MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Das balen :(
Misschien toch even wat meer rust?
Met je studie en je nieuwe baan erbij en trainen is het misschien even wat té druk??

Ik hoop dat t vandaag beter gaat.

Good food en goede training! Die verzwaarde incline pushups zien er pittig uit..

Ik heb vandaag deze variant gedaan..maar die noem ik ook incline pushups:o

En ja...ik heb bewust een filmpje met een vrouw gekozen..:o

Edit: Fucked up van je rug man! Doe voorzichtig!!

Maar dit is wel een compleet andere beweging dan pushup, omdat de bar het hoofd voorbij gaat. Hij wordt veel meer triceps dominant zo.

Maar dit is wel een compleet andere beweging dan pushup, omdat de bar het hoofd voorbij gaat. Hij wordt veel meer triceps dominant zo.
Klopt...maakt er voorheen ook meer een medley van...dan deed ik de bovenstaande oefening, ongeveer hetzelfde maar dan een soort skullcrusher en pushups...door de laatste noem ik ze vaak incline pushups..

Als het maar goed voelt en dat doet die zeker (voor triceps)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.906
Was een tijd terug best een rage om te doen maar zat best in de knel met de gedachte er een dip riem te gebruiken om al het gewicht bij je heup te houden lijkt me nou vrij weinig toedragen aan je chest zeg maar qua belasting. Maar het is ook zo wat om wat schijven op je rug te leggen :p

Het is juist chill op deze manier, gezien je rompstabiliteit traint.
Daarnaast is het voor de chest ook zwaar genoeg :P. Op naar 60 kg extra gewicht.

Door de hefboom verplaats je maar de helft van het gewicht met je armen, maar het hangt wel in zijn geheel aan je romp/core. Dus de statische belasting weegt hier zwaarder. Als je de armen+chest zwaarder wil belasten zou de riem meer om je nek/schouders moeten.

Exact.
Dat laatste lijkt mij op z'n zachtst gezegd behoorlijk oncomfortabel.

Aaaand it is gone! Vandaag gedeadlift.

Das balen :(
Misschien toch even wat meer rust?
Met je studie en je nieuwe baan erbij en trainen is het misschien even wat té druk??

Ik hoop dat t vandaag beter gaat.

Squats heel. :)

Vandaag niets aan de hand. Zo fris als een hoentje en geen pijntjes.

Good food en goede training! Die verzwaarde incline pushups zien er pittig uit..

Ik heb vandaag deze variant gedaan..maar die noem ik ook incline pushups:o

En ja...ik heb bewust een filmpje met een vrouw gekozen..:o

Edit: Fucked up van je rug man! Doe voorzichtig!!

Thanks Marvin! Eten gaat lekker en ik groei weer behoorlijk. Met shoppen was het wel even schrikken :P.

Kan het filmpje atm even niet openen. Dat is een tricep extension, toch? :)

Vannacht goed geslapen en vandaag gewoon weer getraind. ;)

Je zult je borst er niet mee trainen inderdaad.

Klopt...maakt er voorheen ook meer een medley van...dan deed ik de bovenstaande oefening, ongeveer hetzelfde maar dan een soort skullcrusher en pushups...door de laatste noem ik ze vaak incline pushups..

Als het maar goed voelt en dat doet die zeker (voor triceps)

Oké oké. Je kan er alleen minder gewicht mee verplaatsen dus prerfereer ik toch de good ol' weighted push-up.

Lekker dat het vandaag weer zoveel beter gaat!
Moet toch ook wel een lekker gevoel zijn om weer nieuwe kleding te moeten kopen. :D

Dat laatste lijkt mij op z'n zachtst gezegd behoorlijk oncomfortabel.

Vandaag niets aan de hand. Zo fris als een hoentje en geen pijntjes.
Je zou misschien een rugzakje aan je borstkant kunnen hangen met een schijf erin, dat zal niet heel vervelend aanvoelen.

Gelukkig gaat het beter met de rug :)

Je zou misschien een rugzakje aan je borstkant kunnen hangen met een schijf erin, dat zal niet heel vervelend aanvoelen.

Gelukkig gaat het beter met de rug :)
Deze tip gaf je mij ook, werkt veel beter dan een handdoek om je middel doen en daar het gewicht aan hangen :D

• #4.910
Gisteren zoals gezegd weer gedeadlift (en niet gesquat!). Filmpje bijgevoegd. Zoals jullie zien is m'n techniek behoorlijk verbeterd. :o
Daarnaast de bench press techniek ook aangepast. Ik kreeg steeds schouder pijntjes en gisteren daarom eens geprobeerd om de barbell wat smaller te pakken. Dit voelt stukken beter. Alle herhalingen trouwens met 1 sec pause.

Vandaag alweer druk aan de studie :o. Gelukkig geen pijntjes meer, want dat lijdt behoorlijk af.

Training 01-04.png

1 week geleden:

Gisteren:

Zal later ff naar je filmpjes kijken. Je ziet er op de stills al steviger uit :)

Ziet er lekker uit die training en de filmpjes!

Succes met studeren!

:
Vannacht vrij goed geslapen en zonder rugpijn opgestaan. Het lichaam is wel een vreemd ding trouwens, want waar de lage rugpijn rechts begon, naar links verplaatste, heb ik nu last van m'n rechter schouder die wat stijfjes is ??? Enfin, dit is een teken dat ik even rustig aan moet doen vermoed ik?! :rolleyes:

Dit klinkt als of je ongeveer hetzelfde probleem als mij begint te krijgen :). Mijn schouder blessure komt doordat mijn rug waarschijnlijk wat vast zit (triggerpoints) en hierdoor heb ik dus ook last van mijn onderrug.
Het voelt in mijn onderrug ook als vermoeidheid en loopt soms een beetje door tot mijn booty :P.

