MuscleMeat

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
Dat hele hemel en hel idee slaat nergens op. Als je daarin gelooft ga ik er ook van uit dat je in God gelooft.
Dus god regelt alles, bepaalt alles, maakt alles. Bepaald dus ook wat jij doet, en vervolgens gaat hij je daarvoor tot in de eeuwigheid straffen of belonen.

Cliche !!!
Dat hemel en hel gedoe slaat overal op.
Even vanuit gaan dat JIJ een deel van God bent, met die gedachten hoef je hem ook niet meer buiten jezelf te zoeken.
Het slaat op goed en kwaad, op zwart en wit, en alles er tussen in.
God regelt niet alles, jij regelt alles,... van minuut tot minuut, waar jij naar toe gaat, daar gebeurt het, de wereld draait om JOU heen.
Jij hebt zelf meegewerkt aan deze aarde, en de meesten komen gewoon hier weer terug, zoals ze de aarde hebben achtergelaten,..om hun troep weer op te ruimen ! (Karma)
En je kan makkelijk in een hemel en hel geloven zonder dat je daarbij in een God gelooft.
Er zijn duizenden theorieeren,... allen jij bepaalt welke je gelooft, en naleeft.
God bepaalt dus ook niet wat jij doet, en met dezelfde reden zal God ook niet ingrijpen, want je bent het zelf.
En als God pure liefde is, en alles weet,... dan komt straffen niet eens bij hem voor, en zo moet je het dus ook niet zien.
Je kan niemand in het leven de schuld geven, behalve jezelf.
En er is geen straf en beloning, als er ook geen leven zou zijn.
Je werkt aan je eigen veroordeling, ik zie het niet als straffen maar als concenquenties uit je eigen gedrag.
En die straf is er alleen maar om zelf beter ervan te worden.
Want je bent het toch wel met mij eens dat je allleen leert uit vallen en opstaan.
We bidden alleen als het slecht gaat, als het voor de wind gaat dan hoor je de mens niet.
Als het leven ergens voor bedoelt is, dan is het bedoelt voor iets goeds, en niet iets slechts.

Musclebear, je bent echt van god los met die zelf gecreerde schijnwerkelijkheid van je.

Nee verkrachters,moordenaars, en ander gespuis, die zijn van God los.
Ik zeg je al tig keer dat God in jezelf zit !
Wil je zeggen dan niemand een zelf gecreerde (schijn)werkelijkheid heeft?
Dat het schijn is dat zijn jou woorden,.. het is maar wat je gelooft.

Nee verkrachters,moordenaars, en ander gespuis, die zijn van God los.
Ik zeg je al tig keer dat God in jezelf zit !
Wil je zeggen dan niemand een zelf gecreerde (schijn)werkelijkheid heeft?
Dat het schijn is dat zijn jou woorden,.. het is maar wat je gelooft.

Zo zou ook iedereen een 'doel' hebben. De een is een leraar voor zijn of haar leefomgeving, de ander een leerling etc. past dit dan ook in jouw verhaal?

dit begint een beetje op mijn topic te lijken :treuren:

en die miljoenen en miljoenen mensen dan die er zo zeker van zijn en die in de kerk staan te juigen en te knielen.

doen ze toch ook niet voor de lol?

Niet voor de lol, wel omdat ze bang zijn. Ze durven geen eigen leven te leiden en hebben daar een "hogere macht" vor nodig.

Hades was de god van de dood en het dodenrijk. Hij was de zoon van de titanen Cronos en Rhea, zijn broers zijn dus Zeus en Poseidon. Hij heerste over het dodenrijk, welke ook regelmatig 'de Hades' werd genoemd. De Griekse onderwereld was een soort van onderaards rijk. Alle zielen van de overledenen leidden er een troosteloos leven na de dood. Zonder gevoel. In de onderwereld ligt de rivier de Styx. Daar staat een veerman te wachten, genaamd Charon. Om de overtocht te mogen maken, moet je een muntje hebben.

zorg dus dat je altijd kleingeld bij je hebt:D

Hades was de god van de dood en het dodenrijk. Hij was de zoon van de titanen Cronos en Rhea, zijn broers zijn dus Zeus en Poseidon. Hij heerste over het dodenrijk, welke ook regelmatig 'de Hades' werd genoemd. De Griekse onderwereld was een soort van onderaards rijk. Alle zielen van de overledenen leidden er een troosteloos leven na de dood. Zonder gevoel. In de onderwereld ligt de rivier de Styx. Daar staat een veerman te wachten, genaamd Charon. Om de overtocht te mogen maken, moet je een muntje hebben.

zorg dus dat je altijd kleingeld bij je hebt:D

daarom kregen de oude grieken ook 2 muntstukken op hun ogen gelegd!

