MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter

Ik mag slechts hopen dat jullie mij goed advies geven! :rolleyes:

Machine ziet er chill uit, goede pull ups

Hij is super fijn, ik gebruik op deze machine een small stance in tegenstelling tot mijn normale squats.

Goeie pullups en db rows man!

Dank je! Beide oefeningen doe ik twee maal per week. :)

Macro's 13-06
ekv 223 574 84 Beetje hoog in eiwitten.
kcal 4013

Ik mag slechts hopen dat jullie mij goed advies geven! :rolleyes:

Dit is echt het beste wat je kan doen als je kijkt naar je wensen. Wanneer je spieren 2x pw wil aanpakken en 5x per week traint dan is een aparte armdag eigenlijk alleen mogelijk met die opzet van Phat. Ik verzeker je dat je er geen spijt van zult krijgen. Heb je de dagen wel zo ingedeelt dat je steeds 3 of meer dagen rust heb tussen een spiergroep?

He en hoe gaat het nu met de bank: Nog gekeken naar de techniek? :)

P.S de pulldag leent zich ook uitstekend voor de Deadlift.

Dit is echt het beste wat je kan doen als je kijkt naar je wensen. Wanneer je spieren 2x pw wil aanpakken en 5x per week traint dan is een aparte armdag eigenlijk alleen mogelijk met die opzet van Phat. Ik verzeker je dat je er geen spijt van zult krijgen. Heb je de dagen wel zo ingedeelt dat je steeds 3 of meer dagen rust heb tussen een spiergroep?

He en hoe gaat het nu met de bank: Nog gekeken naar de techniek? :)

P.S de pulldag leent zich ook uitstekend voor de Deadlift.

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik heb uiteraard nog wat research gedaan op betrouwbare websites en het is inderdaad waar dat het op de lange termijn geen optimale resultaten zal opleveren.
Nu ben ik dus van plan om het PPL weer op te pakken, waarbij ik geen vaste rustdagen heb gezien mijn variabele werk- en schoolrooster.

Bankdrukken blijft wat lastig. Wel merk ik dat ik al wat meer spanning kan houden in mn lichaam, door dat ik nu beter in staat ben om kracht uit m'n benen te halen. Ik heb vanmiddag weer een sessie op het programma staan trouwens :)

De deadlift blijf ik op benen dag doen. Ten eerste kan ik absoluut niet squaten na een deadlift dag en met spierpijn in mijn glutes gaan de deadlifts bagger :P

---------- Toegevoegd om 07:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:50 ----------

Ik heb trouwens nog een vraag betreffende assistance oefeningen op Push en Pull dagen. Is het verstandig op Face-pulls/rear delt flyes te doen tijdens mijn pull training, dus de dag voor push training?

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik heb uiteraard nog wat research gedaan op betrouwbare websites en het is inderdaad waar dat het op de lange termijn geen optimale resultaten zal opleveren.
Nu ben ik dus van plan om het PPL weer op te pakken, waarbij ik geen vaste rustdagen heb gezien mijn variabele werk- en schoolrooster.

Bankdrukken blijft wat lastig. Wel merk ik dat ik al wat meer spanning kan houden in mn lichaam, door dat ik nu beter in staat ben om kracht uit m'n benen te halen. Ik heb vanmiddag weer een sessie op het programma staan trouwens :)

De deadlift blijf ik op benen dag doen. Ten eerste kan ik absoluut niet squaten na een deadlift dag en met spierpijn in mijn glutes gaan de deadlifts bagger :P

---------- Toegevoegd om 07:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:50 ----------

Ik heb trouwens nog een vraag betreffende assistance oefeningen op Push en Pull dagen. Is het verstandig op Face-pulls/rear delt flyes te doen tijdens mijn pull training, dus de dag voor push training?

Ja probeer bij het bankdrukken je rug heel goed te archen. Ook je schouders zullen je hier heel dankbaar voor zijn.

Goed filmpje hierover:
https://youtu.be/JJ5iCcKzg2Q

Ja en verder zet gewoon echt je hele lichaam schrap. In de serie So You Think You Can Bench lieten ze dit zien door tijdens het banken de knieen van de banker naar binnen te proberen drukken. Wanneer dit lukte had hij niet genoeg spanning op zijn benen. En voor je onderrug voel je aan de pomp in je onderrug meestal wel of je het goed doet :)

Over de schouders assistance. Tja dat is een lastige. Zelf doe ik de MP en Lateral Raise op push-dag en de Rear Lateral Raise voor de achterkant schouder op de Pull-dag. Je kan er ook voor kiezen dat je de achterkant schouder op de UB-dag doet. Dan speel je wat meer op safe.

