Laten we voorop stellen dat ik niemand probeer te overtuigen.
mensen overtuigen zichzelf, het enige dat je kunt doen is argumenten aandragen.
Me druk maken is een groot woord, maar als ik er niet mee bezig zou zijn dan heb ik het er ook niet over.
het was min of meer sarcastisch bedoeld
Ik geef genoeg achtergrond en watdanook informatie, en dat is niet meer dan ik nu weet (geloof).
als die achtergrond informatie niet waar is/verbogen is, of niet verder komt dat een oud verhaal, heeft die informatie weinig zin imo.
Als je benieuwd bent naar andere ideeen (om zo meer te weten te komen, zijn er een aantal aardige auteurs en titel te vinden, PM me gerust, heb genoeg in PDF formaat)
Het is aan jou om daar wat mee te doen of niet,.. maar het enige waar jij je energie aan verspilt is het op elke mogelijke manier de grond in te boren.
Ik boor niks de grond in. Stel alleen een paar
simpele vragen.
Maar dat gaat je niet lukken, en wees daar maar blij om.
Je zegt mijn verhaal is bedacht, en daarna zeg je dat het stukken uit boeken van verschillende religies zijn, je spreekt jezelf tegen !!!
'Wees daar maar blij om?'

anyway:
Er was een een meisje met een rood kapje, op weg naar haar grootmoeder. Ze vloog op een gans vanuit Scandinavië, naar het land van 1000 en 1 nachten, waar ze Scheherazade tegenkwam, die zojuist een mooi verhaaltje aan het vertellen was aan Repelsteeltje, die om de brandende wolf heen danste.
Ik heb zojuist een verhaal bedacht waarbij ik een aantal sprookjes/fabels heb gebruikt....
Waarom zou ik mezelf tegenspreken?
Maar met het laatste heb je wel gelijk.... en met een vleugje eigen kennis.
En dit zijn één van mijn argumenten want alles hangt aan elkaar vast.
Al het goede past als een puzzeltje bij elkaar.
En al het slechte dan? (wat is trouwens het goede en het slechte in deze?)
Wat bedoel je nou met: wonderen zijn (wederom) een kwestie van toekennen van betekenis aan woorden.?
Al lees ik het 100 x ik kan er geen touw aan vastknopen, misschien iemand anders wel die het helemaal met jou eens is.
Wonderen zijn een bovennatuurlijke gebeurtenis, door tussenkomst van God of door goddelijke machten plaatsvindend.
het woord 'wonder' is niet meer dan een mate van verklaarbaarheid of waarschijnlijkheid.
Voor een ééndagsvlieg is een totale zonsverduistering een wonder. Hoe groot is de kans dat je dat mee maakt? En de beste vlieg kan er zeer wss al helemaal geen verklaring voor geven.
Een mens maakt gemiddeld heel wat meer totale verduisteringen mee en kan sinds een relatief korte tijd (in relatie tot de leeftijd van onze soort) voorspellingen doen over zaken als zonsverduistering.
Voor ons is het geen wonder, want we kunnen het verklaren (o.a. doordat we het ook vaak genoeg hebben meegemaakt). Astronomen kunnen tot in de verre toekomst voorspellingen doen over wanneer er een totale zonsverduistering plaatsvindt en waar die goed te zien is op aarde.
De door jou eerder genoemde 'mystiek' (dat in betekenis samenhangt met iets als een 'wonder') verdwijnt dus hoe langer hoe meer naar mijn idee.
Dat de veklaringen minder makkelijk te begrijpen worden, wil niet zeggen dat ze mystieker zijn
Het is echt geen onzin als ik zeg dat het spreekwoord ,
wat je zegt ben jezelf.. pure waarheid is.
Dat bewijst jou laatste zin wel,...Veel typen en weinig zeggen
Bad shit !!!
Ik ben een roze olifant.