AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Het lijkt erop dat ik meer rechtop ben gaan staan. Dat lijkt misschien positief te zijn, maar ik denk dat het m'n kracht alleen maar in de weg zit. Ik squat ten eerste low-bar en daarnaast heb ik erg lange benen en dus een relatief kort torso. Onderstaand artikel legt aardig uit waarom dat een reden is om een squat stijl toe te passen waarbij je juist wat meer op de heupen kan breken en (logischerwijs) het beste af bent met een low-bar squat.

Het artikel is prima, maar volgens mij is het altijd beter om zo rechtop mogelijk te squatten. Gegeven de stijl die je kiest uiteraard, dit is geen pleidooi om altijd high bar te doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.342
Idealiter leer je al wat eerder op de rem te trappen, dan zoals nu noodgedwongen. Niet makkelijk, ik weet het maar al te goed :(

My biggest pitfall sir :D

Het artikel is prima, maar volgens mij is het altijd beter om zo rechtop mogelijk te squatten. Gegeven de stijl die je kiest uiteraard, dit is geen pleidooi om altijd high bar te doen.

Nee, toch niet. Je wilt de barbell in een rechte lijn naar boven bewegen. De ene persoon moet daarvoor meer voorover buigen dan de andere persoon als gevolg van verschillende lichaamsverhoudingen!

Nee, toch niet. Je wilt de barbell in een rechte lijn naar boven bewegen. De ene persoon moet daarvoor meer voorover buigen dan de andere persoon als gevolg van verschillende lichaamsverhoudingen!

Da's waar. Ik bedoelde het als cue. Uiteindelijk heb je, zoals je zelf zegt, niks te kiezen: er is maar 1 ideale baan voor je verhoudingen.

• #4.345
De afgelopen dagen zoals gezegd flink gegeten en vooral goed proberen te slapen. Vanmiddag weer gaan trainen. Helaas alleen, want m'n trainingsmaat is ziek.

Al m'n goals gehaald, maar toch niet echt tevreden/voldaan. De squats gingen namelijk opnieuw extreem moeizaam! M'n kuit zat helemaal vast en mede daardoor is de mobiliteit in mijn enkel nog slechter dan normaal. Na bijna 20 minuten te hebben oppgewarmt, toch maar begonnen. Wonder boven wonder zien ze er op film nog best aardig uit.
Deze achteruitgang in mobiliteit komt totaal onverwacht. Ik ben juist weer eens langs de fysio gegaan vorige week om de mobiliteit te gaan verbeteren. Echter, sinds het bezoek is het alleen maar achteruit gegaan. Misschien toch maar even een nieuwe afspraak maken?

De deadlifts en bench presses voelden beide erg lekker aan trouwens :).

21/02
Week 2 Training B.png

Squats zijn er idd moeizaam uit..
Al eens een wijdere stance geprobeerd?

Je moet er misschien ook rekening mee houden dat niet elke fysio behandeling direct een goed resultaat geeft. Soms kan het in ene heel veel resultaat geven en daarna weer even minder zijn. Vaak is het over de langere termijn wel dat je voordelen meer en meer gaat merken en ze blijvend zijn.
Dat is in ieder geval mijn ervaring vanuit de tijd met mijn nekhernia. De ene keer na behandeling ging het super... wordt je soms wat overmoedig... dan weer een behandeling en denk je nu moet het nog beter gaan en is het juist minder. Geef het tijd en probeer een beetje geduld erbij te trainen. ;)
En dat is lastig. :o Maar ik denk dat je met ed tijd wel zal merken dat het gewoon op en af gaat en langzaam aan gewoon vooruit!

Maar een goede training ook al voelt het minder! :thumb:
enne.. slapen en eten doet goed he! :D

Wordt het niet tijd voor iets rigoreuzers, zoals die enkel opnieuw breken en onder een andere hoek vast laten groeien? (not srs.... half srs... :D )

• #4.349
Squats zijn er idd moeizaam uit..
Al eens een wijdere stance geprobeerd?

Tja. (

Ik ben juist weer wat smaller gaan staan!

