AndroidHealthClinic

Berry's strongman log!

Nice die dp presses komen al in de buurt.

Hoe gaat het met de stones? Heb je daar een beetje ervaring mee? En wie gaat van jullie beginnen met de 90kg steen? Want daarna moet je afwisselen. Ik doe dan dus de 90kg en 110kg steen.

• Topic Starter Topic Starter
Nice die dp presses komen al in de buurt.

Hoe gaat het met de stones? Heb je daar een beetje ervaring mee? En wie gaat van jullie beginnen met de 90kg steen? Want daarna moet je afwisselen. Ik doe dan dus de 90kg en 110kg steen.

Ja db press komen wel goed. Ben van plan om ze nu elke week te gaan doen. Met stones heb ik echt geen idee hoe ik ervoor sta, een driekwart jaar geleden heb ik de 110kg stone er een keer opgelegd. Zou mooi zijn om met de wedstrijd de 120kg erop te kunnen leggen, maar ik weet niet of ik nog de gelegenheid krijg om goed stones te trainen. Dus we zien het op de wedstrijd wel wie er als eerst gaat.

Training donderdag 4 maart.

Squat
5×20
3×50
3×70
3×100
3×120
3×135
2×150 Pr

Deadlift
3×70
1×100 En toen schoot het in me onderrug/stuitje. Bij het liften raakte ik eventjes de spanning kwijt, waardoor het dus gelijk in me rug/stuitje schoot. Ik had ook nog aardige spierpijn in me onderrug van maandag, dus dat zal er ook nog wel mee te maken hebben.
1×100
1×100 Nee dit ging niks meer worden.
1×130 Static hold
1×130 Static hold

Leg extension
3 sets

Calf raise
3 sets

Comment: Squat ging wel nice. Had misschien ook nog wel een 3e rep ingezeten, maar dat durfde ik niet aan, want ik had geen safe bars. Balen van me onderrug weer. Toch heb ik dit al vaker mee gemaakt, als ik terug kom van vakantie en daarna weer ga trainen is me onderrug altijd super gevoelig. Volgens mij was me onderrug gewoon nog niet hersteld en protesteerde hij daarom. Het is niks ernstig denk ik.

Training donderdag 4 maart.

Overhead press
5×20
3×30
3×40
3×50
3×60
4×67.5 Pr 4e rep duurde wel 5 sec. ofzo, dikke grind!

Seated db press
10×20
10×20
10×20 hahahaha, fakking zwaar

Pull ups
5×bw
5×bw+10kg
5×bw
5×bw

Hammer curl
8×14
8×16
8×16

Crunches
10×bw
10×bw
10×bw

Comment: Wel tevreden over oh. Eigenlijk wou ik ook nog dips doen, maar me triceps waar al aardig kapot:o. Dus ik heb ze maar gespaard voor zaterdag. Volgende week wil ik ook weer meer volume gaan draaien, want de verzuring treed nu wel heel snel op. Trouwens nu ook helemaal geen last meer van me onderrug gehad, dus we gaan zien hoe het zaterdag gaat.

Waarom zie ik jou niet meer events doen? We hebben nog een maandje.
Gratz met pr's.

netjes getraind Berry.
is deze OH Press strict?
goed sterk dan

Events training bij Raw power Baarn.

Log
3×63
3×63
1×73
1×83
1×83
f×85
f×85
f×85
f×85
2×63
1×63

Ging niet echt geweldig goed. Zal er vooral mee te maken hebben dat het een hele andere log was dan ik gewend was. Hij was veel dikker en kon op de een of andere manier geen balans vinden met de 85kg. Dat terwijl de 83kg vrij soepel ging. Komt wel goed, gewoon vaker op trainen.

Deadlift
3×60
3×100
1×140
1×160
1×180
5×200 Pr

Nice, na een lange tijd niet conventioneel gedeadlift te hebben ging dit verrassend goed. Toch was de laatste rep iets te veel van het goede, want voelde me onderrug weer een beetje net als woensdag.