Ja probeer bij het bankdrukken je rug heel goed te archen. Ook je schouders zullen je hier heel dankbaar voor zijn.

Goed filmpje hierover:
http://youtu.be/JJ5iCcKzg2Q

Ja en verder zet gewoon echt je hele lichaam schrap. In de serie So You Think You Can Bench lieten ze dit zien door tijdens het banken de knieen van de banker naar binnen te proberen drukken. Wanneer dit lukte had hij niet genoeg spanning op zijn benen. En voor je onderrug voel je aan de pomp in je onderrug meestal wel of je het goed doet :)

Over de schouders assistance. Tja dat is een lastige. Zelf doe ik de MP en Lateral Raise op push-dag en de Rear Lateral Raise voor de achterkant schouder op de Pull-dag. Je kan er ook voor kiezen dat je de achterkant schouder op de UB-dag doet. Dan speel je wat meer op safe.

Dat filmpje heb ik in het verleden al eens gekeken. Ik ben persoonlijk echt fan van Chris Jones zijn video's als het op uitleg aankomt! :)

Een pomp in mijn onderrug krijg ik bij het benchen zeker niet, dus er is nog werk aan de winkel :P.

Vandaag gewoon side laterals gedaan en dat voelde prima. Een UB dag heb ik nu trouwens niet meer he!

De training van daarnet:

PUSH1
Schouders opwarmen
OHP
2 x 8-10 x 20 kg
6-8 x 32,5 kg
4x5 x 42,5 kg
1 x 5 x 40 kg
Bench press
8 7 7 6 x 62,5 kg
Weighted dips
5 x 6 x bw + 10 kg
Cable flyes
3 x 10 x 25 kg
Incline dumbbell press
9 8 7 x 24 kg Ram zwaar na die eerdere oefeningen :’)
Overhead tricep extension
3 x 8 x 18 kg
Side lateral raises seated
4 x 10 x 8 kg
Cable rope push down
10 8 8 8 x 25 kg Korte rust!

Trainingsduur:
55 a 60 min

Ging wel prima :thumb:! Ik zit alleen nog een klein beetje te zoeken naar de juiste techniek met dips. Als ik dieper dan parallel kom voelt het niet fijn op de schouders. Echter, als ik op youtube e.d. kijk wordt het aangeraden om wel zo diep te komen, omdat je anders niet de volledige ROM pakt?!

Ik heb trouwens het mooiste compliment mogelijk gekregen! Na de training werd mij verteld dat het in mijn gym rond gaat dat ik aan de anabolen zou zitten. :eyes:...

Oh ja, nog een pic van de rug momenteel. Het gaat niet echt hard, maar er zit nu duidelijk progressie in! :)

IMG_20150614_150513.jpg

Ik heb trouwens het mooiste compliment mogelijk gekregen! Na de training werd mij verteld dat het in mijn gym rond gaat dat ik aan de anabolen zou zitten. :eyes:...
Nice!:thumbs:

Je staat zo gruwelijk droog man! Nog meer eten..jeeej!

Training ziet er ook goed uit man!:D

Nice die pic, zit jij aan de anabolen ofzo?:D

Betreft de dips niet dieper gaan tot waar het voor jou fijn aanvoelt.

Het lijkt me een logischere volgorde om eerst de Incline Dumbell Press te doen en dan pas de Cable Flyes. Voor de flyes heb je niet zo veel energie nodig.

Vind de stem van die Chris Jones erg irritant, maar dit was gewoon een heel goed filmpje :) Kijk zelf veel filmpjes van Omar Isuf en Johnny Candito. 2 youtubers met verstand van zaken.

Nice!:thumbs:

Je staat zo gruwelijk droog man! Nog meer eten..jeeej!

Training ziet er ook goed uit man!:D

IK zit weer eens aan mijn avond-havermout nu. 1000 kcal bowl. yay :P.

Nice die pic, zit jij aan de anabolen ofzo?:D

Betreft de dips niet dieper gaan tot waar het voor jou fijn aanvoelt.

