XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.322
Ik moet zeggen dat het mij ook veel beter bevalt om veel kcal uit gezonde voeding te halen. Kruiden zijn je vriend! Echt!
Net gisteren bij Lidl texmex kruiden gehaald.. super lekker van smaak. :)
Knipsel.JPG

Mensen die denken hardcore te zijn met droge rijst eten... :roflol: terwijl je het zo lekker kan maken! :D

Nice! Die misschien nog maar eens proberen.

Precies dit! Er moet marinade op die kip!!

Toch wel zo lekker. Vooral met kippendij :D

Misschien wel bejaanse bobbydildoeing. Schijnt heel populair te zijn :roflol:

Road to beachboy? :D

Ik moet zeggen dat het mij ook veel beter bevalt om veel kcal uit gezonde voeding te halen. Kruiden zijn je vriend! Echt!
Net gisteren bij Lidl texmex kruiden gehaald.. super lekker van smaak. :)
Knipsel.JPG

Mensen die denken hardcore te zijn met droge rijst eten... :roflol: terwijl je het zo lekker kan maken! :D

Mensen die denken hardcore te zijn met gekruide droge rijst eten... :roflol:

Mensen die denken hardcore te zijn met gekruide droge rijst eten... :roflol:
Tja.. helaas zitten er gluten in veel van die standaard sausen.... En in kruiden niet ;)
Ik maak overigens mijn sausen zelf hoor. :) maar veel mensen willen de kcal van sausen niet... Dus dan zijn kruiden je vriend he! ;)

Ben gek op mijn zelfgemaakt mango/kerriesaus of curry/cocos saus. :D

• #4.325
Vandaag weer wezen trainen en het ging wederom niet lekker. Echt helemaal kut :(. Donderdag-vrijdag en vrijdag-zaterdag niet zo best gslapn en twee zware, slechte werkdagen gehad, dus hopen dat het daar aan ligt. Alles voelt 'off' en nu na de training heb ik zelfs wat pijntjes in mijn onderrug. Dat zal wel komen door die deadlifts.. Hier heb ik *$&%*"( geen zin in!!!

Week 2 Training A.png

Heeee Kop op he!
Je ging ook als een speer.. en nu net weer begonnen met je studie.. verhuizing achter de rug én hard werken én slecht slapen. Dan kan dit gewoon een keer gebeuren!
Niemand wil dit en iedereen heeft hier een sch**thekel aan. Het is bagger ja.. :(
Maar het hoort er ook bij. Dus hoppa... niet terugkijken maar vooruitkijken he!
de volgende training gaat zeker beter! :thumb:

Even tandje terug. Goed slapen en weer klaar voor de volgende ronde :)

• #4.328
Heeee Kop op he!
Je ging ook als een speer.. en nu net weer begonnen met je studie.. verhuizing achter de rug én hard werken én slecht slapen. Dan kan dit gewoon een keer gebeuren!
Niemand wil dit en iedereen heeft hier een sch**thekel aan. Het is bagger ja.. :(
Maar het hoort er ook bij. Dus hoppa... niet terugkijken maar vooruitkijken he!
de volgende training gaat zeker beter! :thumb:

Ja, klopt. Je hebt helemaal gelijk. Maar toch. Ik baal gewoon dat ik nu even compleet vastloop. Ik had gehoopt dat het nu alleen nog maar beter zou gaan, na het bezoek aan de fysio.
Maar ja, ik zal even wat meer slapen, stretchen, niet te veel aan trainen denken en dan komt het vast goed. Ik had vrijdagavond ook nooit moeten gaan trainen achteraf gezien. Ik was compleet moe en verrot toen :(.

Bedankt voor deze oppeppende woorden in ieder geval! Echt even nodig :)

Even tandje terug. Goed slapen en weer klaar voor de volgende ronde :)

Dat lijkt mij geen gek idee. Ik voel mij nu gewoon echt verrot. Zowel fysiek als mentaal. Het is even iets teveel volgens mij :P

Ik herken het wel... eigenlijk had ik gisteren ook niet moeten gaan.
Maar soms worden wee gewoon wat overmoedig omdat het goed gaat he. ;)

Dus op naar de volgende training na wat meer slaap! Komt goed!

Maat....220gr droge rijst...hoe dan? Leuke trainingen trouwens doe ook fb alleen geen high volume ivm kickboksen.

Weekje deloaden, de vermoeidheid eruit werken en goed kanen= geen gains verliezen + frisse start. Win-win!

Tja.. helaas zitten er gluten in veel van die standaard sausen.... En in kruiden niet ;)
Ik maak overigens mijn sausen zelf hoor. :) maar veel mensen willen de kcal van sausen niet... Dus dan zijn kruiden je vriend he! ;)

Ben gek op mijn zelfgemaakt mango/kerriesaus of curry/cocos saus. :D

Was ook niet serieus bedoeld :)

• #4.333
Ik herken het wel... eigenlijk had ik gisteren ook niet moeten gaan.
Maar soms worden wee gewoon wat overmoedig omdat het goed gaat he. ;)

Dus op naar de volgende training na wat meer slaap! Komt goed!

