MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

vanwaar de keuze om pushups in je schema te stoppen? gewoon om te pompen? :p

dumbbells gaan tot 40kg?

Sterke rows man

• Topic Starter Topic Starter
vanwaar de keuze om pushups in je schema te stoppen? gewoon om te pompen? :p

dumbbells gaan tot 40kg?

Ja, eigenlijk wel. Ik heb de flyes uit mijn schema gegooid en ik vind het wel lekker om op t eind van de training nog wat high-rep werk te doen. Ik weet niet echt of het zin heeft th0.

Normale dumbells gaan tot 40 kg. Volgens mij staan er ook nog een paar roestige dingen van een kilootje of 50 :P.

Thx.
Ik was echter niet tevreden met mn techniek, dus misschien dat ik volgende x toch even weer 38 gebruik en daarmee gewoon 4 reps perfecte techniek pak.

---------- Toegevoegd om 13:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

De laatste tijd ben ik weer een stuk gemotiveerder om te trainen en dit schema bevalt ook goed, maar mijn schouders en armen blijven gewoon echt een zwak punt.
Ik zit eraan te denken om schouders en armen apart te pakken. Dit zorgt er tevens voor dat de trainingen korter worden, want dan pak ik borst/rug dus ook apart.
Hoe denken jullie hierover?? :)

Dat lijkt me lastig om te doen qua rust. Hoe had je die dagen in de gedachten?

Dat lijkt me lastig om te doen qua rust. Hoe had je die dagen in de gedachten?

Ik zou dan mijn UB dag opsplitsen met op de schouders/armen dag de OHP als compound, welke ik gewoon na mijn borst/rug dag zal doen. Een rustdag neem ik in dat geval gewoon wanneer het zo uitkomt.

Ik zou dan mijn UB dag opsplitsen met op de schouders/armen dag de OHP als compound, welke ik gewoon na mijn borst/rug dag zal doen. Een rustdag neem ik in dat geval gewoon wanneer het zo uitkomt.

Die schouders/armen de dag na armen is niet optimaal qua rust. Je triceps en schouders pak je indirect mee op de borstdag. En ditzelfde geldt voor de biceps die je ook bij je rug aanpakt. Dan wil je die spier de volgende dag alweer aan gaan pakken. Dit zal je alleen maar verder van huis brengen. Ik doe het nu zo, misschien dat dat ook wel iets voor je is.

Zondag: Benen
Maandag: Push: Borst, voorkant en midden schouders, triceps
Dinsdag: Pull: Rug, biceps, achterkant schouder
Donderdag: Benen
Vrijdag: Bovenlichaam

Op deze manier gun je de spieren wel de rust die ze nodig hebben :)

als je perse ub/lb wil doen gewoon 1 dag beginnen met benchpress en daar de focus op leggen en de andere dag beginnen met ohp en daar de focus op leggen. verder gewoon ram veel eten en beest worden

Die schouders/armen de dag na armen is niet optimaal qua rust. Je triceps en schouders pak je indirect mee op de borstdag. En ditzelfde geldt voor de biceps die je ook bij je rug aanpakt. Dan wil je die spier de volgende dag alweer aan gaan pakken. Dit zal je alleen maar verder van huis brengen. Ik doe het nu zo, misschien dat dat ook wel iets voor je is.

Zondag: Benen
Maandag: Push: Borst, voorkant en midden schouders, triceps
Dinsdag: Pull: Rug, biceps, achterkant schouder
Donderdag: Benen
Vrijdag: Bovenlichaam

Op deze manier gun je de spieren wel de rust die ze nodig hebben :)

Bedankt voor je reactie!
Ik schrap armen isolatie op borst/rug dag.

Ik zou ook het volgende kunnen doen, aangezien Push/Pull/Legs mij echt totaal niet beviel:
Dag 1: legs
Dag 2:Borst/rug
Dag 3: Schouders/armen
Dag 4:Legs
Dag 5: UB
Dag 6: Rest
Repeat.

als je perse ub/lb wil doen gewoon 1 dag beginnen met benchpress en daar de focus op leggen en de andere dag beginnen met ohp en daar de focus op leggen. verder gewoon ram veel eten en beest worden

Dat is wat ik nu doe. Echter gaan schouders en armen echt niet lekker en dat komt vooral doordat mijn UB trainingen te lang duren volgens mij. Ik heb moeite om goed te blijven focussen en ik krijg bovendien last van stress. Dat laatste heeft mij al een hoop gains gekost :P.

Nu krijg je wel last dat je dag 2 borst pakt (en dus indirect ook schouder) en dan dag 3 schouders doet.

Bedankt voor je reactie!
Ik schrap armen isolatie op borst/rug dag.

Ik zou ook het volgende kunnen doen, aangezien Push/Pull/Legs mij echt totaal niet beviel:
Dag 1: legs
Dag 2:Borst/rug
Dag 3: Schouders/armen
Dag 4:Legs
Dag 5: UB
Dag 6: Rest
Repeat.

