XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Prima training, lekkere BOR en incline db press. Ga je het filmpje van je squat posten? Ben wel benieuwd.

Leuke fullbody schema's man. 3x per week? Om de dag? Dan pak je echt optimaal supercompensatie. Ziet er goed uit, ben er zelf ook een fan van om fullbody te pakken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.126

basmartena

Leuke fullbody schema's man. 3x per week? Om de dag? Dan pak je echt optimaal supercompensatie. Ziet er goed uit, ben er zelf ook een fan van om fullbody te pakken.

Om de dag trainen :).
Train je zelf ook full-body?

Zie bovenstaand :)

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:31 ----------

Ik heb het filmpje er vanmorgen opgezet.
Vandaag een rustdag met vanavond een bbq op t programma :)!

Lekker droog ook, zie ik op je Insta. nice man!

• #1.129
Full-body A
Deadlift
8 x 60
5 x 92,5
5 x 112,5 Pfoe. zwaar..
5 x 127,5 Ram hard. :thumb:
SLDL
3 x 10 x 80 kg Volgende training 85 kg
Paused Squat
4 x 7 x 70 kg Ach. Het liefst zou ik deze voor de SLDL doen, echter was het squatrek weer eens bezet/
Bench press
5 x 5 70 kg Volgende training 72,5
Chin-ups
10 8 6 + 6 kg
6 x bw Ik moet erg wennen aan chin-ups. Ik voel pull-ups beter in mijn lats en minder in de armen.
Seated Dumbell press
10 8 6 x 20 kg
7 x 18 kg Niet top.
Alternating dumbbell curls
3 x 10 x 12 kg
Side lateral raises SS push ups
3 x 10 x 8 SS 3 x 12
Calves smith machine SS Decline sit-ups
4 x 8-10 x bar + 60 kg SS 4 x 12-15

Trainingsduur: 100 minuten. Beetje langer dan gewoonlijk :P.

Mooie training. Respect dat je die 5x 127,5kg deadlift terwijl 112 al zwaar voelde!

• #1.131
Mooie training. Respect dat je die 5x 127,5kg deadlift terwijl 112 al zwaar voelde!

Het zit allemaal tussen de oren he :). Nu op naar 3 plaatjes conv. deadlift!

Gisteren had ik trouwens pizza gehad ipv de geplande bbq. Volgens mij 1 van de eerste pizza's die ik niet op heb gekregen. Echt bizar veel toppings bestaande uit vis, zeevruchten kaas, tomatensaus en groenten. Wel erg lekker en tevens natuurlijk een goede bron van energie voor de training van vanochtend :P.

Gewicht vanmorgen: 77,8 kg. Gelukkig komt er langzamerhand weer wat bij. Ik kan nu ook duidelijk merken dat ik weer fitter ben en meer kracht heb dan de week na de vakantie :)

Techniek is weinig op aan te merken :thumbup:

• #1.133
Techniek is weinig op aan te merken :thumbup:

Fijn om te horen. Als ik zwaarder ga gaan vallen mijn knieen echter wel naar binnen. Ik heb er nu echt spijt van dat ik het afgelopen jaar verkloot heb door met verkeerde techniek te squaten.

Vandaag LB getrain en morgen UB. Ik ben niet van FB afgestapt, maar ik kan donderdag niet trainen, dus dit leek mij wel even een goed idee.
LB was verder niets bijzonders. Veel geoefend op de squat (gefilmd) en verder wat lunges en leg curls.

Gaat lekker hier Bas :thumbs:
Ook leuk om je te volgen op instagram!

Enige wat ik nog over je squatfilmpje zou kunnen zeggen is dat je wel iets dieper mag nog, je heup komt net niet onder je knie. Voor de rest ziet het er netjes uit.

• #1.135
Gaat lekker hier Bas :thumbs:
Ook leuk om je te volgen op instagram!

Enige wat ik nog over je squatfilmpje zou kunnen zeggen is dat je wel iets dieper mag nog, je heup komt net niet onder je knie. Voor de rest ziet het er netjes uit.

Dank je :thumb:.

