XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Hmm, ik ga denk een keer bij BF mijn laatste Wendler week deadliften..

Heb ik gelijk alle schijven uit de gym nodig..:trollface:

Wel mooie training hoor Bas!:D

• Topic Starter Topic Starter
125 kilo deadlift en people mirin? is dat srs? :roflol:

no hate verder hoor, lekkere train

boh 190 kilo legpres! EN DAT R

Haha, ik ben nu al benieuwd naar de reacties :roflol! Die mensen daar deadliften uberhaupt niet.
Je hebt sowieso alle schijven nodig inderdaad!

Straks even naar de gym voor UB. Ik heb een beetje last van mijn schouder dus het is afwachten hoe 't gaat.

Can confirm. Bij de BF waar ik vroeger zat was er maar voor 200kg aan schijven
Leuk als die bench-everyday pipos komen klagen dan :roflol:

Net getraind zonder al te veel last van mijn schouder :)

UB1
Bench press
12 x 20
10 x 40
8 x 60
4 x 6 x 67,5 kg Volgende training 70 kg.
Pull-ups
8 x bw
5 x 7 + 6 kg
Dumbell shoulder press
4 x 8-10 20 kg Volgende training 22 kg (als schouder goed voelt)
T-bar row
3 x 10 50 kg
Incline dumbbell press
8 8 6 x 28 kg + 1 x 7 x 26 kg
Dumbell one arm row
3 x 10 x 36 kg
Tricep overhead extensions
3 x 10 x 18
Alternating dumbell curls SS Tricep cable push down
3 x 11 x 12 kg SS 3 x 9 x 45 kg +dropset laatste set

Fijn dat je niet veel last hebt van je schouder.
Hopelijk gaat "zonder al te veel last" snel over in "helemaal geen last" ^^

Fijn dat je niet veel last hebt van je schouder.
Hopelijk gaat "zonder al te veel last" snel over in "helemaal geen last" ^^

Het gaat een stuk beter inmiddels. :D

Enfin, hier even niet actief geweest door drukte op het werk e.d.
Gelukkig wel getraind!

LB2
Squat
10 x 20
10 x 40
8 x 60
5 x 80
5 x 5 x 92,5
Deadlift
8 x 60
6 x 87,5
3 x 6 x 107,5
Hack squat
3 x 10 x 45 kg
Leg curls
8 x 40 + 2 x 10 x 35
Lunges
3 x 20 x 26 per hand
Calves SS Ab wheel
4 x 12 x 65 SS 4 x 10
Romanian sit-ups (bench)
3 x 15 x 14 kg

UB2

Schouders opwarmen
OHP
10 x 20
8 x 30
5 x 5 x 37,5
Weighted pull-ups
8 x bw
5 x 7 + 6
Bench press
4 x 8 x 57,5
T-bar row
12 11 10 x 50
Incline dumbbell press
10 9 8 x 26
One-arm dumbbell rows
3 x 10 x 36
Dips
10 9 8 8
Barbell curls
2 x 10 x 25 kg + 1 x 8 x 25 kg > 1 x 6 x 20 kg
Rear delt flyes
3 x 10 x 6

Hierbij het programma voor komende tijd:

Het doel is om lineaire progressie te boeken op de grote lifts. De assistance oefeningen verhoog ik gewoon wanneer 't goed voelt! :) Zoals jullie zien bevat t schema minder volume dan voorheen.

LB1
Deadlift
10 x 20
8 x 60
8 x 80
6 x 100
3 x 115
2 x 3 x 125
Squat
10 x 20
10 x 40
8 x 60
8 x 80
4 x 8 x 85
Dumbell SLDL
3 x 10 x 36 kg korte rust.
Leg press
12 x 180
3 x 12 x 190
Lunges
A lot. + 26 kg
Calves Smith machine
6 x 12-15 x 60 kg

LB2
Squat
10 x 20
10 x 40
8 x 60
5 x 80
5 x 5 x 92,5
Deadlift
8 x 60
6 x 87,5
3 x 6 x 107,5
Hack squat
3 x 10 x 45 kg
Leg curls
8 x 40 + 2 x 10 x 35
Lunges
3 x 20 x 26 per hand
Calves SS Ab wheel
4 x 12 x 65 SS 4 x 10
Romanian sit-ups (bench)
3 x 15 x 14 kg

