- Waardering
- 4.083
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 113kg
- Vetpercentage
- 8%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben namelijk niet te genieten zo laag in carbs en vreselijk lethargisch op me werk dus twijfel of ik mss toch moet switchen naar wat meer carbsLigt aan je doel. Als je echt droog wilt worden wss beide ;(
65gr vet per dag is zat.
Ik ben namelijk niet te genieten zo laag in carbs en vreselijk lethargisch op me werk dus twijfel of ik mss toch moet switchen naar wat meer carbs
Vorig jaar te veel cardio gedaan nu 1 x sporadisch een half uurtje gefietst en dat was het wou het dit keer ook eigenlijk niet doen hahaZou ik zeker doen ja. Alleen uiteindelijk ga je dr niet aan ontkomen om ook je carbs drastisch te verlagen, wil je richting 5% ;( (neem aan dat jij niet voor je plezier 3 uur cardio per dag doet)
ik zou vet gaan schrappen op het moment dat je merkt dat je carb inname dusdanig laag wordt dat je cranky wordt of dat je trainingsintensiteit zaktWaar zou je eerder voor kiezen vetten schrappen of carbs .. ik zit nu rond de 200gram carbs met zwaar werk maar kan er ook voor kiezen me vetten te schrappen en ipv vetten weer carbs toe te voegen..
Zit nu op:
103v
227k
292e
En kan er ook dit van maken:
65v
310k
288e
woensdag even een dagje proberen zou voor vetverlies niks uit moeten maken .. totaal kcal is hetzelfdeik zou vet gaan schrappen op het moment dat je merkt dat je carb inname dusdanig laag wordt dat je cranky wordt of dat je trainingsintensiteit zakt
behalve dat TEF van carbs hoger is dus in theorie ga je wat meer verbranden nu zelfswoensdag even een dagje proberen zou voor vetverlies niks uit moeten maken .. totaal kcal is hetzelfde
trainingen gaan nog steeds wel op low carb merk alleen dat ik op me werk zo lethargisch als f**k ben en dat word nou ook weer niet zo gewaardeerd
ging me er meer om of low fat nou wel kan of niet omdat ze beweren overal die 1gram per kgVerhoog je carbs gewoon en je merkt het effect vanzelf!
op lange termijn zou ik vet niet dusdanig laag houden nee, maar op een gegeven moment is het kiezen uit twee kwadenging me er meer om of low fat nou wel kan of niet omdat ze beweren overal die 1gram per kg
ik ga het aanstaande woensdag eens een dagje omswitchen moet dan ook deadliften dus zou dan meteen een beetje het verschil kunnen zien.op lange termijn zou ik vet niet dusdanig laag houden nee, maar op een gegeven moment is het kiezen uit twee kwaden
Waar zou je eerder voor kiezen vetten schrappen of carbs .. ik zit nu rond de 200gram carbs met zwaar werk maar kan er ook voor kiezen me vetten te schrappen en ipv vetten weer carbs toe te voegen..
Zit nu op:
103v
227k
292e
En kan er ook dit van maken:
65v
310k
288e
Ik kijk het iig nog even aan .. ik hou het evengoed wel vol .. tijdens cutten ben ik juist superstrictLigt eraan hoe makkelijk je eigen schema volhoudt. Puur macro technisch gezien is bovenste waarschijnlijk wenselijker (1 gram vet per kilo lichaamsgewicht, 2-2,5 gram eiwitten, rest koolhydraten). Maar als jij met dit schema bijvoorbeeld constant honger hebt of weinig energie kun je er ook voor kiezen vetten te verlagen en koolhydraten wat te verhogen, zodat je meer richting onderste macro's gaat. Is puur eigen gevoel en eigen rationele keuze, wat voor jou werkt. Beiden macro's kunnen wat mij betreft prima, 2e schema heeft nou ook niet zo weinig vetten ofzo dat heel je hormoonhuishouding op hol zou slaan.
Ik heb zelf bijvoorbeeld in de cut ook gewoon m'n vetten maar op 0,6 gram per kilo of iets in dit richting, puur omdat ik anders gewoon niet genoeg kcals over houdt om mezelf 'te vullen' en ik ga niet zo lekker op de hele dag broccoli of komkommers als 'snack' eten tegen de verzadiging. Heb nog nooit gemerkt dat ik iets van hormoonstoornissen kreeg of significant spiermassa verloor in de cut o.i.d. Zolang je niet extreem gek gaat doen met je macro's maakt het echt niet zoveel uit als je wat minder vet eet dan de aanbevolen richtlijn.
En met cardio bijvoorbeeld: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/4083044 (weet niet of dat een goede studie is ofzo, maar als voorbeeld)5 sets elk TOT falen, van front squat, back squat, leg presses en knee extentions kost ongeveer 25% van je glycogeen stores http://link.springer.com/article/10.1007/BF00422734
Volgens een andere studie (@Galen http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2055849 ) gaat deze afname een stuk vlotter.
Echter, dezelfde studie zegt dat spierglycogeen in de 2 uur na de test, zelfs zonder calorie-inname alweer voor bijna de helft was hersteld;
Koolhydraten innemen met als doel je glycogeen aan te vullen is dus onzin; met normale maaltijden/leven zal dit allang weer aangevuld zijn voordat je dezelfde spiergroep weer traint.
ik ga het aanstaande woensdag eens een dagje omswitchen moet dan ook deadliften dus zou dan meteen een beetje het verschil kunnen zien.
Ligt eraan hoe makkelijk je eigen schema volhoudt. Puur macro technisch gezien is bovenste waarschijnlijk wenselijker (1 gram vet per kilo lichaamsgewicht, 2-2,5 gram eiwitten, rest koolhydraten). Maar als jij met dit schema bijvoorbeeld constant honger hebt of weinig energie kun je er ook voor kiezen vetten te verlagen en koolhydraten wat te verhogen, zodat je meer richting onderste macro's gaat. Is puur eigen gevoel en eigen rationele keuze, wat voor jou werkt. Beiden macro's kunnen wat mij betreft prima, 2e schema heeft nou ook niet zo weinig vetten ofzo dat heel je hormoonhuishouding op hol zou slaan.
Ik heb zelf bijvoorbeeld in de cut ook gewoon m'n vetten maar op 0,6 gram per kilo of iets in dit richting, puur omdat ik anders gewoon niet genoeg kcals over houdt om mezelf 'te vullen' en ik ga niet zo lekker op de hele dag broccoli of komkommers als 'snack' eten tegen de verzadiging. Heb nog nooit gemerkt dat ik iets van hormoonstoornissen kreeg of significant spiermassa verloor in de cut o.i.d. Zolang je niet extreem gek gaat doen met je macro's maakt het echt niet zoveel uit als je wat minder vet eet dan de aanbevolen richtlijn.
ik kan zien dat je uit wageningen komt

Lekker boeiend, het heeft geen haast. Je posts zijn van grote informatieve waarde in mijn opinie. Zit veel uitzoekwerk in (waar ik zelf geen tijd/zin heb om in te steken) en daar mag soms best even op gewacht worden.What gun b 't volgende onderwerp. Geen idee wanneer k weer tijd heb though