XXL Nutrition

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
Mee eens geeft verder ook niet...mensen hebben daarvoor de bijbel , koran en andere sprookjesboeken.
Maar het zijn gewoon volwassen mensen die nog in bv sinterklaas geloven..mensen zoals musclebear.:duh:
Die mensen hebben ook geen plaat voor hun hoofd...maar een betonnen muur van 3 meter dik als ze denken dat ze "ons" daarvan kunnen
overtuigen...dat die onzin realiteit is.

hahaha ja blijf bij je punt. gpdsdienstwaanzin ik ben klaar hier :)

Ik praat in ieder geval voor mezelf en niet voor een ander met deze reply maak je dus toonbaar dat jij wel voor ons allen wil spreken.
Ik ben niet iemand die een mening opdringt dit in tegenstelling tot die gelovigen die een voet tussen de deur planten als je de deur wil sluiten.
Ik dacht dat ik baas was van mijn eigen spullen ;)
Die topics van jou is te vergelijken met het gedrag van een jehova getuige die geen gelijk krijgt van een niet gelovige.
Andere dingen er bij halen die er niet toe doen en een voet tussen de deur plaatsen, maar ik kan wel zeggen dat ik die deur dan nog harder aandruk.
Als je wil geloven is 1, maar houd het wel voor je zelf en dring jouw geloof niet op aan anderen.
Een geloof kiezen staat toch vrij respecteer dan ook de mening van de niet gelovigen die er niet in geloven.

Ik praat ook voor mezelf,... voor wie moet ik anders praten?
Denk je nu echt dat ik gelijk wil hebben van een niet-gelovige?
Dat is water naar de zee dragen,.. ik heb al tig x gezegd dat je alleen jezelf kan veranderen.
En het is heel simpel,.. die mijn posts (gedeeltelijk) begrijpen die geven mij niet zo zeer gelijk als dat ze me gewoon begrijpen,..en vanuit daar kan je verder, van positief denken heb jij ook nog nooit gehoord blijkbaar.

Dat Jehova's hun voet tussen de deur zetten is allang niet meer zo.
Ook hun gaan met hun tijd mee.. jij zo te lezen niet.
Druk jij maar die deur harder aan hoor,... totdat je er door heen schiet met een slagaderlijke bloeding, en dan mogen anderen weer je leven redden.

Waarom zou ik mijn geloof voor me houden?,.. onzin.
Jij houd je ongeloof toch ook niet bij je?
Jij hebt daar meer redenen toe dan ik.
En de topic titel ben je zeker ook vergeten...
Natuurlijk respecteer ik een mening van iemand die niet gelooft.
Graag zelfs !

HOUD EEN DWAAS VAN JE PAD WANT HIJ SLEURT JE MEE IN ZIJN EIGEN ONTWETENDHEID !

Amen.

Laatst bewerkt:
het is gewoon iets wat 1000 de jaren geleden , wijsgemaakt is aan de mensen om hun schrik aan te jagen ofzo , dit is gewoon telkens mee gegaan van generatie naar generatie , is gewoon pure crap , ik heb ook in god gelooft , kheb zelfs 1000x gebid , maar NOOIT heb ik een teken ofzoiets gehad van god , alls waar ik om bidde gebeurde net niet het was altijd maar het slechtte dat uit kwam , dus ofwel is god gewoon een rotte zak ofwel is er gewoon geen god !!
die mensen die er zo zeker van zijn, zijn gewoon veel te bijgelovig !
als die mensen dat leuk vinden enzo... mij geen probleem hoor , dat ze hun gang gaan , iedereen gelooft wel in iets hoor ...

wat raar...............of luisterde GOD gewoon niet, omdat het niet vanuit je hart kwam?

bijna ALLES waarom ik heb gebeden heb ik ook gekregen........soms op een iets andere wijze dan ik verwacht had, maar toch!!

GOD heeft me meer malen een nieuwe job gegeven, terwijl ik soms weinig zin had om te solliciteren.............bij de laatste jobs ben ik gelijk in het 1e gesprek al aangenomen, terwijl mijn huidige job eigenlijk boven mijn kwalificaties ligt!
:D

Hij luisterde niet naar zichzelf !
Denk niet zwart, denk niet wit, maar in de kleur van je hart..

Ik begrijp jullie allebei.
En ik denk dat je kracht en geluk niet van een oppergod ergens ver boven je krijgt, maar van van je geloof die je een positieve denkwijze brengt.

Positief denken kan men omschrijven als een positief zelfbelijdenis om gezondheid, zelfrespect en ontwikkeling van je persoonelijkheid te bevorderen.
Bedenkt wat je denkt, denk je altijd negatief, dan zul je leven ook als negatief ervaren en als mislukkeling door het leven gaan.

Vul je daarentegen met positief gedachten dan zal het je goed vergaan.
Een positieve benadering van het leven is niet naïef.
Ze wordt al lang aanbevolen als een recept voor een gelukkig leven en een goede gezondheid.

Hij luisterde niet naar zichzelf !
Denk niet zwart, denk niet wit, maar in de kleur van je hart..

