XXL Nutrition

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
Ja en dat is heel jammer, maar dat maakt een discussie zeker niet overbodig,..zeker niet voor de mensen die spiritueel zijn.
Maar dat gaat veranderen, de wetenschap is al bezig met onderzoeken die te maken hebben met spiritualiteit.
Ze moeten wel, want ze lopen vast.

Ben ik mee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeens !
Wat hier is, is ook daar, zo boven, zo ook beneden.
De aarde is een grof copy van de hemel...

Iedereen krijgt wat hij verdient,.. daar werk je immers zelf aan.
Een kind word ook terechtgewezen als het wat verkeerd gedaan heeft,.. zo zullen we onszelf ook gaan terechtwijzen.
Want ook al heb je geld gestolen van je oma of de koningin vermoord, je zal altijd terug gaan voelen wat je een ander hebt aangedaan.

Dat is echt een zieke opmerking......kijk naar de ellende in de wereld en zeg dat nog eens.

Ja hoewel ik los van geloof er zelf van overtuigd ben dat je voor een groot percentage zelf verantwoordelijk bent voor je situatie (waardoor die uitspraak 'iedereen krijgt wat hij verdient' juist is) denk ik idd niet dat je dit kan zeggen over alle mensen in heel de wereld. Dat zou wel erg naïef zijn.

Ja en dat is heel jammer, maar dat maakt een discussie zeker niet overbodig,..zeker niet voor de mensen die spiritueel zijn.
Maar dat gaat veranderen, de wetenschap is al bezig met onderzoeken die te maken hebben met spiritualiteit.
Ze moeten wel, want ze lopen vast.

De wetenschap loopt niet vast, de radars van religie en spiritualiteit zullen op den duur vastlopen. Wat niet bestaat ga je niet onderzoeken, in de wetenschap is geen plaats voor spiritualiteit en zweverigheid.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

lol , das waar

Dat is echt een zieke opmerking......kijk naar de ellende in de wereld en zeg dat nog eens.

Sommige mensen geloven dat een ziel hier op aarde is om te leren. En jonge ziel die net aan zijn leerproces begonnen is moet veelal nog het verschil leren tussen goed en kwaad. In je volgende levens heb je dan karma in te lossen omdat je mensen verdriet hebt gedaan. En die zielen worden dan vaak slachtoffer zodat ze kunnen ervaren wat ze iemand anders aangedaan hebben. Een beter leerproces is er namelijk niet dan iets zelfs te ervaren....

Sommige mensen geloven dat een ziel hier op aarde is om te leren. En jonge ziel die net aan zijn leerproces begonnen is moet veelal nog het verschil leren tussen goed en kwaad. In je volgende levens heb je dan karma in te lossen omdat je mensen verdriet hebt gedaan. En die zielen worden dan vaak slachtoffer zodat ze kunnen ervaren wat ze iemand anders aangedaan hebben. Een beter leerproces is er namelijk niet dan iets zelfs te ervaren....

Ah oke zien ze dat zo....tja....kan ik helemaal niets mee...staat zo ver van me af zulke denkwijzen.
Onbegrijpelijk voor mij....dat mensen dat zo kunnen redeneren.

Iedereen KRIJGT wat hij verdient. !!!
De laatste zullen de eerste zijn !!!

Ik merk dat je niet mijn posts leest of dat het niet duidelijk voor je is.
Je zou die ellende moeten toelichten, dan kan ik er meer mee.
Alles is erg persoonlijk, en ellende heb je in vele soorten.
Sommige voelen zich al ellendig als ze hun zin niet krijgen...

Alles wat me meemaken dient ergens voor.
Een moordenaar en een slachtoffer,... wie komt er volgens jou als winnaar uit?
Wie je ontmoet in je leven is je lot, dat heb je zelf uitgekozen, wat je met die ontmoeting/relatie doet, is ook helemaal aan jou,.. net als de concenquenties/straf/ellende, die daar uit voortvloeien.
Niks is voor niets,... verdiep je wat meer in karma en reincarnatie en alles wat daar om heen draait, en dan komt mijn opmerking misschien in een heel ander daglicht te staan.

