Fitness Seller

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
ik geloof in god dus geloof dat er een hemel en een hel is

*Filosofische

*noch

*noch

Heb je toevallig ook een boek met Nederlandse spelling op een floppy?
Die zou ik maar gauw gaan zoeken!

Sorry, ik ben fietsen.

, ja daar moet ik je wel gelijk in geven :)

Ja dus ?, somige reagirun atlijt so,.. kunu zu het nie winen dan zoeke zu naar iets anderz om mee aan te valen,zit in het aart van het beestje.
Verander je nix aan, zelvs ouderz niet.
Kune zu aleen zeluf.

Goede vraag trouwens; mensen vragen naar hun mening/ervaring over hoe het is om dood te zijn.

We zijn allemaal al een keer terug gekomen, en sommige die kunnen dat na vertellen.

De cirkel is rond. It's all bullshit.

Je bedoelt dat het allemaal onzin is.
Tsja,... het is waar wat je zegt, de cirkel is rond, en we beginnen gewoon weer van voor af aan. :D

Zoals je wel zal weten blijft het heelal uitdaaien,..dus die circel is eigenlijk nog niet rond.
En we zijn nooit uitgedacht,.. ieder voor zich, God voor ons allen !

Laatst bewerkt:

Dit doet me denken aan een boekje van Pieter Overduin. Zoek het eens op....

In jouw redenering hebben de sprookjes van Grimm ook zeggingskracht en kan ik geloven wat ik wil.

Mooi, ik wil geloven dat de aarde plat is.
Helaas zal dat niet gaan, want het is redelijk ontkracht dat de aarde plat is.
Wat heeft dit te maken met jouw pleidooi zul je denken?
Op het moment dat je de term 'filosofie' gebruikte als basis voor je ideeen, begaf je je op hetzelfde terrein als ik met mijn platte aarde. COMPLEET onhoudbare nonsens die wankelt bij de meest simpele vragen.
(logica als 'niks' afschilderen is mooi, maar je verhalen gaan dan mooi om 'niks' onderuit).
Ik kan me niet voorstellen waarom je zoiets wilt geloven (want dat is een directe consequentie van jouw systeem.) Iedere irrationele bewering is jouw eigen wil, waarom wil je iets geloven dat bij het minste of geringste al in duigen valt? Je hebt nl. nog nooit één steekhoudend argument gegeven.

We zijn allemaal al een keer terug gekomen, en sommige die kunnen dat na vertellen.

Het gezegde "ik zal zorgen dat jij het niet meer na kunt vertellen" ken je dus niet.
Ik kom iedere dag terug als ik van huis ben en weer naar huis ga de enige reïncarnatie waar ik mee te maken heb zijn die massieve bruine jongens in de pot die maar terug blijven komen.

Daarom is er ook geen link te leggen tussen wetenschap en spiritualiteit, wat eigenlijk de hele discussie al overbodig maakt. Een wetenschappelijk ingesteld persoon zal iedere keer vragen om een bewijs van god en een spiritueel of religieus persoon zal aangeven dat er geen bewijs nodig is om aan te nemen dat een god bestaat.

Knap dat jij kan bepalen of ik het zelf snap of niet.
Ik haal helemaal niks van zweefsites !!!
Ik weet niet wat jij ziet als flooding,.. geef maar een getal aan regels hoelang een mening mag zijn, en dan zal ik mij daar aan houden.

Wat bedoel je met discussies moeten leesbaar blijven en overzichterlijk?
Het is toch logish dat niet alles aangenaam is van iedereen om te lezen, en als mensen het niet snappen dan lezen ze het toch gewoon niet, of vragen net als Blackadder wat ik bedoel en of ik het wat kan uitleggen,.. net of een topic gebonden is aan een aantal pagina's
En het is niet overzichterlijk voor jou, voor weer anderen is het gemakkelijk te overzien.
Je probeert voor iedereen te praten, en dat moet je niet doen..kerel.

ik ben het wel met jou eens!

groetjes!

Daarom is er ook geen link te leggen tussen wetenschap en spiritualiteit, wat eigenlijk de hele discussie al overbodig maakt. Een wetenschappelijk ingesteld persoon zal iedere keer vragen om een bewijs van god en een spiritueel of religieus persoon zal aangeven dat er geen bewijs is nodig om aan te nemen dat een god bestaat.

dan maar een SLOTJE, EricR?

..........voordat straks de HEL losbarst?

( zou de HEL dan toch bestaan??:D)

:rolleyes:

Daarom is er ook geen link te leggen tussen wetenschap en spiritualiteit, wat eigenlijk de hele discussie al overbodig maakt. Een wetenschappelijk ingesteld persoon zal iedere keer vragen om een bewijs van god en een spiritueel of religieus persoon zal aangeven dat er geen bewijs is nodig om aan te nemen dat een god bestaat.

Idd aan de ene kant komt hij af met het idee dat er niets zinnigs over de wereld kan gezegd worden vanuit wetenschappelijk standpunt, dat de hele logische-rationele opbouw van ons wereldbeeld uit wetenschappelijk standpunt een grote zever is. hier kan ik inkomen, al ben ik het niet met hem eens.
Aan de andere kant komt hij wel met uitspraken af, die zogezegd uit een "hogere" vorm van ervaring komen, wat dat ook mag zijn, waarom is hij niet consequent en verwerpt hij die ook niet?
Vanuit zijn begin vooronderstellingen zou hij al tot de conclusie moeten komen dat er niets over de wereld kan gezegd worden, wat dit statement ook al zinledig maakt, aangezien het in strijd is met zichzelf.

dan maar een SLOTJE, EricR?

..........voordat straks de HEL losbarst?

( zou de HEL dan toch bestaan??:D)

De hel bestaat zeker, maar dan wel op aarde zelf. Auschwitz, Ruanda, Cambodja, Nanking, Hiroshima, Dresden, Bagdad, WTC etc. De vele voorbeelden hoe we zelf een hel op aarde kunnen bewerkstelligen.

Ja en dat is heel jammer, maar dat maakt een discussie zeker niet overbodig,..zeker niet voor de mensen die spiritueel zijn.
Maar dat gaat veranderen, de wetenschap is al bezig met onderzoeken die te maken hebben met spiritualiteit.
Ze moeten wel, want ze lopen vast.

De hel bestaat zeker, maar dan wel op aarde zelf. Auschwitz, Ruanda, Cambodja, Nanking, Hiroshima, Dresden, Bagdad, WTC etc. De vele voorbeelden hoe we zelf een hel op aarde kunnen bewerkstelligen.

Ben ik mee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeens !
Wat hier is, is ook daar, zo boven, zo ook beneden.
De aarde is een grof copy van de hemel...

Iedereen krijgt wat hij verdient,.. daar werk je immers zelf aan.
Een kind word ook terechtgewezen als het wat verkeerd gedaan heeft,.. zo zullen we onszelf ook gaan terechtwijzen.
Want ook al heb je geld gestolen van je oma of de koningin vermoord, je zal altijd terug gaan voelen wat je een ander hebt aangedaan.

Terug
Naar boven