XXL Nutrition

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
Maar dat gaat veranderen, de wetenschap is al bezig met onderzoeken die te maken hebben met spiritualiteit.
Ze moeten wel, want ze lopen vast.

Ten eerste loopt de wetenschap niet vast. Op sommige terreinen verloopt de ontwikkeling wat trager dan voorheen en op andere gebieden gaat het als een trein.
Ten tweede is er door de wetenschap heel veel onderzoek gedaan naar spirituele zaken, sixth sense etc. Het mooie van de wetenschap is dat het niets uitsluit, dus ook dit soort zaken niet. Wanneer je echter naar alle wetenschappelijke onderzoeken die ooit gedaan zijn kijkt zal je zien dat er geen bewijs is voor het bestaan van dat soort zaken.

En dan komt nu het mooiste van de wetenschap. Iets waarmee de wetenschap zich onderscheidt van spiritualiteit, religie en mensen zoals jou Musclebear, de wetenschap sluit niets uit. De wetenschap komt niet met absolute waarheden, maar met aannemelijkheden. Al doe je een miljoen onderzoeken naar een fenomeen zoals een zesde zintuig en je vind nooit enig bewijs voor het bestaan van zoiets, zelfs dan nog is er een kans dat het bestaat. Er hoeft maar 1 onderzoek te komen dat het kan aantonen. Zolang zo'n resultaat echter uit blijft, is het onaannemelijk dat zoiets als een zesde zintuig bestaat. Deze vorm van openheid maakt de wetenschap vele malen sterker dan alle andere methodes die er zijn om aan kennis te komen en zal, denk ik, uiteindelijk leiden tot het verwerpen van dat soort methodes.
Wetenschap dendert door, spiritualiteit is in al die honderden jaren niets verandert.

Vanuit het kerkelijk standpunt wordt er toch gezegd dat je naar de hemel gaat als je geloofd in god?
En ze zeggen toch ook dat je naar de hel gaat als je zondaar bent?
Datzelfde geloof pretendeerd dat homo's niet gezond zijn dus naar de hel gaan zelfs bepaalde zware christelijke vormen in de VS lopen met pamfletten rond "God hate fag's" hoe kun jij dan nou zeggen dat iedereen naar de hemel gaat?
Het verblijven in de hemel of hel kan volgens mij al helemaal niet want als het wel zou bestaan dan zou reïncarnatie weer niet kunnen bestaan, want immers als jij weer wedergeboren wordt tot iets anders ( mens/dier/kamerplant of toiletpapier weet ik veel ) dan kom je dus sowieso niet in de hemel of hel.
Ik verbaas mij steeds weer over je posts en je uitleg en bij je uitleg raak je steeds meer in de knel met je waanbeelden.
En aangezien de meeste gare posts van jou in het weekend gepost worden zou ik mezelf bijna afvragen of je niet èèn of andere tot TBS veroordeelde schizofreen bent die weekendverlof heeft.
Zo ja dan zou ik graag weten wie je behandeld arts is want de medicatie die je krijgt haalt nasty shit met je uit.

Die malooten die in de VS met borden en pamfletten lopen zijn de duivel hunzelf.
Niks met God te maken.
En wat dacht je van de extremisten die je kop eraf hakken in de naam van Ahala.
Maar je maakt wel een punt met deze, en dat is dat je dus niet alles moet geloven wat een ander je zegt.

Een verblijf in de hemel en hel kan volgens jou niet,.. kan, dus je weet het niet zeker.

Ether, astraal en mentaallichaam blijven na de dood nog een tijdje samen.
Tijdens die periode beleeft het bewustzijn de herinneringen aan zijn voorbije leven, maar dan in omgekeerde volgorde.
Wat je aan liefde uitstraalde komt in liefde naar je terug,wat je aan haat uitzond beleef je opnieuw maar nu ben jij de gene die de haat voelt, wat je een ander hebt aangedaan.
Deze fase komt overeen met wat de kerk het vagevuur noemt.
Je staat soms versteld met welke snelheid en ijver sommige mensen hun vagevuur aan het voorbereiden zijn, hun tweede rijk.
Alle herinneringen en gedachten van het voorbije leven zijn door deze lichamen ingedrukt in het geestesatoom het ik.

Niets gaat verloren.
Dat ik, maakt een soort leven door in het geestenland, evolueert ook, daar tot er een kosmisch moment komt waar hij de draad weer kan oppakken en opnieuw kan incarneren om verder te evolueren dieper door te dringen en ervaringen op te doen.

