XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Excuses, dacht dat dit marvin zijn slowchat log was.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.402
MEQA-QUOTE LEZZZ DO DIZ :heart:

In! Jammer dat je enkel de squats niet kan verdragen. Wat is er eigenlijk mee gebeurd?

Ik heb een ongeval gehad in 2012 waarna ik, mede door een zware ontsteking, 6 keer ben geopereerd aan m'n enkel die op twee plekken was gebroken.
Het is aardig bij getrokken, in die zin dat het geen pijn doet in het dagelijks leven, maar je kan duidelijk zien dat m'n linker enkel verschilt van m'n rechter enkel en qua mobiliteit is en blijft het redelijk dramatisch. In een squat zak ik scheef en dit heeft er uiteindelijk zelfs voor gezorgd dat m'n heupen en schouders ook een beating hebben gekregen. Erg vervelend allemaal, maar ik probeer er alles aan te doen om de boel weer een beetje in balans te krijgen!

Focussen op wat je wél kunt ipv niet zouden meer mensen moeten doen.

Amen.

Hngg! En je raadt het waarschijnlijk al.. M'n benen lijken zowaar langzaam aan te groeien! Ik wil niet op de feiten vooruit lopen, maar hoop eind dit jaar toch weer 2 broekmaten verder te zijn :p

Dit idd!

Do what you can do, not what they tell you to do.

Poaah. So motivational.

Ik doe geen deads meer :) Kut oefening.

Deadlifts zijn nog altijd één van m'n favoriete oefeningen. Zowel conventional als trap-bar.
Echter RDLs vind ik dan weer zwaar kut. Die ga ik nooit meer doen waarschijnlijk.

Doe ze allebei niet meer..tenminste geen conventionele deads:trollface:

HA. LUI!

Ik ken maar weinig ecto's van 90 kg, hoor. Heb je geen before/after pics, volgens mij is het verschil echt enorm t.o.v. een tijd terug.

Tja, dan maar geen squats. Er zijn genoeg alternatieven om je benen te trainen. Volgens mij zijn trap bar DL's ook meer quad dominant.

Zeg, je brengt mij op ideeen! Even in m'n google drive graven... Hier kom ik op terug.

Het is niet anders. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het een fantastische oefening en ik raad hem aan vrijwel iedereen aan, maar in mijn geval levert het louter pijntjes en een hoop stress op helaas.
Die trap-bar DL is lekker hoor! Ik pak hem ook 'low-handle' met de kleinste schijven.

Ik denk dat 90kg bij Bas zijn droogheid en lengte een best mooi fysiek is. Echter wordt je op die lengte pas echt goed buff op 95-100kg en dat zal een aardige voedsel strijd worden denk ;)

Met een stel aardige poten eronder zou het al heel wat zijn hoor..
Je wil echt niet weten wat ik tegenwoordig al naar binnen stouw op een dag..

Denk dat je dan ook iets van je droogheid in zal moeten leveren, maar het oogt idd wel een stuk buffer.

Het wordt steeds populairder in de algemene fitness kringen. Best grappig! Ik zie het een beetje als een opvolging van de opkomst van vrouwen met een maatje meer in de modellenwereld, maar misschien heb ik het mis hoor..

Ik zie dat vreten van hem weleens voorbijkomen. 650g aardappels, 500g groenten en 300g vlees in 1 maaltijd.... Words on the street dat hij een custom pleepot en riool heeft moeten aanleggen om zijn waste te kunnen verwerken.

GVD. Hardoplachs toen ik dit las man :roflol:.

Ik had precies hetzelfde probleem, op 90kg at ik zo'n 5500 en werd geen gram zwaarder. Als ik nu hard wil bulken mag ik wel aan zo'n 6500/7000 gaan denken

Well.. Zodra mijn schouder eindelijk hersteld is (waar ik steeds minder hoop in krijg trouwens), dan zal ik op termijn ook wel richting 6k moeten om sterker te blijven worden.

Zwaar klote voor je portemonnee en welzijn.

