MuscleMeat

Big Lebowski on a diet

Bezoekers in dit topic

Misschien moet ik serieus cutten dan ook maar eens overwegen, want mijn bench is behoorlijk crappy.

Het was een grapje (dat begreep jij ook wel natuurlijk) maar bench lijdt in ieder het minst onder de cut. Dat heb ik in ieder geval altijd gehad. Deze keer boek ik echter zelfs een kleine vooruitgang, waarom is me een raadsel eerlijk gezegd - ik doe bijna niets! MP gaat ook wel goed, squat is net aan krachtbehoud en deadlift is sowieso ellende voor mij.
 
Squats bleven vorig jaar tijdens mijn cut het meest stabiel, mijn bench werd beduidend minder. Misschien worden je minder sterke lifts juist als eerste beïnvloedt.
 
Squats bleven vorig jaar tijdens mijn cut het meest stabiel, mijn bench werd beduidend minder. Misschien worden je minder sterke lifts juist als eerste beïnvloedt.

Apart. Extra BW is voor alle lifts wel handig waarschijnlijk, maar vanwege de liggende positie zou ik zeggen dat het voor bench toch wat minder uitmaakt.
 
Tijdje hier niet gekeken, krijg geen meldingen ???
Goed bezig man! bij mij is de bench vaak het eerst wat achteruit gaat met cutten.
Gelukkig bulk/cut ik niet meer in de traditionele zin.
 
Tijdje hier niet gekeken, krijg geen meldingen ???
Goed bezig man! bij mij is de bench vaak het eerst wat achteruit gaat met cutten.
Gelukkig bulk/cut ik niet meer in de traditionele zin.
Marvin je?
 
Apart. Extra BW is voor alle lifts wel handig waarschijnlijk, maar vanwege de liggende positie zou ik zeggen dat het voor bench toch wat minder uitmaakt.

Mijn bench gaat (gek genoeg) ook omhoog tijdens mijn cut (nu week 4).
Vraag mij zelf toch af waar dat dan aan zal liggen.. Eet toch dik 500 kcal onder onderhoud. Eet wel een groot aantal koolhydraten een uur voor de training.
 
Tijdje hier niet gekeken, krijg geen meldingen ???
Goed bezig man! bij mij is de bench vaak het eerst wat achteruit gaat met cutten.
Gelukkig bulk/cut ik niet meer in de traditionele zin.

Thanks Z, same here met die meldingen. Als je 1x een log bekijkt en niks post, krijg je geen meldingen meer denk ik?

Mijn bench gaat (gek genoeg) ook omhoog tijdens mijn cut (nu week 4).
Vraag mij zelf toch af waar dat dan aan zal liggen.. Eet toch dik 500 kcal onder onderhoud. Eet wel een groot aantal koolhydraten een uur voor de training.

Ah gelukkig, nog één! Anders vliegen de beschuldigingen van AAS me dadelijk om de oren :D Ik heb voor de training al uren niet gegeten, op een wheyshake en een stuk fruit na.
 

Nee. eigenlijk eet ik vrij "clean". bw gaat na een meet wat omhoog, en iets omlaag ervoor, zonder echt kcals te tellen.

Thanks Z, same here met die meldingen. Als je 1x een log bekijkt en niks post, krijg je geen meldingen meer denk ik?

Nee, maar ik had wel topic volgen aangezet :bierbang:
 
Twee trainingen bij ingeschoten vorige week, wilde ze allebei inhalen maar gisteren echt geen puf. Dus vandaag alleen maar UB, want morgen alweer LB.

Military Press

Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 70 kg × 5 repout

Bent Over Row steeds iets smallere grip
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8

Bench Press extra wide grip, no leg drive
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8

Kom nu vrij gemakkelijk in gaatje 7 van mijn belt! Definitief nog 1 weekje cutten en dan kunnen de kcals weer omhoog. Dat doe ik niet in 1 ruk, maar in 1-2 weken. En daarna zal ik ook discipline moeten inplannen.

Ik wil ook nog een deloadweekje inplannen, maar wanneer? Denk aan de eerste week dat de kcals weer omhoog gaan.
 
Goeie presses, hoor. Dus over een week ga je je log verplaatsen? :cool:
 
16 weken:

BW 83,0 kg (-0,7 kg, -7,3 kg totaal)
Buikomtrek 88 cm (-1,0 cm, -10,5 cm totaal)

Mooi zo!
 
16 weken:

BW 83,0 kg (-0,7 kg, -7,3 kg totaal)
Buikomtrek 88 cm (-1,0 cm, -10,5 cm totaal)

Mooi zo!

Goed bezig!

Hoe is je verdeling E/K/V en wat eet je zoal?
Probeer wat meer inzicht te krijgen in je voeding :p Nu doe ik natuurlijk geen IF, maar toch benieuwd.
 