Waar ben je het mee eens?
Dat er geen hel of hemel is of dat reïncarnatie niet bestaat?
Ik kan mij nog herinneren dat jij ooit repte over reïncarnatie dus als jij gelooft in reïncarnatie dan bestaat de hel en hemel dus niet.
En als jij dus gelooft dat de hel en hemel niet bestaat dan is het geloof ook niet hetgeen waarin men anderen van alles laten geloven zoals dat er leven na de dood is want de bijbel rept niet tot bijna niet over reïncarnatie dat komt meer voor in spirituelere geloven ( lees geloof waar ze onder invloed zijn van het èèn of het ander )
En als jij dus in reïncarnatie gelooft dan is dit topic dus totaal overbodig aangezien hel/hemel niet bestaat en als het wel bestaat kom dan maar met iets tastbaars.
Zo lang er gèèn bewijs geleverd kan worden dat het wel bestaat is het aannemelijker dat het niet bestaat en aan iets wat niet bestaat schenk ik geen aandacht.
Sorry dus, maar dit is het zoveelste "luchtige" topic die hier op DBB niet thuishoort en waarin de discussies tussen welles/nietes over en weer blijft gaan.
Ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg kom met iets tastbaars eer je een topic opent.
Ook al wordt er beweerd dat bodybuilders verslaafd aan van alles en nog wat zijn ik denk dat jij de enige bent die lijm snuift.

Ik ben er mee eens dat je eerst in je zelf moet geloven wil je uberhaupt in een God kunnen geloven,..hetzelfde met liefhebben.
Het grootste bewijs ben jezelf,.. en inderdaad als je daar geen aandacht aan geeft dan bestaat het nog niet.
Bepaal jij of een topic hier thuis hoort?, dacht niet dat jij moderator was.
Je mag je mening geven en als die wordt gedeelt dan heb je geluk.
En op die slappe voor jou meestal grappige opmerkingen zit ik ook niet te wachten,.. en veel met mij niet.
Lijm snuiven?... haha, jij bent echt van de pot gerukt.

Wanneer reïncarneer jij tot hoogleraar Nederlands? :D
Ik heb gèèn geloof om verschillende redenen en het zijn veelal de gelovigen die kortzichtig zijn.
Ooit werd ik aangehouden op straat door een prediker van het geloof met de vraag of ik geloof.
Ja ik geloof enkel en alleen in mezelf hierop werd ik vergeleken met een persoon uit de jaren '40.
Kijk dat is pas kortzichtig!
Waar ik niet mee te maken heb of niet in geloof ga ik zeker weten niet bestuderen jij noemt het kortzichtig ik noem het zonde van mijn tijd.
En zo lang EricR en kornuiten mij geen rode kaarten geven zo lang kan ik terug komen, maar zelfs God kan weinig doen aan een ban op DBB:D

Hij is meer leraar dan jij ooit in je leven zal worden.:D
Die uitspraak van jou is pas kortzichtig, maar dat schijn je niet te begrijpen, begrijpelijk natuurlijk.
Je gelooft niet,... maar je geloof wel dat die man die jou aanhield kortzichtig is.
En als het zonde van je tijd is wat doe je hier goddome nog in deze topic?
Je komt een beetje para over,...brother loko.
Hahaha je hoeft niet bang te zijn voor Eric en zijn aanhang,..JE HEBT MEER TE VREZEN VAN JEZELF.

Een verblijf in de hemel en hel kan volgens jou niet,.. kan, dus je weet het niet zeker.

Ik praat in ieder geval voor mezelf en niet voor een ander met deze reply maak je dus toonbaar dat jij wel voor ons allen wil spreken.
Ik ben niet iemand die een mening opdringt dit in tegenstelling tot die gelovigen die een voet tussen de deur planten als je de deur wil sluiten.
Ik dacht dat ik baas was van mijn eigen spullen ;)
Die topics van jou is te vergelijken met het gedrag van een jehova getuige die geen gelijk krijgt van een niet gelovige.
Andere dingen er bij halen die er niet toe doen en een voet tussen de deur plaatsen, maar ik kan wel zeggen dat ik die deur dan nog harder aandruk.
Als je wil geloven is 1, maar houd het wel voor je zelf en dring jouw geloof niet op aan anderen.
Een geloof kiezen staat toch vrij respecteer dan ook de mening van de niet gelovigen die er niet in geloven.

lol dit blijft maar gaan

Wetenschap dendert door, spiritualiteit is in al die honderden jaren niets verandert.
Helemaal eens. Geloof is eigenlijk nog op hetzelfde niveau als tijdens de periode van de piramiden, alleen het uiterlijke kleedje is veranderd door de eeuwen heen.

