Fitness Seller

Big Lebowski on a diet

• Topic Starter Topic Starter
140 kg dl x 3 = weinig kracht?

Komop, weg met die gut !

140x3 is weinig voor mij ja, maar dan kijk ik een half jaar terug. Voor recente ontwikkelingen is het te doen.

Ja, die gut gaat er sowieso af. Af en toe kijk ik gewoon op tegen het lange proces. Honger kan ik managen, trainen met maximaal stagnatie vind ik veel moeilijker.

Moet je ook maar niet natty willen cutten :p

Don't tempt me, Frodo!

(ik val in herhaling, maar hoe leuk zou het zijn geweest als Frodo eruit zag als onze Rob de Pompkabouter? Rustig Mordor inlopen, beetje flexen naar Sauron en doorlopen naar die vuurberg)

Don't tempt me, Frodo!

(ik val in herhaling, maar hoe leuk zou het zijn geweest als Frodo eruit zag als onze Rob de Pompkabouter? Rustig Mordor inlopen, beetje flexen naar Sauron en doorlopen naar die vuurberg)

Met mijn pens vol bier zeik ik heel die lava/vlammenzee gewoon weg!

Rustig Mordor inzwalken, bierblikje op voorhoofd plat duwen, beetje flexen naar Sauron, en doorlopen naar die vuurberg en de boel daar vol zeiken dus?

Ik heb niet zoveel met calorieën tellen, want uiteindelijk telt (moehaha) toch alleen de spiegel en de weegschaal. Maar voor de gein toch even wat gerekend: onderhoud bij licht activiteiteniveau is 2500 kcal/dag volgens Mifflin - St Jeor. Ik eet ongeveer 1800-2000 kcal/dag, met KEV 1:1:1 (alles 33%). Da's niet slecht, alleen zou de eiwitinname nog wat hoger mogen (nu ca. 150 gram). Meer vlees/vis, minder pasta!

Meting na 2 weken:

BW 89,4 kg (-0,3 kg, -0,9 kg totaal)
Buikomtrek 97 cm (-0,5 cm, -1 cm totaal)

Matig resultaat deze week, maar over 2 weken is het nog steeds in orde. Schrap toch maar wat extra koolhydraten.

Als het zakt, zou ik lekker blijven doorgaan zo. Niet te snel willen gaan ;)

als je nu 1800-2000 kcal eet zou ik nu niet te snel kcal gaan schrappen omdat je deze week weinig bent afgevallen.

voor de rest precies wat Robke zegt, grootste fout bij cutten is te snel willen gaan.

Als het zakt, zou ik lekker blijven doorgaan zo. Niet te snel willen gaan ;)

als je nu 1800-2000 kcal eet zou ik nu niet te snel kcal gaan schrappen omdat je deze week weinig bent afgevallen.

voor de rest precies wat Robke zegt, grootste fout bij cutten is te snel willen gaan.

Op zich eens, maar ik moet ook een beetje compenseren voor het eindejaars borrelseizoen. Heb de komende twee weken 2 borrels en 2 diners op de agenda.

Op zich eens, maar ik moet ook een beetje compenseren voor het eindejaars borrelseizoen. Heb de komende twee weken 2 borrels en 2 diners op de agenda.

Dan kan je beter de dag nadien compenseren door te vasten imo ipv nu al je kcals te laten zakken

De dag nadien heb ik doorgaans ontzettend honger en indien katerig verdwijnt mijn zelfbeheersing als sneeuw voor de zon. Ken mezelf goed genoeg ;) De koolhydraten laat ik alleen op niet-trainingsdagen zakken overigens, en er komen deels extra eiwitten voor in de plaats.

De dag nadien heb ik doorgaans ontzettend honger en indien katerig verdwijnt mijn zelfbeheersing als sneeuw voor de zon. Ken mezelf goed genoeg ;) De koolhydraten laat ik alleen op niet-trainingsdagen zakken overigens, en er komen deels extra eiwitten voor in de plaats.

Gewoon zoveel drinken dat je moet kotsen dan :p

:roflol: Dat zou lang geleden zijn!

Squat
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 1
Set 6: 117,5 kg × 8 repout tot F-1

Best goed! Het lijkt erop dat ik toch kracht win, hoewel ik niet veel doe. Toch misschien de juiste balans tussen herstel en belasting onder de omstandigheden. Rust in het weekeinde scheelt ook een hoop natuurlijk.

Romanian Deadlift
Set 1: 70 kg × 6
Set 2: 120 kg × 6
Set 3: 125 kg × 6

Ab Roller
Set 1: +90 kg × 12
Set 2: +90 kg × 12

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 115 kg × 4 5F

Volgens verwachting.

Bent Over Row
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 52,5 kg × 8
Set 4: 52,5 kg × 8

Vrij makkelijk.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 140 kg × 1
Set 5: 150 kg × 1
Set 6: 160 kg × 1 belt

Dit is niet de max, maar 170 is een stretch. Aan het einde van de cut wil ik die 170 doen, zou heel mooi zijn.

Olympic Squat
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 77,5 kg × 8
Set 4: 85 kg × 8

Good Morning
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 57,5 kg × 1
Set 5: 65 kg × 7

Pull Up (Weighted)
Set 1: 90 kg × 5
Set 2: 95 kg × 5
Set 3: 100 kg × 4
Set 4: 100 kg × 4
Set 5: 100 kg × 5 hammer

Bench Press legs up
Set 3: 80 kg × 8
Set 4: 85 kg × 8
Set 5: 90 kg × 8

Niet gek.

ziet er idd niet slecht uit man!

Ja, het kcal-tekort begint te wennen geloof ik. Ik kan meer werk verzetten. Aangenomen dat ik in deficit zit, want de voortekenen voor de volgende weging zijn niet goed :(

Terug
Naar boven