Ik hoop het wel, heb ik iets om naar uit te kijken... :rolleyes:

Misschien kom je het helemaal niet te weten...

Dat is inderdaad het mooiste, je komt gewoon niks te weten. Lichaam dood is gewoon einde verhaal voor wat wij zien als coherent denken. Het is van een ongekende arrogantie om te denken dat wij als nietige mensjes maar iets voorstellen in dit heelal en dat ons denkwezen iets bovennatuurlijks is dat doorleeft als het stoffelijke aan het vergaan is. We zijn niet goddelijk, we zijn alleen gezegend met een kenmerk dat ons enig besef geeft van wat er om ons heen gebeurt. Geniet er van zolang het kan, voor je het weet is het weer voorbij.

tuurlijk is er een hemel. een hemel met gratis sportscholen. een hemel met gratis blote vrouwen. een hemel met... heel veel eten... een hemel waar..... je gratis benzine krijgt....

!

Dat is inderdaad het mooiste, je komt gewoon niks te weten. Lichaam dood is gewoon einde verhaal voor wat wij zien als coherent denken. Het is van een ongekende arrogantie om te denken dat wij als nietige mensjes maar iets voorstellen in dit heelal en dat ons denkwezen iets bovennatuurlijks is dat doorleeft als het stoffelijke aan het vergaan is. We zijn niet goddelijk, we zijn alleen gezegend met een kenmerk dat ons enig besef geeft van wat er om ons heen gebeurt. Geniet er van zolang het kan, voor je het weet is het weer voorbij.

geloof is net zoiets als positive thinking.............!!

alleen jammer dat je sommige dromen zo wreed uit elkaar laat spatten, EricR!
;)

Ik kan niet geloven dat je na je dood 'niks' bent of zo, misschien ligt dat aan mij, maar ik kan het me niet voorstellen hoe dat zou zijn.
Hetzelfde als toen je nog niet geboren was misschien? Waarom zou het anders zijn? In principe ben je voor je geboorte ook dood, immers je leeft niet. Gelovigen denken dat er bij de geboorte een ziel onstaat die eeuwig blijft bestaan, maar niemand heeft enig idee wat een ziel is en al helemaal geen bewijs ervoor.

Eigenlijk is er niets mis met te geloven dat je in de hemel komt: als je er komt dan is dat leuk en als je er niet komt dan geeft dat niet want je zult het nooit beseffen. Alleen moet je natuurlijk wel niet je hele leven niets anders doen dan God aanbidden en je tijd verspillen aan hopen op iets wat er misschien niet komt, want dat zou wel jammer zijn.

en die miljoenen en miljoenen mensen dan die er zo zeker van zijn en die in de kerk staan te juigen en te knielen.

doen ze toch ook niet voor de lol?

het is gewoon iets wat 1000 de jaren geleden , wijsgemaakt is aan de mensen om hun schrik aan te jagen ofzo , dit is gewoon telkens mee gegaan van generatie naar generatie , is gewoon pure crap , ik heb ook in god gelooft , kheb zelfs 1000x gebid , maar NOOIT heb ik een teken ofzoiets gehad van god , alls waar ik om bidde gebeurde net niet het was altijd maar het slechtte dat uit kwam , dus ofwel is god gewoon een rotte zak ofwel is er gewoon geen god !!
die mensen die er zo zeker van zijn, zijn gewoon veel te bijgelovig !
als die mensen dat leuk vinden enzo... mij geen probleem hoor , dat ze hun gang gaan , iedereen gelooft wel in iets hoor ...

Terug
Naar boven