- we zien nog steeds geen mirakels
- we zien nog steeds geen god verschijnen
- gebeden halen nog steeds niets uit

Lijkt me duidelijk welke van de twee vastgelopen is.

Helemaal eens. Geloof is eigenlijk nog op hetzelfde niveau als tijdens de periode van de piramiden, alleen het uiterlijke kleedje is veranderd door de eeuwen heen.

Bingo....;)

Bingo geld niet voor iedereen.

Geloof is een middel om te "ontkomen" aan het harde leven.
De gelovige is slap en heeft iets anders nodig om niet verder te hoeven denken dus om geleid te worden.
Het overgrote deel heeft nou eenmaal leiding nodig en als ze die rust vinden bij een geloof waarom niet?
Ik hoop dat ik begrepen word, anders maar niet. :)

Ik ben en blijf in ieder geval een realist, baan me eigen pad!

De gelovige is slap en heeft iets anders nodig om niet verder te hoeven denken dus om geleid te worden.

Een lul is slap (mits niet stijf). Je hele post vind ik prima, alleen jammer dat gelovigen altijd van die negatieve eigenschappen toegeschreven krijgen. De meeste mensen maken dat soort vergelijkingen om beter over zichzelf te voelen. Wie is er dan slap?

Iedereen KRIJGT wat hij verdient. !!!
De laatste zullen de eerste zijn !!!

Ik merk dat je niet mijn posts leest of dat het niet duidelijk voor je is.
Je zou die ellende moeten toelichten, dan kan ik er meer mee.
Alles is erg persoonlijk, en ellende heb je in vele soorten.
Sommige voelen zich al ellendig als ze hun zin niet krijgen...

Alles wat me meemaken dient ergens voor.
Een moordenaar en een slachtoffer,... wie komt er volgens jou als winnaar uit?
Wie je ontmoet in je leven is je lot, dat heb je zelf uitgekozen, wat je met die ontmoeting/relatie doet, is ook helemaal aan jou,.. net als de concenquenties/straf/ellende, die daar uit voortvloeien.
Niks is voor niets,... verdiep je wat meer in karma en reincarnatie en alles wat daar om heen draait, en dan komt mijn opmerking misschien in een heel ander daglicht te staan.

Een lot dat jezelf uitkiest? Semantische misdaad dit... (to say the least).

Sommige mensen geloven dat een ziel hier op aarde is om te leren. En jonge ziel die net aan zijn leerproces begonnen is moet veelal nog het verschil leren tussen goed en kwaad. In je volgende levens heb je dan karma in te lossen omdat je mensen verdriet hebt gedaan. En die zielen worden dan vaak slachtoffer zodat ze kunnen ervaren wat ze iemand anders aangedaan hebben. Een beter leerproces is er namelijk niet dan iets zelfs te ervaren....

Dergelijke ideeën zullen nooit het stadium van hypothese passeren imo...
En: waarom wil men zoiets geloven?
Mensen onderschatten hun bewustzijn...

[Link niet meer beschikbaar]

Idd aan de ene kant komt hij af met het idee dat er niets zinnigs over de wereld kan gezegd worden vanuit wetenschappelijk standpunt, dat de hele logische-rationele opbouw van ons wereldbeeld uit wetenschappelijk standpunt een grote zever is. hier kan ik inkomen, al ben ik het niet met hem eens.
Aan de andere kant komt hij wel met uitspraken af, die zogezegd uit een "hogere" vorm van ervaring komen, wat dat ook mag zijn, waarom is hij niet consequent en verwerpt hij die ook niet?
Vanuit zijn begin vooronderstellingen zou hij al tot de conclusie moeten komen dat er niets over de wereld kan gezegd worden, wat dit statement ook al zinledig maakt, aangezien het in strijd is met zichzelf.

heerlijk... gotta love a good paradox :evil:

Ja en dat is heel jammer, maar dat maakt een discussie zeker niet overbodig,..zeker niet voor de mensen die spiritueel zijn.
Maar dat gaat veranderen, de wetenschap is al bezig met onderzoeken die te maken hebben met spiritualiteit.
Ze moeten wel, want ze lopen vast.

