Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Is er een reden dat je mobiliteit niet zo heel sterk is, Bas? Heb je een blessure gehad, of altijd al zo geweest bijv? Gewichten zien er in ieder geval niet slecht uit. Lekkere trainingen met mooie oefeningen!

En, als je stats kloppen, van 69kg in juli 2014 naar 77kg nu is best nice (er vanuitgaande dat je BF% ongeveer gelijk is gebleven of lager is dan toen)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Is er een reden dat je mobiliteit niet zo heel sterk is, Bas? Heb je een blessure gehad, of altijd al zo geweest bijv? Gewichten zien er in ieder geval niet slecht uit. Lekkere trainingen met mooie oefeningen!

En, als je stats kloppen, van 69kg in juli 2014 naar 77kg nu is best nice (er vanuitgaande dat je BF% ongeveer gelijk is gebleven of lager is dan toen)

Mijn mobiliteit is slecht als gevolg van een ongeval oktober 2012. Ik ben toen aangereden waarbij ik mijn enkel op 2 plekken heb gebroken. Daarna is het ontstoken geraakt en uiteindelijk ben ik 6 keer geopereerd (en 20 kg afgevallen).
Bedankt :D.
Ik ben echt blij met de progressie. tot dusver. Als je een stukje terug bladert in mijn log vind je nog een vergelijkingsfoto.

Hierbij de training van vanmorgen. Sinds een vrij lange tijd weer eens alleen getraind. Deze trainingen gebruik ik vrijwel altijd om goed aan techniek te werken.
Vandaag vooral aan de squat en SLDL gewerkt. Bij de squat sta ik vanaf nu iets wijder en kom ik onder parallel waarbij mijn knieen NIET naar binnen vallen. Althans, als ik niet te zwaar ga!
Bij de SLDL had ik met een barbell veel moeite om mijn hamstrings goed te activeren. Vandaag heb ik mijn voeten iets wijder gezet en daarnaast heb ik gefocuussed op het squeezen van de glutes. Het resulteerde in een veel betere activatie van de hamstrings. Ik heb nu ook geen deficit meer nodig :).

LEGS2
Squats
12 x 20
8 x 50
5 x 70
1 x 5 x 85 kg M'n knieen hadden de neiging naar binnen te vallen helaas.
4 x 5 x 80 kg Zelden zo lekker gesquat. Goed op diepte.
8 x 60 met knie band Dit voelde als 40 kg :P.
SLDL Deadlifts
10 10 8 8 x 80 kg
Hack squat
7 x 45 kg + 1 fail, hehe :P
3 x 8 x 40 kg :burn:
Lunges
3 x 20 x 22 kg
Calve raise smith SS Romanian sit-ups
5 x 8 x bar+50kg SS 15 12 12 12 x 20 kg
Torso crunches
3 x 10 x 26 kg

Totaal bezweet en kapot.

Post-workout: Volle kwark, cruesli, rozijnen en suikerstroop. Epic gains incoming.

Benen pakken op zondag, respect man! Mooi dat je squats beter gaan en lekkere SLDL's!

• #1.104
Benen pakken op zondag, respect man! Mooi dat je squats beter gaan en lekkere SLDL's!

Heerlijk vind ik dat! Over het algemeen een hoop oudjes en huisvrouwen met gezellige praatjes die de machines gebruiken terwijl ik lekker volgas ga en nergens hoef te wachten :)

• #1.105
UB1
OHP
1 x 10 x 20 kg
1 x 6 x 35 kg
3 x 4 x 45 kg
Paused Bench press
7 7 6 5 x 65 kg pff..
BOR
4 x 8 x 67,5 kg Ging makkelijker dan vorige week.
Seated Dumbell press
9 7 7 5 x 20 kg
Seated row
10 10 9 x 50 kg
Weighted dips
10 8 7 8 x bw +5 kg
Pull-ups SS Push-ups
9 8 7 SS 3 x 10 Beetje extra volume voor borst kan geen kwaad imo.
Rear delt raises
3 x 10 x 8 kg
Alternating dumbbell curls
10 9 8 x 12 kg
Barbell shrugs
8 10 9 9 x 70

Meh.

Eten gaat nu alweer moeilijk. Gisteren na 3800 kcal ramvol. Rip gains.

• #1.108
Gewoon proppen. Je kan het :D

Lekkere train weer.

