ik dan op m'n bek ga joh :o.
Hoe beviel de oefening jou overall?
Goed, maar ik hou ook van sissy squats! Zeker als finisher, want de quad activatie is gruwelijk!

Helaas heeft mijn gym er geen..:sad:

Naar mijn weten is een romian chair iets anders...???

• #4.289
Goed, maar ik hou ook van sissy squats! Zeker als finisher, want de quad activatie is gruwelijk!

Helaas heeft mijn gym er geen..:sad:

Naar mijn weten is een romian chair iets anders...???

Sissy squats en romanian chair squats worden volgens mij erg vaak door elkaar gehaald.
Voor een sissy Squat heb je geen equipment nodig toch?

• #4.290
image001.jpg
nou ja.. een step dan.

Ziet er moeilijk uit :o
Maar lekkere gewichten man, ga zo door!

• #4.294
Oh-oh die ruggewervels lijken me te breken aan zijn blik te zien... Gruwelijk dat je dat hier post.

Sawry! :rolleyes:

Ziet er moeilijk uit :o
Maar lekkere gewichten man, ga zo door!

Best wel he? Ik begin er in ieder geval niet aan, maar die Romanian Chair squats daarentegen....

Even gegoogled...

Ik zie het inderdaad!:thumb:

There you go!!
Echter.. vreemd dat er zoveel 'Sissy squat machines' te koop zijn, toch?

Ik heb ook alleen de staande variant altijd 'sissy squat' genoemd. Maar @Robke78 noemt zijn zelfbouw marteltuig ook sissy squat. En romanian chairs zijn (ook) dingen om leg raises op te doen. Ik vinnut aalemaol best jochie :D
De quads gaan vast branden....

Nou en of! Het gaat eindelijk (weer) de goede kant op nu.
100 kg squat is het doel voor de zomer. Dat moet toch lukken?! :D
dat gaat jou zeker lukken :), rustig verder bouwen en niet te bang zijn om ook eens een stapje terug te doen of een keertje niet te verzwaren, neem de tijd.

Lekker getraind en tof die filmpjes! Die romanian squat ziet er wel lekker uit. Lijkt mij goed voelbaar in je quads!

Blijven jouw voeten wel goed zitten tijdens die sissy squats bas? Als ik mijn kuiten tegen de steun zet komen mijn voeten niet echt lekker onder dat ding. Bewijst maar dat ik focking kleine kuiten heb denk ik :(

• #4.299
Druk, druk weer. Even snel de training. Squats wouden even niet. Daarover later meer!
Week 1 Training C.png

Voeding 16/2

Kcal 5060
EKV 224/694/117

Truste!

• #4.300
Blijven jouw voeten wel goed zitten tijdens die sissy squats bas? Als ik mijn kuiten tegen de steun zet komen mijn voeten niet echt lekker onder dat ding. Bewijst maar dat ik focking kleine kuiten heb denk ik :(

Ik stel de machine vrij hoog in. Anders ga ik op m'n bek vrees ik! :D

Terug
Naar boven