Goed bezig!

Hoe is je verdeling E/K/V en wat eet je zoal?
Probeer wat meer inzicht te krijgen in je voeding :p Nu doe ik natuurlijk geen IF, maar toch benieuwd.

Je moet zelf maar rekenen, want dat doe ik nooit :D

Lunch: 2 bruine boterhammen met kipfilet, 1 ei, 250 gram magere kwark met handje studentenhaver, 0,5 liter karnemelk
4 uur: 40 gram whey + stuk fruit
Avondeten: varieert teveel om op te noemen, alleen zuinig met koolhydraten. Dingen als chili con carne vind ik ideaal (zonder rijst): veel eiwit, relatief weinig carbs, en lekker :D Altijd veel groente als vulling, zo eet ik toch lekker volle borden.
 
Wooo... Dat is wel serieus veel minder kcal dan ik naar binnen werk (and it shows, probably). Misschien toch m'n havermout nog maar wat verder omlaag bij lunch/ontbijt... Een eitje minder bij de lunch... Minder volle melk in de shake, maar aanvullen met water... Ugh
 
Je moet zelf maar rekenen, want dat doe ik nooit :D

Lunch: 2 bruine boterhammen met kipfilet, 1 ei, 250 gram magere kwark met handje studentenhaver, 0,5 liter karnemelk
4 uur: 40 gram whey + stuk fruit
Avondeten: varieert teveel om op te noemen, alleen zuinig met koolhydraten. Dingen als chili con carne vind ik ideaal (zonder rijst): veel eiwit, relatief weinig carbs, en lekker :D Altijd veel groente als vulling, zo eet ik toch lekker volle borden.

Jezus, dat je daar op kan leven man!:p

Ik zit zelf echt te twijfelen wat mijn volgende stap word.. eet op dit moment over de hele dag, ook omdat ik anders gewoon niet kan functioneren. Meestal 3 grote maaltijden en 3 kleine. Krijg tussen de 2200 en 2400 kcal binnen per dag, terwijl mijn (berekende) rust behoefte 2900 is. Heb alleen niet het idee dat er echt veel vooruitgang in zit. Week 5 van de cut, maar over all weinig resultaat.

Misschien ook maar eens koolhydraten omlaag gooien en compenseren met deels eiwitten deels vetten..

Zit nu op 1g vet per kilo, en 2g eiwit per kilo, rest vul ik op met koolhydraten.

Wat is jou gedachte daar over?
 
Wooo... Dat is wel serieus veel minder kcal dan ik naar binnen werk (and it shows, probably). Misschien toch m'n havermout nog maar wat verder omlaag bij lunch/ontbijt... Een eitje minder bij de lunch... Minder volle melk in de shake, maar aanvullen met water... Ugh

Ik zou niet varen op mij, maar gewoon naar de weegschaal kijken. IF gewicht(week n+2) - gewicht(week n) > 0,7 THEN all is good. (Merk op die n=2 is vanwege die stomme vochtfluctuaties, en die -0,7 kg per 2 weken gemiddeld kun je ook naar behoefte aanpassen natuurlijk).

Jezus, dat je daar op kan leven man!:p

Ik zit zelf echt te twijfelen wat mijn volgende stap word.. eet op dit moment over de hele dag, ook omdat ik anders gewoon niet kan functioneren. Meestal 3 grote maaltijden en 3 kleine. Krijg tussen de 2200 en 2400 kcal binnen per dag, terwijl mijn (berekende) rust behoefte 2900 is. Heb alleen niet het idee dat er echt veel vooruitgang in zit. Week 5 van de cut, maar over all weinig resultaat.

Misschien ook maar eens koolhydraten omlaag gooien en compenseren met deels eiwitten deels vetten..

Zit nu op 1g vet per kilo, en 2g eiwit per kilo, rest vul ik op met koolhydraten.

Wat is jou gedachte daar over?

Kijk, dat zou ik dus nooit doen: de formules zeggen dat ik dit moet eten, dus dat eet ik wat er ook gebeurt. Geen gewichtsafname = minder eten wat mij betreft. Oké, je moet niet meteen ingrijpen als het een keer tegenvalt op de weegschaal, maar na 2 weken moet je je toch eens achter je oren krabben.

Van je macro's is alleen dat eiwit belangrijk, en die 2 gram is ruim voldoende :) (oké, vet is ook belangrijk, maar dat krijg je toch wel binnen IMO).

---

Training vandaag:

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 3
Set 7: 100 kg × 8

Ab Roller
Set 1: +83 kg × 8 knietjes
Set 2: +83 kg × 5 staand, gaatje 9, paarse band
Set 3: +83 kg × 5 staand, gaatje 11, paarse band

Good Morning
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
 
Back
Naar boven