en wat dan volgt is redelijk abominabel...
Wat gewoon niet waar is, uit de context gerukt of in een verkeerde context is geplaatst heb ik vet gedrukt. (je mag me naar onderbouwing vragen, heb alleen geen zin om buij voorbaat een slechte copy paste uitgebreid te bekritiseren. :D)
slechte voorstelling van zaken dus imo:

Wetenschap en spiritualiteit hebben in de afgelopen duizenden jaren een mooie dans gemaakt met elkaar.
Ten tijde van de Egyptenaren, de Grieken en de Romeinen was er ruime plaats voor wetenschap en werden er geweldige ontdekkingen gedaan, onder andere op het gebied van de rekenkunde en de sterrenkunde.
Met de komst van het Christendom en het toenemen van de macht van de Rooms-Katholieke Kerk nam de macht van de wetenschap af en in de Donkere Middeleeuwen was wetenschap zo ongeveer verboden.
Alle antwoorden stonden immers in de Bijbel en wie daar anders over dacht werd ter door veroordeeld.
Met Descartes kwam gelukkig een herleving: Cogito ergo sum, ofwel, ik denk dus ik besta.
De rede werd heringevoerd. Mensen mochten weer denken en er mochten ook antwoorden gezocht worden buiten de Bijbel.
e wetenschap nam daarop een flinke vlucht met talrijke ontdekkingen op het gebied van de sterrenkunde, natuurkunde, wiskunde, biologie en medicijnen. Vooral de natuurkunde en de biologie zorgden er voor dat de Bijbel zwaar onder druk kwam te staan: het Genesisverhaal klopte niet.
Darwin ontdekte de evolutietheorie en de natuurkunde ontdekte de Big Bang. De wetenschap ontwikkelde zich steeds verder en veroverde steeds meer terrein op de waarheden van de Bijbel en de Kerk.
Hierdoor werd de rol van de Kerk werd steeds verder teruggedrukt en binnen de wetenschap werd spiritualiteit zelfs ontkend.
Vanaf nu werd alles wetenschappelijk en daarmee a-spiritueel verklaard.
piritualiteit had afgedaan.

Ervoor in de plaats was gekomen een keurige, logische en voorspellende denkwijze: de wereld is een technische systeem dat is opgebouwd uit zowel kleine bolletjes (moleculen, atomen), als uit raderwerkjes (denk aan een klokwerk) die zich bewegen volgens vaste regels (denk aan botsende biljartballen, of aan een klokwerk), waardoor vaste oorzaken ook vaste gevolgen hebben.
Alles is voorspelbaar en alles is verklaarbaar.
Dit beeld werd nu ook toegepast op andere gebieden, zoals de menselijke geest. Freud was de eerste die dit deed. Hersens zijn volgens hem een raderwerk en als een radertje niet goed werkt dan verwisselen we het door een goed werkend radertje.
Deze therapievorm werd psycho-analyse genoemd. Freud kreeg al snel ruzie met Jung (zijn leerling) die een geheel andere koers ging varen, waarbij spiritualiteit wel een plaats kreeg.

Maar niet alleen in de psychologie werd men wakker, ook in de natuurkunde moest men het over een andere boeg gooien.
Want wat bleek: electronen zijn geen biljartballen! Men deed verschillende proeven en de uitkomst was dat een electrom soms een deeltje is en soms een electromagnetisch golfje!
Zelfs Einstein, die niet echt bang was voor verrassingen, was onthutst en hij verklaarde de nieuwe ontdekking als onzin.
Met name de quantummechanica die daarna ontwikkeld werd (en die ons onder andere de PC heeft opgeleverd) moest fout zijn volgens Einstein. Maar de ontdekkingen gingen verder.
u werd ontdekt dat electronen, protonen en neutronen weer opgebouwd zijn uit quarks. En wat quarks zijn weet nog niemand, alleen dat we via experimenten verschijnselen kunnen aantonen die het bestaan van quarks bewijzen.
Maar wat het zijn?
bvendien bleken er deeltjes uit het niets te kunnen ontstaan en in het niets te kunnen verdwijnen.
Ook bleken deeltjes op twee plaatsen tegelijk te kunnen bestaan, en deeltjes bleken met elkaar informatie te kunnen uitwisselen met oneindige snelheid, wat in strijd is met een belangrijke natuurwet die stelt dat informatie niet sneller kan reizen dan met de lichtsnelheid.
En de zwaartekracht blijkt te bestaan uit de uitwisseling van deeltjes (gravitonen) zoals alle vier krachten bestaan uit uitwisseling van deeltjes (krachtvoerende deeltjes).
maar het werd echt "weird" toen er getracht werd de vier bestaande krachten (zwaartekracht, electromagnetisme en de twee kernkrachten) tot één kracht te vormen: de unified field theory.
Einstein had zich erop stukgebeten, maar Witton ontdekte de oplossing, maar dan moesten er wel elf dimensies bestaan!