Je leert er geen reet van, want wat weet je nog van je 'vorige leven'??

Wie je ontmoet in je leven is je lot, dat heb je zelf uitgekozen, wat je met die ontmoeting/relatie doet, is ook helemaal aan jou,.. net als de concenquenties/straf/ellende, die daar uit voortvloeien.
Niks is voor niets,... verdiep je wat meer in karma en reincarnatie en alles wat daar om heen draait, en dan komt mijn opmerking misschien in een heel ander daglicht te staan.

Neen, ik hou het bij m'n flying spaghetti monster. Die komt geloofwaardiger over.

Je leert er geen reet van, want wat weet je nog van je 'vorige leven'??

Dat weet je dus pas weer als je hierboven bent en je leven gaat evolueren. Je bent hier alleen om te leren en dat doe je het beste zonder voorkennis. Verder moet je dit niet verder aan mij vragen want ik weet het ook niet. Maar ik heb een ex gehad met een paranormale gave en die praatte hier nogal vaak over. Vandaar dat het mijn ex ook is waarschijnlijk :o

Ben je nu nog niet gebanned?

Heel mooi neergezet !!! KARMA !!!
Misschien is dit, voor die mijn post niet begrijpen, wat duidelijker !!

Hahahahahaha !!! :D

Laatst bewerkt:
De wetenschap loopt niet vast, de radars van religie en spiritualiteit zullen op den duur vastlopen. Wat niet bestaat ga je niet onderzoeken, in de wetenschap is geen plaats voor spiritualiteit en zweverigheid.

Wetenschap en spiritualiteit hebben in de afgelopen duizenden jaren een mooie dans gemaakt met elkaar.
Ten tijde van de Egyptenaren, de Grieken en de Romeinen was er ruime plaats voor wetenschap en werden er geweldige ontdekkingen gedaan, onder andere op het gebied van de rekenkunde en de sterrenkunde.
Met de komst van het Christendom en het toenemen van de macht van de Rooms-Katholieke Kerk nam de macht van de wetenschap af en in de Donkere Middeleeuwen was wetenschap zo ongeveer verboden.
Alle antwoorden stonden immers in de Bijbel en wie daar anders over dacht werd ter door veroordeeld.
Met Descartes kwam gelukkig een herleving: Cogito ergo sum, ofwel, ik denk dus ik besta.
De rede werd heringevoerd. Mensen mochten weer denken en er mochten ook antwoorden gezocht worden buiten de Bijbel.
e wetenschap nam daarop een flinke vlucht met talrijke ontdekkingen op het gebied van de sterrenkunde, natuurkunde, wiskunde, biologie en medicijnen. Vooral de natuurkunde en de biologie zorgden er voor dat de Bijbel zwaar onder druk kwam te staan: het Genesisverhaal klopte niet.
Darwin ontdekte de evolutietheorie en de natuurkunde ontdekte de Big Bang. De wetenschap ontwikkelde zich steeds verder en veroverde steeds meer terrein op de waarheden van de Bijbel en de Kerk.
Hierdoor werd de rol van de Kerk werd steeds verder teruggedrukt en binnen de wetenschap werd spiritualiteit zelfs ontkend.
Vanaf nu werd alles wetenschappelijk en daarmee a-spiritueel verklaard.
piritualiteit had afgedaan.

Ervoor in de plaats was gekomen een keurige, logische en voorspellende denkwijze: de wereld is een technische systeem dat is opgebouwd uit zowel kleine bolletjes (moleculen, atomen), als uit raderwerkjes (denk aan een klokwerk) die zich bewegen volgens vaste regels (denk aan botsende biljartballen, of aan een klokwerk), waardoor vaste oorzaken ook vaste gevolgen hebben.
Alles is voorspelbaar en alles is verklaarbaar.
Dit beeld werd nu ook toegepast op andere gebieden, zoals de menselijke geest. Freud was de eerste die dit deed. Hersens zijn volgens hem een raderwerk en als een radertje niet goed werkt dan verwisselen we het door een goed werkend radertje.
Deze therapievorm werd psycho-analyse genoemd. Freud kreeg al snel ruzie met Jung (zijn leerling) die een geheel andere koers ging varen, waarbij spiritualiteit wel een plaats kreeg.

