AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Tof dat je actief blijft. Alvast heel veel plezier en succes komende tijd!

En wat betreft die vetkwestie... Misschien is alles wat ik doe dan wel gebaseerd op broscience, maar ik ben ook totaal geen voorstander van high fats. Ik ga veel lekkerder op meer carbs ipv vetten.

En wat betreft die vetkwestie... Misschien is alles wat ik doe dan wel gebaseerd op broscience, maar ik ben ook totaal geen voorstander van high fats. Ik ga veel lekkerder op meer carbs ipv vetten.

Ja, maar jij kan vetter worden als je zou willen (of niet willen :p), Bas zijn probleem is dat de calorieen nauwelijks blijven hangen. Dan is misschien een beetje hoger in vet in het dieet niet zo gek. Dat is wat anders dan meteen doorschieten naar een low-carb dieet.

Je kan ook wat meer vetten binnen krijgen door bij bepaalde maaltijden de kip (als je dat eet) te vervangen voor rundergehakt.

Daarnaast van ik ook een voorstander van wat voor of dextrose na de training. Niet omdat ik geloof dat het veel nut heeft, maar ik vind het wel fijn om wat makkelijke kh rondom de training binnen te krijgen in de bulk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.164

Bedankt kerel :D

Ik functioneer volgens mij ook beter op high-carb. Op dagen dat ik weinig carbs eet (familiebezoek, feestjes e.d. voel ik mij snel een beetje duf :P)

Ja, maar jij kan vetter worden als je zou willen (of niet willen :p), Bas zijn probleem is dat de calorieen nauwelijks blijven hangen. Dan is misschien een beetje hoger in vet in het dieet niet zo gek. Dat is wat anders dan meteen doorschieten naar een low-carb dieet.

Hmm. Vetten zijn natuurlijk wel makkelijke kcals. Waarschijnlijk ligt mijn vet-inname in Taiwan hoger en ik zie wel hoe mijn lichaam daar op gaat reageren.
Ik heb hier trouwens een uitgebreid lijstje met typisch taiwanees voedsel voor de liefhebber :).

Je kan ook wat meer vetten binnen krijgen door bij bepaalde maaltijden de kip (als je dat eet) te vervangen voor rundergehakt.

Daarnaast van ik ook een voorstander van wat voor of dextrose na de training. Niet omdat ik geloof dat het veel nut heeft, maar ik vind het wel fijn om wat makkelijke kh rondom de training binnen te krijgen in de bulk.

De laatste tijd eet ik al wat meer rund en vette vis i.p.v. kip. Daaraast ook eieren en noten/pindakaas :).

Dextrose nam ik in het verleden altijd post-workout. In die tijd ging ik wel heel hard, dus misschien dat het z'n steentje bij draagde en ik dat gewoon weer eens moet gaan proberen :P

De laatste training in mijn oude gym is een feit.. We hebben er lekker lang over gedaan, haha!

Full-body A
Deadlift
8 x 60
5 x 80
5 x 100
5 X 115
5 x 127,5 Laatste rep bolling.
Paused Squat
5 X 5 x 77,5 kg
SLDL
8 6 7 X 95 kg De tweede set mixed grip, waarbij ik mijn linker arm underhand pakte. Ik weet niet wat het is, maar m'n complete lichaam trekt dan scheef en het voelt enorm verrot aan. :/. Heeft er iemand een idee hoe ik hier aan kan werken?
Bench press
3 x 5 70 kg
3 x 7 x 62,5 Paused
Chin-ups SS Push-ups
3 x 8 x + 6kg SS 15 14 12
Seated Arnold press
886 x 16 7 x 14 kg
CGBP SS rear delt lateral raises
10 9 9 x 50 SS 3 x 10-12 x 8 kg
Calves smith SS Leg Raises
4 x 10 x 75 SS 4 x 15

Trainingsduur: 100 minuten

Post-workout: 150 g witte rijst, 4 eieren, 1 paprika, 1 ui, knoflook soja saus, ketjap, sambal en kruiden.

Morgenochtend vertrekken naar Dusseldorf. Vanaf daar met de Airbus A380, via Dubai, naar Taipei! :)

Nice training. Waarom gebruik je geen straps bij SLDL als de grip het begeeft? SLDL vind ik zelf verschrikkelijk met mixed grip.

Veel plezier daar!

Daar heeft bijna iedereen last van met mixed grip.. Straps (of betere grip :P) zijn de oplossing. Ook magnesium geeft wat meer grip

je moet hem ook scheef pakken dan.

je moet je mixed hand een paar cm naar buiten doen tov je overhand hand

Edit: Weet niet meer zeker welke hand het was :s

Laatst bewerkt:
Nette training, Ben benieuwd of ik een beetje in kan lopen qua gewichten :D

Veel plezier trouwens, lijkt me een super ervaring!

• #1.169
Nice training. Waarom gebruik je geen straps bij SLDL als de grip het begeeft? SLDL vind ik zelf verschrikkelijk met mixed grip.

Veel plezier daar!

Mhh.. Mijn straps nog nooit straps gebruikt. Als ze nog in mijn koffer passen, dan doe ik ze er bij in!

Daar heeft bijna iedereen last van met mixed grip.. Straps (of betere grip :P) zijn de oplossing. Ook magnesium geeft wat meer grip

Oh, haha :P. Daar wist ik dus niets van!

je moet hem ook scheef pakken dan.

je moet je mixed hand een paar cm naar buiten doen tov je overhand hand

Edit: Weet niet meer zeker welke hand het was :s

Ik zal er mee expirimenteren. Thanks.

