AndroidHealthClinic

Bestaat er een hemel of een hel?

Peiling Peiling Bestaat er een hemel of een hel?

• Totaal stemmers
    105
het hemel en hel verhaal is imo een praktisch onmisbaar deel van de 'memen' (-> culturele 'genen') die de geloven zijn. Een onderdeel om de instandhouding van het idee te versterken.

En een goed misselijk onderdeel ook overigens.

Waarom
zou er meer moeten zijn? Kunnen we niet gewoon AANVAARDEN dat we eigenlijk NIKS voorstellen. Een miniem klein 'iets' in een enorm universum.
Je gaat dood en dat was dat. prima toch?

(als iemand interesse heeft, ik heb hier nog 'a theologians nightmare' van Bertrand Russel in PDF, kan em wel posten)

het menselijk ego is te groot om te aanvaarden dat leven niet meer is dan een chemisch proces, niet meer, niet minder...

Blackadder zei:
als God alwetend is, kon hij voorzien wat er met zijn creatie ging gebeuren, welke mensen het foute pad opzouden gaan om zo in de hel te belanden.
Een gruwelijker wezen kan ik mij amper voorstellen.

Alleen mensen met 0 kennis van de bijbel geven zulke reacties. De bijbel draaid om de vrije wil van de mensheid. God heeft de mens geschapen met een vrije wil en kan ook niet voorspellen wat iedere individueel gaat doen.

Alleen mensen met 0 kennis van de bijbel geven zulke reacties. De bijbel draaid om de vrije wil van de mensheid. God heeft de mens geschapen met een vrije wil en kan ook niet voorspellen wat iedere individueel gaat doen.

Bla bla bla....wat er ook in de bijbel,koran of wat voor ander belachelijk boek dan ook staat.....het gaat helemaal nergens over....100% kennis of 0.
Maar goed ik moet eigenlijk niet meer reageren op dit soort topics.
Ik wordt er nogal onredelijk van....vindt het namelijk ook zo erg ongelooflijk & onbegrijplijk dat mensen in dit soort shit geloven en dat het de er ook zo veel zijn nog steeds ano 2007.....massahysterie heerst er op aarde alleen om religie.
Echt geen woorden voor....​

Laatst bewerkt:
JA!

geloff je in GOD, dan ga je naar de hemel!

geloof je in DBB, dan zul je wel ergens anders heen gaan..........
:rolleyes:

hmz, volgens mij is de bijbel daar toch duidelijk over. 'Niemand komt tot de vader, dan door mij....'
So that's goodbye to the jews...

Ik wil mezelf geen bijbelkenner noemen, maar heb d'r toch aardig wat uurtjes in doorgebladerd zeg maar...

Epicurus over God:
'wil God het kwade tegengaan, maar is hij er niet toe in staat? Dan is hij niet almachtig. Kan hij het, maar doet hij het niet? Dan is hij kwaadaardig. Kan en wil hij het tegengaan? Hoe kan er dan kwaad zijn?'
die vrije wil vind ik juist behoorlijk aanvechtbaar, gezien de consequenties...
Wie niet voor is, is tegen. Waarom mag het me bijvoorbeeld niet een reet schelen?
En wat is er voor een keuzevrijheid als je de zaken eens goed tegenover elkaar zet. En heeft God zelf wel een vrije wil, als hij al je wegen al kent, nog voordat je geboren bent?

kort en bondig:

niet geloven:
eeuwig branden. (Jezus praat hier zelf ook letterlijk over, in de bergrede geloof ik, maar pin me d'r niet op vast; 'tanden geknars en de worm die niet streft')

wel geloven:
hemel.

Maar dan moet je je laten leiden door een voor meerdere interpretaties vatbaar boek, dat vele wortels vind in nog oudere overleveringen.
Vrije keuze met een pistool op je kop. Of zijn dergelijke verkiezingen op aarde ook in orde?

Kennis van de bijbel is imo bij veel christenen juist redelijk afwezig. Een boek uit je kop leren kan iedereen, getuige de mafkees op het filmpje van die baptistchurch, uit een andere topic

no such thing as "vrije wil" :o

tja dan is God geen almachtig wezen, aangezien hij de hele situatie niet kon inschatten.
Duidelijk in strijd met at de meesten religieuzen ons wijs maken.

God kan geen steen maken die die zelf niet kan optillen!

argh mensen , god doesn't exist !!! en daarmee basta !!

:)

De bijbel is imo, net als de koran, of welk religieus schrift dan ook, een verhaal geschreven door groeperingen die grootheidswaanzin hadden. Nooit kan een god het bedoeld hebben verschillende schriften te schrijven, en daardoor hele oorlogen te laten ontketenen.

Ik zeg niet dat ik de bijbel aanneem zoals hij word gelezen door de vele hypocriete geloven. Ik geloof in de bijbel op mijn eigen manier.

De bijbel draaid om de strijdvraag en de vrije wil van de mens, heel simpel.

Idd.

Maargoed, ieder zijn mening toch? Daarom heet het ook geloof.. Ik geloof waarschijnlijk graag dat er meer is dat alles wat wij denken te weten.

tja God gaf de mensheid de vrije keuze. Toen Eva koos voor "kennis" werd de mensheid uit het aards paradijs verstoten. Te laat om er over te zeuren ... je had "kennis" nog vergeten beste Dr. Worf. De mens is "slim" maar ongelukkig ... zalig de armen van geest!

ik geloof in de griekse onderwereld:)

God is de duivel als hij dronken is.

Als de mensheid wist dat er geen leven na de dood zou zijn zouden we allemaal halve garen worden. Dat is hetzelfde als te horen krijgen dat je over 4 weken dood gaat.

Je neemt 2e hypotheek, doet alle vrouwen, jat dure auto en eind van liedje is dat je je na 3 weken en 6 dagen dooddoet terwijl je neus vol witte poeder zit.

Laat iedereen maar geloven in reincarnatie, bewegende pyramide's , ruimte stations op mars en twix.. enkel nu nog allemaal hetzelfde geloven dan hebben we wat minder oorlog.

Terug
Naar boven