Hierdoor gaan mijn deadlifts dus ook echt klote. Bijvoorbeeld de laatste keer dat ik heavy deadlifts deed na heavy squats kreeg ik het gewicht niet omhoog. Ik kon echt voelen dat dit kwam doordat mijn hams, glutes of onderrug dit niet aankonden op een één of andere manier. Als je dus echt soort gelijke problemen hebt zal ik je wel even regelmatig updaten over wat voor mij allemaal helpt :).

• #4.914
Zal later ff naar je filmpjes kijken. Je ziet er op de stills al steviger uit :)

NOEM JE MIJ NOU DIK?

Ziet er lekker uit die training en de filmpjes!

Succes met studeren!

Jij vind ook alles lekker he :D.

Dit klinkt als of je ongeveer hetzelfde probleem als mij begint te krijgen :). Mijn schouder blessure komt doordat mijn rug waarschijnlijk wat vast zit (triggerpoints) en hierdoor heb ik dus ook last van mijn onderrug.
Het voelt in mijn onderrug ook als vermoeidheid en loopt soms een beetje door tot mijn booty :P.

Hierdoor gaan mijn deadlifts dus ook echt klote. Bijvoorbeeld de laatste keer dat ik heavy deadlifts deed na heavy squats kreeg ik het gewicht niet omhoog. Ik kon echt voelen dat dit kwam doordat mijn hams, glutes of onderrug dit niet aankonden op een één of andere manier. Als je dus echt soort gelijke problemen hebt zal ik je wel even regelmatig updaten over wat voor mij allemaal helpt :).

Interessant. Ik heb in het verleden ook een hele tijd rondgelopen met vergelijkbare pijntjes. Om dat te voorkomen, is het nu even pas op de plaats maken en heb ik na m'n training en techniek te hebben geanalyseerd verbeteringen doorgevoerd. Momenteel helemaal nergens last meer van. Ook n'n traps voelen niet meer over belast aan.
Louter een beetje spierpijn in de chest en lats, maar dat is helemaal prima natuurlijk :rolleyes:.

Houd mij desondanks op de hoogte! We zijn hier om elkaar te helpen ten slotte.

• Like
Waarderingen: cnh
Interessant. Ik heb in het verleden ook een hele tijd rondgelopen met vergelijkbare pijntjes. Om dat te voorkomen, is het nu even pas op de plaats maken en heb ik na m'n training en techniek te hebben geanalyseerd verbeteringen doorgevoerd. Momenteel helemaal nergens last meer van. Ook n'n traps voelen niet meer over belast aan.
Louter een beetje spierpijn in de chest en lats, maar dat is helemaal prima natuurlijk :rolleyes:.

Houd mij desondanks op de hoogte! We zijn hier om elkaar te helpen ten slotte.

Wat toevallig dat ik ook traps heb die tight zijn :D. Heb je het dan specifiek over de techniek voor bench en deadlifts of gewoon alle drie de lifts? Wat heb jij tot nu toe gedaan om van die pijntjes af te komen? Ik zal je zeker op de hoogte houden!

Zit momenteel te twijfelen om een massage apparaat te bestellen :D. Ten eerste voelt het heerlijk, en daarnaast is het naar mijn mening erg belangrijk om naast al die extreme belasting ook goeie spier ontspanning te hebben. Om nou elke week 20 euro uit te geven aan een massage....

Ey dikke :p

• #4.918
Wat toevallig dat ik ook traps heb die tight zijn :D. Heb je het dan specifiek over de techniek voor bench en deadlifts of gewoon alle drie de lifts? Wat heb jij tot nu toe gedaan om van die pijntjes af te komen? Ik zal je zeker op de hoogte houden!

Zit momenteel te twijfelen om een massage apparaat te bestellen :D. Ten eerste voelt het heerlijk, en daarnaast is het naar mijn mening erg belangrijk om naast al die extreme belasting ook goeie spier ontspanning te hebben. Om nou elke week 20 euro uit te geven aan een massage....

Ik gebruikte bij mijn deadlifts de glutes en hamstrings niet goed. Het complete gewicht kwam dus ten laste van m'n lats en traps. Not good :P.

Haha, dat klinkt goed! Foam rollen kan ook helpen. Maar ja, zoals gezegd heb ik nu vrij weinig last gelukkig. Zodra ik pijntjes krijg is het vrijwel altijd te wijten aan incorrecte techniek. Dat kan ik beter zien te voorkomen, dan de pijntjes te blijven bestrijden met foam rollen e.d. :P

Niet echt, maar ook geen snijboon meer. Vooral bij dat walking lunge filmpje dacht ik: dat wordt al wat :eyebrow:

Haha thanks :P. Ik ben inmiddels wel een kledingmaat verder in ieder geval.

Sup kleintje? :D

Ik gebruikte bij mijn deadlifts de glutes en hamstrings niet goed. Het complete gewicht kwam dus ten laste van m'n lats en traps. Not good :P.

Haha, dat klinkt goed! Foam rollen kan ook helpen. Maar ja, zoals gezegd heb ik nu vrij weinig last gelukkig. Zodra ik pijntjes krijg is het vrijwel altijd te wijten aan incorrecte techniek. Dat kan ik beter zien te voorkomen, dan de pijntjes te blijven bestrijden met foam rollen e.d. :P

Foam rollen voel en merk ik dus niks van waardoor ik ook niet echt motivatie meer heb voor foam rollen.

Ik gebruik bij de deadlift dus weer teveel glutes en hamstrings denk ik.

Terug
Naar boven