Maar niet alleen in de psychologie werd men wakker, ook in de natuurkunde moest men het over een andere boeg gooien.
Want wat bleek: electronen zijn geen biljartballen! Men deed verschillende proeven en de uitkomst was dat een electrom soms een deeltje is en soms een electromagnetisch golfje!
Zelfs Einstein, die niet echt bang was voor verrassingen, was onthutst en hij verklaarde de nieuwe ontdekking als onzin.
Met name de quantummechanica die daarna ontwikkeld werd (en die ons onder andere de PC heeft opgeleverd) moest fout zijn volgens Einstein. Maar de ontdekkingen gingen verder.
u werd ontdekt dat electronen, protonen en neutronen weer opgebouwd zijn uit quarks. En wat quarks zijn weet nog niemand, alleen dat we via experimenten verschijnselen kunnen aantonen die het bestaan van quarks bewijzen.
Maar wat het zijn?
bvendien bleken er deeltjes uit het niets te kunnen ontstaan en in het niets te kunnen verdwijnen.
Ook bleken deeltjes op twee plaatsen tegelijk te kunnen bestaan, en deeltjes bleken met elkaar informatie te kunnen uitwisselen met oneindige snelheid, wat in strijd is met een belangrijke natuurwet die stelt dat informatie niet sneller kan reizen dan met de lichtsnelheid.
En de zwaartekracht blijkt te bestaan uit de uitwisseling van deeltjes (gravitonen) zoals alle vier krachten bestaan uit uitwisseling van deeltjes (krachtvoerende deeltjes).
maar het werd echt "weird" toen er getracht werd de vier bestaande krachten (zwaartekracht, electromagnetisme en de twee kernkrachten) tot één kracht te vormen: de unified field theory.
Einstein had zich erop stukgebeten, maar Witton ontdekte de oplossing, maar dan moesten er wel elf dimensies bestaan!

Al met al wordt de natuurkunde steeds mystieker. Maar ook de psychologie wordt steeds mystieker. Wie de film "What the bleep do we know" heeft gezien begrijpt dat.
In deze film wordt verteld hoe een groep mediterende mensen de misdaad gedurende een nacht significant heeft verlaagd in een grote Amerikaanse stad.
Ook wordt de Japanner Emoto opgevoerd die waterdruppels heeft bevroren gedurende gedachtenoverdracht: het bleek dat gedachten de aard van de waterkristallen sterk beïnvloeden. Ofwel: gedachten hebben ook kracht!! Maar ook regressie, reïncarnatie, teleparthie en dergelijke hebben momenteel zeer veel belangstelling.

De claim dat de wetenschap alles kan verklaren en dat er geen ruimte meer is voor spiritualiteit is daarom onjuist.
De wetenschap is in haar claims te ver doorgeschoten en het is tijd om spiritualiteit weer terug te brengen in het dagelijks leven.
Niet alles kan wetenschappelijk bewezen worden. Momenteel zien we dan ook dat wetenschappers van allerlei pluimage (natuurkundigen, psychologen, wijsgeren) ontmoetingen organiseren met niet-wetenschappers zoals kunstenaars, mediamieke mensen en kerkleiders, om de huidige problemen van alle kanten te kunnen beschouwen.

De Spirituele Hulplijn - Wetenschap en spiritualiteit

Dus als bv je kind sterft aan kanker dan heeft ze dat verdient ?
Of een kind dat sterft van de honger....dat is dan eigen schuld...want in haar / zijn vorige leven waren ze bv niet lief genoeg voor de medemens ?
Doe normaal.......

Musclebear, niet sleuren en pleuren en zo het idee geven dat het stuk van jouw hand is, posting aangepast en bron er bij vermeld.

En die lui van 'what the bleep do we know' zijn gewoon ook een stel zweefkezen. Schande voor de wetenschap.