Maar voor Bas mag het geen probleem zijn. Hij eet 17kg groenten op een dag. Als hij die uit zijn dieet gooit om meer kcal dense voedsel te eten kan hij zo 10.000kcal wegwerken.

En hiermee sla je de spijker op z'n kop. Het is gewoon niet relaxt om heel de dag vol te zitten en bovendien voelt het ook niet 'gezond'.

Mwhahaha plz don't do diz :roflol:

Nooit meer strafcardio...

Maar helaas! :D

:doggy::hornyna::69:

Dat valt nog vies tegen als je dat iedere dag moet wegwerken. Dat gaat je echt heel erg tegen staan.

Jep! Echter, ik ben sinds een week of 3 overgegaan naar 3 maaltijden :). Dat bevalt tot dusver best aardig! Ik geef hieronder wel even een outline anders..

Ik hoef nog niet dood!

Ik ben deze discussie wel vaker gestart. Ik doe IF omdat ik graag nog enigzins grote meals heb. Wanneer mijn onderhoud 4500kcals zou zijn zou ik daar absoluut mee stoppen (IF), en gelijk weer gaan ontbijten om 7:00uur om vervolgens om 9:00uur weer te vreten..en dooor!

Verder ben ik gek op noten, maar doe ik daar nu vrij rustig aan mee, want ze zijn kcals-rijk. Met een derglijk onderhoud zou ik bij iedere meal 25g toevoegen denk:eating:

Feit is dat je gewoon sneller honger krijgt als je je maaltijdfrequentie verhoogt. Jij hebt de vrijheid om te vreten wanneer je wilt op je werk. Dus ehh...

Ik wordt vrijwel dagelijks uitgemaakt voor vreetzak of iets in die trend :P
Niet bepaald motiverend trouwens, but it is what is is.

Metabolisme is een raar iets.

Einde cut zat ik avarage op 1800 en verloor niks meer. Nu zit ik al zo'n 5 weken op 3200 en kom niks aan.

Absoluut. 4000 kcal = 1,5 kg per week er af.

Hier heb ik ook zo ontiegelijk veel last van. Cut en bulk liggen zeker 2000kcal uit elkaar.

Bizar kerel! Ik wil niet eens weten wat er gebeurt als ik 2000 kcal minder ga eten. Binnen een week 70 kg waarschijnlijk :roflol:!

er wordt eindelijk weer wat content aangemaakt hier :)

:bump:
Excuses, dacht dat dit marvin zijn slowchat log was.

Excuses aanvaard.

Update:

Begin ik hier net weer met loggen, lopen we alweer tegen een probleempje aan! :(
Afgelopen LB training, die ik hier gelogd heb, kreeg ik last van een soort stekende hoofdpijn tijdens het trainen. Niet heel zorgwekkend, maar ik heb hier anders nooit last van! De rest van de dag hield het lichtjes aan. Anyway.. Gisteren UB op het programma en bij de OHP AMRAP schoot er toch eens stekende pijn in mijn hoofd bij de laatste rep.. Dat voelde echt niet best! Ik ben maar even gaan zitten toen, maar de pijn verdween niet. Mooi kloten natuurlijk, want ik had enorm zin om te trainen en was ten slotte al helemaal naar de gym gefietst e.d. Toch besloten om meteen te stoppen en na wat stretchen ben ik huiswaarts gegaan.

Vanmorgen had ik toevallig een afspraak gepland bij mijn huisarts i.v.m. acne en ik kon dit voorval dus meteen even ter sprake brengen. Om een lang verhaal kort te maken hoef ik mij eerst geen zorgen te maken, gezien het waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een gevoelige zenuw boven in de nek. Bloeddruk e.d. was verder in orde.
Wat betreft de acne, mag ik ROA gaan gebruiken. Ik hoop echt dat dit eindelijk het gewenste effect gaat hebben. Volgende week zal ik ermee starten en ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

Oh, hierbij nog even een voorbeeld van mijn dagelijkse maaltijden. ik houd m'n kcals momenteel weer bij in MFP en aim voor 4500 met pakweg 100 g vet, 190 eiwit en de rest carbs. Echter, de verdeling ziet er regelmatig heel anders uit. Ik stress er absoluut niet om in ieder geval.