Al met al wordt de natuurkunde steeds mystieker. Maar ook de psychologie wordt steeds mystieker. Wie de film "What the bleep do we know" heeft gezien begrijpt dat.
In deze film wordt verteld hoe een groep mediterende mensen de misdaad gedurende een nacht significant heeft verlaagd in een grote Amerikaanse stad.
Ook wordt de Japanner Emoto opgevoerd die waterdruppels heeft bevroren gedurende gedachtenoverdracht: het bleek dat gedachten de aard van de waterkristallen sterk beïnvloeden. Ofwel: gedachten hebben ook kracht!! Maar ook regressie, reïncarnatie, teleparthie en dergelijke hebben momenteel zeer veel belangstelling.

De claim dat de wetenschap alles kan verklaren en dat er geen ruimte meer is voor spiritualiteit is daarom onjuist.

De wetenschap is in haar claims te ver doorgeschoten en het is tijd om spiritualiteit weer terug te brengen in het dagelijks leven.
Niet alles kan wetenschappelijk bewezen worden. Momenteel zien we dan ook dat wetenschappers van allerlei pluimage (natuurkundigen, psychologen, wijsgeren) ontmoetingen organiseren met niet-wetenschappers zoals kunstenaars, mediamieke mensen en kerkleiders, om de huidige problemen van alle kanten te kunnen beschouwen.
De laatse alinea is helemaal geniaal slecht. Empty cans rattle the most.

Een lul is slap (mits niet stijf). Je hele post vind ik prima, alleen jammer dat gelovigen altijd van die negatieve eigenschappen toegeschreven krijgen. De meeste mensen maken dat soort vergelijkingen om beter over zichzelf te voelen. Wie is er dan slap?

Onzin, ik zeg wat ik denk.
Het is ook negatief om te geloven in een sprookje wat nooit bewezen is en dan mag je nog zo lang doorlullen over dat de heer er voor ons zal zijn (niet dat je dat moet gaan doen of dergelijk) ik geloof het pas als ik het met eigen ogen zie.

En dan mag je me verkapt slap noemen maar je bent 10 keer zo niet 100 keer zo slap om te geloven in een sprookje.

Bingo geld niet voor iedereen.

Geloof is een middel om te "ontkomen" aan het harde leven.
Het overgrote deel heeft nou eenmaal leiding nodig en als ze die rust vinden bij een geloof waarom niet?
Ik hoop dat ik begrepen word, anders maar niet. :)

Ik ben en blijf in ieder geval een realist, baan me eigen pad!

Mee eens geeft verder ook niet...mensen hebben daarvoor de bijbel , koran en andere sprookjesboeken.
Maar het zijn gewoon volwassen mensen die nog in bv sinterklaas geloven..mensen zoals musclebear.:duh:
Die mensen hebben ook geen plaat voor hun hoofd...maar een betonnen muur van 3 meter dik als ze denken dat ze "ons" daarvan kunnen
overtuigen...dat die onzin realiteit is.

Laatst bewerkt:

Daar ben ik het niet mee eens.
de mensheid gaat zich steeds meer met spiritualiteit bezig houden.
Ook steeds meer tv programmas houden zich bezig met dit onderwerp.
En in feite raak je nooit uitgedacht.
Die vastlopen die lopen zelf vast,.. en niet omdat er geen antwoorden te vinden zijn.

Wonderen gebeuren zeker, waaronder onverklaarbare genezingen.
We zien God niet verschijnen omdat we niet naar binnen zoeken maar naar buiten.
Bidden is praten tegen jezelf,.. bidden om kracht of vergeving vind ik onzin.
En dat is een leer van het Christendom.

Ik merk dat je niet mijn posts leest of dat het niet duidelijk voor je is.
Je zou die ellende moeten toelichten, dan kan ik er meer mee.

Ik heb niet de indruk dat je je druk maakt om dergelijke onduidelijkheden, aangezien je niet in staat blijkt om ook maar enige achtergrond of uitleg of wat dan ook te bieden.
je hebt een leuk verhaal bedacht, nice.