Yoke
20 meter 100kg
20 meter 100kg
20 meter 150kg
15 meter 200kg
15 meter 230kg
5 meter 250kg

Niet echt tevreden over de yoke. De 230kg gaat redelijk goed en de 250kg voelt bijna onmogelijk. Onderrug voelde ook nog niet echt goed, dus dat zal ook wel iets mee gespeeld hebben. Volgende keer maar wat volume met 230kg proberen te maken.

Wheelflip
5×380
5×380
3×380

Op een rustig tempo wat reps gemaakt, proberen de techniek weer een beetje onder de knie te krijgen.

Stones (hoogtes zijn ongeveer)
105kg op 0.9 meter
105kg op 1.08 meter
105kg op 1.26 meter
105kg op 1.44 meter
105kg op 1.44 meter

Stones gingen redelijk goed. Die 105kg op 1.44 meter ging nog zonder al te veel problemen.

Comment: Was een super toffe training! De sfeer en het weer waren zeer goed. Zeker voor herhaling vatbaar dit:D

De log is flink wennen en elke log is elke keer anders ook. Vaak een kwestie van herhalen idd.
Verder was die deadlift nice man! zie je volgende keer

Yoke is idd even zoeken naar de verhouding tussen de bar op je traps houden en het wiebelen. Houdt er ook rekening mee dat mijn yoke een lastige yoke is. De yoke heeft een buis van 60mm ipv 50. maar krijg je dan een yoke op de wedstrijd dan ben je gewoon prettig verrast.

Goed getraind. Groet Gijs.

ik vond je erg sterk !! goed getraind man !

Even 5 reps 200kg deadlift. Logisch dat de yoke dan wat minder gaat. Goed sterk bezig.

goed getraind berry.
en het is altijd raar met een log als een bepaald gewicht nog vrij easy gaat. en 2 kg zwaarder lukt niet meer

nice deadlifts B

Ik heb vandaag echt belachelijk veel spierpijn, als of een vrachtwagen weer over me heen is gereden. Vooral me onderrug en biceps zijn helemaal kapot:D

De log is flink wennen en elke log is elke keer anders ook. Vaak een kwestie van herhalen idd.
Verder was die deadlift nice man! zie je volgende keer

Thnx man!

Yoke is idd even zoeken naar de verhouding tussen de bar op je traps houden en het wiebelen. Houdt er ook rekening mee dat mijn yoke een lastige yoke is. De yoke heeft een buis van 60mm ipv 50. maar krijg je dan een yoke op de wedstrijd dan ben je gewoon prettig verrast.

Goed getraind. Groet Gijs.

Hopelijk valt hij op de wedstrijd dan mee:P

ik vond je erg sterk !! goed getraind man !

Even 5 reps 200kg deadlift. Logisch dat de yoke dan wat minder gaat. Goed sterk bezig.

goed getraind berry.
en het is altijd raar met een log als een bepaald gewicht nog vrij easy gaat. en 2 kg zwaarder lukt niet meer

Thnx all!

t*ring sterke deadlift

Spierpijn in de biceps? Dat zal komen door die log cleans, heeft iedereen last van in het begin. Aangezien je aangaf dat je de clean moeilijk vond kan de spierpijn in je biceps een teken zijn dat die de limiterende factor zijn. Misschien wat hammer curls in je gym training gooien?

Spierpijn in de biceps? Dat zal komen door die log cleans, heeft iedereen last van in het begin. Aangezien je aangaf dat je de clean moeilijk vond kan de spierpijn in je biceps een teken zijn dat die de limiterende factor zijn. Misschien wat hammer curls in je gym training gooien?

Ja zou best van de log cleans kunnen komen inderdaad. Daarnaast zal de wheelflip ook wel goed mee geholpen hebben. Zoiezo train ik biceps eigenlijk te weinig, dus ze hebben gisteren een aardige schok gekregen:P

Terug
Naar boven