UB1
Schouders opwarmen
Bench press
12 x 20
10 x 40
8 x 60
4 x 6 x 67,5 kg
BOR
4 x 8 x 65 kg
Dumbell shoulder press
4 x 8-10 20 kg
Dumbell one arm row
3 x 10 x 36 kg
Incline dumbbell press
8 8 6 x 28 kg + 1 x 7 x 26 kg
Pull-ups
4 sets
Push ups
3 – 4 sets
Tricep overhead extensions/dips/cable push down
Alternating dumbbell curls/barbell curls
Front raises/rear delt raises

UB2
Schouders opwarmen
OHP
10 x 20
8 x 30
5 x 5 x 37,5
Weighted pull-ups
8 x bw
5 x 7 + 6
Bench press
4 x 8 x 57,5
T-bar row
12 11 10 x 50
Incline dumbbell press
10 9 8 x 26
One-arm dumbbell rows
3 x 10 x 36
Dips
10 9 8 8
Barbell curls
2 x 10 x 25 kg + 1 x 8 x 25 kg > 1 x 6 x 20 kg
Rear delt flyes
3 x 10 x 6

benieuwd hoe het programma bevalt ziet er wel prima uit.

nice rows!

Ziet er niet slecht uit. Ik zie dat je voor sommige oefeningen een laag-volume en een medium-volume in de week doet. Dat is best een prima idee :)
En ik houd wel van die old-school gewichtsoefeningen die je doet + dips + pullups.

benieuwd hoe het programma bevalt ziet er wel prima uit.

Ik ben zelf ook benieuwd! Het is tijd om weer filnke gains te gaan maken in ieder geval.

Thx mane! Gotta love dem rows :D

Ziet er niet slecht uit. Ik zie dat je voor sommige oefeningen een laag-volume en een medium-volume in de week doet. Dat is best een prima idee :)
En ik houd wel van die old-school gewichtsoefeningen die je doet + dips + pullups.

Ik vind het een erg plezierige wijze van trainen in ieder geval! :)

Ik zou er niet zonder kunnen eigenlijk. Het voelt gewoon lekkerder aan dan machines.

Voedingsupdate:
Tot op heden doelde ik op een ekv van 200 600 89, echter gain ik niet, dus wordt het tijd om weer op te hogen. Wat zeggen jullie; gewoon naar 650-700 carbs, of zal ik mijn vetten (ook) verhogen?
Thanks!

Moeilijk, zal carbs proberen en als dat niet helpt je vetten.

Doen waar je je lekkert bij voelt! Er moeten blijkbaar gewoon meer kcals bij! Beetje vetten erbij is wel easy kcals (noten, zaden, pindakaas, minder mager vlees)

Moeilijk, zal carbs proberen en als dat niet helpt je vetten.

Doen waar je je lekkert bij voelt! Er moeten blijkbaar gewoon meer kcals bij! Beetje vetten erbij is wel easy kcals (noten, zaden, pindakaas, minder mager vlees)

Vetten verhogen is sowieso een stuk makkelijker. Pindakaas e.d. is lekker en mijn huidige rijst/pasta maaltijden bevatten al 130 g ongekookt.. Misschien dat ik daar maar eens mee ga experimenteren dan :thumb:!
Een ander 'probleem' waar ik tegen aanloop is het feit dat ik vaak teveel eiwitten binnen krijg. 220-230 g per dag komt regelmatig voor. Nu vroeg ik mij af of dat erg is. Een vrij groot deel van deze eiwitten komt niet uit hoogwaardige bronnen, maar van de havermout en rijst e.d.

Vetten verhogen is sowieso een stuk makkelijker. Pindakaas e.d. is lekker en mijn huidige rijst/pasta maaltijden bevatten al 130 g ongekookt.. Misschien dat ik daar maar eens mee ga experimenteren dan :thumb:!
Een ander 'probleem' waar ik tegen aanloop is het feit dat ik vaak teveel eiwitten binnen krijg. 220-230 g per dag komt regelmatig voor. Nu vroeg ik mij af of dat erg is. Een vrij groot deel van deze eiwitten komt niet uit hoogwaardige bronnen, maar van de havermout en rijst e.d.
220-230g is niet veel voor jou lengte en 'streefgewicht'. Zou echter niet bewust meer gaan toevoegen, want dat is dan weer niet echt nodig!:thumbs:

220-230g is niet veel voor jou lengte en 'streefgewicht'. Zou echter niet bewust meer gaan toevoegen, want dat is dan weer niet echt nodig!:thumbs:

Vind je? Ik hou 1.8 á 2g eiwit / kg lichaamsgewicht aan gewoonlijk, ik vind het zonde voor de portemonee en de kcal om nog hoger te gaan. Dan liever hoger in carbs (en evt vetten).
In de cut ga ik tot ca 2.2 á 2.5, wat eigenlijk ook al overkill is.

