AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
De laatste weken een beetje aangekloot. Getraind op een te hoog volume adhv Push/pull/legs etc. Vanaf vandaag na een paar dagen rust weer serieus knallen op UB/LB 5 dagen per week. Hierbij de training van vandaag en de planning voor morgen.
Macro's zijn als volgt: Kcal: 4000 EKV: 200/600/89

Training vandaag:
LB1
Squat
12 x bw
12 x 20
10 x 50
6 x 70
5 x 5 85 kg
Deadlift
8 x 60
6 x 80
4 x 6 x 100 kg
Hack squat
4 x 8 x 45 kg
Dumbell SLDL
3 x 10 x 36 kg per hand (laatste set lichte grip fail)
Leg extensions 3 x 10 x 40 kg
Calves 6 x 12 x 60 kg (PAUSED)

Planning voor morgen:

UB1

Bench press 5 x 5 x 65 kg
Pull-ups 1 x 10 x bw --- 5 x 8 + 6 kg
Flat Dumbell press 4 x 8 x 22 kg
Dumbell one-arm row 10 10 9 9 38 kg
Flat Dumbell press 8 7 7 6 28 kg
CG Pull-down 3 x 10 x 60 kg
Incline dumbbell flyes 3 x 12 x 20 kg
T-Bar row 4 x 12 x 45 kg
EZ-Bar Upright rows 3 x 10 37 kg
Dips 5 sets
Alternating dumbbell curls 4 x 12 x 12 kg

BW ligt nog steeds rond de 76 kg. Ik heb de laatste 3 maand continu strikt 3600-3800 kcal gegeten, maar ik ben hiermee niets gegained. Hopelijk kan ik de komende tijd richting de 80 bulken met 4000 kcal en minder volume in de trainingen.
Ik zal in ieder geval weer gaan loggen hier en tevens weer wat meer gaan meelezen in de andere logs! :thumb:

Laatst bewerkt:
Dumbell SLDL vind ik zelf ook een heerlijkeoefening!

Ik zie twee keer dumbell press staan, ik neem aan dat de eerste incline is? Ik vind het verder wel een erg hoog volume. Het is bij mij al aardig veel, maar jij doet 16 setjes borst, 17 setjes rug en dan nog dips, waar je de borst ook deels mee pakt. Hoe zit het met herstel?

Upright rows met een EZ-bar is fijn, maar met dumbells vind ik het nog fijner (meer bewegingsvrijheid, minder forceren), misschien eens iets om een keer te proberen.

Dumbell SLDL vind ik zelf ook een heerlijkeoefening!

Ik zie twee keer dumbell press staan, ik neem aan dat de eerste incline is? Ik vind het verder wel een erg hoog volume. Het is bij mij al aardig veel, maar jij doet 16 setjes borst, 17 setjes rug en dan nog dips, waar je de borst ook deels mee pakt. Hoe zit het met herstel?

Upright rows met een EZ-bar is fijn, maar met dumbells vind ik het nog fijner (meer bewegingsvrijheid, minder forceren), misschien eens iets om een keer te proberen.

Een van de oefeningen is de flat dumbell press, als assistance voor de barbell bench press. Op mijn andere UB dag pak ik de incline dumbell press.
In de toekomst schrap ik misschien wat sets, maar het aantal oefeningen wil ik in principe zo houden.
De Dumbell upright rows zal ik eens proberen binnenkort :thumb:

---------- Toegevoegd om 11:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:04 ----------

Training van daarnet.

UB1
Bench press 5 x 5 x 65 kg
Pull-ups 4 x 8 + 6 kg
Dumbell press 2 x 6 x 22 kg + 3 x 8 x 20 kg
Dumbell one-arm row 10 9 9 9 38 kg
Flat Dumbell press 4 x 6-7 28 kg Zeer langzaam uitgevoerd. Volgende x 3 x 10-12 met 26 kg.
Incline dumbbell flyes 3 x 12 x 20 kg
T-Bar row 1 x 12 x 45 kg > 3 x 12 x 40 kg
EZ-Bar Upright rows 3 x 8 25 kg ex. Barbell
Alternating dumbbell curls 3 x 10 x 12 kg
Dips 10 9 8 8

Fijne training. Echter trainde ik vandaag samen met een maatje die net begonnen is, daardoor duurde de training dik anderhalf uur. Volgende keer ben ik waarsch in anderhalf uur klaar, want opzich wel acceptabel is voor een UB!