Zeker nu ik in de vakantie minder actief ben heb ik er wel een hoop moeite mee hoor.
Echter heb ik mijn vet-inname wat verhoogd waardoor ik makkelijker aan m'n kcal kom en dat scheelt al een stuk. Vorige week ben ik niets aangekomen, ondanks het feit dat ik weer thuis ben en eten dus geen probleem is. Gewicht in de ochtend is nu zo'n 77,5 kg en dat is natuurlijk veel te licht. Ik krijg in de gym een hoop complimenten over m'n huidige shape (' zooo, jij staat goed droog zeg!', 'Poeh! Wat een definitie!', etc..), maar zelf wil ik gewoon echt graag groeien nu en vooral ook sterker worden.
Met m'n beste trainingsmaat heb ik het hier ook over gehad en we zijn min of meer tot de conclusie gekomen dat Full-Body training misschien effectiever is voor ons.
Op Terschelling heb ik dit al geprobeerd en ik moet zeggen dat het echt lekker voelde om op deze manier te trainen. Het voordeel t.o.v. mijn huidige trainigsprogramma is bovendien dat ik alle spiergroepen met de grote compounds frequenter kan pakken. Het moge duidelijk zijn dat je met deze oefeningen de meeste massa aanzet.
Mijn idee is om een full-body schema te hanteren waarbij ik twee trainingen afwissel en om de dag train. Hieronder heb ik ze uitgeschreven. Beide trainingen heb ik al gedaan op Terschelling.
Graag zou ik jullie mening horen over de opzet en daarnaast over full-body training (iedere 48 uur dezelfde spiergroep) over het algemeen t.o.v. van mijn huidige UB/LB (iedere 72 uur dezelfde spiergroep). Wetenschappelijk onderzoek wijst in ieder geval uit dat je als natural op full-body, met de grote compounds, het snelst gains maakt.

(Schema post ik straks, want in de trein blijk ik het document niet te kunnen downloaden.)

Het wordt te pas en te onpas gebruikt, maar jij bent een van de mensen die zich met recht ecto mag noemen. Ik kan alleen zeggen dat je moet bijlezen wat nou de beste strategieen zijn om daar specifiek uit te komen. Ik vermoed dat 3x full body best een goeie is. En dieet, en de timing van je eten zijn mogelijk nog belangrijker. Maar kan helaas weinig concreets bijdragen.

ik ben wel een voorstander van frequenter de compounds pakken.

• #1.111
Het wordt te pas en te onpas gebruikt, maar jij bent een van de mensen die zich met recht ecto mag noemen. Ik kan alleen zeggen dat je moet bijlezen wat nou de beste strategieen zijn om daar specifiek uit te komen. Ik vermoed dat 3x full body best een goeie is. En dieet, en de timing van je eten zijn mogelijk nog belangrijker. Maar kan helaas weinig concreets bijdragen.

In timing van voeding geloof ik niet echt moet ik zeggen. Eerder pakte ik wel altijd direct naar de training een whey shake en timede ik mijn carbs rond de training, maar volgens mij maakt het in de bulk allemaal niet zo gek veel verschil op welk moment je je voedingsstoffen binnen krijgt zolang je eiwitten maar een beetje gespreid zijn over de dag.

ik ben wel een voorstander van frequenter de compounds pakken.

Momenteel heb ik gewoon zoveel moeite met aankomen dat het trainen en het leven opzich er niet echt leuker op wordt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, want ik doe deze sport voor mijn plezier!!
Hieronder vinden jullie mijn full-body trainingen met de gewichten die ik gebruikte op Terschelling. Deze worden uiteraard weer even bijgesteld. De reprange blijft echt min of meer hetzelfde.
Het idee is dat ik om de dag train en deze trainingen afwissel.