Zoals ik laatst al zei had ik het 'superman' gevoel aardig te pakken ja :o.

Vannacht gelukkig goed geslapen en ik voel mij al weer wat beter!

Maat....220gr droge rijst...hoe dan? Leuke trainingen trouwens doe ook fb alleen geen high volume ivm kickboksen.

Lekker toch! Ik gebruik witte rijst, dat is goed te doen in grote hoeveelheden hoor :). Vooral met lekker veel kruiden, ketjap en soja saus.

Thanks! Zo hoog is mijn volume toch niet dacht ik?
Hoe pak jij je trainingen precies aan dan?

Weekje deloaden, de vermoeidheid eruit werken en goed kanen= geen gains verliezen + frisse start. Win-win!

Deloaden? Ik weet eigenlijk niet of dat nou noodzakelijk is. Zoals gezegd waren de omstandigheden gewoon niet ideaal afgelopen dagen. Als ik nu goed eet + slaap moet er weinig aan de hand zijn, toch?

Als ik nu goed eet + slaap moet er weinig aan de hand zijn, toch?

Misschien moet je jezelf een mail sturen gezien je "Gecertificeerd Personal Coach op het gebied van krachttraining, conditionering, voeding en lifestyle" bent :p

• #4.335
Misschien moet je jezelf een mail sturen gezien je "Gecertificeerd Personal Coach op het gebied van krachttraining, conditionering, voeding en lifestyle" bent :p

Haha ;). Je moet altijd open staan voor advies van de mensen om je heen @Robke78 . Zelfs de best aangeschreven coaches worden gecoached en zullen altijd willen blijven bijleren over de sport.
Het is imo niet gek dat ik op een forum als dit altijd vraag om bevestiging en/of advies over dit soort topics!

• #4.336
Ik heb even wat squat filmpjes teruggekeken van afgelopen tijd, om te kijken wat er de afgelopen tijd allemaal is veranderd aan mijn techniek en waar ik nog kan verbeteren.
Het lijkt erop dat ik meer rechtop ben gaan staan. Dat lijkt misschien positief te zijn, maar ik denk dat het m'n kracht alleen maar in de weg zit. Ik squat ten eerste low-bar en daarnaast heb ik erg lange benen en dus een relatief kort torso. Onderstaand artikel legt aardig uit waarom dat een reden is om een squat stijl toe te passen waarbij je juist wat meer op de heupen kan breken en (logischerwijs) het beste af bent met een low-bar squat.
Daarnaast wordt het a.d.h.v. deze uitleg ook meteen duidelijk waarom ik zo sterk ben in oefeningen zoals lunges en hip trusts ten opzichte van mijn squat. Ik moet zeggen dat ik het ook behoorlijk mis om dit soort oefeningen te doen en het low-rep squaten elke 48 uur heb ik ook wel eventjes gezien na +- 3 maand.
Aangezien ik nu een klein beetje vastliep en vakantie heb, kan ik mij mooi even verdiepen in een trainingsroutine waarbij ik wat meer variatie heb en weer wat van mijn favoriete oefeningen kan inpassen.

How Femur Length Affects Squat Mechanics - Bret Contreras

Deloaden? Ik weet eigenlijk niet of dat nou noodzakelijk is. Zoals gezegd waren de omstandigheden gewoon niet ideaal afgelopen dagen. Als ik nu goed eet + slaap moet er weinig aan de hand zijn, toch?
Ik had het idee dat je al een aardig poosje flink aan het doorbikkelen was. Dus vandaar. Maar als goed slapen en eten genoeg is dan is dat natuurlijk super.

• #4.338
Ik had het idee dat je al een aardig poosje flink aan het doorbikkelen was. Dus vandaar. Maar als goed slapen en eten genoeg is dan is dat natuurlijk super.

Sinds ik de HCG weer gebruik zit, en die aan is geslagen zit ik er lekker in. Dat is nu 5 weken geleden.
Ik zal een klein stapje terug doen. Dus laten we zeggen semi-deload :thumb:.

• #4.339
Besloten vandaag lekker thuis-thuis te blijven om daar een beetje te chillen. Ondertussen zoveel mogelijk eten.
Ik zal de voeding weer eens delen vandaag!

Maaltijd 1
400 ml mag yoghurt
28 g whey
60 g gepofte granen
4 taai taai koekjes
25 g amandelen
25 g rozijnen
1 appel
75 g blauwe bessen
Kaneel

Maaltijd 2
120 g witte rijst
3 eieren
20 ml ketjap
350 g groenten
Halve tl olijfolie
Kruiden

Maaltijd 3
1 dikke plak rogge brood (150 kcal)
20 g pindakaas
1 rijstwafel
20 g sinaasappel marmelade
1 appel

Maaltijd 4
Zelfde als maaltijd 2

Maaltijd 5
Vergelijkbaar met maaltijd 1 + nog wat brood met pindakaas oid.

Idealiter leer je al wat eerder op de rem te trappen, dan zoals nu noodgedwongen. Niet makkelijk, ik weet het maar al te goed :(

Terug
Naar boven