Lijkt wel alsof ik naar mijn eigen log kijk, haha
Wie als eerste 80 bp doet wint :p

Ik ga je volgen. Succes met je trainingen. Hoe kan je Dumbell Row zo veel sterker zijn dan je Dumbell Press?

En waar Fitnessecto het ook over heeft. Bench Press en Dumbell Press zijn eigenlijk identieke oefeningen. Vanwaar dan geen Flyes of iets dergelijks?

Ik ga je volgen. Succes met je trainingen. Hoe kan je Dumbell Row zo veel sterker zijn dan je Dumbell Press?

En waar Fitnessecto het ook over heeft. Bench Press en Dumbell Press zijn eigenlijk identieke oefeningen. Vanwaar dan geen Flyes of iets dergelijks?

Welkom!
Presses lopen een beetje achter momenteel, hehe :P.
Ik pak elke training Barbell bench press, flat/incline dumbell press en flat/incline fly. Daarnaast pak ik voor tricep isolatie nog dips op het eind.

Vandaag een rustdag en die kan ik goed gebruiken. Van top tot teen goed verrot! :o
Met voeding gaat het lekker. 4000 kcal is wel te doen nu! Ik eet dagelijks een groot ontbijt met havermout, twee rijstmaaltjden met vis/kip en groente (130 g rijst ongekookt), een maaltijd met aardappelen/pasta, een snack in de vorm van fruit en brood/rijstwafels en aan het eind van de dag een schaal met zuivel en cereal/noten afhankelijk van de macro's die ik over heb. Na de training pak ik trouwens een whey shake met wat dextrose, maar in principe haal ik mijn eiwitten ook wel zonder deze shake :P.

Mijn doel is toevallig genoeg een bp van 80 kg op dit moment, dus dat lijkt mij een prima uitdaging haha! :D
Wat voor schema's volgen jullie?

Haha Sylve drukt al +80.
Ik volg een ub/lb routine voor meer informatie kijk in mn logje :)

4000 kcal, nice. Soms zeker wel proppen omdat je geen honger meer hebt :p

Haha Sylve drukt al +80.
Ik volg een ub/lb routine voor meer informatie kijk in mn logje :)

4000 kcal, nice. Soms zeker wel proppen omdat je geen honger meer hebt :p

Ja man. Ik probeer al mijn meals zo smakelijk mogelijk te maken, anders vind ik het oprecht lastig om het binnen te krijgen in de vorm van kwalitatief goed voedsel!
Ik ga even kijken in je log :thumb:.

Moet zelf ook 4000 kcals wegwerken anders kom ik gewooonweg niet aan. Is echt klote. Massa aanzetten is daardoor echt lastig.

Haha, ja 4000kcals is niet altijd een pretje lijkt me:o

Alhoewel, ik heb dagen van bijvoorbeeld onbeperkt dingen... Ik gok dat ik dan makkelijk 6000kcal wegwerk :roflol:

Lijkt me toch opzich normaal dat je meer qua gewicht aan db rows doet dan db presses? Db row is makkelijker toegestaan cheaten en bovendien met 1 arm (lijkt me). Met db bench kan je niet echt cheaten. Ik ben in db rows ook sterker dan in db bench

hoewel mn barbell bench wel sterker is dan bv bor al doe ik die eens
vaag:o

---------- Toegevoegd om 15:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

Desalniettemin al goede gewichten hier!

Toch lees ik het vaak..mensen die veel moeten eten vinden dat niet chill en mensen die niet veel kunnen eten vinden dat ook niet chill.