Full-body A
Deadlift
8 x 60
5 x 80
5 x 100
5 x 120
Paused Squat
4 x 8 x 70 kg
Bench press
5 x 5 x 67,5
Pull-ups
8 7 7 x bw+ 8 kg
7 x +4 kg
Seated Dumbell press
3 x 10 x 18 kg
Alternating curls
3 x 10 x 12 kg
Side lateral raises
3 x 10 x 8 kg
Calves/abs
supersets

Full-body B
Squat
10 x 20
8 x 60
5 x 80
5 x 4 x 85
Lunges
3 x 20 x 26
Overhead press
5 x 4-6 x 40
Pull-ups
3 x 5 x 12 kg
Incline dumbbell press
8 6 x 26 kg
6 x 24
8 x 22
Dumbell row
3 x 10 x 36
Dips
4 x 8
Calves / abs
supersets

• #1.112
Vanmorgen dan eindelijk mijn rijbewijs gehaald! :D.
Ik ben er echt onwijs blij mee, zeker gezien ik hem net optijd heb gehaald voordat mijn avontuur in Taiwan begint :thumb:.
Verder is het vandaag een rustdag qua training. Ik heb mij het afgelopen uur nog wat meer ingelezen over full-body training en ik denk dat er in mijn schema nog wat hamstring-werk mist. Ik zit er daarom aan te denken om op de deadlift dag na de squats nog 3 sets van 8-10 reps SLDL toe te voegen. Voor de conv. deadlift doe ik eigenlijk maar een werkset namelijk.

nice man, gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met dat roze pasje! Lekker :thumbs:

Schema ziet er wel goed uit. Het is altijd woekeren met de tijd als je FB binnen de 1-1.5 uur wilt houden.
Zou je bij de conv. DL niet wat meer werksets doen? 3-4 maal 3x of zo?

Van harte met je rijbewijs mate!!! :thumbup:

congrats bas

Gefeliciteerd kerel.

• #1.118

Gefeliciteerd met dat roze pasje! Lekker :thumbs:

Schema ziet er wel goed uit. Het is altijd woekeren met de tijd als je FB binnen de 1-1.5 uur wilt houden.
Zou je bij de conv. DL niet wat meer werksets doen? 3-4 maal 3x of zo?

Bedankt!
Daarnet FB gedaan en we waren 95 minuten bezig :)
Voor conv. deadlifts ga ik de werksets sowieso niet verhogen. Eerder deed ik 3 werksets, maar dat brak mij volledig op.

Van harte met je rijbewijs mate!!! :thumbup:

Bedankt mannen :D.

Vanmorgen om 9u stonden we alweer in de gym na een goed ontbijt. Full-body ging prima :)
Nu in de trein voor 1,5 dag A'dam!

Full-body A
Deadlift
8 x 60
5 x 80
5 x 110
5 x 125 Harrddd
SLDL
10 10 8 x 80 kg Het was de bedoeling om eerst te squaten, maar het rek was bezet.
Paused Squat
4 x 6 x 70 kg Oei. Onderrug was al goed verzuurd, dus maar gefocussed om reps van goede kwaliteit met vrij lange pause. Ik had geen zin in grinders in ieder geval.
Bench press
5 5 4 x 70 kg
2 x 5 x 67,5 kg
Chin-ups Besloten om deze training chins te pakken en de andere training pull-ups (overhand grip)
2 x 6 x bw + 10 kg
6 x bw + 6 kg
7 x bw
Seated Dumbell press
8 8 7+1f 7 x 20 kg
Preacher curls
10 10 9 x 27 kg
Side lateral raises
12 11 10 x 8 kg
Leg raises
3 x 20
Ab-Wheel rollout
3 x 15

Lekker voldaan.

Daarnet FB gedaan en we waren 95 minuten bezig :)
Voor conv. deadlifts ga ik de werksets sowieso niet verhogen. Eerder deed ik 3 werksets, maar dat brak mij volledig op.

Te lang is niet leuk meer (vind ik). Snap ik ook van de DL.

Lekkere train vanmorgen.

• #1.120
Te lang is niet leuk meer (vind ik). Snap ik ook van de DL.

Lekkere train vanmorgen.

Zeker niet, alhoewel er genoeg mensen zijn die geen problemen hebben met trainingen van 2 uur :P.

Full-body B

Squat
Veel x 20
8 x 60
3 x 5 x 82,5
2 x 5 x 80 Terug naar 80, want ik was bang dat ik anders de diepte niet kon behouden. Dat ging nu prima (filmpje gemaakt).
Lunges
3 x 20 x 24
Overhead press
5 5 5 4 4 x 42,5 Geen zin in grinders.
Bent-over row
4 x 8 x 70 kg Laatste set faal na 6e rep door verkeerde set-up
Incline dumbbell press
8 8 7 x 28 kg Nice.
7 x 26
Pull-ups
8 7 6 x + 6 kg
6 x + 2kg + 2 bw