XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

My kind a meal!! :D
Afsluiten met Griekse yoghurt met honing en walnoten is ook zooo lekker.... :o

Morgen eerst maar eens een paas ontbijt... daarna uit paas lunchen.. avond fondueen...
Tweede dag ook weer een paas ontbijt dan brunchen en de avond... ach dat zien we nog wel :D
dat worden me wel 2 dagen. :roflol:

Baal alleen dat maandag de gym pas om 10:00 open gaat en ik om 12:00 bij de brunch moet zijn.. wss gaat dat hem dus niet worden helaas....

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.102
My kind a meal!! :D
Afsluiten met Griekse yoghurt met honing en walnoten is ook zooo lekker.... :o

Hnggg. Heerlijk eigenlijk! Om eerlijk te zijn ben ik het helemaal vergeten, omdat ik geen dessert kaart meer voor mij heb gehad. Straks even goedmaken.
Is het met jou allergie geen probleem om zoiets te eten trouwens?

Morgen eerst maar eens een paas ontbijt... daarna uit paas lunchen.. avond fondueen...
Tweede dag ook weer een paas ontbijt dan brunchen en de avond... ach dat zien we nog wel :D
dat worden me wel 2 dagen. :roflol:

Jemig. Wat een planning. Genieten... :heart:

Baal alleen dat maandag de gym pas om 10:00 open gaat en ik om 12:00 bij de brunch moet zijn.. wss gaat dat hem dus niet worden helaas....

Zeg.. No excuses ;). Lekker de compounds knallen en natuurlijk een 'Paaspomp' pakken.

Ik kan yoghurt / griekse yoghurt /kwark nog wel hebben... pak hem beet zo een 250gr gaat nog wel.
Voordeel van zure zuivel is dat er al een deel lactase in zit die ed lactose afbreekt... en als ik er echt voor ga heb ik altijd nog wat kerutabs in huis.
Soms.... moet het gewoon een keer :D

Yep wordt een aardig bunker weekend!

Ik ga het ook zeker proberen! zorgen dat ik er om 10:00 ben..even knallen en dan daarna bunkeren bij de brunch! :D

• #5.104
Ik kan yoghurt / griekse yoghurt /kwark nog wel hebben... pak hem beet zo een 250gr gaat nog wel.
Voordeel van zure zuivel is dat er al een deel lactase in zit die ed lactose afbreekt... en als ik er echt voor ga heb ik altijd nog wat kerutabs in huis.
Soms.... moet het gewoon een keer :D

Yep wordt een aardig bunker weekend!

Ik ga het ook zeker proberen! zorgen dat ik er om 10:00 ben..even knallen en dan daarna bunkeren bij de brunch! :D

Oké. Ik wist niet dat het ook gold voor die dikke Griekse yoghurt :).

Niiice. Nu maar hopen dat het niet te druk is.

Griekse yoghurt en kwark bevatten nog het minste lactose... minder dan simpele yoghurt per 100 gram.
Maar als ik het doe neem ik toch op voorhand al een kerutab. Beter voorkomen dan genezen ;)

Ik hoop het ook!

Geen 5x5 maar 3x5 willen gaan doen is toch gewoon een gebrek aan ballen?
Je niet aan een dieet kunnen houden vind ik ook wel een flink gebrek aan ballen :schoot:

Maar enfin, als een gebrek aan ballen leidt tot een betere squat lever ik ze graag in....meer is niet altijd beter en met die go hard or go home mentaliteit snijden een hoop mensen zichzelf in de vingers naar mijn idee. Minimale inzet + maximaal resultaat
Oke! Dat klinkt een beetje als de TM eigenlijk. Waarschijnlijk moet ik op een gegeven moment ook zoiets doen :)

Ik wou t3jes en 5jes combineren adhv een ABC. Misschien zoiets als:

A 5x5x80%
B 5x3x90%
C Ramping > 1x5x90% + back off sets
Mijn training is inderdaad op TM gebaseerd. Ik vond een keer per week 5x5 als enige volume iets te weinig dus ik heb het opgesplitst naar twee dagen en iets omhoog gegooid. Wat jij schrijft lijkt mij een mooie opzet! hoewel ik wel zou zorgen dat je tussen B en C twee dagen rust pakt, die repout wil je zo vers mogelijk doen.

Ik vind zelf ook dat de hogere repranges (8-10 oid) wel een plek moeten hebben in je training om extra hyperthrofie te stimuleren. Alleen weet ik niet zo goed waar je die zou moeten inplannen met jouw opzet, misschien in plaats van de 5jes?

• #5.107
Je niet aan een dieet kunnen houden vind ik ook wel een flink gebrek aan ballen :schoot:

Hahaha shots fired!!

Maar enfin, als een gebrek aan ballen leidt tot een betere squat lever ik ze graag in....meer is niet altijd beter en met die go hard or go home mentaliteit snijden een hoop mensen zichzelf in de vingers naar mijn idee. Minimale inzet + maximaal resultaat

Absoluut. Ik groei weer 'als kool' sinds ik gewoon 3-4 full-body doe, al het pompwerk skip en lekker m'n rust pak.

Mijn training is inderdaad op TM gebaseerd. Ik vond een keer per week 5x5 als enige volume iets te weinig dus ik heb het opgesplitst naar twee dagen en iets omhoog gegooid. Wat jij schrijft lijkt mij een mooie opzet! hoewel ik wel zou zorgen dat je tussen B en C twee dagen rust pakt, die repout wil je zo vers mogelijk doen.

2 dagen rust, poeh. Dat is al een poosje geleden ;).
Ik snap het idee wel hoor. Je moet op die dag echt alles kunnen geven natuurlijk.