Dat is wat ik nu doe. Echter gaan schouders en armen echt niet lekker en dat komt vooral doordat mijn UB trainingen te lang duren volgens mij. Ik heb moeite om goed te blijven focussen en ik krijg bovendien last van stress. Dat laatste heeft mij al een hoop gains gekost :P.

100 ml ranja mengen met wat water helpt voor mij wel voor de focus :p

Nu krijg je wel last dat je dag 2 borst pakt (en dus indirect ook schouder) en dan dag 3 schouders doet.

Op borst dag zal ik bench en incline bench pakken. Denk je dat deze oefeningen de OHP erg zullen beinvloeden als ik die een dag later doe?

100 ml ranja mengen met wat water helpt voor mij wel voor de focus :p

Lol. Dat drink je voor de training? :P

Macro's 10-06
EKV: 202-569-94 (Y)
KCAL: 4005

Op borst dag zal ik bench en incline bench pakken. Denk je dat deze oefeningen de OHP erg zullen beinvloeden als ik die een dag later doe?

Lol. Dat drink je voor de training? :P

Macro's 10-06
EKV: 202-569-94 (Y)
KCAL: 4005

tijdens :p

Lol. Ik zou er kotsmisselijk van worden denk ik :P

---------- Toegevoegd om 10:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:42 ----------

Hierbij de opzet die ik in gedachten had :).

OHP
10 x 20
10 x 20
8 x 30
4 x 8 x 37,5 kg
CGBP
10 x 20
8 x 40
4 x 8 x 50 kg
Upright rows
3 x 10
Dips
4 x 12
Side lateral raises
4 x 10
Overhead tricep extensions
3 x 10
Preacher curls
3 x 10-12
Face-pulls
3 x 10-12
Hammer curls
3 x 10 -12

Ja die opzet die je wil doen is voor je schouders en armen juist niet optimaal. Op de borstdag pak je vooral met de presses veel je triceps en schouders mee. Dat zelfde geldt voor je biceps en achterkant schouder bij je rugoefeningen.

Hinder van ondervinden tijdens de volgende training is dan nog niet eens zo erg, maar het feit dat je je spieren niet laat profiteren van supercompensatie wel. Waarom vond je de Push/Pull/Legs niks? Search anders eens op Phat :)

Doe je een gezondheidsstudie op wiebenga toevallig?

Hoe doe je de upright rows? En voel je de CGBP icm dips niet ook veel in je borst? Met beiden pak je wel een beetje borst mee, één van deze twee lijkt me prima de dag na borst, maar allebei?

zal zelf eerst schouders doen dan pas het armlijstje afwerken.

Ja die opzet die je wil doen is voor je schouders en armen juist niet optimaal. Op de borstdag pak je vooral met de presses veel je triceps en schouders mee. Dat zelfde geldt voor je biceps en achterkant schouder bij je rugoefeningen.

Hinder van ondervinden tijdens de volgende training is dan nog niet eens zo erg, maar het feit dat je je spieren niet laat profiteren van supercompensatie wel. Waarom vond je de Push/Pull/Legs niks? Search anders eens op Phat :)

Op push en pull dagen kan je geen spiergroepen afwisselen, wat ik persoonlijk een heel fijne manier van trainen vind! Met Phat ben ik bekend, maar dat is een zeer lastige methode als je geen regelmatig school/werk rooster heb zoals ik. Je kan geen training missen :P.

ja weet ik wel zeker, dat gaat je progressie in de weg zitten

Oei :o..

Hoe doe je de upright rows? En voel je de CGBP icm dips niet ook veel in je borst? Met beiden pak je wel een beetje borst mee, één van deze twee lijkt me prima de dag na borst, maar allebei?

Upright rows pak ik op schouderwijdte met een olympic barbell.

zal zelf eerst schouders doen dan pas het armlijstje afwerken.

Zoals hierboven vermeld vind ik het persoonlijk fijn om spiergroepen een beetje af te wisselen binnen de training :)

laat maar ik zat naar iemand anders zijn bicepader te staren die op jou leek

Lolol :P.

Vanmiddag de nieuwe training geprobeerd. Ik kan alleen maar zeggen dat het goed voelde :).

OHP
10 x 20
10 x 20
8 x 30
6 x 4 x 42,5 kg Allemaal hard :).
CGBP
10 x 20
8 x 40
4 x 8 x 50 kg 0,0 spot. Volgende x kan ik deze verhogen :)
Upright rows
3 x 10 x 30 kg Eerste x op schouderwijdte. Voelt best goed!
Dips
12 11 10 10 x bw+2,5kg [/I]
Side lateral raises
4 x 10 x 8 kg op een gegeven moment zag ik de veins over mn schouders lopen.. wut :o.
Overhead tricep extensions
3 x 9-10 x 18 kg
Preacher curls
3 x 12 x 23 kg
Face-pulls
3 x 10-12 x 15 kg
Hammer curls
4 x 8 x 12 kg

Trainingsduur
60 a 75 minuten

Na de training lekker pizza wezen kanen. Nu nog even een bord rijst met mosseltjes en bonen. Vanavond waarschijnlijk nog wat meer eten en dan morgen knallen op de squatsss!

Terug
Naar boven