- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
het hemel en hel verhaal is imo een praktisch onmisbaar deel van de 'memen' (-> culturele 'genen') die de geloven zijn. Een onderdeel om de instandhouding van het idee te versterken.
En een goed misselijk onderdeel ook overigens.
Waarom zou er meer moeten zijn? Kunnen we niet gewoon AANVAARDEN dat we eigenlijk NIKS voorstellen. Een miniem klein 'iets' in een enorm universum.
Je gaat dood en dat was dat. prima toch?
(als iemand interesse heeft, ik heb hier nog 'a theologians nightmare' van Bertrand Russel in PDF, kan em wel posten)
als God alwetend is, kon hij voorzien wat er met zijn creatie ging gebeuren, welke mensen het foute pad opzouden gaan om zo in de hel te belanden.
Een gruwelijker wezen kan ik mij amper voorstellen.
Blackadder zei:als God alwetend is, kon hij voorzien wat er met zijn creatie ging gebeuren, welke mensen het foute pad opzouden gaan om zo in de hel te belanden.
Een gruwelijker wezen kan ik mij amper voorstellen.
Alleen mensen met 0 kennis van de bijbel geven zulke reacties. De bijbel draaid om de vrije wil van de mensheid. God heeft de mens geschapen met een vrije wil en kan ook niet voorspellen wat iedere individueel gaat doen.
JA!
geloff je in GOD, dan ga je naar de hemel!
geloof je in DBB, dan zul je wel ergens anders heen gaan..........
![]()
Alleen mensen met 0 kennis van de bijbel geven zulke reacties. De bijbel draaid om de vrije wil van de mensheid. God heeft de mens geschapen met een vrije wil en kan ook niet voorspellen wat iedere individueel gaat doen.
die vrije wil vind ik juist behoorlijk aanvechtbaar, gezien de consequenties...'wil God het kwade tegengaan, maar is hij er niet toe in staat? Dan is hij niet almachtig. Kan hij het, maar doet hij het niet? Dan is hij kwaadaardig. Kan en wil hij het tegengaan? Hoe kan er dan kwaad zijn?'
no such thing as "vrije wil"Alleen mensen met 0 kennis van de bijbel geven zulke reacties. De bijbel draaid om de vrije wil van de mensheid. God heeft de mens geschapen met een vrije wil en kan ook niet voorspellen wat iedere individueel gaat doen.

God kan geen steen maken die die zelf niet kan optillen!
Idd.
Maargoed, ieder zijn mening toch? Daarom heet het ook geloof.. Ik geloof waarschijnlijk graag dat er meer is dat alles wat wij denken te weten.