Ik begrijp jullie allebei.
En ik denk dat je kracht en geluk niet van een oppergod ergens ver boven je krijgt, maar van van je geloof die je een positieve denkwijze brengt.

Positief denken kan men omschrijven als een positief zelfbelijdenis om gezondheid, zelfrespect en ontwikkeling van je persoonelijkheid te bevorderen.
Bedenkt wat je denkt, denk je altijd negatief, dan zul je leven ook als negatief ervaren en als mislukkeling door het leven gaan.

Vul je daarentegen met positief gedachten dan zal het je goed vergaan.
Een positieve benadering van het leven is niet naïef.
Ze wordt al lang aanbevolen als een recept voor een gelukkig leven en een goede gezondheid.

dat was een lied van Frank Boeyen, en dat ging over discriminatie...........niet over geloof!
;)

Hopelijk, met de kracht van allah zal ik de poorten van de hemel betreden als een mudjahedeen, de enige die toegang heeft tot de hoogste poorten van de hemel

In het begin was er alleen god. Als er nu een hel is, en satan, dan is god daar verantwoordelijk voor lijkt me, want hij is ook almachtig, en al goed. En als je niet in hem gelooft gooit ie je in de hel aan laat hij je voor eeuwig branden. Beetje tegenstrijdig allemaal. Geeft me te denken over wat ik allemaal moet geloven van die verhalen.

Laten we voorop stellen dat ik niemand probeer te overtuigen.

mensen overtuigen zichzelf, het enige dat je kunt doen is argumenten aandragen.

Me druk maken is een groot woord, maar als ik er niet mee bezig zou zijn dan heb ik het er ook niet over.

het was min of meer sarcastisch bedoeld :D

Ik geef genoeg achtergrond en watdanook informatie, en dat is niet meer dan ik nu weet (geloof).

als die achtergrond informatie niet waar is/verbogen is, of niet verder komt dat een oud verhaal, heeft die informatie weinig zin imo.
Als je benieuwd bent naar andere ideeen (om zo meer te weten te komen, zijn er een aantal aardige auteurs en titel te vinden, PM me gerust, heb genoeg in PDF formaat)

Het is aan jou om daar wat mee te doen of niet,.. maar het enige waar jij je energie aan verspilt is het op elke mogelijke manier de grond in te boren.

Ik boor niks de grond in. Stel alleen een paar simpele vragen.

Maar dat gaat je niet lukken, en wees daar maar blij om.
Je zegt mijn verhaal is bedacht, en daarna zeg je dat het stukken uit boeken van verschillende religies zijn, je spreekt jezelf tegen !!!

'Wees daar maar blij om?' :scratch:
anyway:
Er was een een meisje met een rood kapje, op weg naar haar grootmoeder. Ze vloog op een gans vanuit Scandinavië, naar het land van 1000 en 1 nachten, waar ze Scheherazade tegenkwam, die zojuist een mooi verhaaltje aan het vertellen was aan Repelsteeltje, die om de brandende wolf heen danste.

Ik heb zojuist een verhaal bedacht waarbij ik een aantal sprookjes/fabels heb gebruikt....

Waarom zou ik mezelf tegenspreken?

Maar met het laatste heb je wel gelijk.... en met een vleugje eigen kennis.
En dit zijn één van mijn argumenten want alles hangt aan elkaar vast.
Al het goede past als een puzzeltje bij elkaar.

En al het slechte dan? (wat is trouwens het goede en het slechte in deze?)

Wat bedoel je nou met: wonderen zijn (wederom) een kwestie van toekennen van betekenis aan woorden.?
Al lees ik het 100 x ik kan er geen touw aan vastknopen, misschien iemand anders wel die het helemaal met jou eens is.
Wonderen zijn een bovennatuurlijke gebeurtenis, door tussenkomst van God of door goddelijke machten plaatsvindend.

het woord 'wonder' is niet meer dan een mate van verklaarbaarheid of waarschijnlijkheid.

Voor een ééndagsvlieg is een totale zonsverduistering een wonder. Hoe groot is de kans dat je dat mee maakt? En de beste vlieg kan er zeer wss al helemaal geen verklaring voor geven.
Een mens maakt gemiddeld heel wat meer totale verduisteringen mee en kan sinds een relatief korte tijd (in relatie tot de leeftijd van onze soort) voorspellingen doen over zaken als zonsverduistering.

Voor ons is het geen wonder, want we kunnen het verklaren (o.a. doordat we het ook vaak genoeg hebben meegemaakt). Astronomen kunnen tot in de verre toekomst voorspellingen doen over wanneer er een totale zonsverduistering plaatsvindt en waar die goed te zien is op aarde.

De door jou eerder genoemde 'mystiek' (dat in betekenis samenhangt met iets als een 'wonder') verdwijnt dus hoe langer hoe meer naar mijn idee.
Dat de veklaringen minder makkelijk te begrijpen worden, wil niet zeggen dat ze mystieker zijn :D

Het is echt geen onzin als ik zeg dat het spreekwoord , wat je zegt ben jezelf.. pure waarheid is.
Dat bewijst jou laatste zin wel,...Veel typen en weinig zeggen :D

Bad shit !!!