Je moet er misschien ook rekening mee houden dat niet elke fysio behandeling direct een goed resultaat geeft. Soms kan het in ene heel veel resultaat geven en daarna weer even minder zijn. Vaak is het over de langere termijn wel dat je voordelen meer en meer gaat merken en ze blijvend zijn.
Dat is in ieder geval mijn ervaring vanuit de tijd met mijn nekhernia. De ene keer na behandeling ging het super... wordt je soms wat overmoedig... dan weer een behandeling en denk je nu moet het nog beter gaan en is het juist minder. Geef het tijd en probeer een beetje geduld erbij te trainen. ;)
En dat is lastig. :o Maar ik denk dat je met ed tijd wel zal merken dat het gewoon op en af gaat en langzaam aan gewoon vooruit!

Maar een goede training ook al voelt het minder! :thumb:
enne.. slapen en eten doet goed he! :D

Met mijn huidige fysio heb ik zeer goede ervaringen en ik heb dan ook een hoop vertrouwen in hem!
Echter lijkt het nu allemaal een beetje in de soep te lopen met mijn enkel :P. Ik hoop morgen even een nieuwe afsraak te kunnen maken.

Wordt het niet tijd voor iets rigoreuzers, zoals die enkel opnieuw breken en onder een andere hoek vast laten groeien? (not srs.... half srs... :D )

Dat is misschien iets TE rigoreus Rene :P. Echter, ik sluit een nieuwe operatie in de toekomst niet uit, mocht er in de medische wereld een oplossing gevonden worden voor mijn huidige probleempjes.

We sluiten de dag maar weer eens zoet ehh.. goed af!

Macro's vandaag:

EKV 227/721/110
KCAL 5014

Die macro's wil ik ook :(

Damn bas, back at it again met de 5k :D

Wat is er volgens jullie fout aan zijn squats? Volgens mij ging het best redelijk? Enige minpuntje is dat die misschien niet diep genoeg ging, of wel? (Zo kan ik ook mijn vorm verbeteren :) ).

Sorry @Basma dit was ook het enige wat ik kon denken..

Squats zien er inderdaad wat moeizaam uit..hoe vaak squat je momenteel per week? En welke intensiteit.

Deads lijken wel steeds beter te gaan, maar zie nog steeds een lichte bolling..

Waarschijnlijk doe je dat al, maar warm je je enkels nog op voor je gaat squatten?
Hier zitten misschien nog wat tips in:

• #4.354

Nou, doe maar niet! Dan deadlift jij binnen no-time 250 kilo en ik ben nu al jaloers man! :D

Damn bas, back at it again met de 5k :D

Wat is er volgens jullie fout aan zijn squats? Volgens mij ging het best redelijk? Enige minpuntje is dat die misschien niet diep genoeg ging, of wel? (Zo kan ik ook mijn vorm verbeteren :) ).

Yep yep!

Diepte is prima. Echter heb ik de neiging een beetje naar links te vallen als gevolg van beperkte mobiliteit/stabiliteit.

Sorry @Basma dit was ook het enige wat ik kon denken..

Squats zien er inderdaad wat moeizaam uit..hoe vaak squat je momenteel per week? En welke intensiteit.

Deads lijken wel steeds beter te gaan, maar zie nog steeds een lichte bolling..

Haha, vreetzak! :D

Ik squat zondag, dinsdag en donderdag. Vanaf nu adhv DUP, dus elke dag een andere rep range.
Ik heb weken achtereen steeds een beetje dezelfde rep range gedaan, maar ik had het gevoel mijzelf op te branden, omdat ik echt elke training een beetje meer wou doen. Bovendien squatte ik tot voor kort zelfs 4 keer per week. Ik ben er nu alleen achter dat dit niet voor mij is weggelegd en zal de vrijdag training daarom gebruiken voor louter GPP werk.

Die deads voelen goed! De bolling die er nu is kan imo geen kwaad hoor. Alleen is het nu wel zaak dat ik mijn nek nog beter neutraal ga houden, al is het gelukkig al sterk verbeterd :)

Waarschijnlijk doe je dat al, maar warm je je enkels nog op voor je gaat squatten?
Hier zitten misschien nog wat tips in:

Ik zal de filmpjes weer eens bekijken Jasenko. Thanks!! Het zou goed kunnen dat ik nog wel wat aan mijn warming up kan verbeteren.

Vind je?

Als ik er echt voor mijn best ga doen lukt het mij op 80-85kg nog wel om 240-250kg te deadliften..

laat maar eens zien dan.
vind dat soort excuses altijd zo zwak. ja als ik mij er toe zou zetten zou dat mij ook wel makkelijk lukken, maar ik hoef dat niet echt.

Terug
Naar boven