MuscleBear
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 0
Dat hele hemel en hel idee slaat nergens op. Als je daarin gelooft ga ik er ook van uit dat je in God gelooft.
Dus god regelt alles, bepaalt alles, maakt alles. Bepaald dus ook wat jij doet, en vervolgens gaat hij je daarvoor tot in de eeuwigheid straffen of belonen.
Cliche !!!
Dat hemel en hel gedoe slaat overal op.
Even vanuit gaan dat JIJ een deel van God bent, met die gedachten hoef je hem ook niet meer buiten jezelf te zoeken.
Het slaat op goed en kwaad, op zwart en wit, en alles er tussen in.
God regelt niet alles, jij regelt alles,... van minuut tot minuut, waar jij naar toe gaat, daar gebeurt het, de wereld draait om JOU heen.
Jij hebt zelf meegewerkt aan deze aarde, en de meesten komen gewoon hier weer terug, zoals ze de aarde hebben achtergelaten,..om hun troep weer op te ruimen ! (Karma)
En je kan makkelijk in een hemel en hel geloven zonder dat je daarbij in een God gelooft.
Er zijn duizenden theorieeren,... allen jij bepaalt welke je gelooft, en naleeft.
God bepaalt dus ook niet wat jij doet, en met dezelfde reden zal God ook niet ingrijpen, want je bent het zelf.
En als God pure liefde is, en alles weet,... dan komt straffen niet eens bij hem voor, en zo moet je het dus ook niet zien.
Je kan niemand in het leven de schuld geven, behalve jezelf.
En er is geen straf en beloning, als er ook geen leven zou zijn.
Je werkt aan je eigen veroordeling, ik zie het niet als straffen maar als concenquenties uit je eigen gedrag.
En die straf is er alleen maar om zelf beter ervan te worden.
Want je bent het toch wel met mij eens dat je allleen leert uit vallen en opstaan.
We bidden alleen als het slecht gaat, als het voor de wind gaat dan hoor je de mens niet.
Als het leven ergens voor bedoelt is, dan is het bedoelt voor iets goeds, en niet iets slechts.