Nette training, Ben benieuwd of ik een beetje in kan lopen qua gewichten :D

Veel plezier trouwens, lijkt me een super ervaring!

Dat moet natuurlijk wel goed komen :)
Dank je! Ik voel nu zo langzamerhand wel wat gezonde spanning moet ik zeggen huehue..

Veel plezier daar Bas!

• #1.171

Dank je AJ!

Inmiddels aangekomen in Taiwan. De vlucht was lang, maar gelukkig was de service perfect. Echt t*ring veel gegeten onderweg en in Dubai AYCE buffet gedaan met wat gasten die ik ontmoet heb in het vliegtuig :)

De aankomst in Taiwan gisteravond (het is hier nu 14:37) was een hel. We moesten alles aanschaffen, want er lag zelfs geen matras op het bed. Niet echt plezierig na een lange vlucht in een land waar alles nieuw is en in het chinees is geschreven. Het is bovendien zeer warm en vochtig hier, dat is ook wennen.

Vandaag alles even op een rijtje zetten en een beetje schoonmaken e.d. want het mijn kamer is erg ranzig. Daarnaast natuurlijk net als gisteren weer wat nieuwe gerechten proberen.

Morgen misschien eens kijken of er ergens een gym te vinden is.

Ik denk dat ik nog wel wat foto's post van de accomodatie en het eten hier binnenkort :thumb:

ik zit op 40% vet met me kcals.

Vet geeft trouwens ook gewoon energie.

Veel plezier in taiwan! heb de reden van je verblijf hier niet meegekregen eigenlijk.

have fun daar, en succes met je kamer.

Welkom in Taiwan! Jammer dat de kamer een beetje tegenvalt, maar als je niet al te kritisch bent en een beetje creatief komt dat ook wel weer goed ;)
Fotootje van lokaal eten is wel leuk, ja :)

Das wel ff pittig ja, om op die manier aan te komen. Moet al zo wennen aan een hele nieuwe omgeving, dat alles wat er extra bij komt vervelend is.
Je blijft voor langere tijd daar toch? Stage?

Hoe gaat het hier Bas? Is het uit te houden tot nu toe? Al een goeie gym gevonden?

• #1.177
ik zit op 40% vet met me kcals.

Vet geeft trouwens ook gewoon energie.

Veel plezier in taiwan! heb de reden van je verblijf hier niet meegekregen eigenlijk.

Ach ja, uiteindelijk draait het om kcal in vs. kcal out :D
Zie onder!

have fun daar, en succes met je kamer.

Thanks.

Welkom in Taiwan! Jammer dat de kamer een beetje tegenvalt, maar als je niet al te kritisch bent en een beetje creatief komt dat ook wel weer goed ;)
Fotootje van lokaal eten is wel leuk, ja :)

Mijn instagram staat er vol mee komende tijd
Instagram.com/basmartena

Das wel ff pittig ja, om op die manier aan te komen. Moet al zo wennen aan een hele nieuwe omgeving, dat alles wat er extra bij komt vervelend is.
Je blijft voor langere tijd daar toch? Stage?

Het was echt kloten om op zo'n manier aan te komen, maar iedereen ziet dat hier las een ervaring waar je van leert.
Ach, laten we het maar houden op cultuurverschil.

Hoe gaat het hier Bas? Is het uit te houden tot nu toe? Al een goeie gym gevonden?

Ik zal hieronder even een verhaaltje doen. Er is nogal wat gebeurt de laatste tijd, hehe :P.

Inmiddels dik twee weken in Taiwan en het bevalt mij hier prima! De mensen zijn vriendelijk, van de cultuur kan je heel veel leren, de infrastructuur is goed en het eten.. Tja. In een woord fantastisch. Je valt hier van de ene in de andere verbazing. Daarover schrijf ik latere nog wel wat meer.
Naast alle positiviteit is er een dike week geleden ook iets minder leuks voorgevallen. Waarschijnlijk als gevolg van een kleine aardbeving een geeke nachtmerrie gehad, waardoor ik boven uit een hoogslaper ben gesprongen op mijn koffer. Het resultaat: De onderkant van mijn rechtervoet complete open gescheurd en een groot bloedbad in de kamer.Medebewoners hebben vervolgens de ambulance laten komen waarmee ik ben afgevoerd naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis heb ik vervolgens een zeer pijnlijke behandeling gehad. De afgelopen anderhalve week heb ik moeten herstellen maar inmidels gaat het weer prima.
Gisteren heb ik na lang zoeken dan eindelijk een gym kunnen vinden met squatrek. Man man, als een kind zo blij! Ik ben ook gelijk wezen trainen. De training lekker simpel gehouden en de gewichten laag.
Vanaf nu zal ik de boel weer bijhouden hier en uiteraard lees ik nog altijd mee :D.

Owww je zit al in taiwan, vet man, kan je ook wa fotos maken van de omgeving daar? Ben wel benieuwd! Veel plezier daar en hopelijk kan je daar ook nog goeie gains maken!

Tjee, dat moet wel een heel heftige nachtmerrie zijn geweest..

Goed om te horen van de positieve dingen. En wel wat minder van je voet.... maar had ook erger kunnen zijn als je in het donker ergens op pleurt....
Sterkte met herstel en de opgepakte trainingen.

Groet.

Terug
Naar boven