Ik ben een roze olifant.

MuscleBear, waarom geef je de voorkeur een verhaal te geloven dat vol tegenstrijdigheden zit? Je ziet toch zelf ook wel dat het bijbelverhaal meer vragen oproept dan het beantwoordt? Hoe komt het dat je zo zeker bent van je zaak?

Hopelijk, met de kracht van allah zal ik de poorten van de hemel betreden als een mudjahedeen, de enige die toegang heeft tot de hoogste poorten van de hemel

Ben niet weg te slaan hier :)
Je krijgt 40 maagden erbij als je een zelfmoord aanslag doet!!!
Wel te verstaan met het afghani 20 pakket: met 75 clusterbommen all inclusive arnold edition!

Ben niet weg te slaan hier :)
Je krijgt 40 maagden erbij als je een zelfmoord aanslag doet!!!
Wel te verstaan met het afghani 20 pakket: met 75 clusterbommen all inclusive arnold edition!

haha nee man, het bijkt om een verkeerde vertaling te gaan, het ging nl. om witte druiven. Het zal je het lachen wel vergaan eenmaal je voor de poorten staat.

Simpel. Je wacht tot 30 december, wanneer de wapenhandel op zijn hoogst is, en je koopt wat nitraten, bind die aan een gordel en loop het eerste cafe binnen dat je tegenkomt.

In het begin was er alleen god. Als er nu een hel is, en satan, dan is god daar verantwoordelijk voor lijkt me, want hij is ook almachtig, en al goed. En als je niet in hem gelooft gooit ie je in de hel aan laat hij je voor eeuwig branden. Beetje tegenstrijdig allemaal. Geeft me te denken over wat ik allemaal moet geloven van die verhalen.

God heeft toch de wereld gemaakt dus dan heeft god ook satan gemaakt of is satan het zwarte schaap van de familie?
Als er in de bijbel staat heb uw naasten lief, waarom waarschuwt hij dan voor de duivel?
En als god absolute vrede wil waarom zijn er dan in zoveel landen oorlog?
Jullie vereren de verkeerde persoon ik ga nog wat zwarte magie uitoefenen ik heb net een poppetje gekregen dat lijkt op Musclebear zal even mijn naalden pakken.

dat was een lied van Frank Boeyen, en dat ging over discriminatie...........niet over geloof!
;)

Natuurlijk gaat dat over geloof,.. geloof moet je ruim zien !

God en Satan zit in ons allemaal,..het is maar net waar je voor kiest.
We zijn zelf God !, je zoekt het weer veel te ver weg,...en het is allemaal zo dicht bij.

MuscleBear, waarom geef je de voorkeur een verhaal te geloven dat vol tegenstrijdigheden zit? Je ziet toch zelf ook wel dat het bijbelverhaal meer vragen oproept dan het beantwoordt? Hoe komt het dat je zo zeker bent van je zaak?

Ik weet niet waar je het over hebt.
Welke tegenstrijdigheden?

De Bijbel is verkracht,.. maar dat wil niet zeggen dat er geen waarheid in zit.

Ik ben zo zeker omdat ik het WEET, maar mijn waarheid hoeft niet die van jou te zijn.

God heeft toch de wereld gemaakt dus dan heeft god ook satan gemaakt of is satan het zwarte schaap van de familie?
Als er in de bijbel staat heb uw naasten lief, waarom waarschuwt hij dan voor de duivel?
En als god absolute vrede wil waarom zijn er dan in zoveel landen oorlog?
Jullie vereren de verkeerde persoon ik ga nog wat zwarte magie uitoefenen ik heb net een poppetje gekregen dat lijkt op Musclebear zal even mijn naalden pakken.

Als ik zeg dat God in jezelf zit,..dat JIJ een stukje van God bent, dan is dat ook zo voor de Duivel...
Nergens staat dat je je vijand niet lief mag hebben,.. Jezus heeft het zelfs over je andere wang toekeren.
Er zijn oorlogen omdat de mens is begiftigd met een vrije wil.
Dat is een vraag die je eigenlijk allang zou moeten weten als je wat beter zou lezen en nog meer na zou denken.

Kenmerk van dingen weten is dat het waar is. En objectieve waarheid zijn vaststaande feiten en niet willekeurige hersenspinsels. Oftewel, jij weet niets. Wanneer ga je nou eens ophouden met die ellelange, nietszeggende, onzinnige posts van je? Er is geen basis voor alles wat je hier neerzet en het wordt keer op keer zeer simpel onderuit gehaald zonder dat je het doorhebt. Mensen nemen het niet serieus en het is zeer vermoeiend.

zitter er ook nog gradaties in dan? hemel I II III ofzo :D
Bewijst weer maar eens wat voor een ongelooflijke onzin het allemaal is. Voor God, Allah of whatever is ieder mens immers 'gelijk' of 'evenwaardig' tot aan de hemelpoort echter, dan word je weer in hokjes verdeeld :rolleyes:

Terug
Naar boven