XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

:thumb:

Training zit er alweer op vandaag. Het filmpje van de deadlifts staat op Instagram. Commentaar is uiteraard welkom! Ik denk dat ik de volledige training later vandaag even post hier.
Vanuit die positie is het moeilijk te beoordelen of je uitvoering goed is, maar zover ik kan zien hou je in ieder geval je rug goed recht!

Gelijk even de rest van je instagram bekeken (heb ik zelf niet)..ziet er allemaal lekker uit (ook al ben ik zelf niet zo'n visliefhebber..)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
Vanuit die positie is het moeilijk te beoordelen of je uitvoering goed is, maar zover ik kan zien hou je in ieder geval je rug goed recht!

Gelijk even de rest van je instagram bekeken (heb ik zelf niet)..ziet er allemaal lekker uit (ook al ben ik zelf niet zo'n visliefhebber..)

Bedankt :). De filmpjes van mijn conv. deadlifts durf ik niet eens te posten, omdat m'n heupen omhoog schieten en mijn rug compleet rond staat bij de lift-off. Sumo voelt een stuk beter en dat ga ik dus proberen op te bouwen.

Hierbij nog even de training:

Squat Low bar
20-30 x bw
10 x 20
8 x 50
3 x 70
4 x 3 x 80
4 x 80 (Voelde dat er nog net een repje in de tank zat :P)
Sumo deadlift (FILMPJE OP Instagram)
6 x 70
4 x 90
3 x 3 x 110
Bench press

10 x 20
8 x 50
2 x 8 x 65
2 x 7 x 65
Walking dumbell lunges
3 x 20 stappen x 22,5 kg per dumbell (:burn:)
Dumbell shoulder press
10 9 7 x 20 kg
Barbell BOR
9 8 8 x 65 kg
CGBP
10 8 8 x 50 kg (Ging sinds tijden weer eens lekker. Goede MMC zeg maar..)
Pull-ups

8 x 5 kg
7 x 5 kg
6 x bw
Cable curls

6 x 45 kg
8 x 41 kg
10 x 37 kg
Barbell shrugs

3 x 10 x 70 kg
Weighted RKC plank
2 x veel te lang x 25 kg

Gisteren trouwens een heel eind gefietst, want het was 25+ graden. RIP gains. :P

Lekkere workout Bas! Die cardio was iets wat moest hoop ik, want dat is in jou geval niet gunstig..of heb je er flink voor bij gegeten!?

• #1.224
Lekkere workout Bas! Die cardio was iets wat moest hoop ik, want dat is in jou geval niet gunstig..of heb je er flink voor bij gegeten!?

Ik zal het eens even opsommen:

Vrijdag:

9:00: Grote kom noodlesoep met varkensorganen. (Ja, ja)
12:00 Buffet maaltijd bestaande uit 1,5 kom rijst, 1 grote visfilet, 1 a 2 porties tofu en een hoop groenten.
15:00 Kom noodles met vissoep
16:30 Japanse matcha thee met rode bonen (klinkt niet zo best, maar smaakt fantastisch)
18:30: 1 kom witte rijst, 1 komt fried rijst, 2 porties kip, 1 gebakken ei en een hoop groenten
22:00 4 stukken fruit en een halve liter sojamelk

Wel aardig.

Vandaag:

6:30: 3 boterhammen tonijn met ketchup + 3 stukken fruit
9:00 Instant koffie met veel te veel suiker en melk
9:30 1 kom fried rijst, 1 kom witte rijst, grote visfilet, 1 portie tofu, groenten
13:00 Groot bord fried noodles met rundvlees
14:00 Bubble milk tea ([Link niet meer beschikbaar])
15:00 gratis hapjes in de supermarkt (Hollander he.. :rolleyes:)
16:00 Groot pitabroodje met kipfilet (serieus de eerste keer kipFILET hier), 1 gebakken ei en gekorrelde pinda)
17:00 Enorm portie handgemaakte Fried noodles met een hoop groenten en ei
21:00 1 kom witte rijst met 2 porties octopus, 1 ei en groenten + halve liter oolong thee

Goeie klant voor de lokale eethuisjes ben je:) Dat eet een normaal gezin :D
Kom je op de fiets een beetje de stad uit? Of is het te groot daarvoor?

Pfff... weighted RKC plank :eek: dat is zonder gewicht al erg genoeg vind ik.

• #1.228
staat geen tijd bij he, ik vind 10 seconden planken al lang :roflol:

eten ziet er goed uit man!

In ieder geval 90 seconden :).

UPDATE

Na een poos full-body te hebben gedaan ben ik nu weer bezig met LB/UB. Man, dat voelt echt heerlijk! Ik houd geen specifieke dagen aan, maar neem na 2 dagen LB/UB steeds een dag rust.

Trainingen van gisteren:

Squat. Voeten niet veel wijder dan schouders. Tenen licht naar buiten wijzend
Veel x bw
Veel x 20
8 x 50
5 x 60
5 x 5-6 x 70
Deadlift
3 x 5 x 110
Walking Lunges
4 x 20 x 22,5 kg :burn:
Seated leg curls:
4 sets tot failure met dropset
Rope crunch (eerste x, dus een beetje uitvogelen)
4 sets x 20
RKC Planks, focus op aanspannen glutes (zie onder)
3 sets +- 45 sec.
torso crunches met plate
3 x 15 x 25 kg

Zoals ik aangaf gaat het trainen wel goed, maar helaas gaat het een stuk minder lekker met mijn enkel. Mijn enkel is onwijs stijf en immobiel, waardoor ik nu last begin te krijgen van m'n knie. De laatste tijd veel info opgezocht op internet en daaruit kan ik opmaken dat ik een 'Anterior pelvic tilt' heb als gevolg van mijn immobiele enkel en misschien zelfs door alle antibiotica* e.d. Het plan is nu om dit met dagelijke stretches op te lossen. Daarnaast heb ik wederom m'n squat stance aangepakt..