Mwhaha :o. Ik heb inmiddels een goed filmpje gevonden betreffende de dips.
Ik doe de tricep dips die in dit filmpje worden getoond: https://www.youtube.com/watch?v=wjUmnZH528Y

Het lijkt me een logischere volgorde om eerst de Incline Dumbell Press te doen en dan pas de Cable Flyes. Voor de flyes heb je niet zo veel energie nodig.

Vind de stem van die Chris Jones erg irritant, maar dit was gewoon een heel goed filmpje :) Kijk zelf veel filmpjes van Omar Isuf en Johnny Candito. 2 youtubers met verstand van zaken.

Dat is inderdaad een logische volgorde, echter pak ik ze op mijn andere push dag eerder in de workout op hoger gewicht :)
Haha, ja je moet er maar tegen kunnen inderdaad. Candito en Omar Isuf hebben ook een hoop toffe filmpjes gemaakt inderdaad :D!

Zo doe ik de tricep dip ook zoals in dat filmpje, alleen dan wat zwaarder:p

no offence maar 75 bij 1,88 en dan verdacht worden van anabolen man man man :roflol:

Goeie rug, denk als je goed pose dat ie wel wat wijder staat. Je staat flink droog nice.

Zo doe ik de tricep dip ook zoals in dat filmpje, alleen dan wat zwaarder:p

Haha, oke dan. Netjes! :thumb:

no offence maar 75 bij 1,88 en dan verdacht worden van anabolen man man man :roflol:

Tja, je snapt het niet he! :P

Goeie rug, denk als je goed pose dat ie wel wat wijder staat. Je staat flink droog nice.

Daar heb ik nog nooit op geoefend :)

hij slikt hormonen

dat was de grap

huh wat

Lekkere train man, goed droog ook

Story of my life :(

srs

Dank je man! :D

Vanmorgen 9:30 even lekker de benen aangepakt. Gelukkig was ik niet alleen :thumb:!

LEGS1
Deadlift
8 x 60
6 x 60
6 x 90
3 x 120
2 x 3 x 132,5
Squat
10 x 20
8 x 60
6 x 75
4 x 8 x 85
SLDL
4 x 8 x 40 Hoppa, dit voelde goed! Helaas ben ik nu wel bij de zwaarste dumbells beland volgens mij :P.
Leg press machine
3 x 12 x 107
Lunges
3 x 20 x 26 per hand
Calves
6 x 10 x 80 kg + dropset>60>40>20

Vanmorgen 9:30 even lekker de benen aangepakt. Gelukkig was ik niet alleen :thumb:!

Maar voor de meesten was het chest monday, geen last van dus :)

Goeie gewichten weer. Die SLDL met dumbells zijn ook weer goed voor je grip, maar vooral pittig gewicht!

Maar voor de meesten was het chest monday, geen last van dus :)

Goeie gewichten weer. Die SLDL met dumbells zijn ook weer goed voor je grip, maar vooral pittig gewicht!

Bij mij in de gym waren we met 3 man legs aan t trainen, hehe! :D
Die dumbell SLDL is absoluut een van mn favoriete oefeningen. Ik voel hem super goed in mijn hamstrings en m'n grip wordt inderdaad met de week sterker wat weer helpt bij normale deadlifts en lunges :D

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

Macro's 14-06

EKV 220 553 95
KCAL 4070
Macro's 15-06
EKV 232 587 92 (extra stukje vlees gegeten thuis-thuis)
KCAL 4197

Snap niet dat mensen db SLDL zo lekker vinden, ik krijg het maar niet voor elkaar die op zodanige manier uit te voeren dat ik hem goed voel.. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen :o.
Het zou wel een goede oefening voor me zijn though aangezien ik ook aan mijn grip moet werken..

Snap niet dat mensen db SLDL zo lekker vinden, ik krijg het maar niet voor elkaar die op zodanige manier uit te voeren dat ik hem goed voel.. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen :o. Het zou wel een goede oefening voor me zijn though aangezien ik ook aan mijn grip moet werken..
Niet te zwaar pakken en gecontroleerd uitvoeren. Stel mezelf niet snel als voorbeeld, maar dit is ongeveer hoe ik bedoel: https://www.youtube.com/watch?v=EYA0TH1zsfw

Terug
Naar boven