Bureauwlamp
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 66
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

> Heb alles licht gedaan, zie het als een deloadweek ofzo..
> Plukt 230kg van de grond
Duidelijk dat 'licht' hier een relatief begrip is haha
Toch chill dat je hebt kunnen trainen, zou het inderdaad weer rustig opbouwen. Je lichaam is natuurlijk nog bezig met het herstel van die 'aanval', daar nog eens spierherstel aan toevoegen is wellicht wat te veel van het goede. Maar dat is een kwestie van aanvoelen natuurlijk![]()

Snap die stap van 50kg niet zo na die 5x210kg. Zou sowieso niet teveel 1rm pogingen doen, en mocht ik het wel doen daar ook specifiek naar toe bouwen. Als je sterker wordt op je 3-tjes en 5-jes gaat je 1rm ook wel mee.
1RM's all day every day.
Nu ectoforce dat zo zegt ben ik het wel met hem eens, komt bijna elke training wel een 1RM langs haha! Wellicht slim om het eens in de 2 of 3 weken te doen? Altijd het proberen waard.
Mooie gewichten verder. Wat vind je van die 2kg BW-verlies? Komt het je goed uit of snel weer eraan vreten? Volgens je beginpost wilde je tussen de 90 en 95 blijven.
In principe doe ik bij de grote oefeningen op de max effort training de "6-5-4-3-2-1" reprange. Dus dan lijkt het op 1RM, echter zit ik bij dat laatste "setje" van 1 rep dus niet daadwerkelijk op mijn 1RM, maar op ongeveer 90% ervan.
2 kg verlies is prima, merkte dat mijn gewicht wat snel omhoog ging. Dus ben bewust wat lager gaan zitten in kcal. Ik ben momenteel ook aan het uitproberen wat Intermittent fasting doet voor me, eet nu rond onderhoud denk ik. Even paar weekjes lichaamsgewicht in de gaten houden om misschien vervolgens wat te zakken/stijgen in kcal.
Hmm ja daar heb je wel een punt. Dan maar zo lekker voort bouwen.
Ok dat is in ieder geval dan een geluk bij een ongeluk, voor zover je ziekte daarbij 'geholpen' heeft. Heb me vorig jaar lente verdiept in IF maar ben er toendertijd niet op overgegaan, te afwijkend van een 'normaal' patroon. Niet dat ik denk dat het niet werkt, maar het was mij iets te omslachtig. Benieuwd of het je uiteindelijk bevalt!
Sterke training hoor!
Vind alleen je opbouw en beetje raar als je daadwerkelijk je 1rm wilde gaan testen.
Dan had ik eerder die 200 en 210 maar 1x getrokken ipv 5/6 keer.
Maar sterk hoor!
Die 260 komt er wel.
.Groepsdruk groepsdruk! haha nee grapje
Maar snap wel wat je bedoelt, t gaat in eerste instantie tegen een hoop in wat je over voeding weet/denkt te weten. En zo ongeveer iedereen om je heen verklaart je voor gek.
Tot nu bevalt het prima, ik vind het gemakkelijker dan een dieet waarbij je 6x per dag eet bijvoorbeeld. Resultaten moet nog blijken, maar er doen zich veel veelbelovende verhalen de rondte, dus ben benieuwd!
Idd, niet net als mij veelste snel veelste veel willen en dan dikke onderrug blessure krijgen op je deadlift...
Ik ben van 5x200 terug gegaan naar ................ (durf het niet eens te zeggen), maar zit nu weer op +- 5x170 zonder riem.. Maar heb wel geleerd dat ik iets beter naar mezelf moet luisteren ipv altijd maar VOLGAS!. haha.
Meestal als ik van te voren weet dat ik me 1rm wil testen hou ik me herhalingen zo min mogelijk.
in jou geval bvb:
8x100
5x140
3x170
1x200
1x230
1x260? en dan, HOPPPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Het feit dat het tegen een hoop in gaat vond ik juist wel aantrekkelijk, de theorie erachter boeit me wel. Maar de window waarin je moet eten kon ik niet een plaats geven, en ik ben sowieso al geen snelle eter (ik kan echt een half uur over een normaal bord doen). Als ik dan 3200kcal weg moet werken terwijl ik ook gewone dagtaken moet uitvoeren wordt het al snel lastig.
En daarnaast voelde ik er ook niet veel voor om steeds uit te moeten gaan leggen waar ik mee bezig zou zijn nee, het feit dat ik hier en daar een bak groente en rundvlees at ipv een tosti leverde al vraagtekens op. Maar goed, voor de cut blijft het een optie.
.
)