Dus als bv je kind sterft aan kanker dan heeft ze dat verdient ?
Of een kind dat sterft van de honger....dat is dan eigen schuld...want in haar / zijn vorige leven waren ze bv niet lief genoeg voor de medemens ?
Doe normaal.......

Als Bouwens62 het zegt begrijp je het wel, maar als ik het zeg niet?
Doe even normaal !!!!

Wetenschappers en onderzoekers met een interessante kijk op wetenschap en spiritualiteit:

Albert Einstein . Wereldbekend wetenschapper.
Bekend van ondermeer zijn relativiteitstheorie. Hij ontwikkelde ook een theorie over het bestaan van parallelle universums.
Hij aanvaarde ook de mogelijkheid van een voortbestaan van het bewustzijn na de dood.

Plato. Wetenschapper en filosoof uit het Oude Griekenland ( Athene, 428 tot 348 v.c ). Hield zich ook bezig met het leven na de dood en de contacten met overledenen.
Zijn verhandelingen over wat er gebeurt bij het overlijden en erna stemt overeen met wat modern onderzoek ons erover vertelt.
Zie zijn dialogen: Phaedo, Gorgias en De Republiek.

Carl Gustav Jung. Heel bekend Zwitsers psycholoog en psychiater.
Leefde van 1875 tot 1961.
Naast werken over dieptepsychologie schreef hij verschillende boeken over parapsychologie.

Ilya Prigogine. Belgisch fysicus en Nobelprijswinnaar (1977).
Schreef een aantal werken over de quantumfysica, o.a. het boek “Orde in chaos”.
Aanvaardde de mogelijkheid van het bestaan van meerdere universums. Dit betekende volgens hem nog niet noodzakelijk dat ze onze materie tot bouwsteen zouden hebben.

Isabelle Stengers. Belgisch Cultuurfilosofe aan de Université Libre van Brussel. Werkte samen met Ilya Prigogine en schreef een aantal boeken samen met hem.

Fritjof Capra.
Amerikaans fysicus. Schreef een aantal werken over quantumfysica en de relatie tussen wetenschap en spiritualiteit.

Deepak Chopra. Indisch-Amerikaans arts.
Doet ondermeer onderzoek naar de relatie tussen gezondheid en spiritualiteit.
Schreef een hele reeks boeken. Deed ook mee aan een wetenschappelijk experiment van Prof.
Gary Schwarz, Arizona, met betrekking tot het contact met overledenen.

Jiddu Krishnamurti. In India geboren denker/pedagoog. Het centrale thema van zijn werk is het de-conditioneren van de menselijke geest (het denken).
Interessant zijn ook zijn gesprekken met wetenschappers als David Bohm over het menselijk denken, wetenschap, religie, spiritualiteit, opvoeding enz.

Rupert Sheldrake. Brits bioloog (biochemicus). Was o.a. verbonden aan de universiteit van Cambridge. Is één van de belangrijkste ‘Nieuwe Wetenschappers’.
Doet o.a. onderzoek naar telepathie bij mens en dier. Schreef een reeks boeken over deze onderwerpen.
Meer informatie: Rupert Sheldrake Site

Brian Josephson. Brits fysicus (quantumfysica) en Nobelprijswinnaar (1973) . Is verbonden aan de universiteit van Cambridge (Cavendish Laboratory). Bestudeert o.a. de invloed van het denken (mind) op materie (matter), de relatie tussen quantumfysica en paranormale verschijnselen als telepathie, telekinese, enz.

Bron: Wetenschappers en onderzoekers met een interessante kijk op wetenschap en spiritualiteit

Als Bouwens62 het zegt begrijp je het wel, maar als ik het zeg niet?
Doe even normaal !!!!

Ah oke zien ze dat zo....tja....kan ik helemaal niets mee...staat zo ver van me af zulke denkwijzen.
Onbegrijpelijk voor mij....dat mensen dat zo kunnen redeneren.

+ het feit dat bouwens het toch heel wat fatsoenlijker brengt als jij dat doet ....met die opgefokte lappen text van je.

Terug
Naar boven