Ontbijt
100 g havermout
30 g caseine
30 g cacao
150 g banaan
50 g rozijnen
1 appel
100 g druiven
3 rijstwafels
35 g pindakaas

Lunch
650-700 g aardappels
500 g brocolli
10 ml olijfolie
2 scheppen mosterd
100-150 g rundertartaar

Diner
6 plakken brood (mais, volkoren, rogge etc.)
3 eieren
45 g spek
40 g pindakaas
50 g jam
600 ml yoghurt
100 g puffed wheat
50 g rozijnen
150 g banaan
1 appel
150 g druiven

Tussendoor dan nog wat kleins, afhankelijk van waar ik uithang die dag.

Qua vochtinname zit ik zo rond de 2,5 liter water, 5 bakken koffie, 2 koppen thee en 's avond vaak wel een vodka-cola o.i.d.

Ik ben benieuwd of jullie toevallig ervaring hebben met stekende hoofdpijn van het liften zoals ik dat heb ervaren deze week!

Roa gaat ongetwijfeld helpen. Helaas dat je eerst een heel circus door moet voordat je het mag gebruiken

Ziek lange post :p

Balen van dat ongeval. Maar idd beter focussen op wat er allemaal wel nog mogelijk is.

• #6.405
Roa gaat ongetwijfeld helpen. Helaas dat je eerst een heel circus door moet voordat je het mag gebruiken

Daar ben ik blij mee. Ik kreeg het vrij simpel voorgeschreven door m'n endocrinoloog. Mazzeltje.

Ziek lange post :p

Balen van dat ongeval. Maar idd beter focussen op wat er allemaal wel nog mogelijk is.

Will do! Maar nu dus eerst maar een deload denk ik. Heb geen zin in chronische nekpijn natuurlijk!

Goeie mega quote :thumb:
M'n benen lijken zowaar langzaam aan te groeien! Ik wil niet op de feiten vooruit lopen, maar hoop eind dit jaar toch weer 2 broekmaten verder te zijn :p
Lekker man, bij oudere mannen is dat toch wel een probleem :(

Het wordt steeds populairder in de algemene fitness kringen. Best grappig! Ik zie het een beetje als een opvolging van de opkomst van vrouwen met een maatje meer in de modellenwereld, maar misschien heb ik het mis hoor..
Beetje vetlaagje kan best, en helpt de gains alleen maar. Maar een dad-bod, wat tegenwoordig ook bespreekbaar wordt, vind ik echt helemaal not done!

Afgelopen LB training, die ik hier gelogd heb, kreeg ik last van een soort stekende hoofdpijn tijdens het trainen. Niet heel zorgwekkend, maar ik heb hier anders nooit last van! De rest van de dag hield het lichtjes aan.
Wat is dat nou weer .... ?
Wat betreft de acne, mag ik ROA gaan gebruiken.
Roacutane denk ik? Zwaar spul, maar je staat onder controle toch. Benieuwd wat het gaat doen.

Ok, dat is best kut! Zoveel kcals in zo weinig meals proppen:eating:

Wat betreft de hoofdpijn herken ik dat niet:o

Zat er net naar te kijken, toch leuk om te zien dat bas en ik beide veel moeten eten maar echt compleet verschillend eten.

Eet je serieus maar 3 maaltijden? 700g aardappelen wat zou ik daar een hekel aan hebben zeg, doe mij maar rijst:thumb:

Geen ervaring met stekende hoofdpijn.
Wel vervelend! Hoop dat het snel over is.

Sick hoeveel je eet om op 90 te blijven hangen. Weet je eig of het aan schildklier of iets anders ligt?

• #6.410
Lekker man, bij oudere mannen is dat toch wel een probleem :(

Beetje vetlaagje kan best, en helpt de gains alleen maar. Maar een dad-bod, wat tegenwoordig ook bespreekbaar wordt, vind ik echt helemaal not done!

Wat is dat nou weer .... ?

Roacutane denk ik? Zwaar spul, maar je staat onder controle toch. Benieuwd wat het gaat doen.

