Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Spiergroepen afwisselen en je spieren 2x per week trainen is helaas niet iets wat super goed samen gaat. Dan krijg je bijna automatisch Phat of het schema wat ik stuurde. Of je komt gelijk met je rust in de knoei. Want zoals Jochem dat al zei dat gaat je echt je progressie kosten.

Je weet dat upright rows met een rechte barbell heel slecht voor je schouders zijn? Het is beter om ze met een EZ-bar te doen. Nog beter is om ze met dumbells te doen.

Dit filmpje legt het wel aardig uit:
https://www.youtube.com/watch?v=1SnVJDt7jts

Vanaf 1:22 ongeveer.

Goede training! Schema van gister lijkt een klein beetje op de mijne vandaag!:thumbs: :)

Upright rows met een plate is ook goed te doen :).

• Topic Starter Topic Starter
Spiergroepen afwisselen en je spieren 2x per week trainen is helaas niet iets wat super goed samen gaat. Dan krijg je bijna automatisch Phat of het schema wat ik stuurde. Of je komt gelijk met je rust in de knoei. Want zoals Jochem dat al zei dat gaat je echt je progressie kosten.

Vervelend.. Ik was er van overtuigd dat deze opzet wel goed te doen was. :/

Je weet dat upright rows met een rechte barbell heel slecht voor je schouders zijn? Het is beter om ze met een EZ-bar te doen. Nog beter is om ze met dumbells te doen.

Dit filmpje legt het wel aardig uit:
http://www.youtube.com/watch?v=1SnVJDt7jts

Vanaf 1:22 ongeveer.

Thx. Eerder pakte ik upright rows altijd met een ez-bar, maar ik wou deze variant ook eens proberen!

Goede training! Schema van gister lijkt een klein beetje op de mijne vandaag!:thumbs: :)

Dank je! :D

Upright rows met een plate is ook goed te doen :).

Nog nooit geprobeerd! ;o

De training van gisteren!

LB2
Squat
10 x 20
10 x 40
8 x 60
5 x 80
5 x 5 x 95 :D
Deadlift
8 x 60
6 x 82,5
3 x 6 x 112,5 2e setje slecht gefocussed, wat resulteerde in een lelijke grinder op de laatste rep :P.
Hack squat
4 x 8 x 50 kg
Leg curls
11 11 9 x 35
Lunges
3 x 20 x 28 kg per hand
Calves SS Hanging leg raises left/right > Romanian sit-ups op bench
6 x 12 x 70 SS 3 x 10 > 3 x 12 x 16 kg

Trainingsduur:
70 minuten

Lkkre training man.

@upright rows. Deze doe ik enkel met db's

Goeie LB train weer. Je kan die DL eens met aflopende reps proberen (7-6-5x of zo) dan zijn ze msn allemaal van goede vorm en toch evenveel kilo's verplaatst.

Lkkre training man.

@upright rows. Deze doe ik enkel met db's

Bedankt! Ik was vooral blij met de squats :)
Dat zag ik laatst ook iemand doen bij mij in de gym. Het zag erbij hem nogal vreemd uit, maar hij pakt misschien ook wat te zware dumbells. Ik zal het binnenkort zelf eens proberen met dumbells :thumb:.

Goeie LB train weer. Je kan die DL eens met aflopende reps proberen (7-6-5x of zo) dan zijn ze msn allemaal van goede vorm en toch evenveel kilo's verplaatst.

Dank je :D. Dat ga ik zeker proberen in de toekomst. Zodra ik vast loop ga ik die methode waarschijnlijk hanteren.

Macro's 12-06:
EKV 224 570 93
KCAL 4188

Vanwaar het risico lopen met een Upright Row als er genoeg alternatieven zijn?

Nice Squat! :)

Haha, heerlijke discussie weer! :roflol:. Ik ben van mening dat upright rows geen probleem zijn zolang ze niet pijnlijk zijn. Kaluro heeft een goed punt met het feit dat het verstandig is om ze wide-grip te doen.
Ik weet trouwens niet of ik ze blijf doen, maar daar log ik vanavond wel even over. Mijn training van vanochtend post ik dan ook. Eerst even een dagje buffelen op t werk..

Haha, heerlijke discussie weer! :roflol:. Ik ben van mening dat upright rows geen probleem zijn zolang ze niet pijnlijk zijn. Kaluro heeft een goed punt met het feit dat het verstandig is om ze wide-grip te doen. Ik weet trouwens niet of ik ze blijf doen, maar daar log ik vanavond wel even over. Mijn training van vanochtend post ik dan ook. Eerst even een dagje buffelen op t werk..

Wanneer het pijn doet is het eigenlijk al te laat :D

Oke, ik zal er over ophouden haha. Hack squat doe je in de smith, of met een barbell achter je hielen?

Wanneer het pijn doet is het eigenlijk al te laat :D

Oke, ik zal er over ophouden haha. Hack squat doe je in de smith, of met een barbell achter je hielen?

Het gaat om deze machine! :)

690_470_1273758-png-hero.jpg

Iedereen bedankt voor de reacties op mijn idee om de trainingen een beetje om te gooien met het doel korter te trainen.
Aangezien de PPL opzet eigenlijk de enige uitkomst is voor mij, ga ik het toch nog eens proberen. De trainingen zullen niet langer dan een uur duren.
De volgorde zal i.p.v. push/pull/legs, pull/push/legs zijn.
Vandaag de eerste pull training gedaan en dat ging erg goed. Het volledige programma post ik later!

PULL1
Schouders opwarmen
Pull-ups
10 x bw
5 x 6 x bw+10kg
BOR
4 x 7-8 x 60 kg
Dumbell one-arm row
4 x 8 x 38 kg
Preacher curls
3 x 12 x 23 kg
Seated row
2 x 7-8 x 50 kg – 1 x 8 x 45 kg – 1 x 8 x 40 kg
Alternating dumbbell curls (seated, controlled)
3 x 10 x 10 kg
Facepulls
3 x 12 x 15 kg

Trainingsduur:
45 a 50 minuten

Na de training nog wat stretches en core werk :).

Slimme jongen die bas :D

Machine ziet er chill uit, goede pull ups

Goeie pullups en db rows man!

Terug
Naar boven