AndroidHealthClinic

Big Lebowski on a diet

Ja, het kcal-tekort begint te wennen geloof ik. Ik kan meer werk verzetten. Aangenomen dat ik in deficit zit, want de voortekenen voor de volgende weging zijn niet goed :(

Tja. Een plateau in onvermijdelijk :) Met de feestdagen lekker refeeden ;)

• Topic Starter Topic Starter
Tja. Een plateau in onvermijdelijk :) Met de feestdagen lekker refeeden ;)

Beetje vroeg voor een plateau, na 3 weken :( Zeker gezien de moeite die het kost. Vorige cut zat ik een stuk dieper en totaal geen problemen met honger e.d. Maar dat kostte dan weer bakken kracht natuurlijk.

Het vocht is er af. Het vet gaat trager :) Na 2 weken begint je lichaam zich al aan te passen. Daarom dus beter kleine stapjes
op het gebied van kcals verlagen. En anders, aan de cardio :)

Het vocht is er af. Het vet gaat trager :) Na 2 weken begint je lichaam zich al aan te passen. Daarom dus beter kleine stapjes op het gebied van kcals verlagen. En anders, aan de cardio :)

Cardio, da's een goeie :D Maar toevallig ga ik vanavond naar mijn ouders, waar een home trainer staat te verstoffen. Misschien dat ik die mee naar huis mag nemen. Ik heb echter nog geen overtuigend bewijs gezien dat een kcal-tekort geïnduceerd door cardio meer effect heeft op vetverlies dan een even groot kcal-tekort puur met dieet.

Cardio, da's een goeie :D Maar toevallig ga ik vanavond naar mijn ouders, waar een home trainer staat te verstoffen. Misschien dat ik die mee naar huis mag nemen. Ik heb echter nog geen overtuigend bewijs gezien dat een kcal-tekort geïnduceerd door cardio meer effect heeft op vetverlies dan een even groot kcal-tekort puur met dieet.

Ik blijf toch 'voller' en en mijn metabolisme vertraagd niet zo snel in tegenstelling dan wanneer ik mijn kcals drop.

Ik blijf toch 'voller' en en mijn metabolisme vertraagd niet zo snel in tegenstelling dan wanneer ik mijn kcals drop.

Tis het proberen waard als ik voor de tv een beetje kan fietsen. Ik ga er geen abbo op een gym voor nemen, zit je ook meestal weer een jaar aan vast.

Tzt kan ik bij het bouwen wel wat meer conditie gebruiken, dat is een ding dat zeker is.

Racefiets kopen :P goed voor de conditie en lekker buiten ;) althans als het een beetje weer is

3 weken:

BW 89,0 kg (-0,4 kg, -1,3 kg totaal)
Buikomtrek 96,5 cm (-0,5 cm, -1,5 cm totaal)

Ondanks de voortekenen best oké. Mag ook zeker niet klagen over hoe snel het gaat met de buik. In diverse studies is er moet er meer dan een kilo af voor elke cm.

Bench Press
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 1
Set 6: 120 kg × 1
Set 7: 125 kg × 1
Set 8: 125 kg × 1

Squat
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 135 kg × 1

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 53,5 kg × 8
Set 4: 53,5 kg × 8

Romanian Deadlift
Set 1: 100 kg × 5
Set 2: 120 kg × 5
Set 3: 135 kg × 5

Morgen geen tijd dus twee trainingen in één. Niet slecht, squat viel wat tegen.

In :). Zeker decent, bench sterk as always, hoe ga je de feestdagen tegemoet? Nog wel wat cheaten of strikt aan je diet houden?

In diverse studies is er moet er meer dan een kilo af voor elke cm.
Gemiddeld zal dat vast wel kloppen, maar ook bij mij gaat het sneller. Kan ook haast niet anders met zo'n uitstulping :D
Heb nu dezelfde broek aan als toen ik 90 woog, maar hij zit nu alleen wat strakker bij m'n bovenbenen.

In :). Zeker decent, bench sterk as always, hoe ga je de feestdagen tegemoet? Nog wel wat cheaten of strikt aan je diet houden?

Welkom Boo! Ik ga de feestdagen als altijd met frisse tegenzin tegemoet. Oorspronkelijk wilde ik in de vakantie op onderhoud gaan zitten, maar het gaat wat langzamer dan gepland en een pauze is daarom niet zo nodig. Ik ga dus lekker door, maar ga ook cheaten.

Gemiddeld zal dat vast wel kloppen, maar ook bij mij gaat het sneller. Kan ook haast niet anders met zo'n uitstulping :D
Heb nu dezelfde broek aan als toen ik 90 woog, maar hij zit nu alleen wat strakker bij m'n bovenbenen.

Ja, inwendig vet gaat er makkelijker af volgens mij, want dat wordt goed doorbloed.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 10
Set 2: 100 kg × 5 au
Set 3: 70 kg × 20
Set 4: 70 kg × 20

Last van mijn rug, oude kwaal. Er zit iets vast en het straalt uit naar mijn rechterbil en -been. Even goed doorbloeden, morgen weer een poging en anders alleen UB.

Rug is stukken beter, geen uitstraling meer maar nog wel beetje stram.

Military Press

Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 2 au, gestopt en verder gegaan met pull-ups

Set 4: 40 kg × 5 nog even geprobeerd
Set 5: 50 kg × 3 au

Boosdoener is de linkerelleboog dit keer, pijnscheut bij het zakken. Voel er verder niks van. Erg vreemd, nooit eerder gehad.

Pull Up
Set 1: +89 kg × 5
Set 2: +89 kg × 6
Set 3: +89 kg × 7
Set 4: +89 kg × 5 extra wijd
Set 5: +89 kg × 5 extra wijd

Bench Press voeten op de grond, maar geen leg drive om de rug te sparen
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 8
Set 5: 100 kg × 8
Set 6: 100 kg × 7

Benchen geen probleem met de elleboog, dus hier even stevig volume neergezet (almost to failure)

4 weken:

BW 87,9 kg (-1,1 kg, -2,4 kg totaal)
Buikomtrek 95,5 cm (-1 cm, -2,5 cm totaal)

Holy shit, dat gaat opeens (te) hard. Kan te maken hebben met weinig training, minder water in de spieren?

Squat
Set 4: 100 kg × 8
Set 5: 100 kg × 8
Set 6: 105 kg × 8
Set 7: 110 kg × 7

Mooi, squatten ging pijnvrij. Niet te zwaar, wel wat volume.

Ab Roller
Set 1: +89 kg × 10
Set 2: +89 kg × 10
Set 3: +89 kg × 10

Deadlift en andere oefeningen met een risico op beweging in de wervelkolom nog maar even niet.

Bench Press
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 110 kg × 5
Set 6: 110 kg × 5

CGBP
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 85 kg × 8

Dumbbell row
Set 1: 31 kg × 12
Set 2: 41 kg × 10
Set 3: 41 kg × 10

In orde.

Ik was van plan om deze week wat op te bouwen in cals naar de kerst, en daarna weer af, maar dat lukt eigenlijk niet. Ik zit namelijk lekker in een ritme nu, heb geen honger en zo. Dat wil ik niet kwijt!

Press power blijft netjes in je cutje. ;)

Heb je fat gripz..anders daar ff mee pressen. Minder strain op de ellebogen meestal dan. Fijne kerst craak..wel blijven genieten af en toe he ;)

Terug
Naar boven