Ja, willen de benen niet groeien dan? :(

Dat begrijp ik ook niet echt inderdaad. 20%+ is in mijn ogen gewoon ongezond en ik zie niet in waarom dit mooi zou zijn.

Het bleek uit mijn nek te komen. Gelukkig niets ernstigs!!

Dat klopt inderdaad. Best een heftig middel, maar hoogstwaarschijnlijk wel effectief. Ik ben echt onwijs benieuwd in ieder geval.

Ik kies er zelf voor hoor! Dan kost het eten minder tijd en bovendien hoef je (vrijwel) nergens over te stressen qua maaltijdsamenstelling.

Good for you!

Zat er net naar te kijken, toch leuk om te zien dat bas en ik beide veel moeten eten maar echt compleet verschillend eten.

Eet je serieus maar 3 maaltijden? 700g aardappelen wat zou ik daar een hekel aan hebben zeg, doe mij maar rijst:thumb:

Ik begrijp ook echt niet waar jij de tijd vandaan haalt om 9 keer per dag te eten. Dat is toch niet te doen man :P

Aardappelen zijn heerlijk!

Geen ervaring met stekende hoofdpijn.
Wel vervelend! Hoop dat het snel over is.

Sick hoeveel je eet om op 90 te blijven hangen. Weet je eig of het aan schildklier of iets anders ligt?

Het is gelukkig weer helemaal over!

Tja, wat ik daar opsomde was het minimum. :o

Schildklier e.d. is allemaal in orde.

Ik begrijp ook echt niet waar jij de tijd vandaan haalt om 9 keer per dag te eten. Dat is toch niet te doen man :P

Aardappelen zijn heerlijk!

.

Nou, ik eet eigenlijk gewoon om het uur bijna, die meals van 150gr rijst eet ik in 5minuten op dus zoveel tijd kost het niet hoor.
Eet je van die zelf geschilde aardappels of gewoon zo'n kant en klaar zakje krieltjes of iets dergelijk?

Ja, willen de benen niet groeien dan? :(

Neen, niet echt, :sad:
en denk dat dit idd wel met leeftijd kan te maken hebben ook, zoals Neet zie

Zit bij mij al jaren weinig tot geen progressie in. En het is ook de frustratie van @Ron501 weet ik, en blijkbaar Pieter en heb het wel vaker gehoord. Ik heb wel eens gedacht dat de gevoeligheid van met name de beenspieren voor je eigen hormonen (test en GH) sneller afneemt dan bij andere spieren. Maar heb nog niet veel in de literatuur kunnen vinden hierover.
Nou ja.... we moeten het er mee doen. Maar ik krijg wel eens tranen in mijn ogen als zo'n jonge gast zegt dat die maar even stopt met squats omdat de benen in geen enkele broek meer passen :(

Niet uitzondelijk hoor Neet...confectiematen en zeker broeken worden ontworpen/gemaakt voor niet sporters...

Je moet je idd zorgen maken als je nog steeds in confectiekleding past :p
maar dat ervaren we toch allemaal...vroeger ook altijd oversized broeken gedragen

Niet uitzondelijk hoor Neet...confectiematen en zeker broeken worden ontworpen/gemaakt voor niet sporters...

Je moet je idd zorgen maken als je nog steeds in confectiekleding past :p
maar dat ervaren we toch allemaal...vroeger ook altijd oversized broeken gedragen
Ik meet mijn progressie met een meetlint hoor, de broekmaat zegt op zich weinig, tenzij je eigen broeken van een paar jaar terug.

Ik meet mijn progressie met een meetlint hoor, de broekmaat zegt op zich weinig, tenzij je eigen broeken van een paar jaar terug.

ik wordt ook weleens verrast....tjee ik pas niet meer in die broek...dan wordt het tijd voor een dieet
Meetlint gebruik(en wij senioren) niet (meer) :p jezelf gek maken.....:o

Ik heb tegenwoordig broeken met w38-l32 nodig. Stretch materiaal. Anders passen mijn benen er niet in. Helaas heb ik dan wel veel te veel ruimte bij mijn taille over.

• Like
Waarderingen: Pren
Terug
Naar boven