Zodra je niet meer natty bent is het een compleet ander verhaal natuurlijk maar dat is Bas wel neem ik aan ;).

Vind je? Ik hou 1.8 á 2g eiwit / kg lichaamsgewicht aan gewoonlijk, ik vind het zonde voor de portemonee en de kcal om nog hoger te gaan. Dan liever hoger in carbs (en evt vetten).

Zodra je niet meer natty bent is het een compleet ander verhaal natuurlijk maar dat is Bas wel neem ik aan ;).
Als je zoveel moet consumeren als Bas is het niet vreemd dat de eiwitten ook omhoog schieten.

Hij neemt waarschijnlijk gewoon wat hoogwaardige eiwitten uit hoogwaardige bronnen en daarbij opgeteld worden nog elke keer de sporen eiwitten uit bijvoorbeeld rijst, havermout etc.

800g carbs zou ook absurd zijn IMO..net als 200g vet (lijkt me ook niet gezond, zeker niet in combi met bijvoorbeeld 600g carbs)..

Overigens zou ik ergens wensen dat ik zoveel kon eten:eek!:

Je komt werkelijk overal mee weg..echter is gainen wel weer een moeilijk verhaal..

+1

@skatermarvin: hogere vetten betekend sneller meer kcals. ik zat een tijdje geleden ook op 140gr vetten in me cut.. laat staan wat bas zou kunnen halen in ze bulk.

mwah ben ik het niet mee eens.

spoiler: geen wetenschappelijk bewijs dus broscience

ik merkte in mijn vorige bulk dat ik op 160-180gr eiwit zat, het stukken slechter ging dan deze bulk op 230+ eiwit. Net zoals de huidige cut. Vorige cut vrij veel massa verloren op 160-180gr. Nu 210 en gaat stukken beter.

Ik ga sowieso geen eiwitten meer toevoegen, haha!

Voor naturals zou 2 gram per kg bw inderdaad prima moeten zijn in theorie.

+1

@skatermarvin: hogere vetten betekend sneller meer kcals. ik zat een tijdje geleden ook op 140gr vetten in me cut.. laat staan wat bas zou kunnen halen in ze bulk.

In mijn kcal inname zou ik makkelijk 150g+ vetten kunnen incalculeren, maar ik twijfel eraan of dat mij wat brengt :P

mwah ben ik het niet mee eens.

spoiler: geen wetenschappelijk bewijs dus broscience

ik merkte in mijn vorige bulk dat ik op 160-180gr eiwit zat, het stukken slechter ging dan deze bulk op 230+ eiwit. Net zoals de huidige cut. Vorige cut vrij veel massa verloren op 160-180gr. Nu 210 en gaat stukken beter.

Interessant! Ik neem aan dat jij er ook tegenaan liep dat ee groot deel van je eiwitten uit koolydraatbronnen kwam? Ik lees de laatste tijd vaker dat mensen in hun bulk de eiwitten gewoon wat hoger inzetten, om zo de essentiele aminozuren binnen te krijgen.
Ikzelf eet bijv. gemiddeld 3 eieren en sowieso 200 g vis/vlees per dag

Interessant! Ik neem aan dat jij er ook tegenaan liep dat ee groot deel van je eiwitten uit koolydraatbronnen kwam? Ik lees de laatste tijd vaker dat mensen in hun bulk de eiwitten gewoon wat hoger inzetten, om zo de essentiele aminozuren binnen te krijgen.
Ikzelf eet bijv. gemiddeld 3 eieren en sowieso 200 g vis/vlees per dag

Ja klopt, at vrij veel brood. Deze bulk omgegooid en er pasta met kip van gemaakt :o

Terug
Naar boven