*Dit klinkt misschien vreemd, maar voor de geintereseerden heb ik hier een video: . Door deze video ben ik echt compleet anders naar m'n lichaam gaan kijken..

Mochten er hier mensen zijn die ervaring hebben met een soort gelijke situatie, dan sta ik natuurlijk open voor alle vormen van advies/tips!!

• #1.229
Update

Vanmorgen weer de beentjes getraind. Squats, SLDL's, lunges, split squats en daarna nog wat abs. Squats vandaag weer eens geprobeerd te squaten met kleine plates onder mijn hakken. M'n enkel is zo stug op het moment dat squaten met goede techniek op platte voet simpelweg niet mogelijk is. Ik hang dan veel te veel in m'n heupen en er staat een hoop spanning op mijn onderrug.
De squats voelden op deze manier een stuk beter aan, al ligt de focus een stuk meer op de quads dan op de glutes.
De single-leg oefeningen doe ik om het verschil tussen links en recht bij te trekken. Met name mijn linker glute is een stuk zwakker dan rechts.

Gisteren trouwens voor het eerst wezen surfen met een maatje hier. Man, dat is echt een aanrader! Het is niet gemakkelijk, maar erg leuk om te proberen. Waarschijnlijk gaan we het nog eens proberen voordat ik hier vertrek :).

Surfen zit ik ook al een tijd aan te denken, ik wil binnenkort een cursusje windsurfen gaan nemen.

Maar ik heb het een en ander gemist zie ik, zo te lezen zit je in Taiwan. vakantie of...??

• #1.231
Surfen zit ik ook al een tijd aan te denken, ik wil binnenkort een cursusje windsurfen gaan nemen.

Maar ik heb het een en ander gemist zie ik, zo te lezen zit je in Taiwan. vakantie of...??

Moet je doen! Windsurfen/kitesurfen ga ik absoluut proberen als ik terug ben in Europa :thumb:.

Dat zou goed kunnen. Ik ben dik 4 maanden aan het studeren in Taiwan. 16 januari keer ik terug naar Nederland. Oh, en vorige week ben ik geaccepteerd voor een stage in de buurt van Brussel. Dat betekent dat ik van 1 Feb t/m 31 Aug in Brussel ga wonen :D!

Vet man! Mr worldwide!

Brussel ja??? Lijkt me nou niet bepaald een leuke plek om te wonen haha.

Ik zie nu pas je pics.. staat er goed droog bij maat! Ook knalt je borst er goed uit, en vorm van rug zit er ook goed in.
Wat meer massa en niemand weet nog wie Zyzz was ;)

• #1.238
Ik zie nu pas je pics.. staat er goed droog bij maat! Ook knalt je borst er goed uit, en vorm van rug zit er ook goed in.
Wat meer massa en niemand weet nog wie Zyzz was ;)

Bedankt zeg :). Massa pakken blijft prioriteit! Momenteel eet ik een stuk meer makkelijke kcals en ik denk dat ik daar veel eerder mee had moeten beginnen. Vrijwel dagelijks pannekoeken, ijs of wat dan ook lijkt simpelweg beter te werken dan alleen maar pasta, rijst en boterhammetjes. Uiteraard zorg ik er wel voor dat ik m'n vitamientjes, mineralen en essentiele vetten binnen krijg!

Daarnaast ben ik nu veel vrijer in m'n trainingen. Aangezien ik genoeg tijd heb doe ik PPL, waardoor ik vaker train, maar de trainingen minder lang duren. Dit resulteert in een betere focus. Vooral met full-body trainingen was ik er de tweede helft van de training vaak niet goed meer bij met m'n kop.
Ik heb geen idee of ik deze manier van trainen kan volhouden als ik straks full-time werk, maar we gaan het zien.

Bedankt zeg :). Massa pakken blijft prioriteit! Momenteel eet ik een stuk meer makkelijke kcals en ik denk dat ik daar veel eerder mee had moeten beginnen. Vrijwel dagelijks pannekoeken, ijs of wat dan ook lijkt simpelweg beter te werken dan alleen maar pasta, rijst en boterhammetjes. Uiteraard zorg ik er wel voor dat ik m'n vitamientjes, mineralen en essentiele vetten binnen krijg!

Daarnaast ben ik nu veel vrijer in m'n trainingen. Aangezien ik genoeg tijd heb doe ik PPL, waardoor ik vaker train, maar de trainingen minder lang duren. Dit resulteert in een betere focus. Vooral met full-body trainingen was ik er de tweede helft van de training vaak niet goed meer bij met m'n kop.
Ik heb geen idee of ik deze manier van trainen kan volhouden als ik straks full-time werk, maar we gaan het zien.

Klinkt ideaal :)
Wat zijn je macro's nu dan? Ook hoger in vet en suiker denk ik zo?

• #1.240
Klinkt ideaal :)
Wat zijn je macro's nu dan? Ook hoger in vet en suiker denk ik zo?

Zoals ik al zei houd ik niets bij. M'n proteien krijg ik zonder twijfel binnen en met 6 maaltijden van gemiddeld zo'n 6 a 700 kcal zit ik rond de 4000 calorietjes. Ik probeer daarnaast zoveel mogelijk carbs binnen te krijgen. Vetten liggen hier sowieso een stuk hoger dan ik gewend was door alle sauzen, olie en varkensvlees.

Terug
Naar boven