Ken maar heel weinig mensen die daartoe echt heel blij zijn met hoe ze mogen eten..:roflol:

Want bij mij mag het altijd meer! ALTIJD!:o

Wel verstandige keuze om als hard-gainer je trainingsvolume iets te verlagen. Korte krachtige sessies zijn voor hard-gainers beter denk.

En tja...verbaas je niet als je naar 4500-5000kcals toe moet..

Toch lees ik het vaak..mensen die veel moeten eten vinden dat niet chill en mensen die niet veel kunnen eten vinden dat ook niet chill.

Ken maar heel weinig mensen die daartoe echt heel blij zijn met hoe ze mogen eten..:roflol:

Wel verstandige keuze om als hard-gainer je trainingsvolume iets te verlagen. Korte krachtige sessies zijn voor hard-gainers beter denk.

mwah ik bulk op 3400-3500 en cut op 2600-2700. Redelijk tevreden met deze range opzich:D

Moet zelf ook 4000 kcals wegwerken anders kom ik gewooonweg niet aan. Is echt klote. Massa aanzetten is daardoor echt lastig.

Haha, ja 4000kcals is niet altijd een pretje lijkt me:o

Alhoewel, ik heb dagen van bijvoorbeeld onbeperkt dingen... Ik gok dat ik dan makkelijk 6000kcal wegwerk :roflol:

Lijkt me toch opzich normaal dat je meer qua gewicht aan db rows doet dan db presses? Db row is makkelijker toegestaan cheaten en bovendien met 1 arm (lijkt me). Met db bench kan je niet echt cheaten. Ik ben in db rows ook sterker dan in db bench

hoewel mn barbell bench wel sterker is dan bv bor al doe ik die eens
vaag:o

---------- Toegevoegd om 15:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

Desalniettemin al goede gewichten hier!

Vooral op drukke school/werkdagen is het soms lastig! :o Ik loop er dan vaak tegenaan dat ik aan t eind van de dag nog even 1000+ kcal moet wegschuiven, haha!

Met db rows cheat ik wel een beetje bij de laatste reps hoor. Ik denk dat ik ze volgende training trouwens iets lichter neem en wat beter ga focussen op mmc.

Bedankt. :thumb:

Trainingsvolume heb ik inmiddels verlaagd en dat voelt een stuk beter :). 4000+ kcal begin ik eerst even niet aan. Heb jij wel eens gebulkt op meer dan 4000 kcal per dag trouwens?

mwah ik bulk op 3400-3500 en cut op 2600-2700. Redelijk tevreden met deze range opzich:D

Lucky, lucky you.. :) :rolleyes:

De planning voor vanmiddag:

LB2
Squat
10 x 50
8 x 70
4 x 8 x 80
Sumo deadlift
8 x 60
8 x 80
5 x 100
3 x 3 x 122,5 kg
Leg press
4 x 12 x 180 kg
Leg curls SS leg extensions
4 x 12 x 35 kg + dropset
4 x 10 x 40 +dropset
Walking lunges
3 x 20 x 24 kg
Calve raises
6 x 12 x 60 kg (PAUSED)
ABS

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:55 ----------

Training van vanmiddag! Lekker getraind met een maat van me in een vrijwel lege gym :thumb:.

LB2

Squat
10 x 50
8 x 70
4 x 8 x 82,5
Sumo deadlift
8 x 60
8 x 80
5 x 100
3 x 3 x 120 kg
Leg press
4 x 12 x 180 kg CONTROLLED
Leg curls
12 9 8 8 x 35 kg
Leg extensions
4 x 10 x 40
Walking lunges
3 x 20 x 24 kg
Calve raises SS hanging leg raises (left/right)
6 x 12 x 60 kg (PAUSED) SS 6 x 8
Romanian sit-ups
4 x 15

Nice. Squats volgende x 2,5 kg erbij, deadlifts waarschijnlijk verhogen naar 125.

Goeie sumo's!

Flink wat volume op de LB, lekker!

Hier nog één die 4k+ moet eten om aan te komen. Vooral na uitslapen of na stappen is het genieten, misselijk naar bed....

Terug
Naar boven