Klopt precies. Daar hebben we vandaag weer aan gewerkt. Met paused squats lukt het momenteel, maar als ik normale squats doe met 80-85 kg kom ik echt maar net parallel, terwijl het voelt als of ik dieper kom :P. Vandaag weer wat wijder gestaan als schouderbreedte en dat voelt het beste, dus dat blijf ik in ieder geval doen.
Verder ben ik er inmiddels echt van overtuigd dat full-body mij behoorlijk wat kan brengen de komende tijd. Ik zit nu veel lekkerder in mijn vel dan eerder, toen ik mij vaak gaar voelde. Daarnaast durf ik met FB niet tot failiure te trainen, omdat ik iedere 48 uur train. Dat laatste helpt misschien nog wel het meeste met de progressie. Ik trainde met de splits die ik eerder deed vaak 'automatisch' tot failure op bepaalde oefeningen, puur omdat ik mij anders niet voldaan voelde. Ik denk dat dat een hoop krachtgains in de weg heeft gestaan. Vooral op de BP en de squat.

Wijdere stance vind ik sowieso erg fijn bij squats. Je ziet heel veel powerlifters ook zo staan. Dan ben ik in elk geval op mijn sterkst en heb ik de mooiste techniek. En je betrekt je hams/glutes meer en dat kan wel een voordeel zijn want veel mensen vergeten dat goed te trainen.

• #1.137
Wijdere stance vind ik sowieso erg fijn bij squats. Je ziet heel veel powerlifters ook zo staan. Dan ben ik in elk geval op mijn sterkst en heb ik de mooiste techniek. En je betrekt je hams/glutes meer en dat kan wel een voordeel zijn want veel mensen vergeten dat goed te trainen.

Ik voel mijn glutes inderdaad veel beter als ik wijd sta. Vooral de dag na de training trouwens. ;)
Het enige 'probleem' is dat ik totaal geen massa heb op mijn quads. Hiervoor doe ik een van de trainingen 3 sets walking lunges. Heb jij misschien nog een oefening die ik nog makkelijk in zou kunnen passen om de quads goed te trainen, of denk je dat dit prima is? Hieronder het huidige schema:

Full-body A
Deadlift
8 x 60
5 x 92,5
5 x 112,5
5 x 127,5
Paused Squat
3 x 6 x 75 kg
Speed squats (met band)
3 x 10 x 65 kg
SLDL
3 x 10 x 80 kg
Bench press
5 x 5 70 kg
Chin-ups SS Push-ups
3 x 10 + 4kg SS 3 x 15
Seated Dumbell press
3 x 10-12 x 18 kg
CGBP Side lateral raises
3 x 10 x 50 SS 3 x 10 x 8 kg
Alternating dumbbell curls SS Decline sit-ups
3 x 10 x 12 kg
Calves smith machine SS Leg raises/ab-wheel
4 x 8-10 x bar + 60 kg SS 4 x f

Full-body B
Squat
Veel x 20
8 x 60
3 x 5 x 82,5
3 x 8 x 70 kg met knieband
Lunges
3 x 20 x 24
Overhead press
5 5 5 4 4 x 42,5
Bent-over row
4 x 8 x 70 kg
Incline dumbbell press
8 8 7 x 28 kg
7 x 26
Pull-ups
8 7 6 x + 6 kg
6 x + 2kg + 2 bw
Dips
3 x 10 x +5 kg
Rear delt raises SS curls
10 10 8 x 8 kg
Calves smith SS Romanian sit-ups
4 x 10 x bar + 60 kg SS 3 x 12 + 20 kg
Torso crunches
3 x 10 x 26 kg

• #1.138
Gisterochtend weer full-body getraind en de rest van de dag gewerkt.
Eten gaat goed. Gisteren een dag totaal van 4250 en vandaag stond ik gewoon weer op met lekkere trek :thumb:. Nu een 1000 kcal ontbijt en dan genieten van een middagje vrij.

Full-body A

Deadlift
8 x 60
5 x 95
5 x 112,5
4 x 120 Kut. verkeerd geladen :roflol:
5 x 130 Laatste rep moeizaam.
Paused Squat
665 x 75 kg
Speed squats
3 x 10 x 65 kg
SLDL
3 x 6 x 90 kg
Bench press
3 x 5 70 kg Oei. Ik was al goed verrot van de oefeningen hier voor. Ik wou eigenlijk voor de 72,5 gaan..
3 x 6 x 62,5 Paused
Chin-ups SS Push-ups
987 + 4kg SS 15 15 12
Seated Arnold press
4 x 6 x 16
CGBP SS rear delt lateral raises
3 x 8 x 50 SS 3 x 10 x 8 kg
preacher curls SS calves smith
12 10 x 27 kg 8 x 27 + dropset 23 kg SS 4 x 10 x bar + 65

Goeie DL Bas, net gewicht!
Die supersets zijn wel slim bij FB, kan je flink tempo maken en daardoor toch aardig wat oefeningen doen.

Terug
Naar boven