Die vastlopen die lopen zelf vast,.. en niet omdat er geen antwoorden te vinden zijn.

Wil je dit nu als argumenten aan gaan voeren? En het wetenschappelijke dat je post is dus maar een gammel verhaal imo...
En we zoeken wel naar binnen, wonderen zijn (wederom) een kwestie van toekennen van betekenis aan woorden.
Veel typen en weinig zeggen :D

Je verhaaltjes zijn losse frutsels, soms uit de bijbel, dan weer new age, dan weer hindoeistisch en je plakt er het label 'filosofisch' op, zonder blikken of blozen.

This is good shit!!

Goede post !!! :thumb:

Er komen steeds minder mensen naar de kerken hoor. En zeg nu niet dat ze thuis allemaal zo ongelooflijk Christelijk zijn want daar geloof ik geen zier van. Moslims zijn nog wel heel gelovig, akkoord.

Mee eens geeft verder ook niet...mensen hebben daarvoor de bijbel , koran en andere sprookjesboeken.
Maar het zijn gewoon volwassen mensen die nog in bv sinterklaas geloven..mensen zoals musclebear.:duh:
Die mensen hebben ook geen plaat voor hun hoofd...maar een betonnen muur van 3 meter dik als ze denken dat ze "ons" daarvan kunnen
overtuigen...dat die onzin realiteit is.

Niet elke gelovige wil zich laten leiden...gaan we weer met dat hokjes denken.
Ik heb geen leiding nodig,..ik ben mijn eigen leider die bevriend is met leraren.
Of gewoon gezegt met mensen waar ik wat van kan leren.

Hoe kan je nu de bijbel en de koran vergelijken met elkaar?
En dat je er sprookjes boeken bij haalt is helemaal onverklaarbaar.
Dat grote mensen in sinterklaas geloven waaronder ikzelf is ook weer een opmerking zonder waarde, je maakt alleen je eigen belachelijk.

Laten we voorop stellen dat ik niemand probeer te overtuigen.
Ik zou ook niet weten waarom.
Wat ik wel leuk vind is om te discusseren over dit soort onderwerpen, omdat ik daar altijd weer van kan leren.
Er zijn zeker een paar mensen hier op het forum die wijze woorden spreken.
En wees niet bang,...dat ben jij niet !

Ik heb niet de indruk dat je je druk maakt om dergelijke onduidelijkheden, aangezien je niet in staat blijkt om ook maar enige achtergrond of uitleg of wat dan ook te bieden.
je hebt een leuk verhaal bedacht, nice.

Wil je dit nu als argumenten aan gaan voeren? En het wetenschappelijke dat je post is dus maar een gammel verhaal imo...
En we zoeken wel naar binnen, wonderen zijn (wederom) een kwestie van toekennen van betekenis aan woorden.
Veel typen en weinig zeggen :D

Je verhaaltjes zijn losse frutsels, soms uit de bijbel, dan weer new age, dan weer hindoeistisch en je plakt er het label 'filosofisch' op, zonder blikken of blozen.

This is good shit!!

Me druk maken is een groot woord, maar als ik er niet mee bezig zou zijn dan heb ik het er ook niet over.

Ik geef genoeg achtergrond en watdanook informatie, en dat is niet meer dan ik nu weet (geloof).
Het is aan jou om daar wat mee te doen of niet,.. maar het enige waar jij je energie aan verspilt is het op elke mogelijke manier de grond in te boren.
Maar dat gaat je niet lukken, en wees daar maar blij om.
Je zegt mijn verhaal is bedacht, en daarna zeg je dat het stukken uit boeken van verschillende religies zijn, je spreekt jezelf tegen !!!
Maar met het laatste heb je wel gelijk.... en met een vleugje eigen kennis.
En dit zijn één van mijn argumenten want alles hangt aan elkaar vast.
Al het goede past als een puzzeltje bij elkaar.

Wat bedoel je nou met: wonderen zijn (wederom) een kwestie van toekennen van betekenis aan woorden.?
Al lees ik het 100 x ik kan er geen touw aan vastknopen, misschien iemand anders wel die het helemaal met jou eens is.

Wonderen zijn een bovennatuurlijke gebeurtenis, door tussenkomst van God of door goddelijke machten plaatsvindend.

Het is echt geen onzin als ik zeg dat het spreekwoord , wat je zegt ben jezelf.. pure waarheid is.
Dat bewijst jou laatste zin wel,...Veel typen en weinig zeggen :D

Bad shit !!!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven