MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Ik ga sowieso geen eiwitten meer toevoegen, haha!

Voor naturals zou 2 gram per kg bw inderdaad prima moeten zijn in theorie.

In mijn kcal inname zou ik makkelijk 150g+ vetten kunnen incalculeren, maar ik twijfel eraan of dat mij wat brengt :P

Interessant! Ik neem aan dat jij er ook tegenaan liep dat ee groot deel van je eiwitten uit koolydraatbronnen kwam? Ik lees de laatste tijd vaker dat mensen in hun bulk de eiwitten gewoon wat hoger inzetten, om zo de essentiele aminozuren binnen te krijgen.
Ikzelf eet bijv. gemiddeld 3 eieren en sowieso 200 g vis/vlees per dag

http://bayesianbodybuilding.com/carbs-vs-fat-research-update/

Vind je? Ik hou 1.8 á 2g eiwit / kg lichaamsgewicht aan gewoonlijk, ik vind het zonde voor de portemonee en de kcal om nog hoger te gaan. Dan liever hoger in carbs (en evt vetten).
In de cut ga ik tot ca 2.2 á 2.5, wat eigenlijk ook al overkill is.

Zodra je niet meer natty bent is het een compleet ander verhaal natuurlijk maar dat is Bas wel neem ik aan ;).

Bas zijn punt (en dat klopt volgens mij) is dat de eiwitten uit granen (gluten) niet heel hoogwaardig zijn kwa AZ samenstelling, maar die krijgt hij er wel bij. De hoogwaardige eiwitten (zuivel, ei, vlees) moeten wel aan een bepaald minimum voldoen, zodoende komt het totaal toch een beetje hoger uit dan nodig.

Bas zijn punt (en dat klopt volgens mij) is dat de eiwitten uit granen (gluten) niet heel hoogwaardig zijn kwa AZ samenstelling, maar die krijgt hij er wel bij. De hoogwaardige eiwitten (zuivel, ei, vlees) moeten wel aan een bepaald minimum voldoen, zodoende komt het totaal toch een beetje hoger uit dan nodig.
Precies wat ik ook aangaf. Volgens mij ontkom je er bij zo'n hoge carb-intake gewoon niet aan dat je eiwitten omhoog gaan.

Of je kiest apenkoppen als koolhydraatbron:meal:

Ik ben in voor iedere dag 200g apenkoppen..:o

pm050k.gif

pm050k.gif

:toilet: :kots: :kots: :toilet:

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

Akkoord, maar dat hou je sowieso wel denk ik.
Ik had het meer over hoogwaardige eiwitten, vooral in een bulk zit je dan op 1,8g / kg lichaamsgewicht wel OK. Dan komen daarna inderdaad de inferieure proteïne erbij (havermout = 10% eiwit, brood ook bv, rijst 7% etc.)

Precies wat ik ook aangaf. Volgens mij ontkom je er bij zo'n hoge carb-intake gewoon niet aan dat je eiwitten omhoog gaan.

Akkoord, maar dat hou je sowieso wel denk ik.
Ik had het meer over hoogwaardige eiwitten, vooral in een bulk zit je dan op 1,8g / kg lichaamsgewicht wel OK. Dan komen daarna inderdaad de inferieure proteïne erbij (havermout = 10% eiwit, brood ook bv, rijst 7% etc.)

Klopt hoor. Ik zat al te tikken voor ik het hele draadje had gelezen... :)

Op zich een interessant punt, is het uberhaupt zinvol om de inferieure plantaardige eiwitten mee te tellen in je app?
En ook leuk: bestaan er preparaten waarmee je deze eiwitten kan oppimpen tot het nivo van vlees/ei/zuivel?
Dat zou nog een van de weinige supplementen zijn waar ik geld voor zou overhebben ;)

Op zich een interessant punt, is het uberhaupt zinvol om de inferieure plantaardige eiwitten mee te tellen in je app?
En ook leuk: bestaan er preparaten waarmee je deze eiwitten kan oppimpen tot het nivo van vlees/ei/zuivel?
Dat zou nog een van de weinige supplementen zijn waar ik geld voor zou overhebben ;)

Jazeker, sommige bronnen complimenteren andere bronnen ( vullen elkaar aan), maar dat zou je op moeten zoeken. Gaat mijn petje te boven ;)!

Ik zie dat DutchOak is ingelogd... die leert daarvoor door :)
Maar volgens mij zijn er bepaalde AZ die vrijwel uitsluitend uit dierlijke bron gehaald kunnen worden (toch?).

• Topic Starter Topic Starter
Haha, al met al een interessant discussie! Ik maak mij in ieder geval niet te druk meer om een eiwitinname van 200g+ :).
Vandaag ook weer getraind trouwens, ik had er gisteravond al zin in, haha :P

LB1
Deadlift
10 x 20
8 x 60
8 x 87,5
5 x 107 5
2 x 3 x 127,5
Squat
10 x 20
10 x 40
8 x 60
8 x 80
2 x 6 x 87,5 Meh. de squats vielen zwaar na de deadlifts..
2 x 6 x 85
6 x 82,5
Dumbell SLDL
4 x 8 x 38 kg korte rust.
Leg press Machine
3 x 10 x 100 kg Goede quad pump!
Lunges
3 x 20 + 26 kg per hand
Calves Smith machine SS Leg raises
4 x 12-15 x 60 kg / 3 x 15
Russian twists op bench
3 x 20 x 16 kg

Macro's vandaag:

ekv: 225 - 581 - 85

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:21 ----------

Of je kiest apenkoppen als koolhydraatbron:meal:

pm050k.gif

Klinkt niet slecht eigenlijk :rolleyes:

Ik gebruik MFP met de daarin geregistreerde producten, dus die eiwitjes worden autmatisch meegeteld ;).
Dat laatste klinkt wel interessant!

[/QUOTE]

Laatst bewerkt:
UB1
Schouders opwarmen
Bench press
12 x 20
10 x 40
8 x 60
6 x 4 x 70 kg kg
BOR
5 x 5 x 70 kg
Dumbell shoulder press
4 x 8-10 18 kg Eindelijk goede form..
Dumbell one arm row
4 x 10 x 38 kg
Incline dumbbell press
8 8 77 x 28 kg
Pull-ups
4 sets 6-9 reps
Push ups
18 12 12
Seated- > standing Alternating dumbbell curls
3 x 10 x 12 kg
Tricep overhead extensions
3 x 10 x 18 kg
Rear delt machine
3 x 10 x 36 kg
Tricep cable push down
8 x 45 + 2 x 10 x 40 + dropset

Mooie train Bassie, die one arm row is sterk!

Mooie train Bassie, die one arm row is sterk!

Bedankt :D. Erg fijne oefening ook, ik merk echt dat het werkt voor mijn lats!

---------- Toegevoegd om 07:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:42 ----------

Update
Vanmorgen was het weer tijd voor een weegmomentje. Geloof het of niet: 75,4 kg. Gvd.. :roflol:
Ik heb mijn kcal vanaf eergisteren verhoogd naar 4200. Gisteren echter een beetje een raar dagje gehad ivm uiteten e.d. Echter heb ik die dag mijn kcal wel binnen gekregen volgens mij.

Mijn complimenten Basma over je log!
Vind het erg prettig om te lezen!:D

Wel heb ik een vraag aan je.
Ik loop nu een beetje vast met het gewicht van de benchpress...:(
Heb jij hier last van gehad en heb je misschien een tip waardoor ik naar een hoger gewicht kan komen?

Ik doe zelf 3 sets met 10 reps en zie dat jij in 4 sets van 12 naar 6 reps gaat.
Heeft dat een reden?

Alvast bedankt!

Vanmorgen was het weer tijd voor een weegmomentje. Geloof het of niet: 75,4 kg. Gvd.. :roflol:
Ik heb mijn kcal vanaf eergisteren verhoogd naar 4200. Gisteren echter een beetje een raar dagje gehad ivm uiteten e.d. Echter heb ik die dag mijn kcal wel binnen gekregen volgens mij.

Pfff ... om moedeloos van te worden.
Moet je nog een keer voor controle naar de endocrinoloog? Want hier is bijna niet tegen op te vreten lijkt het :(
Sterker wordt je wel, dus dat gaat helemaal goed toch?

Op naar de 5500kcals!! HNNNNNG:eating:

Mijn complimenten Basma over je log!
Vind het erg prettig om te lezen!:D

Wel heb ik een vraag aan je.
Ik loop nu een beetje vast met het gewicht van de benchpress...:(
Heb jij hier last van gehad en heb je misschien een tip waardoor ik naar een hoger gewicht kan komen?

Ik doe zelf 3 sets met 10 reps en zie dat jij in 4 sets van 12 naar 6 reps gaat.
Heeft dat een reden?

Alvast bedankt!

Tips voor je bank:

1. Lager in de reps gaan. Dit werkt veel beter voor je kracht dan hogere reps.
2. Probeer failure te voorkomen, dit werkt alleen averechts.
3. Focus op je techniek!! Schouderbladen tegen elkaar en daar houden. Stang ter hoogte van je borst laten zakken etc.
4. Probeer oefeningen te doen om je sticking point te verhelpen. Sticking point is het moment waarbij je faalt.

Faal je onderin: Paused Bench Press
Faal je op het midden: Floor Press of Close Grip Bench Press

5. Versterk naast je borst ook je triceps en schouders! Denk aan Military Press, Dips, Floor Press en Close Grip Bench Press.

Succes!

En Bas succes met het eten. Bij mij lukt het aankomen nu gelukkig al op 3800 kcals.

Terug
Naar boven