Ik vind zelf ook dat de hogere repranges (8-10 oid) wel een plek moeten hebben in je training om extra hyperthrofie te stimuleren. Alleen weet ik niet zo goed waar je die zou moeten inplannen met jouw opzet, misschien in plaats van de 5jes?

Dat was voor mij de reden om fsq en lunges te doen. Echter, sinds ik dat NIET meer doe en mij gewoon houdt aan 5x5 ga ik weer beter vooruit. Het was m.a.w. een beetje too much.
Het zou beter werken om te variëren in intensiteit- en volume trainingen. Een beetje zoals jij hierboven al suggereert.

Zoiets:
Intensiteit 1x5
Volume 5x3-5
Hypertrofie 4 x 8-10

Zodra de gewichten serieus worden is het misschien wel een idee om zoiets te doen en dus slechts 1x per week echt zwaar te gaan ;)

• #5.108
Dubbel

Klinkt als een prima opzet! Zo pak je wekelijks zowel mechanisme als metabole stress en kun je je progressie ook goed reguleren :)

Mijn dieet is zelfs met cheaten nog beter dan het gros hier op het forum..verder is je niet kunnen houden an je dieet geen probleem met ballen, maar met discipline of noodzaak. Daarbij heb ik qua fysiek geen klagen..:trollface:

Slechts 3x5 willen doen, omdat je 5x5 te zwaar vind is wel een gebrek aan ballen...wat is nu in godsnaam 15 reps aan werkvolume??? Je kunt ook te minimaal inzetten IMO...

Mijn dieet is zelfs met cheaten nog beter dan het gros hier op het forum..verder is je niet kunnen houden an je dieet geen probleem met ballen, maar met discipline of noodzaak. Daarbij heb ik qua fysiek geen klagen..:trollface:

Slechts 3x5 willen doen, omdat je 5x5 te zwaar vind is wel een gebrek aan ballen...wat is nu in godsnaam 15 reps aan werkvolume??? Je kunt ook te minimaal inzetten IMO...
Ik geef Marvin hier gelijk. Als ik 3x5 doe, voelt de training niet compleet. Maar misschien komt het ook omdat ik altijd 5x5 gedaan heb.

Maar ik zeg je eerlijk, de laatste 2 sets van squats bij 5x5 is echt tegen op kijken, maar wanneer je ze gedaan hebt, voel je je echt voldaan en beast :).

T maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als jij 3x5 lekkerder vindt moet je dat doen!

Ik geef Marvin hier gelijk. Als ik 3x5 doe, voelt de training niet compleet. Maar misschien komt het ook omdat ik altijd 5x5 gedaan heb.

Maar ik zeg je eerlijk, de laatste 2 sets van squats bij 5x5 is echt tegen op kijken, maar wanneer je ze gedaan hebt, voel je je echt voldaan en beast :).

T maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als jij 3x5 lekkerder vindt moet je dat doen!

Daarom doe ik 3x5 en 1x5+ als laatste set

Het is het verschil tussen je reps halen en kunnen verzwaren en blijven stagneren omdat je de reps op set 4/5 niet haalt. Door te kunnen verzwaren blijf je progressie maken en kun je wennen aan zwaardere loads > meer mechanische stress > meer groei en kracht. Ik vind 5x5 niet te zwaar, ik vind het meer volume dan wenselijk. Ik snap dat met jouw trainingstijl dat niet zo'n issue is maar met de mijne, waar de focus ligt op krachtprogressie als drijver van groei, is het een behoorlijk verschil of je 3 of 5 sets doet.

En 15 reps per training is zat werkvolume voor een beginner/intermediate, ik maak er nog steeds prima progressie op in mijn bulk, en qua kracht op de squat kan ik ook zeker niet klagen ;) het zit ook niet voor niets in bewezen programma's als SS en greyskull.

En mijns inziens is een gebrek aan discipline ook gewoon gebrek aan ballen (de moed en kracht om door te zetten) maar dat is subjectief. Maar laten we deze discussie voeren op onderbouwde argumenten. Ballen hebben in de figuurlijke is geloof ik niet anabool :P jíj zit op een punt waar je meer volume nodig hebt, maar zolang je daar nog niet bent zou ik lekker de ruimte houden om later alsnog te verhogen

De derde set van 5 is een repout op hetzelfde gewicht, zo weet je zeker dat je alles gegeven hebt en kun je bepalen of je misschien met meer dan gebruikelijk het gewicht kunt verhogen
Maar stel nu dat je die repout 8-9 reps pakt..dan waren voorgaande sets toch nauwelijks werksets?

Maar stel nu dat je die repout 8-9 reps pakt..dan waren voorgaande sets toch nauwelijks werksets?
Maar dat kun je van tevoren niet weten, en na die repout ben je als het goed is ook te gaar omnog twee sets te doen. Daarnaast, als je 8/9 reps kunt was 5x5 op dat gewicht ook geen werksets te noemen. Als je inderdaad 8/9 reps haalt (ik zou aanhouden bij meer dan 7) verhoog je de volgende training met het dubbele van wat je normaal zou doen.

Maar dat kun je van tevoren niet weten, en na die repout ben je als het goed is ook te gaar omnog twee sets te doen. Daarnaast, als je 8/9 reps kunt was 5x5 op dat gewicht ook geen werksets te noemen. Als je inderdaad 8/9 reps haalt (ik zou aanhouden bij meer dan 7) verhoog je de volgende training met het dubbele van wat je normaal zou doen.
Best een mooie strategie, die je natuurlijk ook bij andere rep-ranges dan 5x5 kan toepassen. En het voorkomt dat je al je werk sets tegen failure doet, wat helemaal niet gunstig is voor de ontwikkeling.

Terug
Naar boven